Hoe moet ik mijn moeder het volgende duidelijk maken...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Diamantje
Verkenner
Verkenner

Hoe moet ik mijn moeder het volgende duidelijk maken...

Berichtdoor Diamantje » 13 sep 2012 20:44

Hallo iedereen,
Ik heb een probleem en ik weet niet wat ik er zelf mee moet doen. Namelijk dit:mijn moeder houdt zich vaak bezig met aura's lezen, wichelroede lopen en 'paranormaal begaafden.' Maar... volgens de Bijbel is dit occult en moeten mensen zich hier absoluut niet mee bezig houden. Mijn moeder is zelf atheïst en het zal dus ook niet helpen als ik zeg dat ik denk dat het gevaarlijk is. Ik weet dat ik me misschien hier niet mee moet bemoeien, maar het gaat natuurlijk wel om m'n moeder.... Heeft iemand tips? Alvast heel erg bedankt! (Ohja, ik dacht dat dit het beste bij deze onderwerpen thuis zou horen, omdat het er toch om gaat dat het om de gezondheid van haar gaat en bij psychologie omdat het erom gaat dat ik dat haar duidelijk moet maken wat de Bijbel zegt).

Vriendelijke groeten,
Diamantje.
Laatst gewijzigd door Diamantje op 13 sep 2012 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.

meribel
Kolonel
Kolonel

Re: Hoe moet ik mijn moeder het volgende duidelijk maken...

Berichtdoor meribel » 13 sep 2012 20:47

Diamantje schreef:Hallo iedereen,
Ik heb een probleem en ik weet niet wat ik er zelf mee moet doen. Namelijk dit:mijn moeder houdt zich vaak bezig met aura's lezen, wichelroede lopen en 'paranormaal begaafden.' Maar... volgens de Bijbel is dit occult en moeten mensen zich hier absoluut niet mee bezig houden. Mijn moeder is zelf atheïst en het zal dus ook niet helpen als ik zeg dat ik denk dat het gevaarlijk is. Ik weet dat ik me misschien hier niet mee moet bemoeien, maar het gaat natuurlijk wel om m'n moeder.... Heeft iemand tips? Alvast heel erg bedankt!

Vriendelijke groeten,
Diamantje.

je moeder is niet gelovig en dus kan je het eigenlijk niet uitleggen. Hoogstens vragen dat ze er niet over praat of er mee bezig is als jij er bent.

maar wat je wél kan, wat duizend keer krachtiger is, dat is bidden dat ze ermee stopt!!!!
En vraag eventueel mensen uit je kerk om met je mee te bidden!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 13 sep 2012 21:34

Ik heb een probleem en ik weet niet wat ik er zelf mee moet doen. Namelijk dit:mijn moeder houdt zich vaak bezig met aura's lezen, wichelroede lopen en 'paranormaal begaafden.' Maar... volgens de Bijbel is dit occult en moeten mensen zich hier absoluut niet mee bezig houden. Mijn moeder is zelf atheïst en het zal dus ook niet helpen als ik zeg dat ik denk dat het gevaarlijk is. Ik weet dat ik me misschien hier niet mee moet bemoeien, maar het gaat natuurlijk wel om m'n moeder.... Heeft iemand tips? Alvast heel erg bedankt! (Ohja, ik dacht dat dit het beste bij deze onderwerpen thuis zou horen, omdat het er toch om gaat dat het om de gezondheid van haar gaat en bij psychologie omdat het erom gaat dat ik dat haar duidelijk moet maken wat de Bijbel zegt).

Vriendelijke groeten,
Diamantje.

Wat Meribel zegt, eigenlijk kun je weinig doen. Je kunt natuurlijk laten weten dat je je zorgen maakt, maar zodra dat over geestelijke zaken gaat, vrees ik dat je daar niet ver mee zult komen. Probeer het te zien als mededeling en niet als 'overtuigingsargument'.

Je kunt haar laten zien wat de Bijbel erover zegt, maar als ze dat naast zich neerlegt, tja, dan houdt het toch echt op. Met drammen doe je meestal meer kwaad dan goed.

Wel even een puntje over wat Meribel zegt: Ja, je kunt vragen of ze er niet over praat of ermee bezig is als je er bent, maar besef dan heel goed dat je moeder hetzelfde van jou mag vragen - dat je niet met God en je christen-zijn bezig bent als zij op bezoek is. Denk goed na en vraag het haar alleen als jij ook bereid bent hetzelfde te ondergaan.

Sterkte!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 26 sep 2012 20:45

Gewoon tegen je ma zeggen dat ze fout bezig is wel zo eerlijk. :)nico :)nico :)nico
VERITAS VOS LIBERABIT.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 27 sep 2012 10:35

Vriendelijke groeten,
Diamantje.

Je vraagt tips. Daar is het probleem te groot voor denk ik. Wat erg voor je Diamantje.
Allereerst zou ik je aanraden voor je moeder te bidden. Ze is in de macht van satan, dat begrijp jij dus ook. Maar onderschat niet de kracht van het aanhoudend! gebed meis.
Wees lief voor je moeder, veroordeel haar niet. Maar probeer op zachte liefdevolle wijze met haar te praten hierover.
Sommige mensen doen hier een beetje lacherig over, ach, wat maakt het uit, het is onschuldig. Maar dat is het nooit!

Terug naar “Archief”