Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor LauraC » 30 jan 2012 12:50

Bedankt allemaal!

Gelukkig hadden we het zaterdag gevierd want gisteren was hij ziekjes :( Maar goed, hij was helemaal jarig en papa heeft ook nog even mee kunnen zingen met het aansnijden van de taart. Toch wel handig dat Skype ;)
PPM: Nog gefeliciteerd met Juul!
Ik ben nog steeds helemaal weg van de TrippTrapp. Ik zit er overigens zelf ook vaak op als ik wat aan de tafel moet doen 's avonds.
Laatst gewijzigd door LauraC op 01 feb 2012 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor vpk » 30 jan 2012 13:06

nog gefeliciteerd met de jarige kids!!

wij hebben een goedkope versie van de tripptrapp, via internet. volgens mij heb ik die toen gevonden door te googelen op 'houten kinderstoel', maar zou de site zo niet meer weten..
Em zit nu op een gewone stoel en dan op zo'n zitverhoger van de prenatal. het gaat dan ook net met haar benen onder het tafelblad door. onze eetkamertafel gaat deze week weg want ik heb zo'n hoge (1 m hoog) met hoge stoelen. en pas onder het eten klapte ze zo met stoel en al achterover. ik schrok me beroerd! gelukkig viel het alles mee.. ik vind de set nog steeds prachtig, maar met kids echt niet praktisch..

R draait nu elke keer naar haar zij, maar nog niet helemaal door naar de buik. ik vind het zo grappig om te zien hoe ze op E reageert. als ze wakker is en E loopt om haar heen dan volgt ze haar continu na, en als E tegen haar praat of lacht dan schatert ze gewoon, zo gezellig!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor 654321 » 30 jan 2012 13:35

Kinderstoel: de oudste (3,5) zit in een houten kinderstoel van de Ikea. Rond de 40euro ofzo? Blijft mooi, is sterk, past best. De jonste zit in zo'n goedkope van de Ikea, ook prima voor een bepaalde periode.
Google eens op kinderstoel hoog sanne. Heb je ook in antiek wit enzo. Bij mn vriendin zitten ze daar wel in tot een jaar of 6.

Over eten: de meeste zeggen altijd: geen strijd maken van het eten. Maar volgens mij wil je er toch wel wat in krijgen, wij in ieder geval wel, en wij waren het afleiden/ proberen/ stimuleren enzovoorts zo zat dat we op een gegeven moment hebben gezegd: we willen geen gezeur meer horen en we eten gewoon ons bordje leeg. Na een paar dagen (iets langer misschien) heel consequent zijn hebben nooit meer gezeur aan tafel en weten ze dat ze toch hun bordje leeg moeten eten. Ik maak wel kleine prakjes en van dingen waarvan ik weet dat ze daar niet van houden echt heel weinig. Moet wel te doen zijn voor ze vind ik. We eten altijd heel gezellig met elkaar.

Hebben hier mensen ervaring met kinderen laten huilen 's nachts om ze te leren doorslapen.....????? tGaat hier over een kindje tussen 1,5-2jaar.

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Haai » 30 jan 2012 14:21

Zo, wat een mooie feesthoed heeft M! Zelf aan de knutsel geweest, Laura?

Kinderstoelen: Sylke zit hier op de tripptrapp, echt ideaal. Zeker door alle leuke kleurtjes die ze hebben vind ik ze veel minder lelijk dan de meeste kinderstoelen. Timon zit op een gewone stoel met zo'n zitverhoger voor de auto.

Eten: ik heb echt geen zin in gedoe aan tafel, en ik ga ervan uit dat kinderen echt wel gaan eten als ze trek hebben. Ze moeten hier altijd 1 hapje proeven, willen ze dan niet meer dan mogen ze stoppen maar krijgen ze ook niets anders aangeboden.

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Schipje » 30 jan 2012 14:37

@654321, en als ze dat gewoon weigeren? Onze oudste 2.5 jaar weigert dat gewoon. Hoe oud zijn jou kids en wat bedoel je met consequent volhouden? Als ze weigeren valt er weinig consequent te zijn?

@Haai, zelfs 1 hapje word hier pertinent geweigert. Ze heeft een keer 2 uur en een keer 5 kwartier aan tafel gezeten (gillend en krijsend) voor dat ene rothapje. Toen hebben we maar besloten dat ze dat ook niet hoeft. Nu is het weer gezellig maar toch blijft het balen vind ik.

Over kinderstoelen, wij hebben voor de jongste een tweede kinderstoel bij de ikea gehaald. De oudste wil nu steeds op een grote stoel, dat gaat best goed, ze zit dan idd op haar knieen.

Mooie foto's ppm en evelien! En Laura gefeliciteerd!

Pluk01

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Pluk01 » 30 jan 2012 14:41

Gefeliciteerd met Michael en Julia!
Mooie foto's zeg Evelien & Ppm!

@LauraC: wat een gave hoed zeg! En inderdaad handig dat skype! Hier gebruiken we het ook veel als papa in het buitenland zit voor zijn werk!

Kinderstoel: wij hebben een hele hoge eettafel, zo'n eetbar van Ikea. Levi zit in zo'n tafelhangstoeltje wat je aan het tafelblad vastmaakt. Maar dat is maar tot 15kg! Onze tafel wordt erg slecht dus we willen binnenkort of als we verhuizen een normale lage eettafel kopen, dan kan hij op zo'n peuterstoel van Ikea. Ze hebben nu weer nieuwe zag ik, die ik erg leuk vind :) ! Voor dat hangstoeltje begint hij nu wel groot te worden. Als we een normale tafel hadden gehad, zou ik ook voor een triptrap gegaan zijn denk ik. Wie weet bij een eventuele volgende telg maar aanschaffen.

Hier eet Levi ook erg slecht. In het begin toen hij net ging eten, at hij alles. En opeens van de een op de andere dag toen hij 1,5 was, wilde hij niks geen groente meer eten. We maken er geen strijd van, hij moet alles proeven, maar als hij het niet hoeft, krijgt hij ook niks anders. Vaak eet hij wel zijn aardappels en vlees op, maar van zijn groenten maar een of twee hapjes. De laatste tijd eet hij het opeens wel weer als het geprakt wordt, dus dat doen we op dit moment ijverig :roll: .

Laten huilen zou ik persoonlijk echt nooit doen om ze te laten doorslapen. Dus heb daar ook geen ervaring mee. Hier ga ik er altijd heen, ik troost hem, soms neem ik hem even bij ons in bed, geef hem wat drinken, stop hem in en dat tot hij weer verder slaapt. Soms is dat na 5 min, soms na 1-2 uur ](*,) . Gelukkig gaat het de laatste tijd steeds beter en komt hij ook zelf naar ons toe als hij even wil kroelen. Dat scheelt mij weer een loopje naar zijn kamer :mrgreen: . Maar ik leg hem meestal wel weer terug in zijn eigen bed na een half uurtje, anders slaap ik zelf zo slecht.

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor LauraC » 30 jan 2012 14:51

Haai schreef:Zo, wat een mooie feesthoed heeft M! Zelf aan de knutsel geweest, Laura?

:mrgreen: Jep. Dat krijg je als je avonden lang alleen zit ;) Dan ga je uit wanhoop vliegtuigen kleuren. Meneer is helemaal verzot op vliegtuigen uit de 2e WO dus op zijn taart pronkten dan ook 2 Spitfires. Was een beetje het 'thema' van z'n verjaardag.

Gebruikersavatar
Appel
Verkenner
Verkenner
Berichten: 72
Lid geworden op: 15 dec 2011 12:47

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Appel » 30 jan 2012 15:05

Hier ook een triptrapfan. We hebben er nu drie (!) aan tafel staan, voor elk kind een. Zo leuk staat dat! We hebben ze cadeau gekregen hoor, anders zou ik dat wel te duur vinden. Ik zat pas te bedenken dat onze kinderen op stoelen zitten die meer dan 3x zo duur zijn als onze stoelen :lol: Wij zitten zelf namelijk op goedkope Ikeastoelen... Als ze niet meer aan tafel eraan willen zitten, dan gaan ze 'm gebruiken als bureaustoel, heb ik al bedacht.

Wat een mooie hoed Laura! Knap hoor, ben zelf niet zo crea, dus kijk altijd vol bewondering naar wat andere mensen knutselen.

Van eten hebben we ook nooit een strijd gemaakt, maar wel altijd geprobeerd om er zoveel mogelijk in te krijgen. Hier heeft dat echt gewerkt, over het algemeen eten ze heel goed. En als ze nu (4 en 7) iets niet lekker vinden, dan moet hun bordje wel echt leeg. Maar ja, als ze zo groot zijn, dan gaat dat makkelijker. Zo vinden ze spinazie niet echt geweldig, maar als ik zeg dat je daar echt sterk van wordt, dan eten ze zo hun bordje leeg :lol:

Gebruikersavatar
Appel
Verkenner
Verkenner
Berichten: 72
Lid geworden op: 15 dec 2011 12:47

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Appel » 30 jan 2012 15:08

Oh ja, en wat gaan jullie baby's allemaal snel! Hier een baby van bijna 8 maanden met een (sinds gisteren!) tandje, die nog niet kruipt en nog niet zelfstandig zit. Dus ik ben echt helemaal verbaasd over baby's van 5 maanden die kruipen! Wow!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Evelien » 30 jan 2012 15:31

Tsja het ene kind zit boven het gemiddelde qua groei (lengte/gewicht), de ene baby lacht al vrij snel....
Elk kind is weer anders. Gelukkig maar dat we allemaal zo verschillend zijn.

Tuurlijk is er een richtlijn.

Soms wordt ik n beetje moe van al die onbedoelde adviezen en/of opmerking over het gewicht van onze zoon. ](*,)
Ik wordt daar zo boos om. (sorry moet even m'n frustratie uiten).

PPM, wat een mooie dochter. d:)b

LauraC, wat is M toch een mooie knul zie hem trots zijn (ook op de vorige foto met z'n traktaties).

Ik ontdek hier ook twee witte puntjes in de mond van S. En ze worden steeds zichtbaarder.
Terwijl ik vanochtend nog tegen manlief zei dat S. nog niet eens zich omdraait, draaide S zich net om in de box. Echt zo geweldig om te zien, niet helemaal maar wel op z'n zij. :mrgreen:

Gempa, k ben wel heel erg nieuwsgierig naar die foto :wink: . Wat voor draagdoek heb jij? Zag er mooi en goed uit. En wat heb je een mooie zoon. :mrgreen:

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Sterretje » 30 jan 2012 15:39

Gefeliciteerd met je jarigen!

Leuke foto's!!
Time flies when you have none!

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Sophie77 » 30 jan 2012 16:05

Gefeliciteerd met de verjaardag van jullie dochter, ppm, en jullie met zoonlief, LauraC!

Bij mijn broer zitten de kinderen (5 en 3 jaar) ook op een Tripp-trap en ik vind ze erg handig! Wij hebben een zware houten kinderstoel, die zou ik niet snel nogeens kopen. Verder hebben we bij de geboorte van onze tweeling een Ikea-kinderstoel aangeschaft. Die vind ik veel handiger in het gebruik. Bij ons pasten ze daar nog in als ze een jaar of 3 waren. Erna zaten ze op een normale stoel, al dan niet met een kussen (liever niet met de warme maaltijd i.v.m. geknoei :mrgreen: ) of op hun knieën.

Gebruikersavatar
parkiet
Kapitein
Kapitein
Berichten: 841
Lid geworden op: 30 jan 2003 20:44
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor parkiet » 30 jan 2012 16:33

Appel schreef:Oh ja, en wat gaan jullie baby's allemaal snel! Hier een baby van bijna 8 maanden met een (sinds gisteren!) tandje, die nog niet kruipt en nog niet zelfstandig zit. Dus ik ben echt helemaal verbaasd over baby's van 5 maanden die kruipen! Wow!


Hier ook een langzamere hoor, volgende week is ze 9 maanden, maar ze kan nog niet eens draaien. Ze draait de laatste dagen wel per ongeluk als ze andere dingen probeert, met grote tranen tot gevolg :).

Jarigen, gefeliciteerd!

Wij hebben voor beide kids een tripptrapp, vind het ideaal.

Evelien, draag je S ook? Want ik lees dat je naar een draagdoek vraagt.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

gempa
Kapitein
Kapitein
Berichten: 992
Lid geworden op: 18 mei 2008 12:20

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor gempa » 30 jan 2012 19:11

Evelien schreef:Tsja het ene kind zit boven het gemiddelde qua groei (lengte/gewicht), de ene baby lacht al vrij snel....
Elk kind is weer anders. Gelukkig maar dat we allemaal zo verschillend zijn.

Tuurlijk is er een richtlijn.

Soms wordt ik n beetje moe van al die onbedoelde adviezen en/of opmerking over het gewicht van onze zoon. ](*,)
Ik wordt daar zo boos om. (sorry moet even m'n frustratie uiten).

PPM, wat een mooie dochter. d:)b

LauraC, wat is M toch een mooie knul zie hem trots zijn (ook op de vorige foto met z'n traktaties).

Ik ontdek hier ook twee witte puntjes in de mond van S. En ze worden steeds zichtbaarder.
Terwijl ik vanochtend nog tegen manlief zei dat S. nog niet eens zich omdraait, draaide S zich net om in de box. Echt zo geweldig om te zien, niet helemaal maar wel op z'n zij. :mrgreen:

Gempa, k ben wel heel erg nieuwsgierig naar die foto :wink: . Wat voor draagdoek heb jij? Zag er mooi en goed uit. En wat heb je een mooie zoon. :mrgreen:

Haha, ja ik dacht al die zal ook wel denken :lol:

ik had die drager te leen van een webwinkel die ze te leen stuurt voor een review en fotos, het is een Boba babycarrier , en zeker een aanrader, hij kan ook op je rug. zit zeer comfortabel en snel en ergonomisch
Afbeelding
Afbeelding

dnk je voor de complimenten, de kids zijn helemaal happy, net sinterklaas zo!

en wat die gem idd zijn heel irritant, ze zijn bij mij lichamelijk heel snel, maar er is hier nooit een tand te bekennen voor 11 maand ofzo
en bij krijg ik ook geklaag over gewicht , alleen zijn ze te dun :-& , gewoon ene oor in andere uit, en lekker genieten

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Haai » 30 jan 2012 19:37

@schipje: het verplichte ene hap hebben we bij Sylke nog maar heel kort geintroduceerd hoor, eerder snapte ze het echt niet. L. is jonger dan Sylke toch? Ik kan me voorstellen dat het bij haar dus nog niet werkt.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten