Feike ter Velde en homo lessen.....

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Feike ter Velde en homo lessen.....

Berichtdoor JeeWee » 13 feb 2013 21:11

Wat maakt het uit, op welke leeftijd je in de gaten krijgt dat je homo bent?
Je moet sowieso door een heel lange tijd van vragende familieleden "en, heb je al een vriendin"? En mimer van dat gezeur.
Terwijl jij denk datje de enige bent en vast veel zondiger dan de rest...
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6330
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Feike ter Velde en homo lessen.....

Berichtdoor ajl » 13 feb 2013 21:16

JeeWee schreef:Je moet sowieso door een heel lange tijd van vragende familieleden "en, heb je al een vriendin"? En mimer van dat gezeur.
.


Mensen die lang vrijgezel zijn, moeten dat ook :wink:

Waar ik mij wel over verbaas ( ook hier in dit topic) is het feit dat mensen doen alsof het zo'n big issue is dat je homo bent. Iedereen weet toch dat dit 'verschijnsel' bestaat en in sommige families meer voorkomt.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Feike ter Velde en homo lessen.....

Berichtdoor Tante Pollewop » 13 feb 2013 22:04

ajl schreef:Mensen die lang vrijgezel zijn, moeten dat ook :wink:

Waar ik mij wel over verbaas ( ook hier in dit topic) is het feit dat mensen doen alsof het zo'n big issue is dat je homo bent. Iedereen weet toch dat dit 'verschijnsel' bestaat en in sommige families meer voorkomt.

Welkom in Refoland. 8-[

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Feike ter Velde en homo lessen.....

Berichtdoor boer » 13 feb 2013 22:08

Tante Pollewop schreef:Mijn moeder had al op mijn twaalfde door dat ik homo ben. Als ik terug kijk zijn er inderdaad voldoende aanwijzingen. :mrgreen:
Zelf wist ik niet eens wat het was, volgens mij. :) Maar ik weet wel van jongens die 13 of 14 zijn en uit de kast komen. Kan dus wel.


Ze worden steeds brutaler, tegenwoordig.
;-)
De maatschappij verheerlijkt het bijna, dus welke belemmering is er nog om in die kast te blijven zitten?

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Feike ter Velde en homo lessen.....

Berichtdoor boer » 13 feb 2013 22:17

Tante Pollewop schreef:Welkom in Refoland. 8-[


Het grootste gif is nog dat je als homo gelijk onder degenen ingedeeld wordt die niet ''in de hemel komen'', net als zij die een broek draagt, op zondag werkt of hun kind (nog)niet wil laten dopen.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Feike ter Velde en homo lessen.....

Berichtdoor Tante Pollewop » 13 feb 2013 22:24

boer schreef:Ze worden steeds brutaler, tegenwoordig.
;-)
De maatschappij verheerlijkt het bijna, dus welke belemmering is er nog om in die kast te blijven zitten?

Nou, zolang er nog programma's als Uit de Kast nodig zijn in Nederland, weet ik niet of het allemaal zo geaccepteerd is als men wil doen laten geloven.

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Feike ter Velde en homo lessen.....

Berichtdoor boer » 13 feb 2013 22:40

Tante Pollewop schreef:Nou, zolang er nog programma's als Uit de Kast nodig zijn in Nederland, weet ik niet of het allemaal zo geaccepteerd is als men wil doen laten geloven.


Ik denk dat opvoeding ook een belangrijke rol speelt, wat nu door de regering wordt opgelegd, is in feite invullen, wat ouders hebben laten liggen.
Wat mijn ouders me op mijn 16de wilden gaan vertellen, was maar een fraktie van wat ik allemaal al lang wist.
En het homogedeelte zat daar niet bij.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Feike ter Velde en homo lessen.....

Berichtdoor meribel » 14 feb 2013 11:39

ajl schreef:
Waar ik mij wel over verbaas ( ook hier in dit topic) is het feit dat mensen doen alsof het zo'n big issue is dat je homo bent. Iedereen weet toch dat dit 'verschijnsel' bestaat en in sommige families meer voorkomt.



afdoen als geen big issue vind ik ook niet helemaal terecht.

Als ouders er achter komen dat hun kind homoseksueel is dan is het niet; o prima nou klaar. Of je nu gelovig bent of niet. Ook voor niet-gelovige ouders betekent het een aanpassing in het denken. Geen kleinkinderen, hoe ziet zijn toekomst er nu uit, hoe moet dat in een land waar er helaas nog steeds homohaat is. Ik weet van ouders die zelf heel tolerant zijn maar zich gewoon echt zorgen maken om hun kind als ze weer eens lezen over een in elkaar geschopte homo om zijn geaardheid. En zeer felle demonstraties tegen bijv. een homohuwelijk werken ook geen acceptatie in de hand.

En voor sommige homo's zelf. Nou misschien is het voor hun wel geen big issue. Maar ook ken ik iemand die het wel zeker het een big issue vond omdat hij een enorme kinderwens had maar dat moest accepteren dat zijn leven er anders uit zag dan anderen. ( en ja dan kan je wel zeggen adopteer maar gewoon ofzo, maar dat is toch anders )

shrew
Sergeant
Sergeant
Berichten: 302
Lid geworden op: 31 okt 2012 10:34

Re: Feike ter Velde en homo lessen.....

Berichtdoor shrew » 14 feb 2013 12:10

Homosexualiteit is voor veel hetero's geen big issue. Voor de homo zelf echter wel. Vooral als je geen homo wilt zijn, als je niet anders wilt zijn dan de rest. Zoals Meribel zegt ook voor ouders. Dat ze er geen big issue van maken is wat anders. Als ze de reacties van sommige refo's hier lezen dan kan ik me voorstellen dat zij zich zorgen maken dat hun homokind het heel moeilijk gaat krijgen.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Feike ter Velde en homo lessen.....

Berichtdoor Tante Pollewop » 14 feb 2013 14:03

Daarnaast doen sommige ouders zelf ook nog eens heel moeilijk.. :cry:

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Feike ter Velde en homo lessen.....

Berichtdoor boer » 14 feb 2013 14:05

foutje, upload ging niet goed

hubert
Majoor
Majoor
Berichten: 1815
Lid geworden op: 16 feb 2012 14:50

Re: Feike ter Velde en homo lessen.....

Berichtdoor hubert » 18 feb 2013 14:46

shrew schreef:Homosexualiteit is voor veel hetero's geen big issue. Voor de homo zelf echter wel. Vooral als je geen homo wilt zijn, als je niet anders wilt zijn dan de rest. Zoals Meribel zegt ook voor ouders. Dat ze er geen big issue van maken is wat anders. Als ze de reacties van sommige refo's hier lezen dan kan ik me voorstellen dat zij zich zorgen maken dat hun homokind het heel moeilijk gaat krijgen.


Je zou het aan de reacties op dit forum niet denken dat homoseks geen big issue is voor hetero's.
Feike ter Velde is toch ook hetero? En al die dominees, en de paus? br...............
Ik hoop dat er nu eens een echte kerel als paus benoemd wordt!

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Feike ter Velde en homo lessen.....

Berichtdoor JeeWee » 18 feb 2013 21:44

Tja, homoseksualiteit is geen big issue... Ammehoela.
Het is hét onderwerp waarop kerken scheuren, waar iedereen een mening over heeft en die ook aan een ander wil opleggen.
Zodra ook hier op Refoweb weer eens iets over homoseksualiteit verschijnt, duikelen vooral de hetero's over elkaar om datgene te spuien wat ze altijd hebben geleerd: zeven bijbelteksten plus de standaard uitleg...

En als er dan eindelijk eens genuanceerd les wordt gegeven, over wat homoseksualiteit, dan is Reformatorisch Leiden in last..
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 apr 2005 09:04

Re: Feike ter Velde en homo lessen.....

Berichtdoor Lichtzwaard » 20 feb 2013 10:30

Je zou het aan de reacties op dit forum niet denken dat homoseks geen big issue is voor hetero's. ------CITAAT.

Dat is het ook niet; de homo ,s komen zelf steeds met allerlei draden om de homopraxis op te dringen als normaal.maar mensen weten en voelen dat het niet normaal is en dat sex betrekkingen dus man en vrouw normaal is en naar en volgens de scheppingsorde.
VERITAS VOS LIBERABIT.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Feike ter Velde en homo lessen.....

Berichtdoor JeeWee » 20 feb 2013 22:19

Lichtzwaard schreef:de homo ,s komen zelf steeds met allerlei draden om de homopraxis op te dringen als normaal.


Je gelooft het misschien niet, maar homo's hebben ook smaak en zullen dan zeker geen 'homopraxis' opdringen aan types zoals jij.
Homo's dringen hier überhaupt niets op. Zij claimen slechts het recht op een eigen visie.
Juist hetero's zoals jij leggen hun levensvisie dwingend op aan homo's en verschuilen zich dan achter 'God wil het'.

Waar maak je je zo druk om? Laat homo's in hun waarde.
De kans dat er ook maar één homo is die jou zou willen verleiden, acht ik nihil.
Laatst gewijzigd door JeeWee op 21 feb 2013 07:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 49 gasten