geen sex in ons huwelijk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 apr 2005 09:04

Re: geen sex in ons huwelijk

Berichtdoor Lichtzwaard » 13 okt 2012 15:00

Het gaat er niet om wie 'gelijk' heeft. Ze wil gewoon haar verhaal kwijt en goede raad hoe ze zich nu op moet stellen.-------CITAAT@beantsje.

Hoe dan ook altijd het verhaal van twee kanten horen dan is er pas raad te geven.

Maar als iemand echt iets heeft wat er in deze draad gelezen wordt over het geval====geen sex in ons huwelijk====gaat men dat niet op een forum zetten en zoekt men echt hulp bij een deskundige.De ervaring leert ook dat soort verhalen op een forum geeft altijd te denken en zijn soms of veelal verzonnen om sensatie te hebben op een forum;slechte zaak derhalve.
VERITAS VOS LIBERABIT.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1928
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: geen sex in ons huwelijk

Berichtdoor Pcrtje » 13 okt 2012 15:26

Lichtzwaard schreef:Maar als iemand echt iets heeft wat er in deze draad gelezen wordt over het geval====geen sex in ons huwelijk====gaat men dat niet op een forum zetten en zoekt men echt hulp bij een deskundige.De ervaring leert ook dat soort verhalen op een forum geeft altijd te denken en zijn soms of veelal verzonnen om sensatie te hebben op een forum;slechte zaak derhalve.
Lichtzwaard nou toch! Wat is dit nu voor een schandalige reactie! Dit is juist een prima manier om een begin te maken aan de oplossing! Ze schrijft zelf dat ze eigenlijk helemaal niet durft, hoe knap is het dan dat ze het dan anoniem kwijt kan! Wij behoren nu degenen te zijn die haar dat duwtje in de rug kunnen geven naar een professionele hulpverlener te gaan, niet om haar even te sommeren dat ze slecht bezig is door het te publiceren op een forum!
"Een libelle zweeft over het water..."

Madeliefke
Verkenner
Verkenner
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 okt 2012 14:14

Re: geen sex in ons huwelijk

Berichtdoor Madeliefke » 13 okt 2012 15:35

Lichtzwaard schreef:Maar als iemand echt iets heeft wat er in deze draad gelezen wordt over het geval====geen sex in ons huwelijk====gaat men dat niet op een forum zetten en zoekt men echt hulp bij een deskundige.De ervaring leert ook dat soort verhalen op een forum geeft altijd te denken en zijn soms of veelal verzonnen om sensatie te hebben op een forum;slechte zaak derhalve.


Jammer dat je mijn verhaal zo in twijfel trekt. Maar je hebt de essentie ervan dan ook niet begrepen.
Probeer niet te generaliseren vanuit jouw levenservaring en laat het hier alsjeblieft verder bij. Je voegt nu voor mij absoluut niets toe.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 apr 2005 09:04

Re: geen sex in ons huwelijk

Berichtdoor Lichtzwaard » 13 okt 2012 15:58

*verwijderd door moderator*
VERITAS VOS LIBERABIT.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: geen sex in ons huwelijk

Berichtdoor schelpje3 » 13 okt 2012 16:06

*verwijderd door moderator*

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1928
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: geen sex in ons huwelijk

Berichtdoor Pcrtje » 13 okt 2012 16:55

*verwijderd door moderator*
"Een libelle zweeft over het water..."

Madeliefke
Verkenner
Verkenner
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 okt 2012 14:14

Re: geen sex in ons huwelijk

Berichtdoor Madeliefke » 14 okt 2012 08:43

We hebben gister met elkaar gepraat. Het was kort, moeilijk, heftig en het won niet de schoonheidsprijs in communicatie. Maar één ding is duidelijk: we willen elkaar niet opgeven.
Mijn man is gisteren (wel wat onder druk want ik heb hem toch een soort ultimatum gesteld) gaan zoeken naar mogelijkheden voor professionele hulpverlening, voor ons beiden en/of voor hem alleen. Een afspraak staat er natuurlijk nog niet omdat het nu weekend is, maar het feit dat hij is gaan zoeken is al een hele stap.
Ik voel me al zoveel meer opgelucht. Ik denk van het weten dat ik toch nog om hem geef en van het luchten van mijn hart. De tijd zal leren wat het ons biedt.

Ik ben geschrokken van de reactie van iemand op dit forum. Natuurlijk is het een risico als je je verhaal doet op een openbaar forum en had ik het kunnen weten. Vanuit een wanhopig gevoel heb ik geschreven. Ik koos voor een christelijk forum waar ik hoopte op respectvolle reacties. Gelukkig heb ik die vooral gekregen!
Ik denk dat ik in een persoonlijk bericht op ieder van jullie reageer. Want het doet me echt zo goed, het meedenken en meeleven. Maar ik durf niet meer zo goed in detail te treden zo in het openbaar. Het maakt me te kwetsbaar.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: geen sex in ons huwelijk

Berichtdoor Lalage » 14 okt 2012 10:16

Wat ontzettend dapper dat jullie hulp gaan zoeken, ik hoop echt dat het zal brengen wat je zoekt.

beantsje
Mineur
Mineur
Berichten: 186
Lid geworden op: 08 aug 2012 19:36

Re: geen sex in ons huwelijk

Berichtdoor beantsje » 14 okt 2012 10:41

Wie weet, is dit de eerste stap terug naar herstel!
Ik kan me je kwetsbaarheid op dit forum goed voorstellen. Mn pb staat open. Sterkte!

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: geen sex in ons huwelijk

Berichtdoor LeChat » 14 okt 2012 12:21

Lalage schreef:Wat ontzettend dapper dat jullie hulp gaan zoeken, ik hoop echt dat het zal brengen wat je zoekt.

Helemaal mee eens!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: geen sex in ons huwelijk

Berichtdoor Mortlach » 14 okt 2012 13:44

Van bepaalde lui hier - inclusief mezelf soms - moet je je sowieso niet teveel aantrekken. Maar je leer snel genoeg wie dat zijn :-)

Wat goed dat je een gesprek hebt gehad. Nu komt het lastige van ervoor zorgen dat hij zijn belofte van het vinden van hulp nakomt maar tegelijkertijd niet verwachten dat de eerste afspraak meteen maandagmorgen om 09:00 is.

Sterkte!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

hettys
Majoor
Majoor
Berichten: 2356
Lid geworden op: 11 jan 2006 21:33

Re: geen sex in ons huwelijk

Berichtdoor hettys » 14 okt 2012 22:22

Weet je, ik weet het ook niet. sorry. Ik denk wel dat je man je dingen niet vertelt. Misschien is het goed dat hij zijn verhaal kwijt kan zonder jou in de buurt.

Sterkte en ik vind het superstoer van je dat je dit deelt.
Ook gif is geschapen.

Rijnmond
Luitenant
Luitenant
Berichten: 591
Lid geworden op: 21 okt 2004 13:06
Contacteer:

Re: geen sex in ons huwelijk

Berichtdoor Rijnmond » 17 okt 2012 14:33

Heb je al wat gehoord van je man over de mogelijkheden?

Jouw verhaal komt me zo bekend voor. Ik had een soortgelijke ervaring. Uiteindelijk zijn we bij een christelijke instantie in relatietherapie gegaan. 1 van de eerste vragen van haar was waarom we eigenlijk nog bij elkaar waren (behalve dan voor die redenen die er niet toe horen te doen). Dit heeft wel weer 2 jaar geduurd en niet tot een oplossing geleid (overspel tussendoor hielp ook niet). Uiteindelijk kwam het er op neer dat we flink wat jaren hebben "verspild". Ik wil niet gelijk zeggen dat je moet scheiden, maar er kunnen wel dingen spelen (die je misschien niet weet) waarom het zo loopt. Ik zou het heel naar voor je vinden als je hetzelfde gevoel krijgt als ik, dat je al die tijd allemaal energie erin stopt en je partner niet... Waardoor jij eigenlijk ook je tijd verspild....

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: geen sex in ons huwelijk

Berichtdoor schelpje3 » 17 okt 2012 15:48

Madeliefke: heerlijk voor je, jullie. Van je man vind ik het heel moedig dat hij de hulpverlening wil proberen.
Ik wens je veel geduld en wijsheid en laat ons weten hoe het verder gaat :D
Ik weet zeker dat er oprecht met je meegeleefd wordt en voor je gebeden.

meisje1986
Verkenner
Verkenner
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 sep 2012 00:21

Re: geen sex in ons huwelijk

Berichtdoor meisje1986 » 19 okt 2012 21:33

Heej, het is al een tijdje na je post, ik lees het bericht nu pas en het is wel iets wat me raakt. Seks staat niet gelijk aan liefde, maar is m.i. wel minstens zo belangrijk. Het is een moment waarop je je letterlijk bloot stelt aan je partner en het is een heel intiem moment, waar geen woorden nodig zijn om dichter bij elkaar te komen.
Heel dapper dat je dat op het forum zet en om deze manier om hulp vraagt. Is het ondertussen gelukt om professionele hulp te krijgen?

Er zijn wel een aantal vragen die meteen in me op kwamen, maar die je waarschijnlijk niet leuk vindt om gevraagd te krijgen?
- Heeft je man misschien last van erectieproblemen en schaamt hij zich daarvoor? Dat zou wel een verklaring zijn waarom hij intiem contact vermijd.
- Heb je ooit gevraagd naar zijn seksuele geaardheid? Ik snap dat dit niet zomaar een vraag is, maar het is wel een vraag die in me opkomt....

Ohja, en wat betreft de "verwijderde berichten", niets van aantrekken. De desbetreffende persoon kon op mijn topic ook alleen mijn twijfels trekken aan de geloofwaardigheid van mijn verhaal en in de aanval gaan... Dat is er 1tje die je moet negeren ;)
"Luctor et emergo" maar wel door mezelf...


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 gasten