Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor schelpje3 » 12 mei 2012 17:31

Appel schreef:Ja, dat kokhalzen... Ik wéét dat het een normale reactie is, en dat ze het altijd weer zelf oplost, maar toch vind ik het niet leuk. Ik schrik toch altijd weer. En pureren doe ik ook niet, en ze krijgt ook altijd haar korstjes als 'stokje' in haar hand, en dat kan ze prima. En toch en toch en toch houd ik altijd in mijn achterhoofd dat mooie ventje uit de verre-kennissenkring die stikte in een nootje :cry:

Kokhalzen is anders dan bijna stikken. En ik ken dus ook zo'n kindje, bij de oppas gebeurd. :?

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor ajl » 12 mei 2012 20:47

Hier zijn ze niet zo dol op brood met pitten. Zoonlief zei pas dat hij geen brood wilde eten met groene stenen :lol: Momenteel dus maar fijn volkoren.
Ik he zelf niet zo'm moeite met zoet op brood. Ik eet zelf 's morgens altijd appelstroop op brood, dus kan mijn kind niet verplichten dat ze hartig eten. Meestal kiezen ze 's morgens voor zoet en 's middags altijd eerst hartig voordat ze zoet eten en dat gaat prima.
En verder merk ik dat dochterlief veel meer een zoetekouw is dan haar broer. Zij kan rusig voor het ontbijt al vragen om een snoepje en is nog verontwaardigd dat ze het niet krijgt :lol: En ik denk ook dat kinderen sneller doorslaan als ze nooit zoetigheid krijgen.

Hier heeft de kleine man voor het eerst andijvie met een stukje gehakt en een klein beetje jus gehad. Hij kwam bijna de wipper uitgestuiterd van vreugde. Het stoppen met de middagfles gaat goed, ik geef hem momenteel om dat tijdstip nog een keer fruit met een half flesje thee.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 mei 2012 21:47

juul wil liefst hartig, marijn eet vooral pindakaas op advies van de kinderarts. dat zit vol aan bouwstoffen die hij goed kan gebruiken

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Schipje » 12 mei 2012 23:18

Marloes1g schreef:@Schipje: Ik heb 8 kinderen GEKREGEN en had noch de tijd noch het geld om op al die dingen te letten. Geen van mijn kinderen heeft de klachten gehad die ik hier lees en nog niet ,nu ze allemaal volwassen zijn.
Gewoon elke dag verse groente aardappelen en een stukje vlees.,van de supermarkt evenals beleg en kaas. (Geen geld voor de slager)
1x in de 14 dagen patat. Op zondag allemaal wat chips en wat lekkers bij de koffie.
Verder amper snoep.
Ze hebben ook allemaal een uitstekend gebit.
Mijn ervaring is dat de zegen des Heeren ook over het voedsel gezonder maakt dan de hele dag achter E nummers etc aan te rennen.
Je kunt ook overdrijven!

Beste Marloes,
Van harte welkom, ik heb je hier ook nog niet gezien.
Ik vind de toon van je reactie zeer jammer en ergens kwetsend. NERGENS zeg ik ook maar iets over de 'zegen des Heeren' en ook zeg ik nergens dat ik de hele dag achter E nummers etc aan ren. Dat kun je ook niet uit mijn posts afleiden!
Je reactie lijkt wel een persoonlijke aanval. Misschien kun je me uitleggen wat jou zo raakt?
Ik geef mijn persoonlijke visie. Door genade woont de Heilige Geest in mij, dat heeft mijn leven veranderd op alle gebieden. ALLE gebieden. Als dat voor een ander anders is (dat heb ik al geschreven) dan kan dat. Ik kan alleen maar zeggen hoe ik erover denk en hoe ik erin sta. Er is zo ontzettend veel onwetendheid en misleiding wat voedsel -in Nederland- betreft dat ik geloof dat het waardenvol is als mensen die er anders over denken dat in ieder geval delen met anderen, zodat iedereen de kans krijgt eerlijk op de hoogte te zijn. Ook begrijp ik niet dat je schrijft dat je 8 kinderen hebt gekregen met hoofdletters. Zeg ik ergens dat dat niet zo is?
Deze discussie doet me ook wel aan Rom 14 denken. :wink:
Als jij iets niet van een ander begrijpt hoeft dat nog niet verkeerd/overdreven te zijn!

@Appel, zo denk ik er ook over. Je hebt het mooi verwoord: de schepping ook onderhouden inderdaad...

@AJL, wat leuk dat hij het zo lekker vond! Ik ben ook niet moeilijk over zoet. Als het maar gezond is. Worst eten wij heel weinig en kaas vind ik meer voor op een cracker/rijstwafel.

@Missf, lekker is dat he, even 1 kind in huis de volle aandacht geven.

@ppm, je eet geen varkensvlees maar leverworst is ook varkensvlees of eet je dan runderleverworst? Volgens mij is dat voor de helft ook varkensvlees?

@Evelien, bedankt voor de link, ga een paar dingen uitproberen.

Verder over de kosten.... ik koop nu zoveel mogelijk biologisch of in ieder geval zo min mogelijk toevoegingen en ik ben (voor zover ik nu zie) niet meer kwijt als anders. Vlees eten we ook biologisch, behalve kip (poelier) en we eten gewoon de helft van eerst. Wij -echte bourgondiers- missen er niks aan! Komt omdat je zelf ook meer bakt, geen pakjes/zakjes en dure koekjes e.d. Ook proberen wij zo min mogelijk eten te halen. Pizza/patat/broodje. Het is heel duur en ook vaak erg slecht. Het kost wel meer tijd maar tijd over hebben heeft niemand. Het is voor mij een prioriteit geworden, laat weer andere dingen schieten. Ik vind het ook een hele leuke activiteit met de kids. Die zitten er heerlijk bij, ik vertel bij alles wat het is, ze mag helpen roeren, ingredienten in de kom gooien etc. Het is echt gezellig!

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor paprikameisje2 » 13 mei 2012 10:54

we eten geen leverworst!! kaas heeft hier een grote voorkeur...niet al het varkensvlees wordt uitgebannen, soms echt wel verse worst met half om half gehakt en okk wel eens zeer af en toe frikadel en knakworst. maar wel zo min mogelijk. dat aantal aan varkensvlees dat je dan nog bbinnen krijgt is weinig

Marloes1g
Sergeant
Sergeant
Berichten: 296
Lid geworden op: 05 mar 2012 22:06

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Marloes1g » 13 mei 2012 11:44

@Schipje als jij dit als een persoonlijke aanval en kwetsend ervaart is dit aan jou.
Ik zal het proberen uit te leggen:
Toen ik twee kinderen had ben ik tot geloof en bekering gekomen en is mijn hele leven ook veranderd en wel dat ik er nog zes kinderen heb bij gekregen uit de Hand des Heeren!
Daardoor had ik niet het geld noch de tijd om hele dagen uit te zoeken wat nu allemaal gezond was.
Er zijn tijden geweest dat ik dankbaar was dat er elke dag voldoende voedsel was voor de kinderen.
Onder biddend opzien naar de winkel om wijsheid om mijn geld goed te besteden.
En dat bedoel ik, dat ondanks dat het misschien niet allemaal biologisch verantwoord was, de Heere het toch heeft willen zegenen en dat ik lichamelijk gezonde kinderen had gekregen die het konden verdragen en tot op heden geen nadelige gevolgen hebben ondervonden van mischien teveel Enummers of iets dergelijks.
Ik wil niemand oordelen want ik ben ervan overtuigd dat elke moeder het beste zoekt voor haar kinderen en dat niet alleen op het punt van voedsel. Trouwens in die tijd was er nog niet zoveel bekend over E nummers en ophokkippen,varkens etc.

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Schipje » 13 mei 2012 14:44

Marloes, je wilt niemand oordelen schrijf je. Doe dat bij mij dat ook niet aub. Lees je reactie nog eens, ik vind het respectloos. Ben het nu helemaal met je eens! Iedereen is uniek en heeft een ander geweten. Wat voor mij een punt is, is misschien voor jou niks maar dat geld andersom ook vast wel. Je hebt ook gelijk dat er toen minder bekend was, ik ben daarom blij dat het nu wat meer bekend word.

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Memmem » 14 mei 2012 05:23

Dames, dit topic gaat sluiten, we zijn ruim over de 100 pagina's heen.
In het volgende topic proberen we elkaar niet te veroordelen maar ook niet met lange tenen rond te gaan lopen. Bedenk allemaal dat de meeste mensen hier niet schrijven om iemand de grond in te trappen maar om hun eigen mening en ervaring weer te geven. Op papier kan iets wat anders overkomen dan wordt bedoeld. Als we dit allemaal in ons achterhoofd houden gaat het vast goed.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 57 gasten

cron