God en jij

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Misael
Verkenner
Verkenner
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 feb 2009 22:33

God en jij

Berichtdoor Misael » 18 jul 2012 22:42

Wat voor Iemand is God?
En wie is Hij voor jou?
(Zowel de drie-enige God als de drie goddelijke personen 'apart' mogen besproken worden).
Hoe kwam Hij in jou leven?
Hoe weet je zeker dat je Zijn kind bent?

Vertel wat je vertellen wilt!
Afbeelding

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: God en jij

Berichtdoor TheKeimpe » 24 jul 2012 20:33

Misschien wil je zelf beginnen? Dan is meteen wat duidelijker wat je precies met dit topic wilt?

Gebruikersavatar
Misael
Verkenner
Verkenner
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 feb 2009 22:33

Re: God en jij

Berichtdoor Misael » 09 aug 2012 21:06

TheKeimpe schreef:Misschien wil je zelf beginnen? Dan is meteen wat duidelijker wat je precies met dit topic wilt?


Toen ik dit topic opende had ik dit zelf niet kunnen doen denk ik en juist daarom opende ik dit forum.. Maar in de afgelopen twee weken heb ik meer van God geleerd en dat wil ik graag met jullie delen!

Ik kan me God op geen enkele wijze voorstellen, bijna niet omschrijven ook, maar afgelopen tijd heb ik God vooral leren kennen als een dienend God en dat vind ik heel bijzonder.. Hij geeft wat ik Hem vraag, in hele concrete dingen, en dat is zo'n aparte ervaring..! Zo'n groot, oneindig God die een piepklein mensje als ik dien.. Dat is echt niet te bevatten, maakt klein en beschaamt en tegelijkertijd leert het me op God te vertrouwen, geeft het geborgenheid en laat het Gods liefde zien; ik wil Hem erin navolgen!

Dat is op dit moment het deel van God wat het duidelijkst voor mij is, waar mijn ogen op dit moment het meest voor geopend zijn :)
Afbeelding

Janvanverweg
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 09 mar 2011 15:08
Locatie: Azie

Re: God en jij

Berichtdoor Janvanverweg » 11 aug 2012 05:13

voor mij is God bovenal mijn Vader op wie ik wil lijken (in karakter)!
een vader die me als een volwassen zoon behandeld. Hij stopt me niet in een keurslijf dat benauwd maar laat me vrij. wel laat Hij mij zijn goed of afkeuren weten op wat ik doe. en als ik Hem betrek in mijn leven dan staat Hij mij nabij.
Hij overruled me niet, maar geeft wel om mij :D
God is mijn terugval basis of backup plan. als ik mezelf eens in de nesten gewerkt heb of als ik gewoon wat rust nodig heb, dan kan ik bij Hem terecht. veilig even schuilen en op adem komen in mijn ouderlijk thuis. geen veroordeling om wat ik gedaan heb, maar alle hulp om het achter me te laten en kracht om het in het vervolg beter te doen.
There are two kinds of people: those who say to God, "Thy will be done" and those to whom God says, "All right, then, have it your way"

Gebruikersavatar
Misael
Verkenner
Verkenner
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 feb 2009 22:33

Re: God en jij

Berichtdoor Misael » 11 aug 2012 22:34

Wauw, bedankt Janvanverweg!
Afbeelding

Whatstheway?
Verkenner
Verkenner
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 jul 2012 08:23

Re: God en jij

Berichtdoor Whatstheway? » 30 aug 2012 18:21

Mooie vraag wel, wie God is. Het bijzondere is dat iedereen anders zal antwoorden en dat al die antwoorden iets zullen laten zien van wie God is (en zelfs dat is nog maar een klein tipje van die 'kant' van God).

Wie God voor mij is op dit moment? Een heel genadig God. Ik realiseerde me pas naar aanleiding van een boek, dat ik in gebed zo slap ben. Dat wist God allang. Ik besloot God elke morgen en elke avond heel bewust in mijn leven te gaan betrekken door hardop te gaan bidden (anders is mijn aandacht zo snel weg). Toen leerde ik God kennen als een vergevend en ontzettend genadig en liefdevol God. Gelijk al die eerste dag schonk God mij zoveel zicht op Hem zelf en gaf Hij zoveel gebedsverhoring (niet in praktische dingen... maar in heiligende dingen). Op dat moment had ik het niet door, maar toen ik erop terug keek, kon ik alleen maar danken! Dat Hij mij zoveel gaf, terwijl ik Hem zo vaak niet had betrokken. Hij koestert geen wrok... laat mij niet even wachten nog op Hem, maar geeft gelijk weer helemaal volkomen. Zo'n God vervuld mij met verlangen om steeds meer van Hem te leren en van Hem te genieten en helemaal heilig voor Hem te leven!

Whatstheway?
Verkenner
Verkenner
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 jul 2012 08:23

Re: God en jij

Berichtdoor Whatstheway? » 30 aug 2012 18:22

Geen inhoud... maar ik wil op de hoogte blijven en was vergeten dat aan te geven :).

...
Verkenner
Verkenner
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 mei 2012 08:33

Re: God en jij

Berichtdoor ... » 30 aug 2012 19:26

Als ik zou moeten beschrijven wat God voor mij is, zou ik tekstruimte te kort komen, ik zou ook de juiste woorden niet kunnen vinden.. Toch wil ik wel een poging wagen! :)

Vanaf kinds af aan is God aanwezig geweest in mijn leven. Ik kan me niet herinneren dat Hij ooit afwezig was. Ik zie het als een groot voorrecht dat ik daardoor ook nooit hoef te twijfelen of God mijn Vader wel wil zijn. Die zekerheid is altijd aanwezig. De laatste jaren leer ik wel steeds meer wat betreft mijn leven met God. Mijn 'kinderlijke' geloof werd af en toe aangevallen door vlagen van onwetendheid, onrust. Dit kwam mede doordat ik een gevoelsmens ben, waardoor ik ontzettend schrok als ik God niet 'voelde'. Dit was eerst namelijk wel altijd het geval, God is in mijn leven lijfelijk aanwezig. Ik weet niet hoe ik dat moet uitleggen, ik voelde gewoon altijd op een bepaalde manier Gods Hand op mijn hoofd. God heeft mij geleert dat ik ook moet geloven zonder dat gevoel. In het begin was dat lastig, raakte ik in paniek. Maar na een tijd werd mij duidelijk dat geloven niet voelen is, maar zeker weten. En met Gods hulp WEET ik nu dat God altijd bij mij is, en voor mij zorgt.

God is mijn Vader, mijn Vriend, mijn Borg, mijn Redder, mijn Leven, God mijn Maker, een rechtvaardig Maker.

Natuurlijk is het lang niet altijd makkelijk, getuig ik lang niet altijd zo vrij en vol blijdschap. Omdat God zoveel meer is dan ik zou kunnen beschrijven, voel ik met soms zo klein, zo slecht, zo niet bezig met Hem. Wat een wonderlijke genade is het dan dat God's Zoon juist om die zwakke plekken voor mij gestorven is, en weer opgestaan. Dat maakt dat ik ernaar verlang om meer en meer van Hem te leren, en met de hulp van de Heilige Geest voor Hem te leven!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 gasten