Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
TKF
Moderator
Berichten: 1662
Lid geworden op: 14 okt 2003 19:34
Locatie: Malden

Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

Berichtdoor TKF » 24 mar 2012 22:41

Na 11 maanden is er inmiddels 100 pagina's lang gediscussieerd over dit thema, dat destijds geopend werd door Jozo.

Dit is de link naar het oude topic: viewtopic.php?f=10&t=24994

Dit kan nu in dit nieuwe topic.

Dit waren de laatste drie reacties:

hettys

Trajecto schreef:
Hmm, mij ontgaat ook waarom bij dat "overweldigende bewijs" dan een ouderdom van 500 miljoen jaar, gelijk aan die halfwaardetijd, wordt gekozen. Dan lijkt het erop dat men niet bekend is met exponentiële processen en niet weet wat halfwaardetijd betekent. Men moet toch veel langer nemen, bijvoorbeeld acht maal die tijd zoals Mortlach vertelt, o.a. in deze post.


ja, dat klopt. Ik was wat slordig in mijn reactie, het werd anders geformuleerd:

Key points of the RATE book:

1. There is overwhelming evidence of more than 500 million years worth of radioactive decay.
2. Biblical interpretation and some scientific studies indicate a young earth.
3. Therefore, radioactive decay must have been accelerated by approximately a factor of one billion during the first three days of creation and during the flood.
4. The concept of accelerated decay leads to two unresolved scientific problems, the heat problem and the radiation problem, though there is confidence that these will be solved in the future.
5. Therefore, the RATE project provides encouragement regarding the reliability of the Bible.


http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/Na ... earth.html
(Assessing the RATE Project)
_________________

RogierV

Citaat:
Jammer, maar de grens is gewoon de genetische informatie die er is en er is nog nooit nieuwe genetsiche informatie bij gekomen.
Dat is niet mijn schuld.



Dus:

APEKOOL is informatie 7 letters.
ACNHYTL is informatie 7 letters.

Mee eens dat er nieuwe informatie is onstaan? Of is het gewoon variatie?
Een vleugel of een poot is ook gewoon variatie de zelfde structuren zijn verantwoordelijk voor de vorming.
_________________

Jozo

Citaat:
Dat het genetische programma van een vleugel en een poot op elkaar lijken wil niks zeggen welke genetische informatie erop ligt, dat vergeet je erbij te vermelden.

Oftewel, er ligt identieke genetische informatie op die enkel door mutaties verschillen en daardoor een morfologisch verschillend uiterlijk hebben.
Citaat:
Als die centrale spelers niet de genetische informatie bezitten om bv een vleugel te laten verschijnen dan zal deze er niet komen.
Ook deze pathways etc. putten hun informatie uit de reeds bestaande genetische informatie, niks nieuws dus.

Applaus: Deze pathways putten hun informatie inderdaad uit reeds bestaande genetische informatie, maar vergeet daarbij niet dat het de soortvorm royaal overschreidt. Macroevolutie dus.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

Berichtdoor Mortlach » 24 mar 2012 22:49

Op naar de volgende 100 en misschien deze keer wél een antwoord wat het genetische mechanisme precies is wat micro-evolutie mogelijk maakt maar tegelijkertijd macro-evolutie onmogelijk maakt...

Ik ben benieuwd.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

scheermes
Luitenant
Luitenant
Berichten: 514
Lid geworden op: 24 feb 2009 20:15

Re: Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

Berichtdoor scheermes » 25 mar 2012 09:02

En er was nog iets met fossielen...
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

Berichtdoor Mortlach » 25 mar 2012 14:08

scheermes schreef:En er was nog iets met fossielen...


Nee joh, die bewijzen toch niets omdat [vul hier volslagen idiote reden in]. :-oo
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

RogierV
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1212
Lid geworden op: 11 mei 2011 10:38

Re: Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

Berichtdoor RogierV » 26 mar 2012 09:29

Nee joh, die bewijzen toch niets omdat [vul hier volslagen idiote reden in].


Want je kunt niet bewijzen dat die fossielen nakomelingen hebben gehad :lol:
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

Berichtdoor Mortlach » 26 mar 2012 09:38

Dat soort flauwekul, ja.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
kirdneh
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1337
Lid geworden op: 24 apr 2007 20:36

Re: Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

Berichtdoor kirdneh » 26 mar 2012 16:39

jozo schreef:Oftewel, er ligt identieke genetische informatie op die enkel door mutaties verschillen en daardoor een morfologisch verschillend uiterlijk hebben.

Oftewel:
Er ligt genetische informatie op voor een poot en geen enkel mutatie zal zorgen voor een vleugel. :wink:
Maar de evolutie begint met een eencellig mechanisme die door vergaderen van nieuwe reeds genetische informatie uitgroeit tot alle levensvormen die we vandaag zien toch?
Daarbij komt dat in werkelijkheid, zijn mutaties extreem gevaarlijk en richten zij een verwoesting aan in het menselijke ras en andere levende wezens.
Waarom vindt je dit een geloofwaardige theorie als je bedenkt dat we al veel weten over genen etc maar dat er nog nooit nieuwe genetische informatie is bij gekomen in de organismes?


jozo schreef:Applaus: Deze pathways putten hun informatie inderdaad uit reeds bestaande genetische informatie, maar vergeet daarbij niet dat het de soortvorm royaal overschreidt. Macroevolutie dus.

Het overschreidt de soortvorm absoluut niet, het is variatie binnen de soort, in jouw geval de soort "meeuw".(dat was volgens jouw een nieuwe soort maar dat is het niet).
Oftewel put je uit bestaande informatie, nu nog bewijzen dat er nieuwe genetische informatie bij is gekomen in welk dier dan ook? :-k
'Diegene die in evolutie geloven doen dat alleen om hun geweten te sussen'.

Gebruikersavatar
Jozo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 788
Lid geworden op: 01 okt 2010 12:25

Re: Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

Berichtdoor Jozo » 26 mar 2012 18:22

Er ligt genetische informatie op voor een poot en geen enkel mutatie zal zorgen voor een vleugel.

Klopt, maar door mutaties is dit verschil verkrijgbaar. Dus niet 1 enkele, maar meerdere.

Maar de evolutie begint met een eencellig mechanisme die door vergaderen van nieuwe reeds genetische informatie uitgroeit tot alle levensvormen die we vandaag zien toch?

Klopt ook. Ik heb al eens mechanismen laten zien waardoor er genetische informatie aan het genoom kan worden toegevoegd.

Daarbij komt dat in werkelijkheid, zijn mutaties extreem gevaarlijk en richten zij een verwoesting aan in het menselijke ras en andere levende wezens.

Mutaties zijn niet extreem gevaarlijk. Hoe kom je daarbij?

Wist je trouwens dat een als je verschillende menselijke genomen naast elkaar legt er geen enkele hetzelfde is? Hoe wou je dit verklaren zonder van mutaties uit te gaan?

Waarom vindt je dit een geloofwaardige theorie als je bedenkt dat we al veel weten over genen etc maar dat er nog nooit nieuwe genetische informatie is bij gekomen in de organismes?

Er komt wel degelijk genetische informatie bij. Inserties, copy errors, recombinatie, etc (ik kan er zo nog een aantal noemen)

Het overschreidt de soortvorm absoluut niet, het is variatie binnen de soort, in jouw geval de soort "meeuw".(dat was volgens jouw een nieuwe soort maar dat is het niet).

We hadden het over arm/vleugel. Dat overschrijdt de soortvorm wel. Hoe wou jij verklaren dat de centrale spelers in de ontwikkeling van hand en arm hetzelfde zijn?

Al gekeken naar de pathways? Ik heb het vermoeden van niet....
"I want to know God's thoughts...the rest are details."

Gebruikersavatar
kirdneh
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1337
Lid geworden op: 24 apr 2007 20:36

Re: Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

Berichtdoor kirdneh » 27 mar 2012 07:54

Jozo schreef:Klopt, maar door mutaties is dit verschil verkrijgbaar. Dus niet 1 enkele, maar meerdere.

Mutatie is husselen met de bestaande informatie, ik heb wel eens gevraagd naar een gunstige mutatie wat betrekking heeft op de evolutietheorie, ik krijg maar niks.
Met mutatie is geen vleugel te krijgen als de informatie er niet is, geen enkele serieuze wetenschapper zal dit ontkennen.

jozo schreef:Klopt ook. Ik heb al eens mechanismen laten zien waardoor er genetische informatie aan het genoom kan worden toegevoegd.

Wat dus onzin is want wat je liet zien was bestaande informatie wat gekopieerd was, dus bestaand.

jozo schreef:Mutaties zijn niet extreem gevaarlijk. Hoe kom je daarbij?

Mutaties kunnen kanker veroorzaken,en mutaties zijn kopieerfoutjes in het DNA.
Echt super voor het organisme toch?

jozo schreef:Wist je trouwens dat een als je verschillende menselijke genomen naast elkaar legt er geen enkele hetzelfde is? Hoe wou je dit verklaren zonder van mutaties uit te gaan?

Zucht....
Variatie dus, en wat je mee krijgt van je beide ouders?

jozo schreef:Er komt wel degelijk genetische informatie bij. Inserties, copy errors, recombinatie, etc (ik kan er zo nog een aantal noemen)

Bestaande genetische informatie is nutteloos voor evolutie, nieuw zul je moeten creeren.

We hadden het over arm/vleugel. Dat overschrijdt de soortvorm wel. Hoe wou jij verklaren dat de centrale spelers in de ontwikkeling van hand en arm hetzelfde zijn?

Het gaat erom welke informatie wat erop ligt, puur naar letters kijken is dan onzin zoals menig evolutionist dit graag wil doen.

jozo schreef:Al gekeken naar de pathways? Ik heb het vermoeden van niet....

Ik ben benieuwd wat je ermee probeert te zeggen?
'Diegene die in evolutie geloven doen dat alleen om hun geweten te sussen'.

Gebruikersavatar
Kereltje
Sergeant
Sergeant
Berichten: 261
Lid geworden op: 06 mar 2012 09:13

Re: Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

Berichtdoor Kereltje » 27 mar 2012 10:47

Mortlach schreef:Op naar de volgende 100 en misschien deze keer wél een antwoord wat het genetische mechanisme precies is wat micro-evolutie mogelijk maakt maar tegelijkertijd macro-evolutie onmogelijk maakt...

Ik ben benieuwd.


Dat antwoord hoeft dan ook niet gegeven te worden, dus het zal nog wel 1000 pagina's duren. ::))
Essentieel voor iemands gevoel voor humor is of hij altijd bereid is om zichzelf te lachen. - G. Bradford

Lock&Stock

Re: Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

Berichtdoor Lock&Stock » 27 mar 2012 13:21

Kereltje schreef:Dat antwoord hoeft dan ook niet gegeven te worden, dus het zal nog wel 1000 pagina's duren. ::))


Hoezo niet? Als creationisten beweren dat er een scheiding bestaat tussen micro- en macro-evolutie dan ligt de bewijslast bij hun. Of zie ik dat verkeerd?

Gebruikersavatar
Kereltje
Sergeant
Sergeant
Berichten: 261
Lid geworden op: 06 mar 2012 09:13

Re: Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

Berichtdoor Kereltje » 27 mar 2012 14:10

Lock&Stock schreef:Hoezo niet? Als creationisten beweren dat er een scheiding bestaat tussen micro- en macro-evolutie dan ligt de bewijslast bij hun. Of zie ik dat verkeerd?


Creationisten beweren dat macro-evolutie niet bestaat, dus welke scheiding moet je dan bewijzen?
Essentieel voor iemands gevoel voor humor is of hij altijd bereid is om zichzelf te lachen. - G. Bradford

Lock&Stock

Re: Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

Berichtdoor Lock&Stock » 27 mar 2012 14:43

Kereltje schreef:Creationisten beweren dat macro-evolutie niet bestaat, dus welke scheiding moet je dan bewijzen?


Maar ze beweren dat micro-evolutie wél bestaat, dus er moet in hun wereld een mechanisme zijn die de evolutie op een gegeven moment stopt of tegenwerkt.

Ik heb nog geen creationist uitleg zien geven op DNA niveau waarom micro-evolutie wel kan, en ook bewezen is, en macro-evolutie volstrekt onmogelijk is.

Het enige wat ik hoor is dat soortvorming onmogelijk is. Alleen de biologische onderbouwing mist hier volledig....

Gebruikersavatar
Sjaak84
Sergeant
Sergeant
Berichten: 408
Lid geworden op: 27 nov 2011 16:32

Re: Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

Berichtdoor Sjaak84 » 27 mar 2012 15:53

Kereltje schreef:Creationisten beweren dat macro-evolutie niet bestaat, dus welke scheiding moet je dan bewijzen?


Dat het DNA niet verder kan muteren dan een bepaald niveau, die claim maken jullie dus moeten jullie met bewijs aankomen. En als jullie dat niet kunnen is die hele stelling (macro evolutie bestaat niet) dus geen lor waard.
Laatst gewijzigd door Sjaak84 op 27 mar 2012 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence

Christopher Hitchens

Lock&Stock

Re: Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

Berichtdoor Lock&Stock » 27 mar 2012 15:54

- niet meer nodig / post kan gedelete worden -
Laatst gewijzigd door Lock&Stock op 27 mar 2012 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten