vlinder5 schreef:Onze lieve meid van bijna 3 eet absoluut geen groente ,aardappel en eet van fruit alleen appel.
Zijn er nog meer ouders die daar mee zitten?
Soms geef ik haar dan brood dat ze wel gelukkig eet, om dan maar niet met een lege maag haar naar bed te doen, waar ik een hekel aan heb,dus geef ik haar in plaats van warm eten brood.
Vlees eet ze wel maar wordt wel grondig bekeken of er wel geen groente of zo iets bij zit. pasta's eten we wel maar natuurlijk voor haar geen groente erin want dan schijft ze haar bord ver weg.
Wie heeft er tips?
Hoi Vlinder, na een acute ziekenhuisopname, had onze peuter opeens een heel ander eetpatroon. Hij lustte geen warm eten meer, ook geen patat of pannenkoeken.
Drama, ook het wat kouder laten worden (het eten gaat er dan meestal niet aantrekkelijker uitzien) appelmoes erbij, belonen, niets hielp. Maar boterhammen gingen er moeiteloos en graag in. Dus ik heb hem naar hartelust brood laten eten, de kinderarts vond het prima. Hij zag dat wel vaker na een dergelijk voorval.
Maar wel gezond broodbeleg, dus aardbeitjes of plakjes banaan erop, kaas, kipfilet, pindakaas etc.
Toen hij naar de middelbare school ging, was het inmiddels bijna goedgekomen
Ik zou er geen strijd van maken. Als jouw kind heel gelukkig is met een paar boterhammen met gezond beleg, dus geen hagelslag of jam of zo, ik zou het gewoon aanbieden.
Beter dan elke avond die strijd, heel ongezellig en uiteindelijk raken ze ondervoed, want kinderen houden dit vaak heel lang vol!