Refowebkids deel 17

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor paprikameisje2 » 13 aug 2012 21:18

tis denk ik ook wel wat jezelf vind en het prettigst bij voel. De jas is prachtig van JPC, maar staat onze dochter totaal niet! die moet een kort bomberjackje hebben! Ze ravot de hele dag, dus ze moet makkelijk op en af de fiets en dat is wel lastig, maar vind zelf als ze lekker rond dreutelen nog zijn ze zeker erg schattig en lekker warm!!

Zelf alle kleuren van de regenboog in de kast hangen. Juul prefereert roze natuurljk, maar blauw en groen staan haar zo prachtig, idem met de collor block, die modestyle! gaaf!! alleen kan ik niet goed combineren, dus moet ik in mijn klas altijd goed de ogen open houden wat wel en niet kan! :) en dan kom ik een heel eind!

Merisja
Luitenant
Luitenant
Berichten: 652
Lid geworden op: 15 feb 2008 19:10

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor Merisja » 13 aug 2012 22:44

Zulke jassen koop ik ook meestal, jpc. Maar ik moet zeggen dat ik ze bij mijn oudste dochter niet meer zo leuk vind staan. Die wordt er echt een beetje te groot voor zeg maar. Zij gaat nu meer zelf haar kleding kiezen en dan wordt het toch wel wat stoerder, ook erg leuk :mrgreen: Maar bij de jongste kan ik mijn hart nog ophalen :D

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor jeepeecee » 14 aug 2012 07:34

Ja, idd moet het ook je kind staan. H. is wel echt een roesel kind, en nu kan het nog. Als ze wat groter worden moet je oppassen dat het niet tuttig of lijzig gaat staan.

Ik vind een lichte kleur winterjas weer heel leuk, je ziet 's winters zo veel zwarte/grijze/d. blauwe jassen. Haha, en dat zeg ik, vorige winter had ze een d. blauwe ;)

Voor E. heb ik een witte met zilveren sterretjes. Het jasje van H rond die tijd heb ik echt weg gedaan, dat kon gewoon echt niet meer. Ik schuif best veel kleding gewoon door hoor. Wat ik voor H leuk vond, vind ik nu nog steeds heel leuk.
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor ajl » 14 aug 2012 07:42

@ liefje Ik denk dat ik voor C een maat 104 ga kopen. Ze zit nu in maat 98.

@ jpc Ik vind het een prachtige jas, maar voor mij iets te vele roezel. Terwijl ik toch ook wel van de roezeltjes ben.

Ik heb voor C nu een donkerblauwe wollen jas op het oog, en dan gecombineerd met een rose muts en sjaal ofzo, maar ben bang dat het niet zo warm zit. Heeft iemand ervaring met wollen jassen voor kinderen?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor Evelien » 14 aug 2012 09:32

Ajl, is het niet gevoerd van binnen? Dat zie je soms nog weleens.

Hier heeft S.imon weer heerlijk geslapen werd vanochtend om kwart voor 6 even wakker en toen geslapen tot 8 uur.

Jenny56
Verkenner
Verkenner
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 feb 2012 14:20

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor Jenny56 » 14 aug 2012 11:31

Ik ben zelf niet altijd dol op die merken, maar m'n schoondochter wel. Vroeger liepen wij bijvoorbeeld in 2e hands kleding rond, niets mis mee. Tegenwoordig is dat wel anders met al die merken. Ik weet wel dat de kinderen er ook helemaal dol op zijn. En ken zelf ook wel wat merken hoor, zoals name-it. Name it kinderkleding. Het is wel mooie kleding en de kwaliteit straalt er ook vanaf, maar voor mij alleen tijdens de sale te betalen.

Vinden jullie kleding normaal gesproken ook zo duur?

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor 654321 » 14 aug 2012 12:00

Jenny56 schreef: Tegenwoordig is dat wel anders met al die merken. Ik weet wel dat de kinderen er ook helemaal dol op zijn.


Sorry, maar ik geloof niet dat het kinderen ook maar iets interesseert of ze een merk aan hebben of niet. Dat is iets wat de omgeving hun bij brengt, dat komt echt niet van kinderen zelf. En dat vind ik heel triest, als ze dát van huis uit meekrijgen. Daardoor krijg je dat kinderen zelfs al naar anderen kijken wat ze aan hebben. Te zot voor woorden, ouders zouden zich moeten schamen...

Daarom vind ik ook dat je kinderen gewoon moet kleden en hen niet bij moet brengen dat kleding mooi, opvallend, duur, van een merk ofzo moet zijn.
We hebben kleding sowieso niet voor de pronk aan (en natuurlijk mag je er wel leuk en verzorgd bijlopen...).
Ik zeg mijn kinderen niet eens als ze wat nieuws aan hebben. Mijn moeder hing ook altijd gewoon in de kast wat we nodig hadden maar liet ons heel opvoedingsbewust niet showen enzo met wat nieuws.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor MissF » 14 aug 2012 12:36

Kleding is net zo duur als je wilt natuurlijk. Bepaalde merken zijn ontzettend duur, ja. Maar er zijn genoeg 'merken' die goedkoper zijn.
En kinderen die een merk belangrijk vinden, dan doen de ouders toch iets 'niet helemaal goed' vind ik. Op zich is er natuurlijk niks mis mee als een kind dat belangrijk vind, maar het zijn de ouders die dat meegeven.
In dat opzicht ben ik ontzettend blij dat Jurian naar een dorpsschool gaat waar een groot deel van de ouders volgens mij weinig geeft om kleding, grote gezinnen waar kleding doorgeschoven wordt enzo. Hebben we dat gedoe tenminste niet. Al kan het andersom ook. Mijn zusje zat op die school, en was te modern volgens sommige meisjes. Dat is ook weer niet leuk.

Duthler had hier trouwens ook nog best wel wat hangen in de uitverkoop. Een hele leuke strakkere spijkerbroek voor Jurian, maar toen ik hem aantrok wist ik meteen weer waarom ik dat zo lelijk vind bij jongetjes. Er zijn vast jongens die het kunnen hebben, maar het stond hem zo raar. Wel een leuke zachtblauwe sweater voor hem.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor ajl » 14 aug 2012 12:43

Kinderen zien toch wanneer ze iets nieuws aanhebben? Mijn kinderen in ieder geval wel. En ik begrijp niet waarom ze niet blij mogen zijn met nieuwe kleding en dan hebben zij nog geen flauw benul van merken ofzo. Een cars onderbroek van de Zeeman vind de oudste ook helemaal fantastisch. Terwijo Terwijl ik Cars echt vreselijk vind.

En kinderen beïnvloeden elkaar ook sterk en of dat aangepraat is, weet ik niet. Ik merk dat de oudste nu hij naar de BSO gaat ook veel meer met kleding bezig is. En dan niet met merken, maar meer wat de rest aanheeft. Hebben de andere jongens geen korte broeken aan, dan wil hij dat ook niet. Hebben zij met warm weer slippers aan, geen haar op zijn hoofd die erover denkt om sandalen aan te doen. En dan heeft het niets met merkkleding te maken, maar is het puur een groepscultuur. En dat hoort er volgens mij ook wel een beetje bij. Ik liep vroeger op mijn 14e ook in een warme spijkerbroek en sokken en dr Martens als de mussen van het dak vielen.
Laatst gewijzigd door ajl op 14 aug 2012 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor Haai » 14 aug 2012 12:52

Ik houd me op het moment nog helemaal niet bezig met winterkleding eigenlijk. Begin oktober is hier altijd een kledingbeurs waar ik veel vandaan haal, kort voor die tijd loop ik de kasten even door en moeten de kids de twijfelgevalletjes even passen. Te kleine kleding lever ik in bij de kledingbeurs, zo had ik voor de zomer de garderobe compleet voor nog geen E20,-, na aftrek van mijn verkochte kleding. Als na de beurs blijkt dat ik nog wat nodig heb scharrel ik dat op op internet of in de stad. Ach, mijn kids lopen er niet tiptop volgens de laatste mode bij, maar trots ben ik toch wel, al lopen ze in d'r blote kont ;)
Timon kreeg gisteren van z'n opa en oma zo'n afschuwelijk Cars-shirt. Maar als ik dan dat bekkie zie als hij dat shirt aanheeft, vind ik zelfs dat hem leuk staan :)

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor LeChat » 14 aug 2012 13:08

ajl schreef:En kinderen beïnvloeden elkaar ook sterk en of dat aangepraat is, weet ik niet. Ik merk dat de oudste nu hij naar de BSO gaat ook veel meer met kleding bezig is. En dan niet met merken, maar meer wat de rest aanheeft. Hebben de andere jongens geen korte broeken aan, dan wil hij dat ook niet. Hebben zij met warm weer slippers aan, geen haar op zijn hoofd die erover denkt om sandalen aan te doen. En dan heeft het niets met merkkleding te maken, maar is het puur een groepscultuur. En dat hoort er volgens mij ook wel een beetje bij. Ik liep vroeger op mijn 14e ook in een warme spijkerbroek en sokken en dr Martens als de mussen van het dak vielen.

En als ze wat ouder zijn, gaat het ongetwijfeld wél over de merken... Hoe ouder mijn neefjes worden, hoe meer ik ze daarover hoor (en nee, dat komt niet zozeer bij hun ouders vandaan, maar gewoon van school/voetbal/etc).
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor Evelien » 14 aug 2012 13:09

Haai, wat leuk een kledingbeurs. Is dat bij jullie in de buurt?

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor Haai » 14 aug 2012 13:22

Evelien schreef:Haai, wat leuk een kledingbeurs. Is dat bij jullie in de buurt?

Ja, hier in de buurt zijn veel kledingbeurzen. Bij ons in de kerk is er ook eentje, maar daar haal ik meestal niet zoveel vandaan. Het meeste haal ik van een kledingbeurs hier in het buurthuis, daar hebben ze heel veel en de meeste kledingstukken voor max. E3,-

Over merken: het is heel erg afhankelijk van hoe daar op school mee om wordt gegaan, wat daar de cultuur is. Op de school waar Timon zit is kleding (gelukkig) helemaal geen issue. De reformatorische school hier in de stad is weer heel anders: daar lopen veel kinderen echt volgens de laatste (refo) mode, en voel je je als je er niet helemaal tot in de puntjes verzorgd bijloopt een beetje een buitenbeentje.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor MissF » 14 aug 2012 14:37

Idd leuk zo'n kledingbeurs, en als je dan voor zo weinig garderobes bij elkaar sprokkelt, super toch!
De laatste mode hoeft van mij ook niet zo. Ik heb altijd al mijn uitgesproken smaak gehad, en die is niet raar ofzo, maar vaak vind ik wat nu in is, pas volgend jaar leuk :D
Net op aanraden van mijn schoonzus naar een kinderkleding zaak hier in de stad gegaan, waar ik nooit kom, een echte'merkenwinkel' zeg maar ;) Voor Jurian hadden ze alleen nog echt zomershirts, maar voor Frederiek wel een rokje, donkerblauw met wit. Zomerrokje, maar met een donkerblauwe maillot, donkerblauw shirtje is ook dit een winterrokje geworden, en voor de helft van de helft. :mrgreen: Heb wel het idee dat ze in de winter alleen maar rokjes gaat dragen, op de een of andere manier word ik daar toch altijd verliefd op, naast de spijkerbroeken :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor ajl » 14 aug 2012 14:45

LeChat schreef:[En als ze wat ouder zijn, gaat het ongetwijfeld wél over de merken... Hoe ouder mijn neefjes worden, hoe meer ik ze daarover hoor (en nee, dat komt niet zozeer bij hun ouders vandaan, maar gewoon van school/voetbal/etc).


Dat denk ik ook wel en het heeft ook met het opgroeien te maken om bij een groep tehoren en je zo te onthechten.

@ haai Dat van die refocultuur wilde ik ook nog wel opmerken. Het valt mij juist op dat juist in de refodoelgroep zo enorm met merken gesmeten wordt en met bepaalde kledingstijlen. Op een reguliere basisschool veel minder.

@ missF Rokjes zijn zooo leuk!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 63 gasten