Zwemkleding

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Zwemkleding

Berichtdoor Evelien » 08 aug 2012 18:57

Meribel, bedoel je zoiets:
http://www.kleertjesvandekeizer.nl/Banz ... 202%20jaar

Zo'n zwempakje heeft mijn zoontje ook.


En hier nog meer site's:

http://www.modestswimwear.nl

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Zwemkleding

Berichtdoor meribel » 08 aug 2012 21:44

Evelien schreef:Meribel, bedoel je zoiets:
http://www.kleertjesvandekeizer.nl/Banz ... 202%20jaar

Zo'n zwempakje heeft mijn zoontje ook.


En hier nog meer site's:

http://www.modestswimwear.nl


ja zo'n zwempakje droegen mijn dochtertjes ook altijd tot een jaar of twee. maar vooral omdat het me insmeren scheelde en ze al heel slecht tegen zonnebrand kunnen. ( geen ethische overwegingen, daar ging het me meer om )

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Re: Zwemkleding

Berichtdoor pol » 09 aug 2012 10:34

Misael, wat vind je van alle tips?

Gebruikersavatar
Misael
Verkenner
Verkenner
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 feb 2009 22:33

Re: Zwemkleding

Berichtdoor Misael » 10 aug 2012 10:07

Bedankt voor de tips!

Mijn motivatie is nog niet helemaal éénduidig, deze ideeen zijn een beetje van de laatste tijd én ik heb nog geen medestanders gevonden waardoor ik het lastig vind mijn motivatie te verwoorden, maar ik ga toch mijn best doen. Let wel: dit is míjn motivatie om zélf dit soort badkleding te willen dragen. Ik verwacht niet van anderen dat zij dit ook doen omdat ik denk dat dit een hele persoonlijke keuze is. Voel je dus niet aangevallen want dit gaat enkel over mijzelf..

Laat ik beginnen met zeggen dat ik als jong meisje geen bikini's aanmocht, enkel zwempakjes. Toen ik me daarvan bewust werd en zag dat andere meisjes wel bikini's droegen, kreeg ik hier wat moeite mee. Op een zeker ogenblik kocht mijn moeder toen een tankini voor me waar ik erg blij mee was. Het bovenstukje van de tankini werd na verloop van tijd steeds korter en de laatste jaren zwom ik 'gewoon' in bikini (waar mijn ouders overigens helemaal geen moeite mee hadden). Toen ben ik in een bepaalde vorm van hulpverlening gaan werken en op een zeker ogenblik ging ik ook zwemmen met clienten. Mijn werkgeefster verlangde van mij dat ik een zwempak droeg dus daar ben ik toen (niet van harte!) naar op zoek gegaan. Ik heb een poosje rondgezwommen in een monokini en in zwempak, ben de laatste tijd weer terug bij monokini. Maar toch voel ik me er niet goed bij. Voor mijn werk wil ik gewoon iets dragen wat stevig zit en bedekt van boven even van onder (dus ook als ik duik), wat ik niet verlies, en wat aansluit bij hoe ik normaal gesproken gekleed ben op mijn werk: in rokje. Wat je op de foto's ziet die ik heb geplaatst sloot daar precies bij aan én ik vond het leuk (en dat vind ik óók belangrijk). Daarbij voel ik me niet prettig in kleding die van onderen strak zit en weinig verhult en ook dat is een reden dat ik graag zwemkleding wil met een rokje. Over de bovenkant ben ik nog niet helemaal uit voor het 'normale, dagelijkse zwemleven': wel moet het mijn borsten goed bedekken maar of het ook percé mijn buik moet bedekken, daar twijfel ik nog over. Een tankini is dan ideaal: daar kan je zelf nog wat aan mixen..

Ik heb zelf gezocht bij semi-burkini's en daar wel iets gevonden wat me op zich wel aansprak qua model en wat het bedekt enzo, ik vond het alleen niet heel erg leuk, zeker niet in vergelijking met wat ik in mijn beginpost heb staan..: Afbeelding

Van de Duggarfamilie heb ik wel gehoord en ook wat afleveringen gezien maar hun zwemjurken nog niet gezien, dus daar ga ik even achteraan! Bedankt voor de tip!

Bonprix.nl heb ik gekeken, heb niet iets kunnen vinden waar ik echt enthousiast van werd maar bedankt voor de tip in elk geval!

Een sportbadpak vind ik vind boven inderdaad vaak goed zitten maar het model verder en de onderkant trekken me niet zo..

Het jurkje werd hier thuis ook meteen geopperd (ze vinden het een beetje vreemd dat ik moeite heb met badkleding :p), dat is nu ook wel mijn noodoplossing (zo'n omslagdoek die je zowel als jurkje, als als lange rok kunt dragen) maar ideaal vind ik het niet want ik heb nog steeds het gevoel dat ik me niet helemaal vrij kan bewegen in het water en ook niet als ik het water uit kom omdat ik dan meteen mijn doek weer moet gaan pakken, omknuppen, etc. Wel een tijdelijke, maar geen definitieve oplossing voor mij dus.. Toch ook bedankt voor het meedenken!

Azie? Hmm.. daar kom ik niet bepaald iedere dag.. :p Weet je toevallig een webwinkel of iets dergelijks?

Pol: Meanttobemodest was één van de twee sites die ik vooraf heb bekeken zie ik nu; dat vond ik weer wat overdreven (normaal loop ik ook niet in rokken tot op de knie en zo hoog gesloten halsen).. Toch bedankt voor het meedenken en de tip!

Koetsje tot ver in het zwembad wordt alweer een stuk lastiger heah Schelpje3! :lol:

Evelien: juist, daar zie je dus een foto van hierboven :) Bedankt voor het meedenken!
Afbeelding

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Zwemkleding

Berichtdoor meribel » 10 aug 2012 10:17

Duidelijke uitleg Misael,

ik kan me voorstellen als je met clienten zwemt je een monokini niet prettig vind.

Ik vind overigens dat plaatje wat je hebt gepost wel een heel mooi en net zwempak.

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Re: Zwemkleding

Berichtdoor pol » 10 aug 2012 10:31

Weer wat tips.... er zijn ook badpakken met pijpjes....

de duggarfamily is een familie uit amerika met 19 kinderen. Op tv was er van het voorjaar een tijdje een serie hierover en toen ging het over hun zwemkleding....
maar ik heb even op hun site gekeken en kwam hetvolgende tegen
http://www.wholesomewear.com/skirted-b.html

en wil je helemaal op hun site kijken:

http://www.duggarfamily.com/content/home
Die meiden dragen ook altijd rokken en hebben de overtuiging dat je bovenbenen bedekt moeten zijn, halen ze uit de bijbel, maar ik weet niet meer uit welke tekst.
Suc!

Simile
Verkenner
Verkenner
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 okt 2012 12:18

Re: Zwemkleding

Berichtdoor Simile » 16 dec 2012 18:05

Leuk dat hier een topic over is en vooral ook om te zien dat er meer soorten zwemkleding bestaan dan ik dacht! :o

Persoonlijk heb ik me nooit goed gevoeld in de standaard zwemkleding. Als je op straat in je ondergoed rond zou lopen zou je naast nagekeken, mogelijkerwijs zelfs worden opgepakt. Al op jonge leeftijd vroeg ik me af waarom dit in het zwembad anders is. Nu zwem ik zelf al jaren met dubbele lagen: een normale bikini met erover een hemdje en een lange (tot de knie) zwembroek. Niet heel erg aantrekkelijk, maar dat is ook juist de bedoeling :p

Maar ik overweeg nu wel om zo'n jurkachtig zwempak te bestellen, erg leuk!

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Zwemkleding

Berichtdoor Wilsophie » 20 dec 2012 10:47

Wat leuk dit topic, jammer dat het eerste plaatje niet meer te zien is.
Ik zie een kruisje.
Ik zoek ook al heel lang een mooi sluitend badpak het liefst met een pijpje. Maar nu heb ik weer wat tips om te bekijken, al is het wel een gedoe met niet kunnen passen en dan terugsturen.

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: Zwemkleding

Berichtdoor Race406 » 28 dec 2012 06:58

Misael: Goed dat je erover nadenkt, maar pas op dat je niet "doorslaat"!
Niet alles is vanuit geloofsovertuiging te beredeneren..
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Zwemkleding

Berichtdoor Evelien » 28 dec 2012 08:32

Het enige voordeel van pijpjes om je benen hoef je je bikini lijn niet te scheren. :wink:

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Zwemkleding

Berichtdoor Wilsophie » 28 dec 2012 10:52

En je ziet de ouwevrouwen rimpeltjes niet in het bovenbeen :-oo :-oo

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Zwemkleding

Berichtdoor Evelien » 28 dec 2012 12:19

Zo oud ben ik gelukkig nog niet.. :wink:

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Zwemkleding

Berichtdoor Wilsophie » 28 dec 2012 14:23

Nee dat begrijp ik, mijn jongste zus heet ook Evelien en is net zo oud als mijn dochter. n.l. 41. Lekker jong nog, geniet ervan de tijd vliegt.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Zwemkleding

Berichtdoor Evelien » 28 dec 2012 15:14

Ik ben de 30 nog niet gepasseerd :wink:

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Zwemkleding

Berichtdoor Wilsophie » 28 dec 2012 22:41

Wees maar zuinig en geniet ervan.
Toen ik zo oud was, moesten we in wijde tenten lopen. Je mocht niks zien. Enfin...van binnen ben ik nog dezelfde zegt men...


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten