Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
kirdneh
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1337
Lid geworden op: 24 apr 2007 20:36

Re: Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

Berichtdoor kirdneh » 21 nov 2012 09:22

shrew schreef:
Dat is geen antwoord, dat is dezelfde vraag opnieuw stellen: waarom hebben die dieren het alleen op Australië overleefd? Hoe zijn ze daar gekomen? Het zijn zeer trage dieren vergeleken met andere zoogdieren. Waarom konden zij wel Australië bereiken, net als buideldieren, en andere zoogdieren niet?


Ik geef twee verklaringen waarom ze alleen in die gebieden nu voorkomen, uit fossiele resten weten we dat ze ook op andere plekken in de wereld voorkwamen voor de zondvloed.
Zie daarvoor bv:
http://www.answersingenesis.org/article ... 1/platypus

Maar ze hebben het overleeft op Australie door dat ze misschien daar genoeg voedsel hadden en weinig vijanden, en ze zijn er gekomen zoals menig dier zich voortbeweegt namelijk lopend of zwemmend.
Het waarom (autralie bereiken) weten we niet, het wordt dan wel erg suggestief.
'Diegene die in evolutie geloven doen dat alleen om hun geweten te sussen'.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

Berichtdoor Mortlach » 21 nov 2012 09:23

kees61 schreef:Welk fossiel werd waar verwacht?


Naar Tiktaalik bijvoorbeeld werd zeer gericht gezocht en het werd ook gevonden.

En iets niet kunnen vinden is geen bewijs dat iets niet bestaat.


Inderdaad, maar als ze WEL iets vinden, is dat toch wel bewijs dat het echt bestaat, toch?

Van de fossielen bestaat 95% uit fossielen van ongewervelde dieren. Van de overige 5% is 4,75% afkomstig van algen en planten en 0,24% van insecten. Dan blijft er nog 0,01% over en dat zijn fossielen van gewervelde dieren en dan nog voornamelijk visfossielen. Het restje bestaat voor een groot deel uit botresten, stukje kaak e.d. Het rare is dat in die 95% ongewervelden absoluut geen evolutie valt te ontdekken.


Citation needed!

. Nou zeg dat is toch raaaaaar. Zoveel complete fossielen en geen evolutie. En in het snippertje gewervelde dieren, meestal incompleet, ziet men overal evolutie. Ik kan dat niet rijmen. Vind je dat zelf nog geloofwaardig? 95% zegt: nee. 0,0??% zegt ja.


Dat is inderdaad raar, maar het zal ongetwijfeld een creationistische leugen zijn.


Het is geen kwestie van gewoon afwijzen. Iemand die een reclamefolder aan de deur komt brengen, kan ik afwijzen. Nee bedankt, ik hoef niet. Maar met de
evolutietheorie worden we iedere dag geconfronteerd. Lijkt er iets leuks te komen op discovery channel o.i.d. en dan begint het al.. de dinosaurussen leefden 60 miljoen jaar geleden blablah.
Dat ik het mag afwijzen klinkt zo als: je ziet maar of je het leuk vindt maar we gaan toch gewoon door.


Discovery moet zijn programmering aanpassen omdat 1 kijken zich er niet in kan vinden? Alle zenders zouden op zwart gaan op die manier. Misschien is een Nee/Nee-sticker op je decoder een oplossing? Er zijn genoeg alternatieven hoor, zeker op Youtube, al geef ik wel toe dat die producties vaak niet het budget hebben waarop Discovery zich kan beroepen.

De evolutietheorie zoals je het een aantal dagen geleden presenteerde: variatie en selectie, is prima. Maar daar kan het niet bij blijven natuurlijk want de selectiecriteria veranderen regelmatig. Als ze nooit veranderd waren dan zou de variatie te groot worden.


Hoe zie je dat voor je? Geef je nu toe dat de variatie/variabiliteit kan toenemen?

Maar als ze vaak veranderen dan zou er zelfs geen eencellige meer overgebleven zijn. Dan was alles wel een keer weggeselecteerd. Dus met alleen selectie kom je er niet als evolutietheorie, want het voegt niets toe.
Dus worden er mutaties geïntroduceerd en dan noem jij het nog steeds een dominante theorie. Maar dat is helemaal niet waar! Mutaties zijn fout. Ze voegen niets toe. Nou ja ze voegen narigheid toe, dat wel. Het is in principe onmogelijk om random informatie toe te voegen.


Het is in principe onmogelijk om random informatie toe te voegen? Dus het rijtje ATGCGC kan onmogelijk AATGCGC worden? Dit geloof je zelf toch ook niet, hoop ik. Het is informatietoename volgens jouw eigen definitie van een paar pagina;s geleden (toename in bepaaldheid).


Informatie komt van een intelligentie. Dat is altijd zo geweest en dat verandert niet. Dat is een universele wet. Alleen dat maakt de evolutietheorie al rijp voor de stortkoker.


Toe maar, een universele wet... ik zeg het nog maar eens een keer en misschien doe je er wat mee...

ahum...


CITATION NEEDED!!1!

Daar komt bij dat volgens de bijbel God alles goed noemde wat Hij schiep. De mens was zeer goed, staat er. Een mutatie kan het nóóit beter maken.


Er is geen overtreffende trap van 'zeer goed'? Dat lijkt me toch niet. En daarbij, je schreef het zelf al, de selectiecriteria veranderen. Wat 'zeer goed' is voor een woestijnomgeving, kan behoorlijk rot zijn als je op een bevroren toendra woont.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

Berichtdoor Mortlach » 21 nov 2012 09:27

shrew schreef:Kul, in verschillende families van ongewervelden is via fossielen evolutie aangetoon. Bijv. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16336406

Je bent of:
a. Aan het liegen
b. Niet goed geinformeerd en dan is zo'n uitspraak hoogmoed.

Beide geen karaktereigenschappen die een christen na hoort te streven.


Au...


kees61 schreef:De mens was zeer goed, staat er. Een mutatie kan het nóóit beter maken.


Er zijn in dit forum al genoeg voorbeelden van gunstige mutaties gegeven. Niet gelezen?


Kees schreef het op pagina 81 van dit gesprek al:

kees61 schreef: Als je alles negeert dan is er nooit een bewijs.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
kirdneh
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1337
Lid geworden op: 24 apr 2007 20:36

Re: Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

Berichtdoor kirdneh » 21 nov 2012 09:34

shrew schreef:
Kul, in verschillende families van ongewervelden is via fossielen evolutie aangetoon. Bijv. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16336406

Leuk verhaaltje, maar wat zijn de details?

shrew schreef:Je bent of:
a. Aan het liegen
b. Niet goed geinformeerd en dan is zo'n uitspraak hoogmoed.

Beide geen karaktereigenschappen die een christen na hoort te streven.

Zulke uitspraken zijn geen gewenste uitspraken hier denk ik.
Hou het netjes.

shrew schreef:
Omdat...... Gebaseerd op.....?

Omdat dan de minder goed geevolueerde eencelligen de populatie kunnen verarmen en om evolutie te laten lukken is het beste dat ze weg geselecteerd worden.


shrew schreef:
Over hoogmoed gesproken, je verzint een wet en verklaart het universeel. De Bijbelse oproep tot bescheidenheid is hier ver te zoeken.

Elke wetenschapper weet dat leven niet uit levenloze materie kan komen, dus die wet van kees61 klopt als een bus en heeft niks met bescheidenheid te maken.

shrew schreef:
Er zijn in dit forum al genoeg voorbeelden van gunstige mutaties gegeven. Niet gelezen?

Er zijn zogenaamd een paar 'gunstige' mutaties gegeven maar na grondig onderzoek bleek dit varaitie binnen de soort te zijn waarvan de genetische materiaal al in het beestje aanwezig was.
Dat is geen evolutie maar variatie binnen de soort.
'Diegene die in evolutie geloven doen dat alleen om hun geweten te sussen'.

shrew
Sergeant
Sergeant
Berichten: 302
Lid geworden op: 31 okt 2012 10:34

Re: Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

Berichtdoor shrew » 21 nov 2012 10:56

kirdneh schreef:Ik geef twee verklaringen waarom ze alleen in die gebieden nu voorkomen, uit fossiele resten weten we dat ze ook op andere plekken in de wereld voorkwamen voor de zondvloed.
Maar ze hebben het overleeft op Australie door dat ze misschien daar genoeg voedsel hadden en weinig vijanden, en ze zijn er gekomen zoals menig dier zich voortbeweegt namelijk lopend of zwemmend.
Het waarom (autralie bereiken) weten we niet, het wordt dan wel erg suggestief.


Klopt in de Bijbel staat niet waarom eierleggende zoogdieren wel en andere zoogdieren niet Australie hebben bereikt. Dat is één van de vele vragen die niet in de Bijbel worden beantwoord.

kirdneh schreef:Leuk verhaaltje, maar wat zijn de details?


Vraag het artikel op dan kan je je erin verdiepen, de schrijvers kunnen het beter uitleggen dan ik. Het was alleen bedoeld om aan te tonen dat ook bij ongewervelden via fossielen evolutie is aangetoond.

kirdneh schreef:Zulke uitspraken zijn geen gewenste uitspraken hier denk ik.
Hou het netjes.


Zoals zeggen dat evolutionisten werktuigen van de duivel zijn? Of dat God een leugenaar is als evolutie toch waar blijkt te zijn? Ik mis de bescheidenheid en redelijkheid die ik bij zo veel andere christenen wel zie. Het is gewoon jammer dat deze christenen door hun bescheidenheid overschreeuwd worden. Waarom is het niet netjes om mensen daarop aan te spreken. In het forum over homosexualiteit of vrouwen staan de mensen in de rij om anderen aan te spreken op hun niet-christelijk gedrag.

kirdneh schreef:Omdat dan de minder goed geevolueerde eencelligen de populatie kunnen verarmen en om evolutie te laten lukken is het beste dat ze weg geselecteerd worden.


Omdat... gebaseerd op...?

kirdneh schreef: Elke wetenschapper weet dat leven niet uit levenloze materie kan komen, dus die wet van kees61 klopt als een bus en heeft niks met bescheidenheid te maken.


De Wet van Kees ging over informatie en intelligentie. De Wet van Kirdneh klopt trouwens ook niet. Er zijn hele volkstammen wetenschappers die denken dat leven uit levenloze materie kan komen.

kirdneh schreef: Er zijn zogenaamd een paar 'gunstige' mutaties gegeven maar na grondig onderzoek bleek dit varaitie binnen de soort te zijn waarvan de genetische materiaal al in het beestje aanwezig was.
Dat is geen evolutie maar variatie binnen de soort.


Wat is dat grondige onderzoek dan? Ook creationisten kunnen toch toegeven dat een mutatie gunstig kan uitpakken zonder daarmee de evolutietheorie als bewezen te verklaren?

Gebruikersavatar
kirdneh
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1337
Lid geworden op: 24 apr 2007 20:36

Re: Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

Berichtdoor kirdneh » 21 nov 2012 12:08

shrew schreef:
Klopt in de Bijbel staat niet waarom eierleggende zoogdieren wel en andere zoogdieren niet Australie hebben bereikt. Dat is één van de vele vragen die niet in de Bijbel worden beantwoord.

Wat we wel weten is dat ze er zijn, en dat de zondvloed heeft plaats gevonden.
Verder hebben we gezien dat na de zondvloed waarschijnlijk een ijstijd is geweest. Hierdoor was het waterpeil veel lager en ontstonden er landbruggen waar de dieren gebruik van konden maken.
En zo kunnen de dieren naar Australie zijn gegaan.
Maar dat is theoretisch.

shrew schreef:
Vraag het artikel op dan kan je je erin verdiepen, de schrijvers kunnen het beter uitleggen dan ik. Het was alleen bedoeld om aan te tonen dat ook bij ongewervelden via fossielen evolutie is aangetoond.

Dat is niet erg fair, iets plaatsen en daar niet de moeite te hebben genomen om hetgeen wat er staat neer te plaatsen,zodat ik het moet doen met een niets zeggend verhaal?

shrew schreef:
Zoals zeggen dat evolutionisten werktuigen van de duivel zijn? Of dat God een leugenaar is als evolutie toch waar blijkt te zijn? Ik mis de bescheidenheid en redelijkheid die ik bij zo veel andere christenen wel zie. Het is gewoon jammer dat deze christenen door hun bescheidenheid overschreeuwd worden. Waarom is het niet netjes om mensen daarop aan te spreken. In het forum over homosexualiteit of vrouwen staan de mensen in de rij om anderen aan te spreken op hun niet-christelijk gedrag.

In ieder geval zal ik niet zeggen dat ze werktuigen van de satan zijn, zonde mag wel benoemd worden in genadetermen.


shrew schreef:
Omdat... gebaseerd op...?

Gebaseerd op logisch nadenken, die minder geevolueerde dieren verminderen de meer geevolueerde dieren en zal dan een neergang zijn in de populatie.

shrew schreef:
De Wet van Kees ging over informatie en intelligentie. De Wet van Kirdneh klopt trouwens ook niet. Er zijn hele volkstammen wetenschappers die denken dat leven uit levenloze materie kan komen.

Dan is het aan die wetenschappers om dat aan te tonen, voorals nog is de wet van kirdneh wetenschappelijk.

shrew schreef:
Wat is dat grondige onderzoek dan? Ook creationisten kunnen toch toegeven dat een mutatie gunstig kan uitpakken zonder daarmee de evolutietheorie als bewezen te verklaren?

Alle voorbeelden bleken na uitspitten van de claim dat er alleen maar variatie binnen de soort is zoals de creationisten al jaren voorspellen.
'Diegene die in evolutie geloven doen dat alleen om hun geweten te sussen'.

Lock&Stock

Re: Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

Berichtdoor Lock&Stock » 21 nov 2012 12:41

Cees Dekker in een interview met CIP.nl:

http://www.cip.nl/artikel/32263/Totaalp ... tuigt-niet
"Om op een leeftijd van het heelal van ongeveer zesduizend jaar uit te komen, moet de creationist allerlei aannames doen, zoals een tijdsafhankelijkheid van radioactieve vervalprocessen, die mij als ad hoc voorkwamen. Inmiddels weet ik ook van jaarlijkse ijsafzettingen op Groenland die honderdduizenden jaren terug gaan. Creationisten weten altijd creatieve ad-hocoplossingen te vinden voor specifieke problemen, maar het totaalplaatje overtuigt niet.

Cees Dekker noemt nog een voorbeeld: de mooie coherentie tussen sterleeftijd, helderheid en andere fysische eigenschappen vallen in duigen in het creationistische perspectief. Licht reist met een vaste snelheid en dat betekent dat het licht van de sterren dat wij nu waarnemen vele miljoenen jaren geleden is uitgezonden. Met een zesduizend jaar oud heelal is dat slechts schijn. Ik kon en kan met dit alles slecht uit de voeten en vond het volstrekt niet overtuigend." Hij gelooft dus niet in een 6000 jaar oude aarde en stelt dat dat God evolutionaire processen heeft gebruikt in het tot stand brengen van het heelal. Volgens hem vormt dat geen probleem om te geloven in de Bijbel.
"

shrew
Sergeant
Sergeant
Berichten: 302
Lid geworden op: 31 okt 2012 10:34

Re: Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

Berichtdoor shrew » 21 nov 2012 13:24

kirdneh schreef:Wat we wel weten is dat ze er zijn, en dat de zondvloed heeft plaats gevonden.
Verder hebben we gezien dat na de zondvloed waarschijnlijk een ijstijd is geweest. Hierdoor was het waterpeil veel lager en ontstonden er landbruggen waar de dieren gebruik van konden maken.
En zo kunnen de dieren naar Australie zijn gegaan.
Maar dat is theoretisch.


Maar waarom hebben andere zoogdieren die landbruggen dan niet bereikt. En dan met name die soorten die sneller grote afstanden kunnen overbruggen?

kirdneh schreef: Dat is niet erg fair, iets plaatsen en daar niet de moeite te hebben genomen om hetgeen wat er staat neer te plaatsen,zodat ik het moet doen met een niets zeggend verhaal?


Het enige wat ik wou aantonen is dat Kees geen gelijk had toen hij stelde dat evolutiewetenschappers alleen in fossielen van gewervelden bewijs van evolutie zien. Dat is dus niet zo. Er zijn ook wetenschappers die zich richten op fossielen van ongewervelden en ook daarin evolutie zien. Ik wou geen discussie over de inhoud van het werk van die wetenschappers, want dat is dezelfde crea-evo-discussie als bij gewervelden. Ik wou alleen maar aantonen dat, in tegenstelling tot Kees zijn bewering, ze bestaan.

kirdneh schreef:Gebaseerd op logisch nadenken, die minder geevolueerde dieren verminderen de meer geevolueerde dieren en zal dan een neergang zijn in de populatie.


Logisch nadenken zoals de gedachte dat trage eierleggende zoogdieren een continent aan de andere kant van de wereld (uitgaande dat de ark in het Midden Oosten ergens strandde) kunnen koloniseren en snellere zoogdieren niet.

kirdneh schreef: Dan is het aan die wetenschappers om dat aan te tonen, voorals nog is de wet van kirdneh wetenschappelijk.


Nee want de wet van Kirdneh was dat alle wetenschappers weten dat het onmogelijk is om leven uit niet-leven te laten ontstaan. Dat is dus niet zo, heel veel wetenschappers weten dat niet.

kirdneh schreef: Alle voorbeelden bleken na uitspitten van de claim dat er alleen maar variatie binnen de soort is zoals de creationisten al jaren voorspellen.


Maar die variatie kan toch best via een mutatie zijn ontstaan?

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein
Berichten: 891
Lid geworden op: 16 apr 2005 09:04

Re: Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

Berichtdoor Lichtzwaard » 21 nov 2012 13:28

Maar die variatie kan toch best via een mutatie zijn ontstaan? -----CITAAT.

Die mutatie stelling is zo gek nog niet.

Voorts de rest is het de grote aapleugen en haat tegen het echte leven van figuren die de dood lief hebben en zich zelf in de weg zitten.En dit forum verstoren met hun bedrog.
VERITAS VOS LIBERABIT.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

Berichtdoor Mortlach » 21 nov 2012 14:11

Lichtzwaard schreef:Voorts de rest is het de grote aapleugen en haat tegen het echte leven van figuren die de dood lief hebben en zich zelf in de weg zitten.En dit forum verstoren met hun bedrog.


Het zou me anders niets verbazen als mensen jou als grotere bron van ergernis ervaren als de seculieren op dit forum. Als ik christen was, zou ik me in ieder geval kapot schamen voor je.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
kirdneh
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1337
Lid geworden op: 24 apr 2007 20:36

Re: Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

Berichtdoor kirdneh » 21 nov 2012 14:41

shrew schreef:Maar waarom hebben andere zoogdieren die landbruggen dan niet bereikt. En dan met name die soorten die sneller grote afstanden kunnen overbruggen?

Er zijn toch zat zoogdieren die in Australie leven dacht ik zo, ik zie het probleem hierin niet.

shrew schreef:
Het enige wat ik wou aantonen is dat Kees geen gelijk had toen hij stelde dat evolutiewetenschappers alleen in fossielen van gewervelden bewijs van evolutie zien. Dat is dus niet zo. Er zijn ook wetenschappers die zich richten op fossielen van ongewervelden en ook daarin evolutie zien. Ik wou geen discussie over de inhoud van het werk van die wetenschappers, want dat is dezelfde crea-evo-discussie als bij gewervelden. Ik wou alleen maar aantonen dat, in tegenstelling tot Kees zijn bewering, ze bestaan.

Tja, oke.

shrew schreef:
Logisch nadenken zoals de gedachte dat trage eierleggende zoogdieren een continent aan de andere kant van de wereld (uitgaande dat de ark in het Midden Oosten ergens strandde) kunnen koloniseren en snellere zoogdieren niet.

Snelle zoogdieren kunnen de afslag gemist hebben en de eierleggende zoogdieren omdat ze zo langzaam zijn konden ze afslag nemen. :wink:

shrew schreef:
Nee want de wet van Kirdneh was dat alle wetenschappers weten dat het onmogelijk is om leven uit niet-leven te laten ontstaan. Dat is dus niet zo, heel veel wetenschappers weten dat niet.

Dan ben ik benieuwd wie dat zijn?

shrew schreef:
Maar die variatie kan toch best via een mutatie zijn ontstaan?

Maar dat ontkennen wij toch immers niet?
'Diegene die in evolutie geloven doen dat alleen om hun geweten te sussen'.

Gebruikersavatar
kirdneh
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1337
Lid geworden op: 24 apr 2007 20:36

Re: Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

Berichtdoor kirdneh » 21 nov 2012 14:44

Lock&Stock schreef:Cees Dekker in een interview met CIP.nl:

http://www.cip.nl/artikel/32263/Totaalp ... tuigt-niet
[i]"Om op een leeftijd van het heelal van ongeveer zesduizend jaar uit te komen, moet de creationist allerlei aannames doen, zoals een tijdsafhankelijkheid van radioactieve vervalprocessen, die mij als ad hoc voorkwamen. Inmiddels weet ik ook van jaarlijkse ijsafzettingen op Groenland die honderdduizenden jaren terug gaan. [b]Creationisten weten altijd creatieve ad-hocoplossingen te vinden voor specifieke problemen, maar het totaalplaatje overtuigt niet.

Dat is een mooie uitspraak van een theistische evolutionist, maar had je wat anders verwacht?

lock&stock schreef:Cees Dekker noemt nog een voorbeeld: de mooie coherentie tussen sterleeftijd, helderheid en andere fysische eigenschappen vallen in duigen in het creationistische perspectief. Licht reist met een vaste snelheid en dat betekent dat het licht van de sterren dat wij nu waarnemen vele miljoenen jaren geleden is uitgezonden. Met een zesduizend jaar oud heelal is dat slechts schijn. Ik kon en kan met dit alles slecht uit de voeten en vond het volstrekt niet overtuigend." Hij gelooft dus niet in een 6000 jaar oude aarde en stelt dat dat God evolutionaire processen heeft gebruikt in het tot stand brengen van het heelal. Volgens hem vormt dat geen probleem om te geloven in de Bijbel.


Hij kan dus niet accepteren dat God alles in een keer goed kan maken, dat is een leuke opmerking van hem maar die is niet bijbels.
'Diegene die in evolutie geloven doen dat alleen om hun geweten te sussen'.

Flight
Mineur
Mineur
Berichten: 183
Lid geworden op: 21 sep 2012 20:42

Re: Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

Berichtdoor Flight » 21 nov 2012 16:19

kirdneh schreef:Hij kan dus niet accepteren dat God alles in een keer goed kan maken...


En hoe zou dat komen? Omdat Cees Dekker heel goed in de gaten heeft dat de bergen aan wetenschappelijke data erop wijzen dat het 'het in een keer goed maken' volstrekt niet aan de orde is. En omdat Cees Dekker, i.t.t. vele crea's, intellectueel integer genoeg is om dat ruiterlijk toe te geven.


kirdneh schreef:...dat is een leuke opmerking van hem maar die is niet bijbels.


Wellicht in jouw ogen (lees: jouw eigen interpretatie van de bijbel) niet...maar de uitspraak van Cees Dekker is wetenschappelijk gezien geheel correct.

shrew
Sergeant
Sergeant
Berichten: 302
Lid geworden op: 31 okt 2012 10:34

Re: Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

Berichtdoor shrew » 21 nov 2012 17:17

kirdneh schreef:Hij kan dus niet accepteren dat God alles in een keer goed kan maken, dat is een leuke opmerking van hem maar die is niet bijbels.


Dat kan hij wel accepteren, maar hij aanvaardt de wetenschappelijke bewijzen van evolutie. Dat God het dan niet in één keer goed zou hebben gemaakt doet hij geen uitspraak over want dat is niet aan hem.

Creationisten accepteren het niet van God, dat God zich niet letterlijk aan een paar regels uit de Bijbel heeft gehouden.

Gebruikersavatar
Pcrtje
Majoor
Majoor
Berichten: 1928
Lid geworden op: 14 mei 2012 15:48

Re: Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

Berichtdoor Pcrtje » 21 nov 2012 18:04

kees61 schreef:Maar dat is helemaal niet waar! Mutaties zijn fout. Ze voegen niets toe. Nou ja ze voegen narigheid toe, dat wel. Het is in principe onmogelijk om random informatie toe te voegen.
Beste Kees, mag ik vragen waar je deze informatie vandaan hebt en of je er een opleiding in gedaan hebt?

Wat ik je in ieder geval kan vertellen: ik studeer biomedische wetenschappen. Het vakgebied dat daar zo'n beetje de meeste studie naar doet. En dan volgt nu ontkrachting van wat jij zegt: het is zeer zeker mogelijk om random informatie toe te voegen. Hier een paar voorzetjes:

Insertie
Afbeelding
Dit gaat al dan niet gepaard met een veranderd reading frame.

Duplicatie van een bepaald gen of (delen van) genen.
Afbeelding
Meestal heeft dit als gevolg dat een gen tweemaal zoveel zal worden afgelezen, dit hangt echter ook af van de nieuwe chromatinestructuur en, bijvoorbeeld, de methylering, fosforylering en acetylering van de histonen in de nucleosomen. Wanneer een duplicatie gepaard gaat met een inversie wordt het interessant. Want dan blijft de expressie van het eerste gen gelijk (er is namelijk niets aan veranderd); en dat gedupliceerde-, inversie-gen is er nieuw bijgekomen. Bij een inversie wordt het doorgaans ook de andere kant op afgelezen en krijg je dus een totaal nieuw eiwit met diens varianten. Wellicht heeft dat nieuwe eiwit wel een heel leuke functie?
Bij een duplicatie is het overigens ook heel goed mogelijk dat na de duplicatie de twee genen allebei een andere kant op 'muteren'.

Virussen
Afbeelding
Integratie van viraal DNA in het genoom kan grote gevolgen hebben. Waarom, denk je, kan het zo lang duren voordat een virus-infectie zich openbaart? Dat virale DNA zit verstopt in het genoom van een van je cellen, maar is door de ontoegankelijkheid door bijvoorbeeld een complexe chromatinestructuur, niet tot expressie gebracht. Later, wanneer de cel een eiwit nodig heeft dat bijvoorbeeld dezelfde promotor heeft als die van een gen van het virale DNA, krijg je opeens expressie van 't virus en begint de ellende pas.
Opvallend is dat we in dat deel van het genoom wat we junk DNA noemen, heel veel resten zitten van virale stukken DNA.
Overigens gebruiken we virussen tegenwoordig steeds als hulpmiddel om bepaalde eigenschappen die we niet hebben, in te brengen om er zo beter te worden. Zo kun je dus 'superstieren' krijgen en fluorescente muizen.

Meiose
Waarom heb jij fenotypen die overeenkomen met dat van je moeder en je vader, maar ook dingetjes die je niet terug kunt vinden in je familie?
In dit plaatje een schematische voorstelling van de meiose:
Afbeelding
Bij crossing-over is er altijd kans dat de nieuwe strengen niet even lang waren als de oude, maar dat de ene een stukje langer is geworden en de andere juist korter.
En dan moeten we het eigenlijk ook nog hebben over mendelian inheritance...

Trisomie
Afbeelding
Trisomie 21 (met als gevolg het syndroom van Down) is toch wel de bekendste. De meeste vormen van trisomie zijn dodelijk en zorgen voor spontane abortus na intra-uteriene vruchtdood van de vrucht zelf. Toch zijn er ook mensen die hun leven lang er niet achter komen dat ze (voor een deel) trisomie hebben.

Transposons
Afbeelding
Google maar even, ik ga niet alles voorkauwen. ;)

En even indenken dat je zo'n 100 biljoen cellen hebt, die dagelijks deze dingen doen of ondergaan.

EDITS: Even de plaatjes gecorrigeerd. Daar ging wat fout. ;)
"Een libelle zweeft over het water..."


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 99 gasten