Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3825
Lid geworden op: 20 apr 2007 11:54

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Galateia » 04 apr 2012 17:41

Oh LauraC, daar zijn ze dan, de waterpokken! O, ik vond dat zoho zielig en vreselijk. Hopelijk blijft hij weinig last houden, maar het kan ook zo zijn, dat hij zomaar ineens helemaal onder zit... hopelijk niet! Sterkte ermee!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

rosekapje
Majoor
Majoor
Berichten: 1940
Lid geworden op: 24 dec 2003 15:12
Locatie: Oud-Alblas
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor rosekapje » 04 apr 2012 18:44

Groep 0 zit hier bij 1 en 2 in en dan zijn er twee kleuterklassen met dus alledrie de groepen. groep nullers gaan hier maandag, dinsdag en donderdag naar school. Dat zijn dus 6 dagdelen.

Maar hier is het gewoon vanaf 4 jaar.
Ik heb ook gelezen dat wat een school ook doet of zegt. officieel mogen ze kinderen die nog geen 4 zijn niet naar school laten gaan. Daar zijn ze ook niet voor verzekerd. Dat mag maximaal 5 dagen. Staat op de site van de rijksoverheid.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Sterretje » 04 apr 2012 19:00

Klopt hoor Rosekapje.
Er zijn uitzonderingen rondom (hoog)begaafdheid.

Hier alles goed. RJB is 8 weken, 63 cm en 6 kg. Klinkt heel zwaar;-) Maar het is nog niet echt een bully;-)
Zijn zus doet het ook goed. Ze vindt het nog steeds helemaal super, een babybroertje. Ik moet heel vaak dingen van haar aan hem vertellen;-) 'Zeg maar dat ik hem een kusje geef', 'zeg maar dat ik hem lief vind'. En als hij even in de box ligt vertelt ze hem van alles en laat ze hem grijpen naar allerlei dingen. Ze is helemaal trots als hij het dan vastpakt.
Time flies when you have none!

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Jannoek » 04 apr 2012 20:34

Beterschap Laura!
Fijn dat het zo goed gaat met je kids sterretje!

Wat tandjes betreft: Hier 4 boven en 2 onder maar volgens mij zit er nog wel wat aan te komen, grote bobbels boven.
Hier begon het met 2 boventanden, en pas daarna 2 onder. Dus eerst onder is ook niet altijd zo ;-)

Wat verjaardagen betreft: Floris is op een maandag jarig. Ik heb die dag vrij genomen en denk dat we het ook maar op die dag gaan vieren. Anders blijf je aan het schuiven, en ik vind het eigenlijk wel leuk om het op de dag zelf te vieren.
Hier weinig kids in de omgeving: buurmeisje van de zelfde leeftijd en in vriendenkring 3 kleine kids.
Bij beide kanten is hij het eerste en tot nu toe enige kleinkind..
Heb er verder nog niet over nagedacht hoe we het gaan vieren..

Floris slaapt zo weinig, vraag me echt af of het normaal is, maar zou aan de andere kant niet weten wat ik er aan kan doen... Kan het ene kind met veel minder slaap af dan het andere? Hij heeft er weinig last van, want hij is enorm ondernemend en actief.
Vandaag heeft hij 2x een half uur geslapen... Nu vanaf 1/2 7. Dan wordt hij rond een uur of 11 nog wakker en vannacht nog een keer, en slaapt dan tot ongeveer 6 uur.
Sinds gisteren de safe t sleep in gebruik, en hij slaapt wel veel rustiger daardoor lijkt het! Gisteravond alleen om 11 uur dus wakker, maar dat is beter dan dat je er 6x 's avonds naar toe moet voor een speen en naar beneden schuiven in bed of terug leggen (omdat hij dan is gaan staan).
Normaal slaapt hij altijd op zijn buik, maar dat vind ik (puur gevoelsmatig, geen idee waarom) met de safe t sleep een beetje eng... Iemand daar ervaring mee?

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor liefie » 04 apr 2012 20:58

@Jannoek Nina slaapt in de safe t sleep gewoon op haar buik... Kan ze wel op haar rug leggen maar dan gaat ze echt niet slapen. Anders probeer je het eerst een keer overdag? Nina heeft een aantal weken ook bijna niet geslapen overdag maar nu ze in de safe t sleep ligt slaapt ze zeer 2x overdag 1x ongeveer 1,5uur en in de middag 2uur of langer.
En het ene kind heeft gewoon veel slaap nodig en de ander weer bijna niets.

gempa
Kapitein
Kapitein
Berichten: 992
Lid geworden op: 18 mei 2008 12:20

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor gempa » 04 apr 2012 21:11

mijn dochter sliep er ook in op haar buik

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor paprikameisje2 » 04 apr 2012 21:53

Galateia schreef:Oh LauraC, daar zijn ze dan, de waterpokken! O, ik vond dat zoho zielig en vreselijk. Hopelijk blijft hij weinig last houden, maar het kan ook zo zijn, dat hij zomaar ineens helemaal onder zit... hopelijk niet! Sterkte ermee!





gekke vraag miss. hoe zie je waterpokken bij donkere kinderen? bij blank begint het met rode vlekjes, maar bij donker?

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor MissF » 05 apr 2012 08:01

Elk kind heeft idd een andere behoefte qua slaap. Ik heb twee lekkere slaapkopjes. Ze lijken op mij :mrgreen: Ik kan nog steeds zo elke nacht 10 uur maken.
Frederiek slaapt nog steeds 2 keer per dag, en dan beide keren nu weer best lang.
Jurian sliep steeds van 7 tot half 7, maar daar heeft hij echt te weinig aan. Dan istie om 8 uur alweer moe, en 's avonds om 5 uur helemaal op. Dus gister hebben we besloten dat hij, zodra hij bij ons komt en het is voor 7 uur, hem weer in zijn bed leggen. Vannacht is hij erg in de weer geweest, eerst aan het rommelen in de badkamer, bleek hij slaapdronken een beker water te willen gaan halen, daarna stond hij aan mijn bed om 'iets te vragen', maar wat dat nou was, daar kwam hij niet meer uit. En daarna om half 7 weer bij mijn man die net uit bed ging. Die heeft hem toen weer erin gestopt, en meneer slaapt nu nog steeds :D Hopelijk komt hij dan nu de dagen beter door.

Over groep 0, ik weet niet of we dagdelen kunnen kiezen eigenlijk. Het is echt even afwegen wat we doen. We zitten wel met de opvang, maar gelukkig wil de gastouder hem met alle liefde brengen en halen. Dat zou wel heel fijn zijn. Ik denk dat hij het ook heel leuk zal vinden. Hij gaat tegenwoordig met mij mee naar de zondagsschool, als ik de leiding heb, en dat doet hij zo goed, hij zit keurig te luisteren, en zingt alle liedjes mee, en zit zo 20 a 25 minuten te knutselen daarna. En hij geniet er echt van. I
Nouja, in juni horen we meer over de instroomgroep. ben benieuwd :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
AikonGirl
Majoor
Majoor
Berichten: 2376
Lid geworden op: 10 apr 2004 12:34

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor AikonGirl » 05 apr 2012 09:14

Heb besloten het op zaterdag te vieren. Een dagje later.
En dan alleen 's middags.
Doe het dan bij mijn ouders thuis, want in ons huisje passen niet zoveel mensen tegelijk. :)

Wat betreft slapen:
Rond 07:00 wakker, slaapt dan weer tussen 10.30 en 13.30.
En gaat er 's avonds rond 18u/19u weer in.
Laatst gewijzigd door AikonGirl op 10 apr 2012 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Haai » 05 apr 2012 09:36

Wat een geweldige foto's AG!

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Jannoek » 05 apr 2012 09:43

Prachtige meisjes op prachtige foto's!

Heerlijk hoor MissF, wou dat ik dat ook had, maar helaas :-) Heb zelf ook behoorlijk wat slaap nodig, sta echt versteld dat ik het al zo lang vol hou met maar 5 tot 6 uur slaap per nacht. Het vroege wakker worden heeft hij wel van mij iig, ik heb m'n hele leven nog nooit uit kunnen slapen.

Iets anders: wat zijn leuke cadeaus voor een kind dat 1 jaar wordt? Ik zit te denken om iets van een verlanglijstje te maken, of is dat gek? 8-[
Hij heeft namelijk al ontzettend veel boekjes, en ook al wat Little People dingetjes van + 1 jaar.
Liefst dingen waar hij ook wat van opsteekt.
Aangezien ik niet veel kids in m'n omgeving heb, weet ik er weinig van ;-)

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor MissF » 05 apr 2012 10:11

Mijn vriendin maakt altijd een lijstje via lijstje.nl. Heel handig!
Ik doe het zelf niet, omdat ze hier toch niet zo heel veel bezoek krijgen. Maar ik zorg wel dat ik ruim van tevoren in mijn hoofd een lijstje heb met dingen waarvan ik denk dat hij het leuk zou vinden, en dan vraag ik aan iedereen die vraagt wat hij wil, iets anders van dat lijstje. Volgend jaar zal hij wel zelf dingen kunnen bedenken, maar dit jaar bleef hij nog steken bij:' Auto's, en nog meer auto's en dan nog meer auto's' ;)
Voor Frederiek wil ik sowieso op zoek naar zo'n ouderwets rieten poppenwagentje. Ik heb de mijne van vroeger nog staan, maar die is niet zo goed meer, en vind het toch zonde als die afgereden wordt. verder moet ik nog eens over gaan denken, want ik heb geen idee eigenlijk, ze speelt het liefst met al Jurians speelgoed.

Hoe doen andere moeders dat trouwens met meerdere kinderen? Allebei een eigen kast of allebei eigen dozen in de kast ofzo? Jurian heeft nu een heerlijke speelhoek, met een kast met 4 mandjes en 4 dozen erin met zijn speelgoed en dan nog een grote mand met speelgoed van beiden erin. Maar als Frederiek straks meer gaat spelen in dat hoekje vind ik het wel leuk als zij ook haar eigen spulletjes heeft. of is dat een illusie en spelen ze toch samen met alles?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Bumba
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1113
Lid geworden op: 04 feb 2007 19:31

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Bumba » 05 apr 2012 10:21

Jannoek schreef:Prachtige meisjes op prachtige foto's!

Heerlijk hoor MissF, wou dat ik dat ook had, maar helaas :-) Heb zelf ook behoorlijk wat slaap nodig, sta echt versteld dat ik het al zo lang vol hou met maar 5 tot 6 uur slaap per nacht. Het vroege wakker worden heeft hij wel van mij iig, ik heb m'n hele leven nog nooit uit kunnen slapen.

Iets anders: wat zijn leuke cadeaus voor een kind dat 1 jaar wordt? Ik zit te denken om iets van een verlanglijstje te maken, of is dat gek? 8-[
Hij heeft namelijk al ontzettend veel boekjes, en ook al wat Little People dingetjes van + 1 jaar.
Liefst dingen waar hij ook wat van opsteekt.
Aangezien ik niet veel kids in m'n omgeving heb, weet ik er weinig van ;-)


Ik vind dat helemaal niet gek hoor, een verlanglijstje. Dat voorkomt dat je speelgoed krijgt waar je of niet zo achter staat of wat binnen de kortste keren kapot is. Misschien is een vormenstoof een leuk cadeautje? Bij ons in de familie vragen we altijd of er nog wensen zijn en vaak komen we uit op een (groot) familiecadeau.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor trijntjejohanna » 05 apr 2012 10:41

wat een leuke foto's aikongirl!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor trijntjejohanna » 05 apr 2012 10:42

hier hebben we 3 dagen mogen genieten van doorslapen.. maar helaas het is sinds zondag weer voorbij :( en smiddags slaapt hij maar een uurtje...

Ben vanmorgen bij de kno-arts geweest!

Manoël moet buisjes in zijn oren en zijn neusamandel moet er uit.. keelamandelen waren ook erg groot, maar die halen ze er niet uit omdat Manoël daar nog te jong voor is..

Manoël vond het niet leuk bij de arts;-)... en toen we even later terug moesten voor een gesprekje met de verpleegkundige, keek hij eerst even voorzichtig om het hoekje of de arts er niet zat hahaha

Daarna moest hij nog bloedprikken :-(.. als iemand in de wachtkamer zat die al wat bang was, dan is die weggegaan denk ik ;-) want Manoël heeft het hele ziekenhuis bij elkaar gegild.. Duurde ook nog lang, want het bloeden wilde maar niet stoppen..

24 april moeten we naar de anesthesist en binnen 6-8 week wordt Manoël geopereerd..


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 111 gasten