Refowebkids deel 17

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Merisja
Luitenant
Luitenant
Berichten: 652
Lid geworden op: 15 feb 2008 19:10

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor Merisja » 13 aug 2012 09:49

Tijd geleden dat ik hier wat gepost heb...ben meer een meelezer geworden inmiddels.

Maarre...winterjassen, onze jongste kan nog haar winterjas van vorig jaar aan, een hele gave van Mim-Pi. Die kostte vorig jaar 50 euro (nieuw was ie 100 euro, maar er was toen een actie voor de helft van de prijs). Heeft ze toch mooi twee jaar plezier van die jas, dus 25 euro per jaar zeg ik dan maar :D Voor de oudste heb ik net een nieuwe winterjas gekocht, was behoorlijk duur, rond de 100euro. Maar ze hebben die jassen van oktober tot april elke dag aan! Dan mag het van mij best wel wat kosten. Oude (merk)jassen verkoop ik dan weer via mp, zo vallen de kosten best wel mee. De meeste jassen kunnen ze inmiddels wel 2 seizoenen aan. Laarzen idem, die hebben we ook meer dan een half jaar elke dag aan, daar ga ik niet op bezuinigen. Ik denk maar zo: daar hebben we de kinderbijslag voor 8)

En ik ben ook wel iemand die het erg belangrijk vind dat ze een leuke, vlotte jas hebben. Net zo als met laarzen. Ze hebben die dingen zó vaak aan! Zomers vind ik dat wel wat anders. Vind zelf ook wel dat die merkjassen vaak heel goed blijven, beter dan 'gewone' jassen zeg maar. Ik heb wel eens jassen gekocht voor 20 euro ofzo, nou, daar deden ze nog niet eens één hele winter mee! Dan koop ik net zo lief dure jassen waar ze de hele winter plezier van hebben en die vaak ook nog eens meerdere seizoenen mee gaan.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor liefie » 13 aug 2012 11:19

@Ajl Bij de nieuwe collectie zitten er heel veel leuke dingen tussen... Maar ik wacht even tot de sale (dat is vaak al weer in november) en ik heb al een aardige collectie opgebouwd voor de herfst.

Ik heb geen officiële winter jas voor Nina eigenlijk is het een vest (net model van z8) maar het is helemaal gevoerd met teddy ook in de mouwen. Stel dat het heel koud wordt koop ik in de uitverkoop nog een echte winterjas.
Maar vorig jaar heeft Nina het ook gedaan met een gebreid katoenen vestje (in de wagen zit ze toch in een dikke voetenzak) En het is geen koukleum gelukkig.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor paprikameisje2 » 13 aug 2012 11:58

ajl schreef:
Maar vind je de jas dan ook echt leuk?? Natuurlijk zou ik ook zo een jas in maat 104 en 116 kunnen vinden, maar ik moet er ook de hele winter ( en het liefst 2 winters) tegenaankijken.

Oude jassen heb ik eigenlijk niet, net zoals oude en zondagse kleding. De kleding die ze hebben kunnen en mogen ze eigenlijk altijd wel aan.



ehm.. leuke jassen zijn wel 200 euro! ik vind die jas wel oke. Zelf vind ik winterjassen net als fietsen ed gewoon gebruiksvoorwerpen. Wanneer maakt het leuk? Een jas maakt mijn kind niet leuker, leuk is het kind het karakter ed. Zelf vind ik dat mijn kinderen kleding aan moeten ehbben waarin ze lekker kunnen spelen en kind kunnen zijn. En niet een leuke jas die hen beperkt in hun beweging of tig maten te groot is maar een dure op de groei gekocht jas. Doe dan een jas een bedrag goedkoper en zodat die wel goed past.

Ik heb gewoon niks met kleding, mode ed. Ze zien er netjes gekleed uit, ze hebben geen gaten in de kleding, netjes een rokje, legging of broekje, shirtje, prima gewoon.

Ze heeft hier wel zaterdagse kleding, een foeilijke ouderwetse jurk met een legging ieuw... dat is echt niet mijn smaak,m aar ze vind het zulke fijne kleding, hups.. dan ga je daar zaterdag maar in ravotten, overigens is dat een stelletje dat we gekregen hadden en ik het met uitzoeken op de stapel, retour had gelegd en zij het gewoon aantrok. Prima.... :) Kan mij dat ook schelen :):)

En.. nu eerst naar de tandarts.. brrrr. ben er altijd zenuwachtig voor! :oops:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor Evelien » 13 aug 2012 12:41

Ik heb deze gekocht: http://www.ikenmijnkind.nl/name-it-mads-navy-wool-winter-jacket-mini-boys-p-8301.html

Vanochtend naar het CB geweest: 77 cm en 12,4 kilo. :shock: :wink: Ik maakte me wel wat zorgen, maar bij het CB zeiden ze dat ik dat nog niet echt hoef te doen.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor liefie » 13 aug 2012 12:57

@Evelien Wat een super mooie jas! En wat is S goed gegroeid Nina zat met haar gewicht ook hoger dan haar lengte maar sinds ze loopt is het helemaal recht getrokken.

Ik heb deze winter jas,
http://www.z8-baby.nl/kinderkleding/mei ... acy-marine

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor ajl » 13 aug 2012 13:01

@ evelien Leuke jas!
Qua gewicht valt het toch nog mee? De laatste tijd is het volgens mij niet zoveel meer gegroeid? Ok, mager is hij niet, maar de komende jaren stagneert het wel.

paprikameisje2 schreef:ehm.. leuke jassen zijn wel 200 euro! ik vind die jas wel oke. Zelf vind ik winterjassen net als fietsen ed gewoon gebruiksvoorwerpen. Wanneer maakt het leuk? Een jas maakt mijn kind niet leuker, leuk is het kind het karakter ed. Zelf vind ik dat mijn kinderen kleding aan moeten ehbben waarin ze lekker kunnen spelen en kind kunnen zijn. En niet een leuke jas die hen beperkt in hun beweging of tig maten te groot is maar een dure op de groei gekocht jas. Doe dan een jas een bedrag goedkoper en zodat die wel goed past.


Ik koop duurdere jassen, maar geen jassen van 200e. Ik moet zeggen dat ik die ook nog niet tegen ben gekomen. Daarbij vind ik het wel belangrijk als mijn kind leuke kleding aanheeft. Het hoeft zeker niet ontzettend duur te zijn, aar alleen kleding kopen zodat ze iets om hun billen hebben, vind ik zelf ook niet leuk. Daarbij mogen ze van mij ook gewoon spelen in alle kleding die ze hebben. Of het duurder is of niet.
En op de groei kopen is toch niet zo erg. Een mouwtje omslaan o.i.d. maakt volgens mij niets uit. Als alles net past, zijn ze er zo weer uit en te korte kleding vind ik wel armzalig staan.

Als ik ze zie lopen met een leuke jurk, jas, leuk geknipt haar dan ben ik gewoon apetrots op ze.
Laatst gewijzigd door ajl op 13 aug 2012 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor ajl » 13 aug 2012 13:04

Erg leuke jas Liefie!
Ik zat stiekum al te kijken of de maat van C erbij zit, maar helaas.
Hoe groot/klein valt Z8?

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor 654321 » 13 aug 2012 13:08

Een jas van 100euro voor een kind?? :roll: Dat vind ik echt absurd. :wink:
Ik ben zelf nog nooit zo'n jas tegengekomen maar misschien kom ik dan in de verkeerde winkels? Stel dat je 4 kinderen hebt....
Ik heb vorig jaar in de uitverkoop een hele leuke felblauwe jas gekocht voor de oudste (15euro meen ik). Die is echt gaaf en deze past de jongste deze winter prima. Voor de oudste had ik vorig jaar op markplaats een z.g.a.n. jas gekocht (10euro) maar die viel heel groot uit, dus die past hem deze winter. Ziet er echt uit als nieuw.
En dan hebben ze jassen die ik echt leuk vind.
Ik vind het belangrijk als ze er leuk, netjes bij lopen maar hou ook niet van kinderen die er uit zien als 'modepopjes'... :-). Gewoon, normaal.

Goede/ mooie schoenen vind ik ook belangrijk. Maar wel in de uitverkoop (bij jongens is dat denk ik makkelijker dan bij meisjes?!) en anders een keertje van Dr.Visser ofzo.

Ik denk nu echt nog niet aan winterkleren. Bij ons in de kerk hebben ze in september altijd een kledingverkoop. Iedereen kan daar kleren inleveren die nog goed/ schoon/ netjes en soms zelfs nieuw zijn en die worden dan verkocht. Er is ook een ruilhok. De jongste heeft denk ik niet wat nodig (van broer en neef) maar de oudste wel. Daarna kijk ik wat hij nog nodig heeft. Ik heb wel altijd 1 'zondags' stel, gaat ook gelijk uit na kerktijd. Zo blijft hij echt mooi. En 1 stel voor netjes (voor feestjes etc).
Verder moeten ze in alle kleren gewoon alles kunnen en mogen doen; spelen, ravotten, in het bos, de zandbak, etc.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor liefie » 13 aug 2012 13:13

ajl schreef:Erg leuke jas Liefie!
Ik zat stiekum al te kijken of de maat van C erbij zit, maar helaas.
Hoe groot/klein valt Z8?


De jassen en vesten van z8 vallen kleiner dan normaal de rokjes vallen ook niet groot (daar heeft Nina al 86 van terwijl ze van alle andere merken 74 nog aankan) De jurkjes vallen goed op maat Nina is nu 80cm en ze draagt ook 80... De leggings vallen ook redelijk op maat misschien iets groter.
Shirts vallen denk ik normaal want ik heb 86 in de kast hangen voor het najaar en die zijn nu echt nog te ruim.
De jas heb ik in maat 92 alleen de mouwen zijn nog te lang die moet ik 1 keer omslaan jasje valt wat langer maar dat staat wel met dit model.
Hoe de jongens kleding valt heb ik echt geen idee van.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor liefie » 13 aug 2012 13:18

Als ik hier op dorp naar de baby/kinderzaak ga hangen ook jurken van 150 euro... Die zal ik nooit kopen... Ik koop wel altijd merkkleding maar altijd met minstens 50% korting. En de meeste dingen verkoop ik ook weer via marktplaats.
Je ziet zo een verschil van kwaliteit en ik vind de pasvorm echt mooier dan van de h&m,zeeman enz (bij Nina dan)

Tegenwoordig heb ik ook aardig wat jurkjes van billy en lilly ook super leuk en goede kwaliteit.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor Evelien » 13 aug 2012 14:23

Zeeman en H&M vindt ik wel een verschil in pasvorm.
Kleren van H&M zitten bij S.imon echt super goed, zeeman wat minder.
Maar Name it, nou blousjes gaat dan nog wel maar broeken is echt niks (wat ik overigens wel heel erg jammer vindt want ze hebben daar echt leuke kleding van) komtie niet in met z'n billen en stevige bovenbeentjes en een maat groter kan ook weer niet dan zit het te wijd.

Heb hier ook van Benetton wat kleren en dat past hem ook goed (boven kleding).

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor ajl » 13 aug 2012 14:30

haha wat grappig! Ik ben voor de oudste juist weg van de broeken van Name it, omdat de broeken zo fijn smal vallen. Ik vind de shirts van Name it juist te wijd. H&M koop ik ook steeds minder. Polo's etc. vind ik ook erg ruim vallen. Hij verzuipt er gewoon in. Op het ogenblik heeft hij veel kleding van Petrol en Oliver en Noppies. Dat valt lang en smal. Precies zoals zijn figuur is. Veel andere kleding is of te kort of te wijd en dit zit hem gewoon mooi.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor Evelien » 13 aug 2012 14:47

Grappig is dat he, misschien als S.imon wat ouder is dat ik hij dan wel die broeken past (vindt ze namelijk zo leuk).
Laatst gewijzigd door Evelien op 13 aug 2012 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor Galateia » 13 aug 2012 15:02

Wat een bizarre prijzen voor kleding voor de kindjes!

Ik geef zelf he-le-maal niets om merken. Het is leuk, of het is niet leuk / het zit goed, of het zit niet goed / het is betaalbaar, het is niet betaalbaar. Dat zijn mijn enige criteria. Wel of niet lang meegaan: niet zo boeiend. Broeken, ach, die gaan uiteindelijk toch wel kapot, zoonlief zit de hele dag op zijn knieën. Jassen? Ze vallen toch wel een keer in een regenplas of in de modder.

En nog nooit heeft iemand gezegd, dat mijn kindjes er niet leuk uit zien. Integendeel 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor MissF » 13 aug 2012 15:11

Ik heb wel mijn voorkeur voor merken, zoals Bakkaboe of BFC maar 50 euro voor een winterjas, nee, dat geef ik absoluut niet uit.
En dat de kwaliteit minder is, dat vind ik ook een vooroordeel dat lang niet altijd geldt. Jurian heeft 2 winters met een jas van nog geen 20 euro gedaan, helemaal mijn smaak. Frederiek had een jas die officieel 50 euro zou hebben gekost, maar met veel korting had ik er 16 euro ofzo voor betaald, en die werd een stuk valer.
En qua schoenen, Jurian heeft voeten die enorm naar binnen staan, hij struikelt regelmatig over zijn eigen voeten en dan liggen zijn knieen of handen weer open. Ik kocht altijd vooral dure schoenen, van goede merken. Maar lang niet allemaal liep hij goed op. Nu loopt hij de hele zomer al op schoenen van dr Visser, en hij struikelt zo goed als niet meer, net als op de gekregen sandalen van dat merk. En zodra ik zijn andere schoenen van een of ander duur merk aan doe, dan is het weer mis. Dus het is echt gewoon de pasvorm ofzo, en ik koop al helemaal geen schoenen meer voor hem via internet.

Bij bepaalde merken vind ik het ook jammer dat je meteen ziet dat het van dat merk is, zoals Jottum, Benneton en Noppies. Die haal je er zo uit. Dat vind ik nooit zo origineel ;) Het kost mij denk ik wel wat meer aan tijd om een leuke garderobe te hebben voor de kids, maar daardoor vind ik het wel vaak origineel, helemaal mijn smaak en vooral niet te duur. Want die kinderbijslag is leuk, maar voor die 200 euro per kind per 3 maanden kan ik écht geen jas van 100 euro, schoenen van 100 euro en dan nog de rest kopen :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 88 gasten