kraamkado!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Berichten: 789
Lid geworden op: 17 sep 2002 14:18
Locatie: 't oosten des lands
Contacteer:

Re: kraamkado!

Berichtdoor Kate Spade » 07 aug 2012 07:55

Prentenboeken, voorleesboeken, baby-boekjes vind ik altijd erg leuk om te geven. Of een boekje/cd met kinderliedjes/kindermuziek. Een aantal boeken in een leuk koffertje/tasje. Van boeken kun je er nooit genoeg hebben :D
Dus, dat.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: kraamkado!

Berichtdoor Evelien » 07 aug 2012 07:58

Besteksetje is ook erg leuk, je zou dan ook nog de naam er in kunnen laten zetten.

Van mijn ouders kregen we een houten kiepwagen incl houtenblokken met de naam van onze zoon er in gegraveerd. We konden kiezen tussen een houten kiepwagen of de ark van noach.

Kleertjes is wel heel lastig, of je moet echt de stijl weten.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: kraamkado!

Berichtdoor ajl » 07 aug 2012 08:57

Wij kregen bij alle kinderen van mijn tantes een besteksetje en een bijpassende spaarpot waar de namen in stonden. Erg leuk!

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: kraamkado!

Berichtdoor 654321 » 07 aug 2012 09:46

Besteksetje met ingegraveerde namen vind ik ook heel leuk. Wij hebben bij beide kinderen 3 sets gekregen (best handig met een vaatwasser ;-))
Wij hebben bij beide kinderen ook een muntenset gekregen met alle geldstukken uit het jaar waarin het kind is geboren. Voorop het set stond naam en geboortedatum.

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: kraamkado!

Berichtdoor Jannoek » 07 aug 2012 10:23

leuke ideeen :-)
Wat ik er eigenlijk altijd bij geef bij vrienden: Het aanbod om 1 of meerdere keren te koken.
Daar is eigenlijk iedereen heel blij mee :-)
(dat was ik zelf ook, toen ik net bevallen was, haha!)

NdW
Luitenant
Luitenant
Berichten: 680
Lid geworden op: 19 jul 2008 09:48
Contacteer:

Re: kraamkado!

Berichtdoor NdW » 07 aug 2012 10:50

Een stoffen naamslinger (die je ook in de babykamer kunt laten hangen), koffertje met naam: waar je pampers en een schoon setje kleren in kunt doen. Een leuke muziekslinger voor aan de wieg. Een houten trein met naam, een geboortetaart van marsepein (zelf gemaakt)... ideeen genoeg???

hieke
Mineur
Mineur
Berichten: 149
Lid geworden op: 11 mar 2011 15:58

Re: kraamkado!

Berichtdoor hieke » 07 aug 2012 15:07

Of een abonnement op een tijdschrift? Of Bladkado. Vind ik zelf altijd heerlijk om te geven, en te krijgen :wink:

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: kraamkado!

Berichtdoor paprikameisje2 » 07 aug 2012 21:48

juffiejuf schreef:Treintje met de letters van de naam vond ik ook wel leuk om te krijgen.



dat vind ik nou een cadeau waar ik van denk, wat moet ik hier nou weer mee. Regenlaarsjes waren we erg blij mee, bij voorkeur een maat in de 20..

Verder is duplo een een super cadeau om te krijgen of andere soorten van speelgoed. Als het een zoveelste in een gezin is, wil ik ook nog wel eens een kledingbon geven van een winkel uit de regio, vooral als het een vierde jongen is oid, dan hebben ze vaak kleertjes genoeg voor de jongste.

En met stipt op 1 staan prentenboeken! die haal jezelf niet gauw, er zijn zoveel leuke, te beginnen bij nijntje, voorleesboeken van jip en janneke en om het op de christelijke toer te gooien, ook veel leuke bijbelse boekjes!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: kraamkado!

Berichtdoor ajl » 09 aug 2012 07:11

Laarsjes vind ik ook altijd leuk, maar meestal geven de mensen een te kleine maat. Mijn kinderen lopen laat en hun eerste schoenmaat is toch al wel maat 23. Nu heb ik voor J ook al laarsjes staan, maar wederom maat 20. Volgens mij past hij ze nu al wel :lol:

Wat ik voor onze dochter erg leuk vond om te rkijgen was een verzilverd sieradendoosje. Het was heel klein, maar daar konden haar eerste armbandjes in.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: kraamkado!

Berichtdoor juffiejuf » 09 aug 2012 10:09

dat vind ik nou een cadeau waar ik van denk, wat moet ik hier nou weer mee. Regenlaarsjes waren we erg blij mee, bij voorkeur een maat in de 20..

Verder is duplo een een super cadeau om te krijgen of andere soorten van speelgoed. Als het een zoveelste in een gezin is, wil ik ook nog wel eens een kledingbon geven van een winkel uit de regio, vooral als het een vierde jongen is oid, dan hebben ze vaak kleertjes genoeg voor de jongste.

En met stipt op 1 staan prentenboeken! die haal jezelf niet gauw, er zijn zoveel leuke, te beginnen bij nijntje, voorleesboeken van jip en janneke en om het op de christelijke toer te gooien, ook veel leuke bijbelse boekjes![/quote]

Zo zie je maar weer dat smaken erg verschillen. Treintje met zijn naam vond ik leuk voor op de kledingkast.

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Re: kraamkado!

Berichtdoor pol » 09 aug 2012 10:22

[quote="ajl"]Laarsjes vind ik ook altijd leuk, maar meestal geven de mensen een te kleine maat. Mijn kinderen lopen laat en hun eerste schoenmaat is toch al wel maat 23. Nu heb ik voor J ook al laarsjes staan, maar wederom maat 20. Volgens mij past hij ze nu al wel :lol:


toen bij ons de 2e ging lopen had ze maat 17 :shock:

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: kraamkado!

Berichtdoor ajl » 09 aug 2012 10:30

Daar kan ik mij dus echt niets bij voorstellen. Hoe vroeg liep zij? Of is het een tenger meisje.

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Re: kraamkado!

Berichtdoor pol » 09 aug 2012 10:34

ajl schreef:Daar kan ik mij dus echt niets bij voorstellen. Hoe vroeg liep zij? Of is het een tenger meisje.


tenger ja... niet mager.... maar ze liep met 1 jaar en 10 dagen! En de schoenmaat begon met 18 maar dat paste niet. Het was ook midden in de winter dus gelukkig kon ik van iemand maat 17 overnemen....

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: kraamkado!

Berichtdoor paprikameisje2 » 09 aug 2012 13:01

regenlaarsjes vallen wel groot, julia heeft nu 23 aan en maat 26 en marijn heeft 19 aan en heeft nu 21

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: kraamkado!

Berichtdoor MissF » 09 aug 2012 13:42

Toen ik ging lopen toen ik een jaar was ofzo, had ik ook maat 16/17. Mijn moeder moest naar speciale schoenenwinkels. Ik was even bang dat het bij Frederiek net zo zou gaan, die zit ook in 17 volgens mij, maar die loopt nog niet, dus hopelijk heeft ze sowieso 18 als ze gaat lopen, toch wat simpeler :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 115 gasten