Koken, bakken, etc. (4)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor ajl » 12 mei 2014 15:06

Ik vind 40e voor 4 personen ook nogal prijzig. En qua hoeveelheden redden wij dat echt niet. Het leuke van de vorige box was dat je echt gedwongen wordt om dingen te eten die je normaliter nooit eet.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor meribel » 12 mei 2014 15:08

Ik los dat op door mezelf te verplichten de groente te kopen die in de aanbieding is :D

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor LeChat » 12 mei 2014 15:46

Odin?

Niet helemaal wat je zoekt: Wij hebben zelf de (2 persoons)box van Hellofresh (5 maaltijden), maar dat is niet alleen groenten maar alle ingrediënten voor (bijgevoegde) complete recepten. Bevalt ons erg goed.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor ajl » 12 mei 2014 19:07

@ le chat odin heeft geen leveradres in de buurt en gaat ook 'maar' tot 4 personen.
De complete maaltijden krijgen lijkt mij ook heel leuk, maar dat is volgens mij voor 6 personen niet echt betaalbaar.

@ meribel de groentes in de winkel eet/koop ik ook allemaal wel. Dat is het probleem niet. Wij eten nl alleen maar seizoen groente. Ik mis alleen de groente die je niet zo makkelijk in de winkel krijgt, zoals winterspinazie ( dikker blad, andere smaak), snijbiet, amsoi, lamsoor etc. Ik vond het echt heel leuk om die groentes te rommelen en een lekkere maaltijd te krijgen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor Evelien » 12 mei 2014 19:13

Je moet er wel tijd voor hebben, maar zijn er geen telers in de buurt die dat soort groentes verkopen? Dan zou je direct bij de telers kunnen halen.
Zit er niet toevallig een Landwinkel of iets in die geest bij jullie in de buurt? Die verkopen ook vaak dat soort groentes.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor ajl » 12 mei 2014 20:27

Een landwinkel zit jammer genoeg niet bij ons in de buurt, de dichtstbijzijnde is 18 km verder. Ook zijn er hier gene telers die groente verkopen, althans ik weet ze niet. Een beetje jammer.
Jij haalt wel spullen in de buurt toch evelien?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor Evelien » 12 mei 2014 20:37

Wij hebben hier wel een aanbod aan telers/boeren, een landwinkel, en 3 ekowinkels, en wij halen voedsel bij het voedselkollektief. Geitenmelk en kaas halen we bij de boer, en we kunnen daar ook wel vlees halen (maar ik hou niet zo van geitenvlees).

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor Lalage » 12 mei 2014 20:39

In aanvulling op Evelien: een voedselcollectief is leuk omdat het lokaal en biologisch is en ook nog goedkoper dan in de natuurwinkel :) http://www.voedselkollektief.nl

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor Evelien » 12 mei 2014 21:07

Misschien heb je hier wat aan? http://www.lekkersdichtbij.nl/

Hier onder staan wel wat collectieven, maar volgens mij ook niet echt in de buurt!?

http://www.rtlnieuws.nl/editienl/vers-v ... zoekt-boer

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor Haai » 12 mei 2014 23:05

@ajl: bij de westlandse tuin (groentewinkel in R'dam) kun je online bestellen en alles thuisbezorgd krijgen. Ik zag dat ze daar ook verschillende Odin-pakketten hebben.

mohamed

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor mohamed » 12 mei 2014 23:45

Maarten 't Hart was vandaag lekker aan het kokkerellen. Nieuw Zeelandse spinazie met verse melk. Gewoon mengen, op het vuur zetten en verder niets. Na een tijdje wordt het soep die voedzaam is en erg smakelijk aldus de topkok in spe. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor Marnix » 13 mei 2014 09:55

ajl schreef:Een tijdje geleden hebben wij een groentetas gehad via b.io a.an. huis. Dat hebben wij opgezegd, omdat ik het wat prijzig vond worden en de hoeveelheidmaar voor maximaal 4 personen is. ( dat was voor ons ook wat te weinig)
Weet iemand nog andere instanties die datzelfde concept hebben, maar dan ook voor meer personen?


Wij hebben een poos een groentetas gehad, eerst via een tuinder uit de buurt. Daarna via Odin. Voordeel vond ik inderdaad dat je seizoensgroenten eet en dat je nieuwe groenten ontdekt. Nadeel is wel weer dat je soms dingen krijgt die wat minder gewaardeerd worden. Ik hou bijvoorbeeld niet van witlof en Joanne niet van bieten. Als er dan iedere keer witlof of bieten in zitten is dat wat vervelend :) Daarnaast hebben we geen ritme, er zijn weken dat we niet vaak thuis eten en dan kan je nooit eens iets maken buiten de groenten uit de tas om. Dus nu hebben we geen groentetas meer. We kopen seizoensgroenten op de markt en uit het werk haalt Joanne vaak groente bij een tuinder waar ze langs fietst. We weten tegenwoordig wel wat we lekker vinden omdat we bijna alles al wel hebben geprobeerd en halen daar wat er recent geoogst is.

Misschien is er bij jou in de buurt ook wel zo'n tuinder waar je groente kan halen.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor LeChat » 13 mei 2014 10:17

@Ajl: lastig... en nee, ik denk niet dat de box voor 6 personen goedkoop is inderdaad... Nu betalen wij voor 5 maaltijden voor 2 personen 49 euro en dat waren we anders ook wel kwijt aan biologisch vlees, zoveel mogelijk biologische of anders lokale groenten, A-merken pasta etc., maar die verhouding zal wel zoek raken als het aantal personen flink omhoog gaat vrees ik.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor ajl » 14 mei 2014 10:08

Klopt dan raakt de verhouding behoorlijk zoek, helemaal als er nog de rest bijkomt :wink:

En ik verbaas mij erover dat al die groentetassen voor max 4 personen is. Er zijn toch wel meer grotere gezinnen? Doe dan een optie voor het aantal personen erbij ofzo.

@ haai bedankt voor je tip! Om zomaar even langs te gaan is het te ver bij ons uit de buurt, maar bezorgen is misschien soms wel eens een optie.

@ Marnix Je zou toch wel denken dat hier een tuinder in de buurt zou zijn, maar ik weer niet of zij wel groente verkopen.

Gebruikersavatar
Marnix
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 23592
Lid geworden op: 03 dec 2002 23:50

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor Marnix » 14 mei 2014 11:36

Je zou eens kunnen kijken op http://www.bewustbiologisch.nl/ of www.vaneigenerf.nl of landwinkel.nl of er wat in de omgeving is.
“God cannot give us a happiness and peace apart from Himself, because it is not there. There is no such thing.”
― C.S. Lewis”


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 122 gasten