Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor ajl » 12 apr 2012 06:37

@ jannoek Vervelend dat je je niet gehoord voelt bij de huisarts. Ik heb er even over nagedacht of ik zou reageren, want heb natuurlijk ook niet de wijsheid in pacht. Wat je vaak wel ziet is dat het kind reageert op het gedrag van de ouders. Hoe reageer jij als hij huilt? Laat je hem huilen? Pak je hem op als hij overstuur is? Ik merkte heel sterk dat ze je rond een jaar gaan uitproberen om hun zin te krijgen en de ellende is dat hun uithoudingsvermogen eindeloos is.
Ik weet van H en C dat zij rond een jaar ook niet wilde slapen. Beide kids zijn ook nog wel temperamentvol en krijsden zich helemaal overstuur. Ik heb ze wel laten krijsen. Wel elk kwartier er even heen gegaan, niet met ze gesproken, maar een aai over hun bol gegeven, weer neergelegd en weggegaan. Dat is ook de methode die je in al die opvoedprogramma's, zoals schatjes ziet. Als je weet dat ze geen honger hebben/niet ziek zijn ( of zoals bij Lammetje iets anders hebben) of een vieze luier hebben, is het geen mishandeling om ze zo te laten zien dat ze moeten slapen. Het heeft hier maar een week geduurd, voordat ze door hadden dat ze echt moesten slapen. Bij onze buren duurde het op deze wijze een maand ( van 19 uur tot 0.00 uur krijsen!) Dat waren bij hun de naweeën van een vakantie waar hun dochter bij hun op de slaapkamer had geslapen en dat een veel beter idee vond dan haar eigen kamertje.

Het bovenstaande is niet om een oordeel te geven en waarschijnlijk ook niet zaligmakend in alle gevallen, maar misschien heb je er wat aan. Kijk naar je eigen reageren op het kind en de reactie van het kind. Vaak is het een wisselwerking.

@ dippie Wat een klein popje is V nog! Dat gewicht had J met 6 weken :lol: Hij moest vorige week bij de ka op de weegschaal. Hij is nu 8600 gram en 69 cm! Helemaal babyaf qua grootte. Hij zit nu in maatje 74/80

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor liefie » 12 apr 2012 06:55

@jannoek vervelend dat je niet serieus genomen werd bij de HA! Hopelijk gaat het snel beter... Wat wij 3 dagen terug gedaan hebben Nina haar kamertje veranderd (bed en kast op een andere plek gezet) en het is heel apart maar ze heeft al 3 nachten goed geslapen... Of het daardoor komt geen idee maar het is wel apart. Misschien kun je dat nog eens proberen?
En de 5min regel gaf de verpleegkundige ook bij ons aan het is echt een rot regel eigenlijk maar ze zei ook je moet dan wel doorzetten en niet na de 9de keer denken nou ja kom dan maar bij ons in bed want dan heb je alles voor niets gedaan... Maar dat hebben jullie misschien allemaal al geprobeerd.
Heel veel sterkte!

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Dippie » 12 apr 2012 07:25

@ajl: Ja, vind je? Haha, ik vind dr juist al een lekker dikzakkie worden en dat zeggen de meeste mensen om ons heen ook wel :P Maar als J dat met 6 weken al was, tjah, dan is zij met dr 4 maanden nog lekker baby :-)
Ik moet eigenlijk zo naar het cb, maar heb migraine (al vanaf gister middag en dus niet weggegaan met slapen), dus ga zo afbellen. En V slaapt gewoon nog steeds!! Heb ik gister rond 22.30 gevoed en weer teruggelegd.... Heeft ze vast van dr moeder, die houdt ook wel van uitslapen :-)
Afbeelding

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor juffiejuf » 12 apr 2012 09:37

@ dippie; vervelend dat je migraine heb! Dat CB komt wel weer een keer ;-)

@ jannoek; ik leef helemaal met je mee!! Snap ook dat jullie compleet op zijn. Lastig dat HA je niet serieus neemt. Helemaal als je aangeeft dat jullie het bijna niet meer trekken. Lijkt me toch een serieus signaal!

Zoals ajl zelf al zegt zullen sommige methodes niet bij elk kind werken. Maar ja... hoe weet je nu welke methode bij je kind 'hoort'? Hier gaat het elke avond precies zo met M. als bij Jannoek. Hebben ook van alles al geprobeerd. Krijsen, krijsen en krijsen.... Wij dachten ook dat we hem net zolang moesten laten huilen totdat hij ging slapen en elke 10 min. even een aai over z'n bol. Het gevolg net als bij Jannoek: helemaal overstuur, helemaal doorweekt en niet te troosten. Nu is het hier ondertussen alleen nog maar heel de avond en overdag gaat het goed. Komende zaterdagavond moeten wij echt samen weg sinds zn geboorte. Hij gaat naar mn ouders toe maar het is niet leuk om hem zo achter te moeten laten.

@ ajl; was J. 6 kilo met 6 weken? Gaven jullie hem slagroom? :lol: Wij maandag ook weer naar het CB. Denk dat hij nu iets meer dan 6 kilo weegt. Maare... maatje 62 past hij pas net en het meerendeel is zelfs nog te groot van maatje 62.

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Dippie » 12 apr 2012 09:55

Bel ik cb op om te verzetten, geen probleem: eerst volgende gaatje is 10mei! Das gewoon 4 weken verder, wel vreemd hoor! Ik mis het bureau niet, maar voor sommige ouders lijkt me dit best lastig..
V is echt helemaal uit maatje 56 hoor, zit nu in 62 en heeeeeel soms heeft ze iets van 68 aan :P
Ik hoor d'r, dus ga dr lekker even in de tummy doen!
Afbeelding

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor MissF » 12 apr 2012 10:37

Ja, lastig he, dat CB, hier gaat Frederiek pas weer eind mei, en dan is ze 11 maanden, dan slaat ze de afspraak van 9 maanden over. Geeft niks, want ik mis het ook niet echt, alleen het wegen en meten vind ik dan wel leuk. Maar qua eten enzo doe ik gewoon wat ikzelf denk dat goed is. En wat ze zelf aangeeft. Zeker bij zo'n tweede vertrouw ik wel op mezelf :)

Qua kleren zit Frederiek nu regelmatig wel in maat 74, staat net wat mooier, maar ze heeft ook nog steeds shirtjes maat 62 aan, alleen haar buikje word nu wat te bol, en dan kruipt het omhoog :) Maar qua mouwen past het perfect.

Jannoek, wat naar zeg, je staat vast met je handen in het haar :( Sterkte!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor lammetje » 12 apr 2012 10:50

Jannoek: was er al bang voor dat de ha je zo weer weg zou sturen :( wij hebben hetzelfde met de kleine man, hij wil niet inslapen. Alleen bij mij aan de borst.... nouja, prima dan. Als ik thuis ben regelen we het zo maar soms wordt ik er echt hopeloos gefrustreerd van dat hij gewoon niet meer zonder mij wil/kan!

wat ajl beschrijft hadden we dus bij de oudste ook gedaan, al werkte dat uiteindelijk helemaal niet meer. Als ik had geweten wat ik nu weet had ik toen al een draagdoek gekocht, haar gedragen savonds tot ik zelf naar bed ging en dan bij mij laten slapen of in een co-sleeper, zoals we nu met de jongste doen dus.
Tuurlijk, je leeft niet altijd voor je kind maar ik denk dat kinderen niet zonder reden huilen en als ze hun moeder/vader voelen en rustig worden lijkt het me dat ze je nodig hebben ipv ze te laten huilen omdat ze moeten leren slapen. Tja, ik vind ook dat kinderen moeten slapen hoor en baal er soms ook van dat de kleine man savonds telkens wakker word als hij mij niet meer voelt, maar als hij dat nodig heeft en daar behoefte aan heeft vind ik het prima.

Misschien ben ik wat teveel beinvloed door oa deze artikelen:

http://www.borstvoeding.com/aanverwant/ ... boren.html gaat misschien over pasgeboren baby''s, maar ik denk dat het echt ook voor oudere kinderen belangrijk is.

en deze http://www.natuurlijkouderschap.org/wp- ... online.pdf

felisa
Mineur
Mineur
Berichten: 130
Lid geworden op: 15 mar 2011 13:13
Locatie: ergens in Nederland

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor felisa » 12 apr 2012 11:18

Wij hebben onze jongste ook laten huilen, en dan om de 10 minuten even komen kijken om te laten zien dat we er wel zijn. En dat werkte bij haar ook. Maar goed, dat wil niet zeggen dat dat bij iemand anders ook werkt 8)
Het is gewoon heel frustrerend dat je kind maar niet wil slapen :(

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor ajl » 12 apr 2012 11:58

juffiejuf schreef:@ @ ajl; was J. 6 kilo met 6 weken? Gaven jullie hem slagroom? :lol: Wij maandag ook weer naar het CB. Denk dat hij nu iets meer dan 6 kilo weegt. Maare... maatje 62 past hij pas net en het meerendeel is zelfs nog te groot van maatje 62.


8-[ Ik denk ook dat dat het probleem was met de bv. Hij groeide als kool in lengte en gewicht en had daarom ook steeds meer nodig. Qua voeding had ik genoeg, maar hij bleefgewoon honger houden.
En nu pas in maatje 62 :lol: Die maat heb ik al ruim 2 mnd opgeruimd. Maat 68 inmiddels ook al en maat 74 kan qua truitjes ook bijna niet meer, dan kruipt het zo op. Met broeken zit ik nu in de overgang naar maat 74.

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Jannoek » 12 apr 2012 12:05

thanks voor jullie reacties!
Het kamertje veranderen had de huisarts het ook over. Maar 's kijken of dat kan, aangezien zijn kamertje nogal klein is ;-)
Vannacht is het verder gelukkig heel goed gegaan! Toen hij gisteravond eenmaal sliep is hij ook nog maar 1x wakker geworden tot vanmorgen half 7. Wat een verademing! Ik zie het nu al weer veel meer zitten ;-)

Ik kan gewoon echt niet tegen dat gekrijs. 8-[ Vind het zo zielig als hij zo overstuur raakt en helemaal zeiknat is...
Het zou een beetje uitproberen kunnen zijn, maar het is geen probleem wat de laatste tijd is opgetreden, maar wat eigenlijk altijd al bestaat.
Ga in elk geval ook nog maar even een afspraak maken bij de osteopaat, misschien helpt dat nog wat...

In de vakantie zou ik het nog wel een keer zien zitten om hem te laten huilen, maar ons huis is gewoon te klein, het huilen te indringend en ik vind het gewoon niet nodig als hij zo overstuur is dat hij zeiknat is van 't zweten...

Komt tijd, komt raad!

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor liefie » 12 apr 2012 12:28

Kijk dat klinkt al een stuk beter! Dan hebben jullie ook lekker kunnen slapen!

Kamertje veranderen vond ik ook onzin maar op een duur ga je alles doen en het is wel apart dat ze nu al 3 nachten goed geslapen heeft... Als het kan in Floris zijn kamertje zou ik het gewoon proberen... (ik zei al tegen Arnold Nina lag denk ik te dicht bij de buurman en buurvrouw die slapen aan de andere kant van de muur :lol: )
Ik kan ook erg slecht tegen huilen alleen ik zet dan weleens de babyfoon uit zoals vanmorgen en ga eerst de huiskamer stoffen en dan luister ik of ze huilt (maar meestal is ze dan al stil)
Bij jullie is dat wel lastiger omdat je het goed hoort. Maar Nina heeft het echt heel goed door als wij 's nachts naar onze kamer liepen was ze al stil en legden we ze neer draaide ze op haar buik ogen dicht en dan sliep ze weer :lol:
Daarom zijn we daar mee gestopt... Kinderen hebben meer door dan wij denken daar ben ik ondertussen wel achter...

Heel veel sterkte en hopelijk kunnen jullie snel je slaap inhalen!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor MissF » 12 apr 2012 12:42

Hier net zo idd, als ze 's nachts even een kik geeft draai ik me lekker nog een keer om en slaap verder. Duurt het iets langer ga ik altijd. Maarja, Frederiek huilt eigenlijk amper. De laatste tijd lijkt ze mij gewoon wat meer nodig te hebben. Al ga ik daar ook niet altijd in mee. Na haar slaapjes gaat ze standaard even in de box. Soms gaat ze dan jammeren, maar dan loop ik weg en is het over. Zodra ze mij weer ziet gaat ze weer jammeren en doet ze haar armpjes omhoog, om opgetild te worden.
Ze is wel een heerlijk knuffelkindje. Heeft het echt nodig om regelmatig even te knuffelen. Vaak speelt ze daarna weer heerlijk zelf.

Hier is er wel steeds meer ruzie. Ze pakt echt alles af van Jurian. Hij wordt dan boos en gaat schreeuwen, of zet alles ergens anders neer. Maar ze komt gewoon weer. En als hij gaat schreeuwen gaat zij huilen, ook van boosheid, omdat hij het weer van haar afpakt. Zo lastig.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor 654321 » 12 apr 2012 12:42

Jannoek, ik had eerlijk gezegd ook niets anders verwacht van de huisarts. Ik ben ook bij de huisarts geweest met een slaapprobleem wat echt geen paar maanden duurde maar als meer dan een jaar...! En 5 keer op een nacht was bij ons luxe....! De huisarts heeft wel oren, keel enzo gecheckt. Voor een huisarts is er dan medisch gezien niets aan de hand (???) en afdoende. Ik trok het ook echt niet, ons kindje kon overdag ook geen 5 min. weggelegd worden zonder te huilen...!
Dan moet je hulp zoeken, keer oppas regelen, bijslapen, nadenken 'hoe nu verder'. Het consultatiebureau nam ons wel heel serieus (slaapmethode, hier in huis geweest voor observaties, met huisarts overlegd over slaapmedicatie, uiteindelijk nog bij fysio terecht gekomen).

Ik ben het verder eens met reactie van AJL. Mijn nichtje is nu 11 maanden, ook drama geweest met inslapen. Paar keer laten huilen, geen lamp/ licht/ aandacht gegeveven enz. en het was met ruim een week over.
Ik zou in de eerste instantie niet gaan voor dom laten huilen. Maar voor eerst 10 min, dan 15 min, dan 20min enz. Steeds weer neerleggen EN GEEN AANDACHT GEVEN dmv praten, drinken, boos worden enz.

Verder; is hij/zij wel echt moe?? Bij mijn oudste was die 'niet(in)slaap-periode' over toen het helemaal op 1 slaapje overging. Sommige kindjes zijn echt nog niet moe als ze een paar uurtjes wakker zijn.
Maar waarschijnlijk is het een bepaald patroon waar je uit moet.

Veel sterkte!!

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor 654321 » 12 apr 2012 12:45

MissF schreef:Hier is er wel steeds meer ruzie. Ze pakt echt alles af van Jurian. Hij wordt dan boos en gaat schreeuwen, of zet alles ergens anders neer. Maar ze komt gewoon weer. En als hij gaat schreeuwen gaat zij huilen, ook van boosheid, omdat hij het weer van haar afpakt. Zo lastig.


Dat geruzie werd ik soms zo moe van..! Ik vond de periode dat de jongste tussen de 1 en 1,5 jaar was het ergste. Soms dacht ik: 'kan het ook nog eens 10min goed gaan?'...
Maar echt: het word vanzelf veel minder. Hier na de 1,5jaar juist ook heel veel samen spelen. En nu word de oudste zo wijs dat hij het vaak op een slimme manier kan oplossen :-).

Lenny
Luitenant
Luitenant
Berichten: 672
Lid geworden op: 02 jun 2007 10:42

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Lenny » 12 apr 2012 14:06

Echt vervelend, Jannoek, kan me zo goed voorstellen dat het jullie sloopt!

Wij hebben ook zo'n periode gehad, en hebben het aangepakt zoals LauraC, maar daar moet je wel geduld voor hebben... Maar na een paar weken was het gelukkig over! We bleven de eerste paar dagen naast haar bedje tot ze sliep, daarna stukje verderop in haar kamer, zo steeds verder tot we op gegeven moment aan de andere kant van de deur op de overloop stonden en ze ons niet meer kon zien, maar we konden wel rustig tegen haar praten. Gelukkig heeft het gewerkt, want ik was het toen ook wel een beetje zat! 's nachts doorslapen is hier gelukkig nooit zo'n probleem geweest.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 74 gasten