Refowebkids deel 17

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor jeepeecee » 25 mei 2012 20:08

ajl schreef:jpc, 23 uur :shock: Ik wil niet weten in welk humeur die van mij dan zijn.


Ze is vandaag nog nooit zo lief geweest (bij wijze van) ook geen middagdutje gedaan, en de hele dag in goed humeur geweest. heerlijk!
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor ajl » 25 mei 2012 20:12

H krijgt het vast morgen :mrgreen: Mijn kids knapten pas een beetje op tegen avond bedtijd, toen gingen ze voor het eerst een beetje leuk spelen. Zelfs het middagdutje bood geen soelaas voor hun humeur. Ik had ze er dus vroeg in vanavond.

Morgen in ieder geval met het hele kroost naar het strand. Waarschijnlijk zijn wij er al rond 8 uur :-oo Dan gaan wij waarschijnlijk rond de middag weer naar huis. Anders wordt het voor J echt te lang en te warm. Ik ben nl altijd bang dat die kleintjes verbranden.

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor jeepeecee » 25 mei 2012 20:18

om 8 uur!!! dat vind ik dan weer :shock: is het dan niet nog een beetje koud?
Afbeelding

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor paprikameisje2 » 25 mei 2012 20:30

marijn en juul lagen in de pucka gewoon in romper met wel een dekentje, maar bij enorm warm weer, alleen een pamper aan, dus bloot eigenlijk in de pucka, idem met de slaapzak. Nu ligt hije r in i een romper maar wel met dekens en slaapzak. Straks bij nog warmere temperaturen gaat de romper ook uit en komt er een lakentje in bed. Ik lig hier ook nog onder dekens, ik kan hetniet helpen maar vind het echt fris zo rond tien uur.

En, kwa tijd gaan ze gewone tijd naar bed, moet zeggen dat ik ze liever nog wel eerder zou doen, ze zijn bek en bek af van het spelen met water en zand en ravotten!

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor jeepeecee » 25 mei 2012 21:18

E lianne lig gewoon met kort broekje en shirtje met korte mouw in bed. Geen lakentje of iets dergelijks. En H annah lig in onderbroek (en bikini top die ze niet uit wilde ;) ) onder een leeg dekbedovertrek.
Ik moet wel zeggen dat wij een plat dak hebben, en dat het pas koel word als het buiten een beetje is afgekoeld en dan alles tegenover elkaar open zet. maar ja dat doe ik nu niet met E lianne. Het is daar dus nu nog 30 graden :(
Afbeelding

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor Galateia » 25 mei 2012 21:19

Haha, mijn kinderen vinden het nu net een beetje lekker worden. Wijzelf ook. Maar ja, we zijn nog een beetje met ons hoofd in Afrikaanse sferen. Zoonlief wilde deze week wel 'zonder jas' en zelfs een korte broek aan. Dat is heel wat voor hem. Dochterlief straalt alleen maar uit 'zo, gaan we nu eindelijk weer een beetje normaal doen en buiten leven?' Ze heeft de eerste 3 jaar van haar leven buiten geleefd, natuurlijk...

Slapen doen ze lekker met lange mouwen. Anders hebben ze het koud. Enne... ik vind het ook nog helemaal niet zo warm. Ik zit nu met een vest aan en als ik zo ga slapen dan lig ik lekker onder de deken 8)
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor Galateia » 25 mei 2012 21:22

@ajl: hier moeten we bedtijd ook echt niet verschuiven, dan is het echt een verschrikkelijk zware dag die er op gaat volgen. Ze zijn dan helemaal niet te genieten. Ons meisje gaat rond 17:30 uur naar bed, zoonlief om 19 uur en dan slapen ze tot 7 uur de volgende ochtend, dochterlief meestal tot 7:30. Ze hebben allebei echt hun slaap wel nodig, zoonlief minimaal 12 uur, dochterlief ongeveer 14 uur. En dan zijn ze happy.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor jeepeecee » 25 mei 2012 21:36

hoe doen jullie dat, de kindjes zo vroeg op bed. Eten jullie dan zo vroeg? Johan komt vaak pas om half zes thuis, of nog later.
Afbeelding

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor Haai » 25 mei 2012 21:50

Wij redden dat ook echt niet, zo vroeg de kids naar bed. Ik vind het al heel wat als we het redden ze er 19 uur in te hebben.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor juffiejuf » 26 mei 2012 06:53

@ ajl; je hebt nu best mooi weer op het strand!!! Zonnetje aan de hemel en de temperatuur bijna 20 graden!

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor Galateia » 26 mei 2012 08:00

jeepeecee schreef:hoe doen jullie dat, de kindjes zo vroeg op bed. Eten jullie dan zo vroeg? Johan komt vaak pas om half zes thuis, of nog later.


We eten gewoon al heel vroeg. Als mijn man werkt, dan is hij om 17 uur thuis. Dus twee keer per week hebben we iets wat alleen nog maar in de oven moet, ofzo. Dan zet ik dat gewoon op de juiste tijd aan en begin ik rond 16:30 al met eten met de kids (dochterlief kan niet goed eten ivm kaakproblemen, dus eten duurt voor haar wel een uur). Als ik werk, dan ben ik rond 16:30 wel thuis, dus 2 keer per week zorgt mijn man dat we rond die tijd eten. Op woensdagmiddag zijn we allebei thuis, dus dan is het ook een makkie eigenlijk.

Het was wel even wennen, hoor, maar ja, ons meisje moet echt 14 uur slapen en zoonlief moet toch echt naar school. Ze moet dus wel op tijd opstaan om mee naar school te gaan. Dus als ze om 19 uur pas naar bed zou gaan, dan is ze de volgende dag de hele dag moe.

Middagslaapje doet ze niet. Hebben we geprobeerd en ze kan op zich best wel slapen, maar bij ons meisje werkt het heel simpel: als de motor opgeladen is, dan slaapt ze pas weer als die motor leeg is. Als ze 1 uurtje slaapt overdag, dan ligt ze tot 23 uur 's avonds in bed te zingen, blij te doen, etc. Heel lief allemaal, ze kan dan echt niet slapen. Als ze nachten maakt van 14 uur, dan is ze de hele dag vrolijk en blij, wordt ze rond 16:30 moe en dan is het alleen nog maar eten en naar bed. En dan stoppen we haar in, doet ze haar ogen dicht en dat was het dan :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor jeepeecee » 26 mei 2012 08:27

Ja, dat is fijn als je het zo voor elkaar kan regelen. Het is bij jullie toch al een ingenieus plan met werken enzo ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor MissF » 26 mei 2012 08:50

Frederiek ligt de afgelopen nachten in een luier, romper en zomerslaapzak onder een lakentje. Dat lakente is 's morgens meestal weg, of half uit bed gemikt of ergens aan het voeteneind.
Jurian slaapt in hemd en onderbroek onder zijn 'kleine dekbedje'. Van de week had ik een keer 's avonds laat het dekbed eruit gehaald, zodat hij alleen onder het overtrek lag, maar toen riep hij midden in nacht huilend:' Mama, mijn dekentje heb ik er per ongeluk uit gehaald!' Aah..dus snel dekentje er weer in en hij sliep weer verder :D

Ze slapen hier ook de gewone tijd. Frederiek ook regelmatig om 6 uur ofzo al. Mijn man komt tegen 6 uur thuis, maar als zij zo moe is, zorg ik dat ze eerder eet. anders is de gezelligheid aan tafel toch ook weg, en daar heb ik geen zin in. Ze slaapt dan tot 7 of 8 uur. En overdag ook nog best wel wat uurtjes. Maar echt heel warm vind ik het nu ook niet meer, het is binnen 22 graden, prima te doen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor Galateia » 26 mei 2012 10:01

jeepeecee schreef:Ja, dat is fijn als je het zo voor elkaar kan regelen. Het is bij jullie toch al een ingenieus plan met werken enzo ;)


Nee hoor, zo ingenieus is het nu niet. Voor de komst van de tweede was het veel ingenieuzer. Nu is het gewoon mega simpel. Manlief op dinsdag en vrijdag, ik op maandag en donderdag en ik dan nog op woensdag tot 11 uur. En het bevalt mega-goed. Die woensdag stelt voor mij niets voor, we gaan gewoon gezellig met zijn viertjes de oudste uit school halen om 12 uur en de rest van de dag hebben we alle vrijheid. Best lekker zo.

@MissF: ja, soms kun je beter in delen avondeten. Als ze te moe zijn en het wordt zo'n strijd aan tafel, dan is er toch ook helemaal niks aan!

Nou, wij gaan hier een tent in de tuin bouwen. Altijd leuk!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor 654321 » 26 mei 2012 10:30

Om 19uur naar bed? Dan zijn bij ons de kids nog heel lief en vrolijk ;-).
De jongste slaapt max. 10uur op een nacht, dus zou hij altijd max. 5uur wakker zijn!
De oudste heeft wel ong. 11 á 12 uur slaap nodig, die gaat meestal rond 20u erin.
Ik heb de kinderen nog helemaal nooit wakker gemaakt 's morgens, ben dan straks met school ook niet van plan. Als dat nodig is gaat hij eerder naar bed.
Hier is man nooit voor 18.30u thuis. Ik begin meestal rond 18.15 uur met de kids en dan zien we wel wanneer hij komt. Regelmatig schuift hij dan gezellig aan.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten