Koken, bakken, etc. (4)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor LeChat » 21 okt 2012 13:16

Misschien klopt het nu meer? Wij hebben een groententas en hadden pas ook 1x wel erg veel groenten, maar meestal klopt het aardig. We zijn trouwens overgestapt van een lokale tas naar proef.nu. Daarbij kunnen we per week kiezen welke tas we willen: 'gewoon', 'extra' of 'hollands', op de site staat de inhoud van de tassen vooraf, dus heb je net wat meer keus. Bevalt ons goed!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor cornelia77 » 05 nov 2012 13:59

Hebben jullie nog lekkere recepten met rode bieten? Ze vallen hier erg in de smaak, maar ik vind het een beetje saai worden. We eten ze altijd gekookt, geraspt, uitje erdoor, beetje peper, zout, azijn. Maar iets anders lijkt me ook wel een keer leuk. Ik zag een tijdje geleden een recept met bietjes uit de oven, maar dat kan ik niet meer terug vinden.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor LeChat » 05 nov 2012 14:53

http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/ ... rty=rating Hoeveel wil je er hebben :wink:. Die met 4 sterren zijn eigenlijk allemaal wel lekker vinden wij.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor Lalage » 06 nov 2012 22:06

cornelia77 schreef:Hebben jullie nog lekkere recepten met rode bieten? Ze vallen hier erg in de smaak, maar ik vind het een beetje saai worden. We eten ze altijd gekookt, geraspt, uitje erdoor, beetje peper, zout, azijn. Maar iets anders lijkt me ook wel een keer leuk. Ik zag een tijdje geleden een recept met bietjes uit de oven, maar dat kan ik niet meer terug vinden.

Wij eten vaak bietjes met risotto, ui, rucola en champignons, simpel maar erg lekker. Laatst heb ik ontdekt dat de natuurwinkel volkoren risottorijst verkoopt :) Uit de oven heb ik dit weleens gemaakt: http://www.plantaardigmaandag.nl/2009/1 ... balsamico/ en dat was ook heel erg lekker.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor lammetje » 21 nov 2012 19:14

Waar heb jij die krat van, Evelien? Ik zit er ook al een tijdje over te denken, al ben ik wel duurder uit, het is wel biologisch en afwisselend....

Hier hebben we iedere week wel 1 of 2 keer stampot op, heerlijk. Heb in de winter dan ook veel meer aardappels nodig :wink: eten in de zomer super veel sla, nu lekker hollandse kost.

Bietjes heb ik een keer met creme fraiche gemaakt en rucola en nog wat geloof ik, spekkies erbij, heerlijk!!
Kijk vaak op internet voor recepten, ideaa.

esli
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1023
Lid geworden op: 27 nov 2007 21:38
Locatie: Leiden

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor esli » 21 nov 2012 19:48

Ik heb gisteren ´bietenkoekjes´ gemaakt. Was erg lekker en het is heel simpel. Gewoon de biet in plakjes snijden en dan door ei, paneermeel, ei en paneermeel. Ik had door het paneermeel komijnzaadjes gedaan, dat is een goede combi! Verder zou je door het paneermeel nog wat zout kunnen doen denk ik.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor Evelien » 21 nov 2012 19:50

Wij hadden het via http://www.thegreenbee.nl/

Alleen zijn wij gestopt omdat wij het echt niet op kregen.

Gebruikersavatar
LeChat
Generaal
Generaal
Berichten: 4858
Lid geworden op: 27 jun 2005 22:18
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor LeChat » 21 nov 2012 20:04

Lammetje en Evelien, misschien is een groententas van proef.nu een optie? Die hebben wij sinds een aantal maanden, omdat er meer keus is dan bij onze vorige groententas. Voor 2 personen hebben ze bijv. 3 verschillende tassen en wij kunnen per week aangeven welke we willen hebben (de inhoud staat op de site). Je kunt de tassen ophalen bij de biologische winkel.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor Evelien » 21 nov 2012 20:05

Wij gaan het via een andere weg doen. :wink:

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor Sophie77 » 21 nov 2012 20:09

Heeft iemand een lekker recept voor knolselderij?

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor Haai » 21 nov 2012 20:30

Sophie77 schreef:Heeft iemand een lekker recept voor knolselderij?


Erwtensoep ;)

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor Sophie77 » 21 nov 2012 21:07

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat nog nooit gemaakt heb... :oops:. Ik houd me aanbevolen voor een goed recept, dan komt het er misschien eens van :wink: .
Maarre, ik heb er wel 20 gekregen, die kan ik er niet allemaal instoppen denk ik. Dus misschien heeft iemand anders nog een tip?

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor Haai » 21 nov 2012 21:16

Ik zal mijn erwtensoepreceptje eens opzoeken en hier posten.
20 is wel veel zeg! Je kunt ze gewoon rauw ook wel invriezen. Als ik erwtensoep maak, laat ik manlief meteen een dubbele hoeveelheid klein snijden (vind ik zelf een vervelend werkje, vandaar dat ml dat mag doen ;)) en vries dat in voor de volgende keer.

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor Sophie77 » 22 nov 2012 09:06

Ik was er blij mee, maar vond het ook veel. 'k Wist niet dat je ze kan invriezen, dat ga ik zeker doen. Enne, ik houd me aanbevolen voor je erwtensoeprecept :wink: !

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Koken, bakken, etc. (4)

Berichtdoor ajl » 22 nov 2012 09:33

o, lekker erwtensoep! Recept hier onder. Knoldelderij kan je inderdaad goed invriezen, maar 20 stuks :shock:

Ik trek meestal bouillion van een hamschijf in een hele grote pan ( ongeveer 3 uur) samen met een aantal laurier blaadjes. Daarna vlees snijden en in de boullion doen. Dan voeg ik de spliterwten en gewone gewelde erwten ( 8 uur wellen!) toe. Ongeveer half om half in verhouding. Dan nog wat knolselderij, wortel, aantal stronken prei, gewone ui, peper en zout en laten trekken. De spliterwten en gewone erwten moeten echt kapot gekookt worden. Al met al ben je in totaal wel een dag kwijt met boullion trekken en alles kapot laten koken.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 70 gasten