Refowebkids deel 17

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Refowebkids deel 17

Berichtdoor Memmem » 14 mei 2012 05:25

Hier gaan we verder met onze kinderen.
Laten we het gezellig houden en op een nette manier met elkaar omgaan.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor Evelien » 14 mei 2012 07:50

ppfff. Hier nog steeds aan het kwakkelen. Ik snap niet waarom hij zo weinig slaapt.
Gisteren overdag in totaal 2,5 uur geslapen. Hij sliep gisteravond pas om half 10. Werd om half 2 wakker en sliep weer om kwart voor 2. Werd om half 6 wakker. ?:|
Hij blijft een piepende en rochelende ademhaling houden, maar geen koorts.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor liefie » 14 mei 2012 08:07

@Evelien vervelend! misschien even langs de HA voor een pufje of zo? Hier ook een meisje wat erg verkouden is alleen slaapt ze zoveel dat ik het ook niet fijn vind eigenlijk ook omdat ik het helemaal niet gewend ben...

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor jeepeecee » 14 mei 2012 08:08

Je zou het zo graag van zo'n kleintje over willen nemen he!

Hier gaat het slapen nog steeds heel erg goed, afgelopen nacht gingen ze om 20:30 naar bed en waren om 8:00 wakker. Dus nu iedereen gebadderd en aangekleed en gegeten. ( zou er dan echt nog een keer structuur in mijn leven komen 8) )
E lianne begon vorige week ineens met omdraaien :shock: Ze lag helemaal op haar zij, en de kontje draaide al door, maar haar armpje zat nog in de weg. Dit gaat veel te hard hoor, liever blijft ze nog even klein :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor lammetje » 14 mei 2012 08:17

Heerlijk toch?!? Ik vind het soms jammer dat we nu aan schooltijden vast zitten, ook al heeft het mijn leven wel positief veranderd, ik ben nu véél eerder klaar met alles binnenshuis. In de vakanties loop ik dan weer achter de feiten aan :lol: maar ben blij dat we vanaf donderdag weer 1,5 week rustiger aan kunnen doen :)

Over snotterende/verkouden kinderen: hier ook eentje, volgens mij komt het ook een beetje door het weer. Beterschap!! hopelijk gaat het snel over.

Net bijt de kleine man héél hard zn grote zus 8-[ zn tanden staan er echt in, tja, wat doe je dan 8-[ :lol: sorry ik moest er echt hard om lachen, maar dat heeft grote zus niet gezien gelukkig.... ze wilde knuffelen en meneer snapte dat blijkbaar niet?

gempa
Kapitein
Kapitein
Berichten: 992
Lid geworden op: 18 mei 2008 12:20

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor gempa » 14 mei 2012 10:01

Evelien schreef:ppfff. Hier nog steeds aan het kwakkelen. Ik snap niet waarom hij zo weinig slaapt.
Gisteren overdag in totaal 2,5 uur geslapen. Hij sliep gisteravond pas om half 10. Werd om half 2 wakker en sliep weer om kwart voor 2. Werd om half 6 wakker. ?:|
Hij blijft een piepende en rochelende ademhaling houden, maar geen koorts.

hopelijk knapt hij snel een beetje op
maar het slapen valt toch wel mee ?abel slaapt bijna nooit meer als 2 uur overdag eerder minder, hij gaat wel om 8 uur na bed, maar dan komt hij om 9 uur en om 11 uur en snacht ook minstens 2 keer,het is wel makkelijk dat ik hem dan gewoon aan de borst kan leggen, en dat hij geen fles hoeft.
maar ik heb al meer als een jaar niet meer doorgeslapen.

arme grote zus , lammetje :lol: hier zijn de lange haren van grote zus favoriet, en hij kan echt hard trekken

hij wordt echt groot nu, hij danst en brabbelt en doet hard mee met de rest, zn haar gaat zo hard groeien, hij is echt helemaal baby af zo
Afbeelding
Afbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor Evelien » 14 mei 2012 10:17

Nou dat doorslapen is natuurlijk fijn... maar ik ben gewoon nog steeds ziek. Je moet door, kunt niet bij tanken. Het huishouden, boodschappen en al die idioten sociale verplichtingen (om maar niet te spreken over de kerkelijke activiteiten).
Als S. zich nou eens kon vermaken, maar nee hoor. Hij huilt nog steeds over dag en vooral nu hij niet lekker is huilt hij nog meer (is dus al bijna 2 weken).

Wat een mooie foto's van A.bel. Super mooi kereltje.

gempa
Kapitein
Kapitein
Berichten: 992
Lid geworden op: 18 mei 2008 12:20

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor gempa » 14 mei 2012 10:28

dat huilen maakt het wel zwaar ja ,abel vermaakt zich overdag prima.
verder houdt ik zo veel mogelijk de dingen af, en mn huishouden ontploft regelmatig.
beterschap evelien en probeer de dingen te doen die je echt heel nodig vind of heel leuk vind, en de rest nee tegen zeggen. je moet af en toe aan jezelf denk meid!

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor LauraC » 14 mei 2012 11:43

Sterkte Evelien!
Nog even over alternatief broodbeleg. De hummus die in de link genoemd wordt, kun je ook heel makkelijk zelf maken (en dan dus zonder zout ;))

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor juffiejuf » 14 mei 2012 11:53

@ gempa; lieve foto's!! Leuk die haren he?!

Hier even positief nieuws spammen: M. huilt laatste week veel minder!! s Avonds slapen zit er voorlopig denk nog niet aan te komen maar die huiluren waarin hij niet te stoppen was is toch wel over. Nu gewoon 'normaal' zn jammer momenten. Heerlijk! :-oo

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor Sterretje » 14 mei 2012 12:29

Gempa: Leuk, die foto's!

Hier ook alles goed. RJB is 3 maand. Hij is nu 68 cm en 6500 gram. Groot dus! En heel makkelijk, net als AJS als baby. Slapen, goed drinken, even spelen en weer slapen. 's avonds om 19.00 in bed, s'morgens rond 6 a 7 uur weer wakker. Heerlijk dus. Dochterlief is nu aan het megapuberen. Ze speelt sinds 3 weken buiten voor het huis. En wat ze daar allemaal wel niet leert ](*,) Maar goed, kan haar ook niet altijd in de achtertuin houden. Af en toe de boel maar weer rechtpraten en bepaalde woorden uitleggen :-oo Maar ze geniet er echt van en ze spelen ook heel leuk samen.

Over eten: Ik zelf heb eigenlijk AJS leren eten n.a.v. 'eten voor de kleintjes' van Stefan Kleintjes.
Tot 6 mnd alleen maar BV, vanaf dan starten met groente, daarna fruit. Dus ook gewoon 's morgens of 's middags iets groente. (paprika o.i.d.) toen dat goed bleek te werken naar fruit gegaan.

AJS heeft eigenlijk nooit geprakt/gepureerd voedsel gehad. Ik vind dat maar niets, ben ook een beetje anti potje en vindt dat geprak op een bord aan tafel ook maar niets. (bij mijzelf ook niet)
Ze at vanaf 6 mnd met de pot mee. Gewoon 2 halve aardappelen en wat groente op haar bord en langzamerhand veranderde het sabbelen eraan in eten. Daardoor dronk ze ook nog wel veel, maar dat hoort erbij. Als ik wist dat we echt een keer onderweg iets moesten gaan eten of zo, prakte ik overgebleven aardappels en groente en vroor ik het in en nam ik het mee. Maar wel als uitzondering. Ze heeft heel goed leren eten en tot nu toe lust ze alles. (zal vast niet alleen aan deze methode liggen)
En daarbij komt: oma vond het maar doodeng, al die stukjes. Dus vanaf het moment dat ze fruit mog kreeg ze op maandagmorgen daar geprakt fruit. (ik heb daar ook niet moeilijk over gedaan). En, ze is nu 3, maar iedere maandagmorgen wil ze daar nog steeds geprakt fruit met beschuit;-)

Over het kokken: dat hoort erbij, kinderen hebben hun 'kok' reflext meer voor in de mond dan volwassenen. Is als bescherming. 'Stikken' is een ander verhaal en lijkt me ook heel eng. Maar gelukkig is het bewezen dat er meer kinderen 'stikken' in vloeibare zaken dan in pitjes, stukjes e.d.

E-nummers: ik let er op, maar niet perfect. Af en toe haal ik ook wel iets in huis wat er niet aan voldoet :mrgreen: Maar ipv Honigpakjes Knor nemen enz. is een eenvoudige handeling. En ik koop veel vers, dat scheelt. Aan varkensvlees doen we ook niet, niet voor het avondeten en niet op brood.
En net als bij MissF heeft AJS ook heel wat boterhammen met alleen maar iets boter gehad.
Ik heb verder het geluk dat ze vooral om fruit of kaas vraagt. Maar... sinds het buitenspelen zijn snoepjes ineens mode. Dus als ze er om vraagt krijgt ze er max 1 per dag.
Time flies when you have none!

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor juffiejuf » 14 mei 2012 13:02

's avonds om 19.00 in bed, s'morgens rond 6 a 7 uur weer wakker.

:shock:

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor ajl » 14 mei 2012 13:53

:mrgreen: Die tijd komt bij jou ook nog wel Juffiejuf!

Hier ligt iedereen ook rond 19 uur in bed en slaapt dan, alleen de jongste telg begint vanf 4 uur te rommelen. Dan kletst hij een uur ( of 2 8-[ ) om vervolgens weer in slaap te vallen als het opstaantijd is. Hij slaapt ook beduidend minder dan zijn broer en zus, ongeveer zo'n 3 uur per dag. Het scheelt wel dat hij eigenlijk nooit huilt. Ik merk wel dat hij zich wat begint te vervelen. Dan moet hij maar in de benen komen.

Ik prak /pureer wel het eten in het begin. Ben zelf ook nog dol op een prakje, tot afgrijzen van manlief :lol: De ousdste kon echt niets in zijn mond verdragen en ik ben het steeds grover gaan klaarmaken. J kan ook geen stukjes verdragen. Ik heb hem gisteren een wortel uit het vuisje gegeven en dat ging voor geen meter. Ik begreep ook ergens dat de kokhalsreflex na 6 mnd sterk minder wordt en rond 9 mnd eigenlijk verdwenen is. En minder eten geven vind ik ook wat. Hij redt het niet op de fles alleen.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor juffiejuf » 14 mei 2012 14:15

[quote="ajl"]:mrgreen: Die tijd komt bij jou ook nog wel Juffiejuf!

Jaja, ik kan niet wachten tot die tijd komt :lol:

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor paprikameisje2 » 14 mei 2012 18:41

evelien: heel oneerbiedig.. maar die sociale verplichtignen zou ik gauw laten vallen. Ik kom weinig buitens huis bij andere mensen, alleen mijn ouders en een vriedin, de rest ga ik absoluut niet heen met marijn. Ik vind het tot nu toe meer dan voldoende.. omdat ik het gewoon zelf niet trek.
Idem met de kerkelijke activeteiten, gewoon eerlijk zijn dat S veel lichamelijke klachten heef,t veel ziek is en daardoor slecht slaapt en dat je dan je handen al vol hebt alleen aan thuis.
Ik heb nu alleen mijn werk, meer dan genoeg, sporten ben ik zelfs tijdelijk meegestopt omdat ik mijn ei daar in kwijt kon, maar juist gestopt omdat het lichamelijk te gek werd.

GEwoon echt keuzes maken! en voor je gezin kiezen!

Sterretje: leuk weer eens wta vna je te horen! idd, knorr ipv honig, maar ook ah merk is zonder e nummers!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 45 gasten