vraag over make up

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

esthervanbuuren
Verkenner
Verkenner
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 aug 2005 23:12
Locatie: delft

vraag over make up

Berichtdoor esthervanbuuren » 12 feb 2012 22:37

Hallo.
Ik heb een vraag over make up.
Kan een gergem vrouw zich opmaken op een beschijden manier.
Hoe gaan andere gergemers daar mee om.

Deze vraag stel ik vooral aan de doelgroep.
groeten esther.

coupe soleil
Luitenant
Luitenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 06 jan 2008 14:33

Re: vraag over make up

Berichtdoor coupe soleil » 12 feb 2012 22:39

esthervanbuuren schreef:Hallo.
Ik heb een vraag over make up.
Kan een gergem vrouw zich opmaken op een beschijden manier.
Hoe gaan andere gergemers daar mee om.

Deze vraag stel ik vooral aan de doelgroep.
groeten esther.


Ik ben dan wel geen vrouw, maar wel GG-er. En in onze gemeente is het totaal geen issue (soms vraag ik me zelfs af hoe iemand er uit ziet onder die laag ;) ).

Petra777
Luitenant
Luitenant
Berichten: 597
Lid geworden op: 24 apr 2006 19:12
Locatie: Kampen

Re: vraag over make up

Berichtdoor Petra777 » 13 feb 2012 09:40

Hallo Esther,

Bedoel je kan of mag? M.i. kan elke vrouw zich bescheiden opmaken, door meer natuurlijke kleuren te gebruiken.
Geen dikke lagen mascara, of knalrode lippenstift.
Ons hart is onrustig, totdat het rust vind in U.

esthervanbuuren
Verkenner
Verkenner
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 aug 2005 23:12
Locatie: delft

Re: vraag over make up

Berichtdoor esthervanbuuren » 13 feb 2012 22:02

Hoi Jan.
Ik ben verbaast, je ik loop nog niet zo lang mee, acht jaar nu, kom ik in de gergem.
Ik heb in 2009 belijdenis en doop mogen doen.

Ik ben zelf nu 42 dus je ziet, een laatertje.

Maar als je dit nog leest, kom jij uit een groote gemeente???
Zijn dat j onge mensen, die rijk opgemaakte????

Ik kom uit een oude gemeente, ik zal mij ook niet voor de kerk opmaken, maar ik dacht in mijn vrije tijd.
Maar de drempel is voor mij hoog omdat ik het niet gewent ben, ip verjaardagen en partijen doe ik het wel.

nou ik hoor nog groeten esther.

coupe soleil
Luitenant
Luitenant
Berichten: 584
Lid geworden op: 06 jan 2008 14:33

Re: vraag over make up

Berichtdoor coupe soleil » 14 feb 2012 06:00

esthervanbuuren schreef:Hoi Jan.
Ik ben verbaast, je ik loop nog niet zo lang mee, acht jaar nu, kom ik in de gergem.
Ik heb in 2009 belijdenis en doop mogen doen.

Ik ben zelf nu 42 dus je ziet, een laatertje.

Maar als je dit nog leest, kom jij uit een groote gemeente???
Zijn dat j onge mensen, die rijk opgemaakte????

Ik kom uit een oude gemeente, ik zal mij ook niet voor de kerk opmaken, maar ik dacht in mijn vrije tijd.
Maar de drempel is voor mij hoog omdat ik het niet gewent ben, ip verjaardagen en partijen doe ik het wel.

nou ik hoor nog groeten esther.


Ik heet dan wel geen Jan, maar volgens mij reageerde je op mijn post.
Ja, ik kom uit een redelijk grote stadsgemeente.
En zowel jong als oud.

M.i. is het maar waar je waarde aan hecht. Je mag er best moeite voor doen om er mooi uit te zien vind ik.

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: vraag over make up

Berichtdoor boer » 14 feb 2012 08:37

esthervanbuuren schreef:Hallo.
Ik heb een vraag over make up.
Kan een gergem vrouw zich opmaken op een beschijden manier.
Hoe gaan andere gergemers daar mee om.

Deze vraag stel ik vooral aan de doelgroep.
groeten esther.


De vrouw hoort zich niet te kleden of te versieren om ook maar op enige manier een aanstoot te zijn, of de gedachten van een ander de verkeerde kant op te laten gaan.
Ze zou ook geen hoed maar een soort sluier, (bedekking!) moeten dragen tijdens de bijeenkomsten .
Maar goed, traditie versus (bijbel) kennis.

1a2b3c
Majoor
Majoor
Berichten: 1633
Lid geworden op: 25 nov 2009 21:21

Re: vraag over make up

Berichtdoor 1a2b3c » 14 feb 2012 09:17

Ik kom wel niet uit de Ger Gem, maar ik zou niet weten wat er mis mee is als je er netjes en verzorgd uit wilt zien.
Mij werd vroeger ook altijd ingepeperd dat make up uit den boze is, want Izebel blankette haar aangezicht. (met dat argument werd dat onderbouwd #-o)
2 Kon.9:30 .... Toen Izebel dat hoorde, voorzag zij haar ogen van oogschaduw, verzorgde haar kapsel ....
Kijk, als je dan consequent bent moet je ook zeggen dat je je haar niet mag verzorgen. Er staat trouwens ook helemaal niet dat het verkeerd was dat ze haar gezicht en haar verzorgde, alleen dat ze dat deed.
In de Bijbel is matig een belangrijk woord voor zo'n beetje al zulk soort dingen, en als je je daaraan houdt dan geef je niemand aanstoot.
Dat iemand daar eventueel aanstoot aan neemt is een andere zaak, dan is hij/zij verkeerd bezig.

learsi
Majoor
Majoor
Berichten: 1518
Lid geworden op: 08 feb 2009 23:29

Re: vraag over make up

Berichtdoor learsi » 14 feb 2012 10:01

Waarom maken alle vrouwen zich op?
En mannen (er zijn uitzonderingen die de regel bevestigen) niet?

Wat zeg je eigenlijk, als je je jezelf opmaakt?
Breng eens onder woorden, waarom je je zelf opmaakt?

De vragen zijn gesteld.....nu de antwoorden....

h.g. Learsi

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: vraag over make up

Berichtdoor meribel » 14 feb 2012 10:08

@1a2b3c; staat er 'plankette'? Vast statenvertaling, wat een grappig woord trouwens! Klinkt als plamuurde ( zo noemt mijn man het vaak als er echt dikke lagen op zitten bij iemand )

@Learsi : Waarom maken vrouwen zich op. De meeste vrouwen zullen zeggen 'om er verzorgd en netjes uit te zien'. Er zijn natuurlijk wel onderzoeken over geweest en daar komt bijna altijd uit dat een vrouw graag er mooi en netjes uitziet om het andere geslacht te verleiden danwel behagen. De lippen net wat roder, de ogen net wat sprekender ( die zijn aanlokkend ) de wangen net wat roder. Het is van alle tijden en zit diep in een vrouw om er zo aantrekkelijk uit te zien. veel vrouwen willen ook niet mooi uitzien in de eerste plaats voor een man, maar net wat mooier dan de buurvrouw. ( ja, concurrentie strijd, net als dat mannetjes onbewust ook met elkaar concurreren om de vrouwtjes... kijk maar eens op een feestje hoe mannen zich gedragen als er vrouwen bij komen, net even wat anders )
Ja, elke vrouw, ik ook, ontken dat als je het aan me vraagt. Want bewust ben ik absoluut niet met dat soort zaken bezit. Schijnt iets onbewust en hormonaals te zijn. Ik ben zelf niet zo heel handig met make up dus gebruik het beperkt maar ga ik naar een feestje wil ik natuurlijk ook dat mijn haar netjes zit en mijn jurkje schoon is en leuk valt.

1a2b3c
Majoor
Majoor
Berichten: 1633
Lid geworden op: 25 nov 2009 21:21

Re: vraag over make up

Berichtdoor 1a2b3c » 14 feb 2012 10:39

Meribel, klopt dat het in de S.V. staat: "blankette".

Als ik de hele dag thuiszit (met of zonder man) dan wil ik nog dat m'n haar goed zit en dan gebruik ik ook make up.
Ik voel me er gewoon prettig bij, en als ik weg ga doe ik wat extra m'n best, maakt niet uit of ik naar m'n zus ga of een feestje of winkelen of wat dan ook.
Als de mannen de deur uitgaan kijken ze toch ook of ze er toonbaar uitzien neem ik aan?

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: vraag over make up

Berichtdoor meribel » 14 feb 2012 11:03

1a2b3c schreef:Als de mannen de deur uitgaan kijken ze toch ook of ze er toonbaar uitzien neem ik aan?


nou, bij die van mij vraag ik het me weleens af ... :-k :lol:

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: vraag over make up

Berichtdoor boer » 14 feb 2012 12:04

learsi schreef:Waarom maken alle vrouwen zich op?
En mannen (er zijn uitzonderingen die de regel bevestigen) niet?

Wat zeg je eigenlijk, als je je jezelf opmaakt?
Breng eens onder woorden, waarom je je zelf opmaakt?

De vragen zijn gesteld.....nu de antwoorden....

h.g. Learsi
Prediker zou zeggen, het is alles ijdelheid.

Werkingen van het vlees, heette dat vroeger, wij noemen het hormonen.
Verder zit er een groot verschil tussen je lichhaam verzorgen, schoon houden (werkelijk ieder orgaan produceert stank, tenslotte en we zijn 1 grote afvalfabriek in feite) en het opzjoeshen om begeerlijk te zijn voor een ander, of iemand tot jaloezie (=zonde) te verwekken.
Het is een vorm van verhoging, op die manier, een leugen, zuurdesem, want we zijn stof en tot stof zullen wij wederkeren.
In de tussentijd moet alles maar meer lijken dan het is.

1a2b3c
Majoor
Majoor
Berichten: 1633
Lid geworden op: 25 nov 2009 21:21

Re: vraag over make up

Berichtdoor 1a2b3c » 14 feb 2012 12:29

boer schreef:Prediker zou zeggen, het is alles ijdelheid.

Werkingen van het vlees, heette dat vroeger, wij noemen het hormonen.
Verder zit er een groot verschil tussen je lichhaam verzorgen, schoon houden (werkelijk ieder orgaan produceert stank, tenslotte en we zijn 1 grote afvalfabriek in feite) en het opzjoeshen om begeerlijk te zijn voor een ander, of iemand tot jaloezie (=zonde) te verwekken.
Het is een vorm van verhoging, op die manier, een leugen, zuurdesem, want we zijn stof en tot stof zullen wij wederkeren.
In de tussentijd moet alles maar meer lijken dan het is.

Ik vind dat je wel erg negatief praat over de mens eerlijk gezegd: 1 grote afvalbak!!!
Ps.139:14 14 Ik loof U omdat ik ontzagwekkend wonderlijk gemaakt ben; wonderlijk zijn Uw werken ...
God heeft de hormonen ook geschapen, natuurlijk kun je doorschieten naar de ene kant maar evengoed naar de andere.
Probeer een beetje balans te houden, hormonen zijn gezond hoor!

Gebruikersavatar
Spons
Generaal
Generaal
Berichten: 4820
Lid geworden op: 20 okt 2004 18:23
Locatie: perkouw

Re: vraag over make up

Berichtdoor Spons » 14 feb 2012 12:53

typisch boer, als een olifant in een wc vol porselein :mrgreen:

ach wat make up kan geen kwaad hoor, mijn vrouw draagt totaal geen make up :) maar soms vindt ik GG'ers vooral een modewedstrijd, de een nog mooier dan de ander en vooral op zondag , dan heb ik een lopende modeshow op straat , bij ons in de kerk (Hervormd convensioneel ) maakt men zich ook op hoor , daar niet van maar heb ik niet het idee dat ik in een modeshow loop met de duurste kleren enzo.

Wat dat betreft is het wel zo dat je (en nu ga ik even generaliseren ) dat GG erg op uiterlijk is gericht , ook qua inrichting en de mindere mensen qua inrichting en kleding (waar niks mis mee is ..) pik je er zo uit, dus wat dat betreft wel een aardige tweedeling. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening.

oftwel make up kan best maar met mate , niet om de ander te verleiden ofzo (niet dat iemand van de GG daar toe zich geroepen voelt ) maar zoals een ander aangaf... hoe zou iemand er uit zien die zonder is....

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: vraag over make up

Berichtdoor boer » 14 feb 2012 13:13

Zoals God ons maakte, waren we inderdaad perfekt.
hadden we toen wel hormonen?
Want hormonen zijn verantoordelijk voor lust, oorlog en macht.

(Verder ben ik erg realistisch ingesteld, en hou ik van de waarheid.
En make up is geen waarheid, het is een beter voordoen dan de werkelijkheid.
Verder zijn onze lichamelijke funkties natuurlijk wonderen, door Hem gemaakt)

Maar er is iets gebeurd,lijkt het wel, de DNA is veranderd.
We zijn gaan zweten (in het zweet des aanschijns zult gij...)
Baren ging veel meer pijn doen , en we gingen ons schamen voor ons naakt zijn.
De vrouw's begeerte zou naar haar man zijn!
Wel een paar erg ''hormonaal'' gerichte straffen voor het eten van een appeltje, toch?
Was er misschien meer aan de hand?


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 78 gasten