Koken, bakken, etc. (4)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor jaccootje85 » 19 aug 2012 14:07

schelpje3 schreef:Ik vind het ontzettend knap van je, je hebt er talent voor meid :D Jeepeecee maakte ook van die beeldige taarten. Ik kom niet verder dan wat opgespoten met slagroom.
Ik gun mezelf er geen tijd voor.


Dank je! :D Ik ben graag creatief bezig. Vind het erg leuk om te doen, dus ik maak er ook wel tijd voor :mrgreen:
Szent az Úr

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor schelpje3 » 20 aug 2012 14:12

Jammer dat het zo snel op is :wink:

Wie kan mij iets meer vertellen over de pannen met een "Greblon-ceram" bodem, momenteel te koop bij s'lands grootste kruidenier?
Een van mijn koekepannen is echt versleten, precies die maat lag er en heb hem meegenomen.
Maar wie heeft er ervaring mee, nadelen/voordelen?
de bodem van mijn wok van T efal, is vrij snel lelijk, ondanks dat ik er alleen met kunststof of houten spatels in ga en hem nooit in de vaatwasser doe.
Ik denk vanwege de hoge temp van de wokbrander?

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor liefie » 20 aug 2012 16:06

Mijn ouders hebben er 1 gehad van Tefal maar die vonden hem helemaal niet fijn (waarom weet ik eigenlijk niet eens meer) maar hij is al snel achter in de kast verdwenen...

Ik heb dat ook aan de zijkant van mijn pan is volgens mij doordat het zo warm geworden is met een schuursponsje krijg je het er denk ik wel af maar ja dat kan niet in een anti aanbak pan.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor schelpje3 » 20 aug 2012 16:09

liefie schreef:Mijn ouders hebben er 1 gehad van Tefal maar die vonden hem helemaal niet fijn (waarom weet ik eigenlijk niet eens meer) maar hij is al snel achter in de kast verdwenen...

Ik heb dat ook aan de zijkant van mijn pan is volgens mij doordat het zo warm geworden is met een schuursponsje krijg je het er denk ik wel af maar ja dat kan niet in een anti aanbak pan.

Heeft T efal dan ook deze bodems?

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor MissF » 20 aug 2012 16:12

Ik weet niet of mijn pannen die bodems hebben, alleen heb ik zeker mijn voorkeur. De wokpan van Tefal was binnen de kortste keren niet meer goed, de bodem liet los. Terwijl ik er 1 van de AH heb, en die is super.
Mijn koekenpannen heb ik van BK, die zijn ook heel fijn, terwijl eentje van de Karwei een rotding is, veel te dikke bodem. Het is soms echt even uitproberen welke het prettigst zijn denk ik.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor LeChat » 20 aug 2012 18:47

Welke pan het prettigst is, is toch ook afhankelijk van je kookplaat? Gas, inductie, electrisch...

Ik heb geen ervaring met die AH-pannen. Wij hebben m.n. Tefal-koekenpannen en die bevallen hier goed. Een wok van BK beviel weer wat minder, tot m'n kokkie ( :)) ontdekte dat je die eerst langer heet moest laten worden dan de Tefal-pannen en dat je daarin beter met vloeibare boter dan met olie kunt bakken.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor Haai » 20 aug 2012 18:58

Ik gebruik hier het liefst een oude koekenpan uit de inboedel van manlief, zonder anti aanbaklaag oid. Verder heb ik 2 bialetti-pannen waarvan de bodem na bijna 7 jaar gebruik nog steeds wel goed is, maar die geleiden de warmte minder goed dan die andere koekenpan.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor schelpje3 » 20 aug 2012 20:09

Het gaat mij om die specifieke bodems dames :D Lichtgrijs, het lijkt op keramiek.
Iets heel anders dus dan de anti aanbaklaag met die rode stip in het midden.
Daar zou ik graag ervaringen over horen.

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor -Judith- » 20 aug 2012 20:52

Wij hebben een grote Paella-pan van de Lidl, gebruiken we overal voor...Groente wokken, en zoals bami enzo kan je er ook in klaar maken (behlave de pasta koken natuurlijk) Het is een heeerlijk grote pan!

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor Lalage » 20 aug 2012 21:00

schelpje3 schreef:Het gaat mij om die specifieke bodems dames :D Lichtgrijs, het lijkt op keramiek.
Iets heel anders dus dan de anti aanbaklaag met die rode stip in het midden.
Daar zou ik graag ervaringen over horen.


Wij hebben sinds kort deze http://www.green-pan.com/ Daar heb je bijna geen olie meer bij nodig.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor schelpje3 » 20 aug 2012 21:20

Lalage schreef:
Wij hebben sinds kort deze http://www.green-pan.com/ Daar heb je bijna geen olie meer bij nodig.

Juist! Daar lijkt hij op. En bevalt hij? Tot nu toe dan :wink:
Moet je de pan eerst verhitten, dan olie erin en dan pas bakken?

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor liefie » 21 aug 2012 07:17

schelpje3 schreef:Het gaat mij om die specifieke bodems dames :D Lichtgrijs, het lijkt op keramiek.
Iets heel anders dus dan de anti aanbaklaag met die rode stip in het midden.
Daar zou ik graag ervaringen over horen.



Ik weet niet 100% zeker of het tefal was maar er zat een licht grijze bodem in en dat voelt een beetje apart aan (soort vettig/plastic achtig hoe ik het mij nog kan herinneren) En mijn ouders vonden hem echt niet fijn (Ze hebben dan wel inductie scheelt misschien ook nog wel)

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor Sophie77 » 21 aug 2012 07:55

Zulke koekenpannen ken ik niet. Wat is jouw ervaring ermee, Lalage?

Wij hebben een skottelbraai en daar gebruiken we altijd een anti-aanbakfolie in (http://www.fonq.nl/product/cadac-skotte ... lie/27572/). Hét grote voordeel daarvan is dat je absoluut geen olie of boter meer hoeft te gebruiken. Tegenwoordig gebruik ik 'm ook wel in de wok, hij past daar nl. ook precies in.

Even een vraagje: wie heeft er een goed/lekker recept waar je zoveel mogelijk courgettes bij nodig hebt?

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor cornelia77 » 21 aug 2012 15:12

Gevulde courgettes zijn lekker! Daar zijn wel veel recepten van te vinden. Of courgettesoep.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor Lalage » 21 aug 2012 17:44

Sophie, van courgette kan je zelfs taart maken (net als worteltjestaart). Ik heb dat een keer gedaan met een recept van Nigella Lawson, maar het is wat lang om over te typen. Het waren twee ronde cakes met een vulling van lime curd ertussen.

Over die koekenpan: ik kook momenteel niet zoveel, maar hij bevalt Borkdude goed. Je moet hem eerst verwarmen op niet zo hoog vuur (want hij geleidt erg goed) en dan een beetje olie erin. Onze tefal-wok was helemaal aan het afbladderen dus die moest de prullenbak in.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 102 gasten