Refowebkids deel 17

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor 654321 » 18 sep 2012 12:43

Hier eet de oudste (4 jaar) 's morgens 2 boterhammen en 's middags 3 boterhammen met bekertje melk. Soms nog beschuitje, ontbijtkoek, cracker of soep. Hij eet 2 stuks fruit en soms nog uitgeperste sinaasappel bij het eten. Verder een blokje worst/kaas, een koekje met ranja en 's avonds wat snoepjes oid met ranja. Warm eten een klein prakje met aardappels en groenten (altijd op) en soms wil hij nog vlees, meestal niet. Daarna een toetje.
Hij weegt 16 kilo... (onder gemiddelde)

De jongste (2,5) eet 's morgens 1 boterham, 's middags 1 boterham met melk. Verder eet hij ong. hetzelfde als zijn broer, alleen eet hij wel altijd het vlees op.
Hij weegt 15.5 kilo... (boven gemiddeld)

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor 654321 » 18 sep 2012 13:15

Vraagje:
Mijn ouders waren pas in een hotel. Zij hadden een hotelkamer met een extra slaapkamer (achter een deur) voor mijn 2 (puber)broertjes.
Nu hebben wij ook best zin om met onze kids (4 en 2,5) een paar daagjes naar een hotel te gaan. Ze slapen momenteel beiden makkelijk en heel goed. Huilen nooit, slapen overal. Op vakantie sliepen ze ook bij elkaar op.

Maar ik zie het niet zitten om ze bij ons op te hebben omdat hun veel eerder gaan slapen en dat lukt niet in dezelfde ruimte dan wij zitten.

Wie heeft hier ervaring mee? Ken je een hotel waar dit kan? Ik heb zitten googlen maar kom nog niet echt verder. Sowieso ervaring met een hotel met kleine kinderen? Maar mijn vraag is dus een hotel met een extra slaapkamer voor de kids.

gempa
Kapitein
Kapitein
Berichten: 992
Lid geworden op: 18 mei 2008 12:20

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor gempa » 18 sep 2012 13:26

mijn 1 jarige begint meestal met bv en daarna 1 boterham, wat fruit .
smiddags een boterham en bv
tussendoortje, kan fruit zijn of rijstewafel oid
savonds eet hij gewoon mee, geen toetje ivm koemelk allergie
bv als hij gaat slapen en snacht 1 tot 5 keer bv , ik heb al bijna 2 jaar niet meer doorgeslapen, (toen ik zwanger was sliep ik zo slecht) ik ben er zo aan gewent , dat ik het nog ga missen :lol:

Gebruikersavatar
mw
Moderator
Berichten: 3677
Lid geworden op: 08 jul 2004 22:05
Locatie: de Bult

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor mw » 18 sep 2012 13:27

@654321 Ja hoor, die hotels zijn er. Appartementen met hotelservices. In het voorjaar ben ik op Terschelling geweest. Het hotel/appartement waarin wij zaten had 2 slaapkamers (elk 2 persoons), douche en een zitkamer met open keuken. Er waren ook nog grotere appartementen.
Even googlen en je vind vast wel wat.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor LauraC » 18 sep 2012 14:33

@654321; zulke hotels zullen er vast wel zijn! Tot nog toe hebben wij altijd met z'n 3en op een kamer geslapen, M ging gewoon in zijn tentje met een verduisteringsscherm en wij deden dan gewoon niks totdat hij sliep. Daarna kun je een kanon naast hem afschieten dus wij hadden in principe op een half uurtje na, heel de avond nog voor onszelf. Maar hij was toen we dat voor het laatst deden pas 3 en nu gaat dat denk ik niet meer lukken 8-[

gempa
Kapitein
Kapitein
Berichten: 992
Lid geworden op: 18 mei 2008 12:20

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor gempa » 18 sep 2012 15:13

of youthhostel heeft ook vaak gezinskamers

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor juffiejuf » 18 sep 2012 16:05

@654321; Holliday Inn in Leiden is een hotel wat echt gericht is op kinderen. Echt geweldig; veel speelruimtes etc. Alleen heb je daar wel een kamer met totaal 4 slaapplaatsen (2 x 2) Volgens mij betaal je daar voor je kinderen meenemen ook weinig tot niks. Wij gaan regelmatig een nachtje naar een hotel en nemen hem tot nu toe gewoon mee. M. slaapt s avonds toch bijna niet dus dan is het makkelijk want kon hij gelijk met ons gaan slapen maar jullie kids slapen waarschijnlijk wel gewoon s avonds...

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor 654321 » 18 sep 2012 18:22

juffiejuf schreef:@654321; Holliday Inn in Leiden is een hotel wat echt gericht is op kinderen. Echt geweldig; veel speelruimtes etc. Alleen heb je daar wel een kamer met totaal 4 slaapplaatsen (2 x 2) Volgens mij betaal je daar voor je kinderen meenemen ook weinig tot niks. Wij gaan regelmatig een nachtje naar een hotel en nemen hem tot nu toe gewoon mee. M. slaapt s avonds toch bijna niet dus dan is het makkelijk want kon hij gelijk met ons gaan slapen maar jullie kids slapen waarschijnlijk wel gewoon s avonds...


Het gaat ons echt om de aparte kamer voor de kids. Juist bij een paar daagjes weg gaan ze echt rond 20u naar bed (omdat ze dan overdag ook niet slapen).

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor paprikameisje2 » 18 sep 2012 18:33

hier eten de kids wisselend, sowieso hangt het af van hun gezondheid, als ze maar iets verkouden zijn is de strijd met eten begonnen. Dan is alles vies en gaat er niks anar binnen.
We wisselen eten af, ene dag pasta oid, de andere dag aardappelen, zodat ze om de dag goed kunnen eten en als er eten over is, kunnen ze dat de volgende dag ook nog eten.
Juul drinkt wel heeeel weinig, maar vaak is dat weer een signaal dat ze niet lekker in haar vel zit, en dat is ook duidelijk zo, ze is wit, lusteloos, klaagt en huilt veel..... maar weer in de gaten houden. Ze geeft dan ook aan dat de buik zegt dat ze moet plassen en dan gaat ze plassen en dan komt er niks.

Marijn is dol op aardappelen, die eet gerust yoghurt met aardappelen, omdat de pan aardappelen nog op tafel staat vaak, gaat hij zo verder :):) brrr.. vieze combi!

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor Haai » 18 sep 2012 18:57

Zo, als ik hier lees wat al die kids aan brood eten, eten die van mij echt weinig! 's Ochtends aten ze altijd een schaaltje brinta, maar sinds een week hebben ze ineens liever brood; max 1 boterham. Halverwege de ochtend fruit of een koekje. Timon krijgt 2 boterhammen mee naar school (altijd met pindakaas), en een plakje worst/kaas of gekookt eitje. Sylke eet meestal maar 1 boterham. Uit school drinken met een koekje/snoepje, en 's avonds een klein prakje wat lang niet altijd op gaat. Daarna mogen ze kiezen uit pap, chocomelk, karnemelk met roosvicee of fruit. Alles bij elkaar niet veel, maar ze zijn bijna nooit ziek, dus ze zullen er toch wel genoeg aan hebben ;)

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor juffiejuf » 18 sep 2012 19:01

@654321; Dan zoek je waarschijnlijk zoiets met twee kamers met een tussendeur:

http://www.weekendjeweg.nl/aanbiedingen/familie-hotels/
http://www.bilderberg.nl/kinderen/

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor LauraC » 18 sep 2012 19:12

Haai schreef:Zo, als ik hier lees wat al die kids aan brood eten, eten die van mij echt weinig! 's Ochtends aten ze altijd een schaaltje brinta, maar sinds een week hebben ze ineens liever brood; max 1 boterham. Halverwege de ochtend fruit of een koekje. Timon krijgt 2 boterhammen mee naar school (altijd met pindakaas), en een plakje worst/kaas of gekookt eitje. Sylke eet meestal maar 1 boterham. Uit school drinken met een koekje/snoepje, en 's avonds een klein prakje wat lang niet altijd op gaat. Daarna mogen ze kiezen uit pap, chocomelk, karnemelk met roosvicee of fruit. Alles bij elkaar niet veel, maar ze zijn bijna nooit ziek, dus ze zullen er toch wel genoeg aan hebben ;)

M eet ook maar 1 boterham of daaraan gelijk (pita broodje, bolletje) tussen de middag. 's Ochtends soms 1 boterham, soms 1 beschuitje, of ontbijtgranen/pap net als papa. En hij groeit als een tierelier ;-)

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor 654321 » 18 sep 2012 19:45

juffiejuf schreef:@654321; Dan zoek je waarschijnlijk zoiets met twee kamers met een tussendeur:

http://www.weekendjeweg.nl/aanbiedingen/familie-hotels/
http://www.bilderberg.nl/kinderen/


JAAA! Dat zoeken we! Bij de eerste link kan ik er nog steeds niet achter komen welke hotels in aanmerking komen voor wat wij willen.
Maar bij de tweede link hebben hotels echt kamers met een tussendeur, precies wat we bedoelen. Dat de kids gewoon lekker kunnen gaan slapen en wij nog lekker even kunnen kletsen, drinken, lezen enz. En het staat daar duidelijk aangegeven bij welke hotels ze dat hebben.
Bedankt!

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor Stip » 18 sep 2012 20:03

@ eten. Nieke eet 's morgens 1 broodje met beker melk, 's ochtends banaan (enige fruit wat ze eet) en beker roosvicee, tussen de middag 2 broodjes met beker melk, tussendoor roosvicee met koekje. Avondeten heel wisselend, soms niks (pasta, lasagne, bami), soms een klein beetje (rijst), soms netjes (aardappels, pannenkoeken, pizza, pannenkoeken), wel altijd yoghurt na. Dus niet veel warm eten, maar ja je kan het moeilijk naar binnen duwen.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor lammetje » 18 sep 2012 20:44

654321 schreef:
Ligt dat niet aan zijn eetschema...? Hij krijgt best weinig dingen binnen die vullen (denk aan boterhammen, pap enz.). En volgens jou eet hij ook heel weinig groenten? Wel aardappels/ vlees dan? En een papfles voor het slapen misschien?


Zou kunnen maar als ik avond of nachtdienst heb eet hij gerust 3 papflessen weg savonds en int begin van de nacht en komt dan ook nog een paar keer vroeg in de morgen... hij wil gewoon warmte en aandacht ipv echt honger te hebben volgens mij. Nu weer obstipatie gehad met buikkrampen dus dan hoor je hem ieder uur. Net als gempa, je went eraan, maar moet toegeven dat het me nu wel begint op te breken dus hoop dat we na alle onderzoeken en uitslagen in november weer in rustiger vaarwater zitten en het slapen ook beter gaat.

Hier trouwens geen melkproducten na het eten ivm telaag ijzer dus dat krijgt hij smorgens of gewoon geen zuivel, vind het naast de bv niet super nodig.

vlees eet hij uiteraard wel, vis ook, maar zn groente/aardappels/pasta- hap gaat opt moment slecht. zelfgebakken havermoutkoekjes met volkorenmeel of volkoren ontbijtkoek a-la-mama eet hij wel goed en dat vult ook super, eet ik zelf nml ook als ontbijt en bijde thee.

@haai de oudste 2 eten denk ongeveer even veel (weinig) als die van jou, zolang ze vrolijk blijven en eenbeetje groeien maak ik me geen zorgen.
2 a 3 boterhammen
beetje avondeten, soms heel het bordje soms 3 happen,
fruit als toetje,
fruit of tussendoortje mee naar school
snoepje uit school en op vrije middagen koekje later opde middag.
Vaak ook yoghurt als/bij ontbijt, soms ook na het eten.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 101 gasten