Proces Anders Breivik begonnen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Proces Anders Breivik begonnen

Berichtdoor Optimatus » 16 apr 2012 11:46

Het proces tegen Anders Breivik is begonnen. De slachter van Utoja, die vele jongeren vorig jaar in koelen bloede vermoord heeft, heeft de "feiten erkend", maar "onschuldig" gepleit. Je moet het maar durven...
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1889
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Proces Anders Breivik begonnen

Berichtdoor Katlheen » 16 apr 2012 12:20

Tja, als je verknipt bent, dan is dat een hele logische verklaring die het goed doet in je eigen universum....
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Proces Anders Breivik begonnen

Berichtdoor Mortlach » 16 apr 2012 12:30

Het erge is vooral dat de maximumstraf in Noorwegen op dit moment nog 'maar' 21 jaar is. De regering probeert met een noodwet mogelijk te maken hem levenslang op te sluiten.

Dat deze man knettergek is, moge duidelijk zijn. 100 man vermoorden en dan glashard beweren dat het zelfverdeding was... ](*,)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Kapitein
Mineur
Mineur
Berichten: 234
Lid geworden op: 21 jun 2011 14:04

Re: Proces Anders Breivik begonnen

Berichtdoor Kapitein » 16 apr 2012 13:16

...en de enige keer dat hij emoties toonde was toen zijn eigen fimpje werd laten zien. Hij was een stoïcijn toen alle slachtoffers werden voorgelezen + hoe ze gedood werden.
--
Ik ben het Licht der wereld; wie Mij volgt, zal beslist niet in de duisternis wandelen, maar zal het licht van het leven hebben. (Joh8:12b)

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Proces Anders Breivik begonnen

Berichtdoor Wilsophie » 16 apr 2012 18:57

Zei iemand niet dat we voor hem moesten bidden?
Wie kan dat dan?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Proces Anders Breivik begonnen

Berichtdoor Mortlach » 17 apr 2012 13:39

Wilsophie schreef:Zei iemand niet dat we voor hem moesten bidden?
Wie kan dat dan?


Dat is allemaal wel leuk in theorie, en goed als je het kan, maar je kunt voor iemand bidden terwijl je er ook voor zorgt dat hij nooit meer buiten komt.

Iemand die doodleuk zegt dat hij het zo weer zou doen, die mag nooit meer de straat op.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Proces Anders Breivik begonnen

Berichtdoor meribel » 17 apr 2012 13:40

schoot vandaag door mijn hoofd; 'hoeveel mensen zouden het eens zijn met hem, zijn plaatsvervangend trots op zijn daden'



:-? ik wil het antwoord eigenlijk niet weten.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Proces Anders Breivik begonnen

Berichtdoor Mortlach » 17 apr 2012 13:50

meribel schreef:schoot vandaag door mijn hoofd; 'hoeveel mensen zouden het eens zijn met hem, zijn plaatsvervangend trots op zijn daden'



:-? ik wil het antwoord eigenlijk niet weten.


Zolang die mensen hun ideeën niet omzetten in daden, zal me dat werkelijk waar worst wezen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Proces Anders Breivik begonnen

Berichtdoor schelpje3 » 17 apr 2012 13:51

Ik heb het gezien in het journaal, het is gruwelijk. Er was ook een journaliste bij P&W. zij had de rechtzaak bijgewoond en vertelde er over. De staatsomroep knipt in de uitzending! Omdat sommige verslagen te schokkend zijn, het criterium is goede smaak en ethisch verantwoord.
Er was nog een overlevende te zien, hij keek A.B. in de ogen en wist dat hij ging sterven. Hij voelde iets warms tegen zijn hoofd, de loop van het geweer, en hoorde de trekker overgaan. Maar doordat hij zijn jas half over zich heen had getrokken, heeft dat hem waarschijnlijk gered, de kogel kwam in zijn schouder terecht.
Het is dus zeker geen opwelling, maar doelgericht, ijskoud en meedogenloos mensen afslachten.
De arrogantie waar hij ook mee binnenkwam. :-& Ik erken deze rechtbank niet. Je moet maar durven.
En dan later janken als een schootkind, omdat hij zijn eigen filmpje zag. Hoe narcistisch ben je dan?

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Proces Anders Breivik begonnen

Berichtdoor Wilsophie » 17 apr 2012 14:00

Mortlach schreef:
Dat is allemaal wel leuk in theorie, en goed als je het kan, maar je kunt voor iemand bidden terwijl je er ook voor zorgt dat hij nooit meer buiten komt.

Iemand die doodleuk zegt dat hij het zo weer zou doen, die mag nooit meer de straat op.


Vraag het "Kaptein" die opriep tot gebed voor deze man in een ander topic.
Maar ik doe niet mee, als je het niet erg vindt.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Proces Anders Breivik begonnen

Berichtdoor Wilsophie » 17 apr 2012 14:02

Mortlach schreef:
Dat is allemaal wel leuk in theorie, en goed als je het kan, maar je kunt voor iemand bidden terwijl je er ook voor zorgt dat hij nooit meer buiten komt.

Iemand die doodleuk zegt dat hij het zo weer zou doen, die mag nooit meer de straat op.


Ga je ook bidden voor zo iemand als je eigen kind is doodgeschoten als volkomen onschuldig mens.
En je ziet de tekenen van zogenaamde Tempeliers, wie zijn dat dan?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Proces Anders Breivik begonnen

Berichtdoor schelpje3 » 17 apr 2012 14:03

Wilsophie schreef:
Vraag het "Kaptein" die opriep tot gebed voor deze man in een ander topic.
Maar ik doe niet mee, als je het niet erg vindt.

Die aversie heb ik dus ook :oops: En ik weet niet of wij hier nu fout aan doen of niet wilsophie.
Soms is het TE erg en kan het gewoon niet. Ik hoor ook geen dominee zo bidden.
En ik denk dat er mensen zijn waar geen hoop meer voor is.
Wie zondigt tegen de Heilige Geest EN zich verhardt, daar is geen vergeving meer voor. Zo heb ik het begrepen.

Gebruikersavatar
Kapitein
Mineur
Mineur
Berichten: 234
Lid geworden op: 21 jun 2011 14:04

Re: Proces Anders Breivik begonnen

Berichtdoor Kapitein » 17 apr 2012 14:16

Jezus bad voor Zijn moordenaars. Die moordenaars zijn de enige mensen op de wereld geweest die een volkomen onschuldig Mens doodde. Ik denk dat het heel Bijbels is om voor Hem te doden, voor God is niets te wonderlijk. Ook breivik kan nog gaan inzien wat hij gedaan heeft.
--
Ik ben het Licht der wereld; wie Mij volgt, zal beslist niet in de duisternis wandelen, maar zal het licht van het leven hebben. (Joh8:12b)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Proces Anders Breivik begonnen

Berichtdoor Mortlach » 17 apr 2012 14:18

Wilsophie schreef:Vraag het "Kaptein" die opriep tot gebed voor deze man in een ander topic.
Maar ik doe niet mee, als je het niet erg vindt.


schelpje3 schreef:Die aversie heb ik dus ook :oops: En ik weet niet of wij hier nu fout aan doen of niet wilsophie.
Soms is het TE erg en kan het gewoon niet. Ik hoor ook geen dominee zo bidden.
En ik denk dat er mensen zijn waar geen hoop meer voor is.
Wie zondigt tegen de Heilige Geest EN zich verhardt, daar is geen vergeving meer voor. Zo heb ik het begrepen.


Toch denk ik dat het heel bijzonder is als je toch voor zo iemand kan bidden. Alle zonden zijn toch immers gelijk. Ik lees zo vaak dat mensen van zichzelf zeggen dat ze geen haar beter zijn dan anderen... in dit geval voelen we ons misschien toch een paar haartjes beter. Voor hem is geen hoop meer, maar voor mij gelukkig nog wel... toch?

Aan de andere kant geloof ik niet dat je 'zomaar' kunt bidden voor deze kerel. Als dat je geen moeite kost, besef of erken je niet ten volle wat deze man heeft aangericht, en wéér zou aanrichten als hij ooit weer vrijkomt.

Maar goed, mij lukt het ook niet hoor... dus niets ten nadele van anderen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Proces Anders Breivik begonnen

Berichtdoor schelpje3 » 17 apr 2012 14:39

Kapitein schreef:Jezus bad voor Zijn moordenaars. Die moordenaars zijn de enige mensen op de wereld geweest die een volkomen onschuldig Mens doodde. Ik denk dat het heel Bijbels is om voor Hem te doden, voor God is niets te wonderlijk. Ook breivik kan nog gaan inzien wat hij gedaan heeft.

En wat is er met die moordenaars gebeurd? En de Heere Jezus kon dit, maar wij dan ook?


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 94 gasten