Red Bull boycotten?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Red Bull boycotten?

Berichtdoor JeeWee » 13 mar 2012 17:39

In het hoofdredactioneel commentaar spreekt het Reformatorisch Dagblad zich uit tegen een reclame van Red Bull, waarin Jezus wordt afgebeeld. Red Bull moest zich vrijdag verantwoorden voor de Reclame Code Commissie omdat het bedrijf in een tv-commercial absurdistische beelden brengt van Jezus Die over het water loopt.

Afbeelding

Wat vinden jullie? Moeten christenen hun stem verheffen en protesteren tegen het feit dat de naam van de God van de christenen, de Onveranderlijke en de Heilige, wordt aangetast? Zelfs als je bij voorbaat weet dat daar in onze samenleving om gelachen wordt?

Of vind je dat we niet zo kleinzielig moeten zijn en hier gewoon om moeten lachen en de schouders ophalen?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Lock&Stock

Re: Red Bull boycotten?

Berichtdoor Lock&Stock » 13 mar 2012 17:46

JeeWee schreef:In het hoofdredactioneel commentaar spreekt het Reformatorisch Dagblad zich uit tegen een reclame van Red Bull, waarin Jezus wordt afgebeeld. Red Bull moest zich vrijdag verantwoorden voor de Reclame Code Commissie omdat het bedrijf in een tv-commercial absurdistische beelden brengt van Jezus Die over het water loopt.

Afbeelding

Wat vinden jullie? Moeten christenen hun stem verheffen en protesteren tegen het feit dat de naam van de God van de christenen, de Onveranderlijke en de Heilige, wordt aangetast? Zelfs als je bij voorbaat weet dat daar in onze samenleving om gelachen wordt?

Of vind je dat we niet zo kleinzielig moeten zijn en hier gewoon om moeten lachen en de schouders ophalen?


Tja voor mij is het makkelijk, dat laatste. Denk ook niet dat hier bij Red Bull ook maar een minuut slaap om missen. Sterker nog, alle publiciteit is goede publiciteit.

Een van de reacties op cip.nl vind ik wel treffend; Met Mohammed zullen ze geen reclame maken....

Gebruikersavatar
JHM
Kapitein
Kapitein
Berichten: 887
Lid geworden op: 29 mar 2011 10:08

Re: Red Bull boycotten?

Berichtdoor JHM » 13 mar 2012 19:31

Terecht dat ze zich moeten verantwoorden. Het zou diep triest zijn als hier geen verdere consequenties volgen voor red bull.

Lock&Stock schreef:Sterker nog, alle publiciteit is goede publiciteit.


Wel eens gehoord van negatieve free publicity?

Lock&Stock schreef:Een van de reacties op cip.nl vind ik wel treffend; Met Mohammed zullen ze geen reclame maken....


Gelukkig verkondigd de Here Jezus liefde. Wij zouden Hem te kort doen door geweld te gebruiken tegen dergelijke Godslastering, het zou ons geen spat beter maken dan de lasteraars.
Laatst gewijzigd door JHM op 13 mar 2012 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Red Bull boycotten?

Berichtdoor meribel » 13 mar 2012 19:34

ik zou zeggen; schouders over ophalen en geen aandacht aan schenken.
tuurlijk is het leuk om christenen en/of Christus voor schut te zetten, dat is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven

Zelf zou ik ook nooit via een krantenartikel oproepen tot een boycot ( schenkt er weer extra aandacht aan )

ik drink geen redbull maar als ik als individu in een winkel zou staan zou ik het niet meer meenemen, dat is echter persoonlijk en zou ik ook niet aan de grote klok hangen. dan lijkt het al snel weer een soort wraakactie.

Gebruikersavatar
nita
Luitenant
Luitenant
Berichten: 692
Lid geworden op: 11 mei 2008 23:34

Re: Red Bull boycotten?

Berichtdoor nita » 13 mar 2012 20:05

ik kan me herinneren dat er vorig jaar ook een discussie was over de reclame van `axe`, ik erger me er persoonlijk ook aan, vind het ook goed dat ze zich moeten verantwoorden, dat gebeurd niet vaak ben benieuwd wat de commissie zegt!

Gebruikersavatar
Kereltje
Sergeant
Sergeant
Berichten: 261
Lid geworden op: 06 mar 2012 09:13

Re: Red Bull boycotten?

Berichtdoor Kereltje » 13 mar 2012 20:31

Niet teveel aandacht aan schenken, want ook negatieve publiciteit haalt een hoop klanten binnen.
Essentieel voor iemands gevoel voor humor is of hij altijd bereid is om zichzelf te lachen. - G. Bradford

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Re: Red Bull boycotten?

Berichtdoor JeeWee » 13 mar 2012 20:55

Eerlijk gezegd vind ik het best verrassend hoe gemakkelijk velen hier mee omgaan en schouderophalend verder gaan.
Ik heb de commercial gezien en het deed me echt pijn.
Ik kan Red Bull niet stoppen.
Maar ik wil er niets meer mee te maken hebben en zal het dan ook nooit meer drinken.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
Kereltje
Sergeant
Sergeant
Berichten: 261
Lid geworden op: 06 mar 2012 09:13

Re: Red Bull boycotten?

Berichtdoor Kereltje » 13 mar 2012 20:58

JeeWee schreef:Eerlijk gezegd vind ik het best verrassend hoe gemakkelijk velen hier mee omgaan en schouderophalend verder gaan.
Ik heb de commercial gezien en het deed me echt pijn.
Ik kan Red Bull niet stoppen.
Maar ik wil er niets meer mee te maken hebben en zal het dan ook nooit meer drinken.


Het gaat om de aandacht, niet hoe het bij mij in mijn hart gesteld is als ik dat lees. :wink:
Essentieel voor iemands gevoel voor humor is of hij altijd bereid is om zichzelf te lachen. - G. Bradford

Gebruikersavatar
JHM
Kapitein
Kapitein
Berichten: 887
Lid geworden op: 29 mar 2011 10:08

Re: Red Bull boycotten?

Berichtdoor JHM » 13 mar 2012 20:59

JeeWee schreef:Eerlijk gezegd vind ik het best verrassend hoe gemakkelijk velen hier mee omgaan en schouderophalend verder gaan.
Ik heb de commercial gezien en het deed me echt pijn.
Ik kan Red Bull niet stoppen.
Maar ik wil er niets meer mee te maken hebben en zal het dan ook nooit meer drinken.


Eens. Ik drink weinig energie drank en haalde sowiezo al de goedkope variant in de supermarkt. Maar in een horecagelegenheid kies ik vanaf heden een ander drankje.
Alleen als je heimwee hebt kom je thuis.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Red Bull boycotten?

Berichtdoor Mortlach » 13 mar 2012 20:59

JeeWee schreef:Ik kan Red Bull niet stoppen.
Maar ik wil er niets meer mee te maken hebben en zal het dan ook nooit meer drinken.


Groot gelijk. Alsof je vloeibare kauwgomballen drinkt.

Maar goed, boycotten, wraak, straf...

Die andere wang toekeren doet wel eens pijn, blijkbaar.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Red Bull boycotten?

Berichtdoor Mortlach » 13 mar 2012 21:17

Lock&Stock schreef:Een van de reacties op cip.nl vind ik wel treffend; Met Mohammed zullen ze geen reclame maken....


Treffend? Wat dacht je van 'voorspelbaar' en zelfs 'cliché'?

Nee, met Mohammed wordt geen reclame gemaakt, waarschijnlijk deels omdat de gevolgen (wereldwijd) niet zijn te overzien. Er zijn helaas genoeg malloten onder de moslims die er geen probleem mee hebben een deukje in hun ego te vergelden met bloed. Wees blij dat reclamemakers Jezus wél durven gebruiken, al is het maar enkel en alleen om het feit dat er wat minder malloten onder de christenen zijn.

Waar je je als christen pas echt druk om zou moeten maken, lijkt mij, zijn die talloze mensen die de reclame zien en denken 'Wie is dat nu weer?'
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Red Bull boycotten?

Berichtdoor schelpje3 » 13 mar 2012 22:27

Ik heb al vaker een klacht ingediend, o.a. over Axe en destijds over een kledingzaak.
Het helpt niets, maar toch zou ik het blijven doen en ik hoop dat velen dat zullen doen!
Nu hebben wij R.B. nooit in huis en ik ken ook helemaal niemand die dat spul drinkt.
Maar het zou voor mij een reden zijn om het spul niet te kopen!

Gebruikersavatar
Kereltje
Sergeant
Sergeant
Berichten: 261
Lid geworden op: 06 mar 2012 09:13

Re: Red Bull boycotten?

Berichtdoor Kereltje » 14 mar 2012 15:11

Mortlach schreef:Groot gelijk. Alsof je vloeibare kauwgomballen drinkt.

Maar goed, boycotten, wraak, straf...

Die andere wang toekeren doet wel eens pijn, blijkbaar.


Het toont in ieder geval de fatsoensnormen van Red Bull haarscherp aan.
Essentieel voor iemands gevoel voor humor is of hij altijd bereid is om zichzelf te lachen. - G. Bradford

blijblij
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1124
Lid geworden op: 29 dec 2010 10:09

Re: Red Bull boycotten?

Berichtdoor blijblij » 14 mar 2012 15:37

http://www.nu.nl/media/2763376/red-bull ... terug.html

de reclame wordt niet meer vertoond.

Wat wel grappig is: Hij loopt niet over water door het drinken van Red Bull, toch meestal de strekking van de reclames van Red Bull

Gebruikersavatar
Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11376
Lid geworden op: 28 feb 2004 02:07
Locatie: Berkenwoude
Contacteer:

Re: Red Bull boycotten?

Berichtdoor Optimatus » 16 mar 2012 13:35

JeeWee schreef:Eerlijk gezegd vind ik het best verrassend hoe gemakkelijk velen hier mee omgaan en schouderophalend verder gaan.
Ik heb de commercial gezien en het deed me echt pijn.
Ik kan Red Bull niet stoppen.
Maar ik wil er niets meer mee te maken hebben en zal het dan ook nooit meer drinken.


Ik heb die rommel nog nooit gedronken.
Probeer het eens anders te bekijken: misschien dat er nu mensen zijn die denken: "Wie is dat eigenlijk, die ze belachelijk proberen te maken?"
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten