Gaat Iran in 6 minuten doen wat Hitler in 6 jaar deed?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3751
Lid geworden op: 24 aug 2008 15:23
Locatie: Aggenebbishausen
Contacteer:

Gaat Iran in 6 minuten doen wat Hitler in 6 jaar deed?

Berichtdoor JeeWee » 06 mar 2012 10:57

Eigenlijk is de rust die het westen bewaard verontrustend: Iran werkt gestaag aan kernwapens en kan daarmee in 6 minuten doen wat Hitler in 6 jaar deed: 6 miljoen Joden – dus de totale Joodse bevolking van het huidige Israel – vernietigen.

Ayatollah Ali Khamenei riep vorige week tijdens een gebedsdienst in de universiteit in Teheran dat het Zionistisch regiem een kanker-tumor is dat verwijderd zal worden.

Geloof jij het? Wat moet Israël doen? Wachten tot de cobra zonder waarschuwing aanvalt en dan proberen zich zo goed en zo kwaad mogelijk trachten te verdedigen? Of de dreigende geluiden van de staart van de ratelslang serieus nemen en de slang proberen te vernietigen voordat hij de kans krijgt om aan te vallen?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Gebruikersavatar
Kereltje
Sergeant
Sergeant
Berichten: 261
Lid geworden op: 06 mar 2012 09:13

Re: Gaat Iran in 6 minuten doen wat Hitler in 6 jaar deed?

Berichtdoor Kereltje » 06 mar 2012 10:58

Als wij hier beginnen met het posten van zo'n bericht dan heeft Israël al minstens 10 jaar daar over nagedacht.
Essentieel voor iemands gevoel voor humor is of hij altijd bereid is om zichzelf te lachen. - G. Bradford

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Gaat Iran in 6 minuten doen wat Hitler in 6 jaar deed?

Berichtdoor Mortlach » 06 mar 2012 11:07

JeeWee schreef:Eigenlijk is de rust die het westen bewaard verontrustend: Iran werkt gestaag aan kernwapens en kan daarmee in 6 minuten doen wat Hitler in 6 jaar deed: 6 miljoen Joden – dus de totale Joodse bevolking van het huidige Israel – vernietigen.

Ayatollah Ali Khamenei riep vorige week tijdens een gebedsdienst in de universiteit in Teheran dat het Zionistisch regiem een kanker-tumor is dat verwijderd zal worden.

Geloof jij het? Wat moet Israël doen? Wachten tot de cobra zonder waarschuwing aanvalt en dan proberen zich zo goed en zo kwaad mogelijk trachten te verdedigen? Of de dreigende geluiden van de staart van de ratelslang serieus nemen en de slang proberen te vernietigen voordat hij de kans krijgt om aan te vallen?


Iran weet ook wel dat een nucleaire aanval op Israel de eigen totale vernietiging betekent. Want Amerika heeft wel wat meer kernbommetjes dan Iran. Mocht Iran Israel toch aanvallen, dan verandert het land binnen een week in 's werelds grootste parkeerplaats.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Kereltje
Sergeant
Sergeant
Berichten: 261
Lid geworden op: 06 mar 2012 09:13

Re: Gaat Iran in 6 minuten doen wat Hitler in 6 jaar deed?

Berichtdoor Kereltje » 06 mar 2012 11:13

Mortlach schreef:Iran weet ook wel dat een nucleaire aanval op Israel de eigen totale vernietiging betekent. Want Amerika heeft wel wat meer kernbommetjes dan Iran. Mocht Iran Israel toch aanvallen, dan verandert het land binnen een week in 's werelds grootste parkeerplaats.


Mooi ook altijd om te zien hoe dat gaat met de VS: Eerst tegen Israël zeggen dat ze rustig aan moeten doen en of er niet de mogelijkheid is om het niet te doen, maar uiteindelijk steunen ze Israël toch weer. Logisch.
Essentieel voor iemands gevoel voor humor is of hij altijd bereid is om zichzelf te lachen. - G. Bradford

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Gaat Iran in 6 minuten doen wat Hitler in 6 jaar deed?

Berichtdoor Mortlach » 06 mar 2012 12:07

Persoonlijk vind ik heel dat Israel een non-issue. In zoverre dat het me evenveel boeit als Iran zou dreigen een ander staatje van de kaart te vegen, Libanon of Azarbeidjan of zo. Maar omdat het om Israel gaat, is het extra erg? Kom nou toch...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Kereltje
Sergeant
Sergeant
Berichten: 261
Lid geworden op: 06 mar 2012 09:13

Re: Gaat Iran in 6 minuten doen wat Hitler in 6 jaar deed?

Berichtdoor Kereltje » 06 mar 2012 12:10

Mortlach schreef:Persoonlijk vind ik heel dat Israel een non-issue. In zoverre dat het me evenveel boeit als Iran zou dreigen een ander staatje van de kaart te vegen, Libanon of Azarbeidjan of zo. Maar omdat het om Israel gaat, is het extra erg? Kom nou toch...


Het ligt eraan wat er vervolgens in het Midden-Oosten zou gebeuren als er niet een staat als Israël tussen lag.
Essentieel voor iemands gevoel voor humor is of hij altijd bereid is om zichzelf te lachen. - G. Bradford

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8859
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Gaat Iran in 6 minuten doen wat Hitler in 6 jaar deed?

Berichtdoor elbert » 06 mar 2012 12:29

Mortlach schreef:Iran weet ook wel dat een nucleaire aanval op Israel de eigen totale vernietiging betekent. Want Amerika heeft wel wat meer kernbommetjes dan Iran.
Datzelfde geldt overigens voor Israël. Volgens westerse inlichtingendiensten heeft Israël tussen de 100 en 300 kernwapens, plus de middelen (Jericho raketten, straaljagers) om die tot 4500 km ver af te leveren.

Dat laat onverlet dat een Iraanse kernbom voor Israël een existentieel gevaar oplevert. Want wat als Iran kernwapens verstrekt aan een groep als Hezbollah? In dat geval is het mogelijk dat een raket uit zuid Libanon binnen 1 minuut boven Tel Aviv explodeert. Dan is het achteraf moeilijk om aan te wijzen wie daarvoor verantwoordelijk was.

Overigens doet Israël er momenteel alles aan om de internationale gemeenschap en met name de VS dit probleem aan te laten pakken. Want de militaire mogelijkheden voor Israël zijn beperkt: te ver weg en te veel doelen in Iran die aangepakt zouden moeten worden. Hooguit zou een Israëlische aanval op Iran het atoomprogramma een paar jaar doen vertragen. Alleen de VS zijn in staat om het programma helemaal stil te leggen. Daarom zijn de Israëlische politici zo open over militaire actie. Als ze het echt zelf zouden willen doen, dan zouden ze er niets over zeggen. Wat niet wil zeggen dat Israël op een gegeven moment toch voor de keus komt te staan om toch zelf aan te vallen. Dat moment komt wel dichterbij.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
Sjaak84
Sergeant
Sergeant
Berichten: 408
Lid geworden op: 27 nov 2011 16:32

Re: Gaat Iran in 6 minuten doen wat Hitler in 6 jaar deed?

Berichtdoor Sjaak84 » 06 mar 2012 12:35

Mijn persoonlijke mening over dit onderwerp is dat het zo hypocriet is als de pest. Iran werkt aan een kernwapen. So what? Israël heeft ze ook, Amerika ook. En dat zijn nou net de landen die zeggen, jullie mogen geen kernwapens hebben. Maar dat is gewoon meten met 2 maten. Zelf vind je het geen enkel probleem dat je ze zelf hebt maar oh wee als bijvoorbeeld een land zoals Iran ze krijgt. Als je het zo erg vind geef dan zelf het goede voorbeeld en doe zelf je kernwapens weg. Maar ja, dat zal uiteraard nooit gebeuren. En over het feit dat Iran Israel gaat aanvallen, dat gaat nooit gebeuren. Als Iran kernwapens tegen Israël gebruikt worden ze zelf van de kaart geveegd. Ik snap niet zo goed waar mensen zich zo zorgen over maken.
What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence

Christopher Hitchens

Gebruikersavatar
johannes1
Moderator
Berichten: 3144
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:13
Contacteer:

Re: Gaat Iran in 6 minuten doen wat Hitler in 6 jaar deed?

Berichtdoor johannes1 » 06 mar 2012 12:48

Sjaak84 schreef:Mijn persoonlijke mening over dit onderwerp is dat het zo hypocriet is als de pest. Iran werkt aan een kernwapen. So what? Israël heeft ze ook, Amerika ook. En dat zijn nou net de landen die zeggen, jullie mogen geen kernwapens hebben. Maar dat is gewoon meten met 2 maten. Zelf vind je het geen enkel probleem dat je ze zelf hebt maar oh wee als bijvoorbeeld een land zoals Iran ze krijgt. Als je het zo erg vind geef dan zelf het goede voorbeeld en doe zelf je kernwapens weg. Maar ja, dat zal uiteraard nooit gebeuren.

Het punt is alleen dat juist Israel en VS niet dreigen ze te gebruiken.

En over het feit dat Iran Israel gaat aanvallen, dat gaat nooit gebeuren. Als Iran kernwapens tegen Israël gebruikt worden ze zelf van de kaart geveegd. Ik snap niet zo goed waar mensen zich zo zorgen over maken.

Iran maakt dat niks uit om ze te gebruiken. Las ergens dat ahjamedijan denkt dat de profeet eerder terugkomt als hij gebruik maakt van zijn nucleaire wapens.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1889
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Gaat Iran in 6 minuten doen wat Hitler in 6 jaar deed?

Berichtdoor Katlheen » 06 mar 2012 12:58

Ach, het onzinnige gelijkheidsdenken steekt de kop weer op. Leuk dat je roept dat Iran ze ook mag hebben, en het hypocriet is dat een land als Israël wel kernwapens mag hebben, en Iran niet.
Je gaat voorbij aan het feit dat de instelling van beide landen heel anders is. Israël heeft ze ter afschrikking, en zal zeker niet zomaar deze wapens gaan gebruiken. Iran wil ze ook, of heeft ze wellicht al, en in dat land lopen genoeg gekken rond die denken dat ze de voorzienigheid een handje moeten helpen door op de knop te moeten drukken. Een regime wat uit is op de vernietiging van een ander land, en meent dat ze dan 72 maagden scoort (volgens mij is vernietiging van Israël in hun ogen bonuspunten), dat is een regime waarvan je niet moet willen dat ze deze wapens gaat ontwikkelen.
Roep jij maar fijn dat Iran deze wapens ook moet krijgen, roep jij dat ook als ze die dingen gaat gebruiken? Waarom werden deze wapens in het verleden nauwelijks gebruikt? Omdat de staten die ze hadden wisten dat het gebruik wederzijdse zelfvernietiging was. Laat Iran dat nu net niet interessant vinden. Zelf kapot gaan vinden ze niet erg, zolang Israël maar mee gaat. En dat is nu juist zo gevaarlijk van de situatie.

Overigens, ik denk dat de Israëlische luchtmacht al lang de targets heeft geselecteerd, en dat de bunkerbusters al klaar liggen voor gebruik. Is dat voldoende om alles plat te leggen? Nee, maar genoeg om weer 2 jaar uitstel te kopen. En verder is de Mossad druk bezig om terplekke de nodige knowhow de nek om te draaien.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

RogierV
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1212
Lid geworden op: 11 mei 2011 10:38

Re: Gaat Iran in 6 minuten doen wat Hitler in 6 jaar deed?

Berichtdoor RogierV » 06 mar 2012 14:15

Ach, het onzinnige gelijkheidsdenken steekt de kop weer op. Leuk dat je roept dat Iran ze ook mag hebben, en het hypocriet is dat een land als Israël wel kernwapens mag hebben, en Iran niet.
Je gaat voorbij aan het feit dat de instelling van beide landen heel anders is. Israël heeft ze ter afschrikking, en zal zeker niet zomaar deze wapens gaan gebruiken. Iran wil ze ook, of heeft ze wellicht al, en in dat land lopen genoeg gekken rond die denken dat ze de voorzienigheid een handje moeten helpen door op de knop te moeten drukken. Een regime wat uit is op de vernietiging van een ander land, en meent dat ze dan 72 maagden scoort (volgens mij is vernietiging van Israël in hun ogen bonuspunten), dat is een regime waarvan je niet moet willen dat ze deze wapens gaat ontwikkelen.
Roep jij maar fijn dat Iran deze wapens ook moet krijgen, roep jij dat ook als ze die dingen gaat gebruiken? Waarom werden deze wapens in het verleden nauwelijks gebruikt? Omdat de staten die ze hadden wisten dat het gebruik wederzijdse zelfvernietiging was. Laat Iran dat nu net niet interessant vinden. Zelf kapot gaan vinden ze niet erg, zolang Israël maar mee gaat. En dat is nu juist zo gevaarlijk van de situatie.

Overigens, ik denk dat de Israëlische luchtmacht al lang de targets heeft geselecteerd, en dat de bunkerbusters al klaar liggen voor gebruik. Is dat voldoende om alles plat te leggen? Nee, maar genoeg om weer 2 jaar uitstel te kopen. En verder is de Mossad druk bezig om terplekke de nodige knowhow de nek om te draaien.



Ze zijn zo al veroordeeld voordat zij de misdaad begaan.
Wat Sjaak bedoeld en ik ook.(denk ik) Is dat je iemand de vrijheid moet geven een misdaad te begaan. Anders blijf je altijd hypocriet, hoe goed je redenenen ook zijn.

Ik merk ook een hoop meningsvorming van buitenaf in je stukje te herkennen.
Je stapelt cliche op cliche zonder dat je weet hoe de meeste Perzen er over denken.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Gaat Iran in 6 minuten doen wat Hitler in 6 jaar deed?

Berichtdoor Mortlach » 06 mar 2012 14:24

RogierV schreef:Ze zijn zo al veroordeeld voordat zij de misdaad begaan.
Wat Sjaak bedoeld en ik ook.(denk ik) Is dat je iemand de vrijheid moet geven een misdaad te begaan. Anders blijf je altijd hypocriet, hoe goed je redenenen ook zijn.


Uhh, als er kernwapens betrokken zijn bij die misdaad, ligt het wel even wat anders. Er is reden tot zorg omdat de regimes in die regio niet allemaal even stabiel zijn.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8859
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Gaat Iran in 6 minuten doen wat Hitler in 6 jaar deed?

Berichtdoor elbert » 06 mar 2012 14:25

RogierV schreef:Je stapelt cliche op cliche zonder dat je weet hoe de meeste Perzen er over denken.
Sinds wanneer is Iran een echte democratie?
Kortom: dit is gezien de politieke realiteit niet relevant. Het gaat om de politiek van de machthebbers in Iran.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

RogierV
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1212
Lid geworden op: 11 mei 2011 10:38

Re: Gaat Iran in 6 minuten doen wat Hitler in 6 jaar deed?

Berichtdoor RogierV » 06 mar 2012 14:35

Ik vind het ook niet verstandig en het lijkt me ook goed als we ons lekker hypocriet gedragen in die zin. Maar je moet niet gaan roepen dat je het niet bent natuurlijk.
We kunnen toch ook best discusieren zonder, de 72 maagden en andere retoriek erbij te halen?
En natuurlijk dat de titel al een Godwin in zichzelf is.
Bratskikh, narudov soyuz vekovoy!

Gebruikersavatar
Kereltje
Sergeant
Sergeant
Berichten: 261
Lid geworden op: 06 mar 2012 09:13

Re: Gaat Iran in 6 minuten doen wat Hitler in 6 jaar deed?

Berichtdoor Kereltje » 06 mar 2012 14:46

RogierV schreef:Je stapelt cliche op cliche zonder dat je weet hoe de meeste Perzen er over denken.


Het gaat er helemaal niet om wat de meeste Perzen denken, maar wat sommige Perzen doen.
Essentieel voor iemands gevoel voor humor is of hij altijd bereid is om zichzelf te lachen. - G. Bradford


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 124 gasten