Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor ajl » 30 jan 2012 19:53

@ schipje Het ligt volgens mij ook wel aan het kind hoor of je het ene verplichte hapje erin krijgt. Zoonlief zwicht onder iets druk en met onze dochter hebben wij ook wel eens 2 uur aan tafel gezeten voor een slokje melk en dan nog geen resultaat. Wat bij haar heel goed helpt is om het te negeren en vervolgens als ze wat anders wil eten, zeggen dat ze haar melk op moet drinken en dan doet ze het zonder morren. En bij haar helpt ook het onderhandelen. Als jij een hapje neemt dan mag je bv met papa mee op de fiets ( of iets anders dat ze leuk vindt). Als je geen hapje neemt, mag alleen je broer mee. En toen wist ze niet hoe snel ze haar broodkorstjes naar binnen moest werken :lol:

En ze mogen ook dingen hebben die ze niet lekker vinden. Spruitjes vinden ze bv vreselijk, maar bij ons is het motto, zo oud als je bent, zoveel spruiten moet je eten. Ik vermeld er dan ook bij dat ik zo ook niet lekker vind en dat mama er heeel veel moet eten. Dan zie je ze helemaal blij kijken naar die paar spruiten op hun bord.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Evelien » 30 jan 2012 20:30

Gempa, haha nou ik denk niet zo snel hoor. Vindt het alleen maar gaaf dat mensen zo heerlijk hun eigen ding doen. Leuke foto. Wat leuk zo'n site. Klinkt wel goed. Ik ga even googlen.

Schipje, nou niet echt maar ik was vanmiddag even bij gempa en ik zag dus die draagdoek (dat sprong er echt uit, want A. zat er zo mooi en relaxed in dat viel me op). k Ben niet zo'n drager, mijn man wel.

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor LauraC » 30 jan 2012 20:46

@evelien: je kunt er ook in groeien, dat dragen ;) Ik heb met Oud en Nieuw mijn Ergo weggelegd, moest echt een brok wegslikken. Maar hij is met z'n 20 kg nu toch echt te zwaar voor me.

Gebruikersavatar
parkiet
Kapitein
Kapitein
Berichten: 841
Lid geworden op: 30 jan 2003 20:44
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor parkiet » 30 jan 2012 22:11

Gempa, ik lees elders veel positieve reacties op de boba. Heb je hem ook op je rug gebruikt? Ik heb net een beco te leen gehad, maar ik vond die niet zo fijn, zat veel te laag op de rug en buikdragen doe ik liever niet meer.

Evelien, op een ander forum (waar ik jou ook gespot heb geloof ik), is bij contact een hele club draagmama's :)

Laura, 20 kilo, wow, dat zou mij denk ik ook niet meer lukken. Wilde hij nog gedragen worden?
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor paprikameisje2 » 30 jan 2012 22:23

zit jij ook op dat forum dan parkiet? k heb jou nog niet gespot :):) evelien wel... haha!!

thanks voor de felicitaties! ze heeft morgen feest op school, de juf viert verjaardag.. ze is wel tien keer beneden geweest, terwijl we het er helemaal niet over hebben gehad, want we zaten met ons allen in de kou, de kachel was de halve dag kapot, bleek een slangetje verstopt. Dus.. toen ik thuis kwam en toen ze naar bed gingen was het 13 graden binnen :? dik ondergestopt met een kruik..... inmiddels probleem verholpen, ze zouden om vier uur al komen maar kwamen pas rond half acht... dus.. allemaal ondeugdelijke cv's.

hier een kinderstoel waar het blad afkon, maar we willen eigenlijk straks twee junior stoelen, maar dan moet marijn net ietsie groter zijn!

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor LauraC » 30 jan 2012 22:26

parkiet schreef:Laura, 20 kilo, wow, dat zou mij denk ik ook niet meer lukken. Wilde hij nog gedragen worden?

Soms had 'ie geen keus ;) We gebruiken de buggy al jaren niet meer, eigenlijk sinds we in 2009 die Ergo hebben gekocht. Als ik naar de stad ga, heb ik 'm graag bij me, omdat hij niet zo goed luistert 8-[ Tuigje werkt nu wel beter, maar daar hebben we echt op moeten oefenen.

Gebruikersavatar
parkiet
Kapitein
Kapitein
Berichten: 841
Lid geworden op: 30 jan 2003 20:44
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor parkiet » 30 jan 2012 22:29

ppm, ik ben daar een andere vogel (met een notenallergie). Ik geloof dat ik wel weet wie jij bent :).

Laura, net zoals ze hier af en toe in de buggy moet :). Wel een hele klus om haar er in te zetten dan, met ondertussen de jongste op mijn rug.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor LauraC » 30 jan 2012 22:31

parkiet schreef:ppm, ik ben daar een andere vogel (met een notenallergie). Ik geloof dat ik wel weet wie jij bent :).

Laura, net zoals ze hier af en toe in de buggy moet :). Wel een hele klus om haar er in te zetten dan, met ondertussen de jongste op mijn rug.

Sorry, lees net mn reactie en was onduidelijk. Ik bedoelde met 'm, Michael. Dus ik heb Michael graag bij me m.a.w. dan draag ik 'm. Maar nu dus niet meer ;)

Gebruikersavatar
parkiet
Kapitein
Kapitein
Berichten: 841
Lid geworden op: 30 jan 2003 20:44
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor parkiet » 30 jan 2012 22:33

Oh zo... Niet halverwege je rit nog eens in de ergo zegmaar. Vanaf het begin is makkelijker inderdaad.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor LauraC » 30 jan 2012 22:41

Zitten veel mama's hier nog op andere fora trouwens? Wel grappig, ik heb echt geen idee van wat er in NL aan kindjesfora zijn :)

gempa
Kapitein
Kapitein
Berichten: 992
Lid geworden op: 18 mei 2008 12:20

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor gempa » 30 jan 2012 23:09

parkiet schreef:Gempa, ik lees elders veel positieve reacties op de boba. Heb je hem ook op je rug gebruikt? Ik heb net een beco te leen gehad, maar ik vond die niet zo fijn, zat veel te laag op de rug en buikdragen doe ik liever niet meer.

Evelien, op een ander forum (waar ik jou ook gespot heb geloof ik), is bij contact een hele club draagmama's :)

Laura, 20 kilo, wow, dat zou mij denk ik ook niet meer lukken. Wilde hij nog gedragen worden?

ja niet vaak want ik vindt het prettiger om abeltje nog op de buik te dragen, hij kijk bij mij nog niet over de schouder maar hij is ook nog maar 5 maand maar hij zit wel erg prettig

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor liefie » 31 jan 2012 00:04

Meiden ik heb jullie advies nodig... Nina gaat steeds minder drinken vandaag in
totaal nog geen 400cc vocht op en eten doet ze ook bijna niet... voor de rest is ze wel gewoon vrolijk moet ik hier mee naar de HA?

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor ajl » 31 jan 2012 08:09

Naar de huisarts gaan, heeft waarschijnlijk geen zin. Die kan hier ook weinig aan doen. Ik kan mij voorstellen dat je je zorgen maakt, maar het ene kind drinkt nu eenmaal meer dan het andere kind. Zoals eerder gezegd had C hetzelfde probleem en nog drinkt ze niet optimaal. Als ze gewoon natte luiers heeft en ook nog wel wat fruit eet en/of yoghurt, is het goed. Gewoon aanbieden en meer kan je niet doen.
Soms heeft C nog wel eens een dag dat ze nauwelijks drinkt. Ik zet haar dan meestal rond 17 uur tijdens het koken voor de tv met een tuitbeker en om de een of andere reden drinkt ze deze dan gedachteloos helemaal leeg. Vervolgens eet ze dan wel minder, maar dat neem ik dan op de koop toe.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor liefie » 31 jan 2012 08:21

Zorgen maken is een groot woord maar Nina dronk eerst wel meer dan genoeg en eten ook maar dat is de laatste tijd ook minimaal. Baal er gewoon van en het lijkt mij niet echt gezond dat ze zo weinig drinkt.
Echt volle luiers heeft ze niet meer zou het met 2 redden op een dag.. kijk het nog maar even aan.
HA kan hier ooo niks mee maar het moet ook geen weken aanhouden op deze manier

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor ajl » 31 jan 2012 08:27

Ik ben daarom bij C erg lang een laatste fles blijven geven. Dat was de enige fles die ze leegdronk en ik gaf haar veel zacht fruit en 's avonds een grote bak met yoghurt omdat ze daar ook dol op was en daar toch ook vocht inzat. Misschien kan je overleggen met het cb wat je het beste kan doen?
Ik merkte trouwens bij dochterlief dat ze minder ging drinken op het moment dat ze ook wat extra's erbij mocht eten, zoals groente, pap, brood.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten