Refowebkids deel 16

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor ajl » 08 mar 2012 14:36

Hier helpt sudo dus helemaal niet. Ik gebruikte het bij de vorige kids altijd, maar J krijgt kapotte billen ervan. Ik zweer nu bij bepanthen.

@ juffiejuf Wat een verschil dan in kledingmaten. J heeft nu in broeken maat 68 en die zitten hem eigenlijk precies goed. Truitjes gaat hij nu naar 74, maat 68 is vaak aan de kleine kant.

Vanmorgen met J weer naar de ha geweest. De hoest zit behoorlijk vast en hij krijgt het bijna niet opgehoest. Hij begon weer te tempen, dus nu gestart met AB. Dat geven is ook nog niet zo'n succes, aangezien hij alleen nog maar melk gewend is.

@ evelien, veel sterkte!

Gebruikersavatar
parkiet
Kapitein
Kapitein
Berichten: 841
Lid geworden op: 30 jan 2003 20:44
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor parkiet » 08 mar 2012 15:01

Schipje, ik heb regelmatig gehad dat ze net over mijn schouder heen spuugde, maar ook vaak genoeg in mijn nek. En dan uiteraard als ze er net zat :-& :roll:
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor schelpje3 » 08 mar 2012 15:05

Dippie schreef:Nou, heb toch maar even de huisarts gebeld :wink: Advies is smeren met sudocreme, licht aanbrengen een paar keer per dag. Ik moet het even aankijken of het werkt en anders even langskomen, dan had ze nog wat anders voor me. En ik mocht niet langer dan een week aankijken, want dat was zielig :) Ben echt blij met deze huisarts zeg! Heb er al zoveel goede ervaringen mee!!

Ik vind het een vreemd advies 8-[
Sudocreme mag je volgens mij alleen op een huid aanbrengen die in tact is, dus wel rood en schraal, maar zeker niet kapot!
Ik zou het laten zien als ik jou was. Ik liet het aan de kinderarts zien, want de c.b. arts deed er veel te luchtig over. Eerst ging haar nek kapot en later onder haar okseltjes. Was heel pijnlijk :-&

NdW
Luitenant
Luitenant
Berichten: 680
Lid geworden op: 19 jul 2008 09:48
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor NdW » 08 mar 2012 15:46

Hier ook af en toe smetplekjes, ondanks goed afdrogen... ik smeer alleen bepanthen, ook al is het 'kapot', werkt super, het is met een dag weer verdwenen!

Gebruikersavatar
Appel
Verkenner
Verkenner
Berichten: 72
Lid geworden op: 15 dec 2011 12:47

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Appel » 08 mar 2012 15:59

Ik smeer er niets op. Ik probeer het zo droog mogelijk te houden, en ook zoveel mogelijk te 'ontplooien'. Hier had ze het vaak in haar halsje, en als ze dan op haar buik lag dan was de plooi weg, en kon het lekker drogen.

Schipje, waarom zou je smetjes niet luchtig opvatten dan? Niet als aanval bedoeld, maar ik heb werkelijk nog nooit overwogen om er de dokter voor te bellen. Terwijl het echt wel eens stonk, maar ik dacht dat dat er gewoon bijhoorde... Net zoals ze tussen de teentjes wel eens vreselijk stonk, als ze nodig weer in bad moest... :-$ :lol: Ach ja, als ze alleen daaar maar stinken....

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Dippie » 08 mar 2012 16:29

@schelpje: Het is ook nog niet kapot, daarom moet ik er sudo op smeren. Als het kapot is is dat idd geen goed idee nee, maar dat doe je ook niet op open billetjes. En als dit niet helpt moet ik langs komen, dus vandaar.
Ik heb haar vandaag ook al een paar keer op haar buik gelegd en dan is de plooi idd open, maar ze houdt het nog niet zolang op haar buikje uit. En ik heb ook het blaasadvies al opgevolgd :P
Afbeelding

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor schelpje3 » 08 mar 2012 16:37

Dippie schreef:@schelpje: Het is ook nog niet kapot, daarom moet ik er sudo op smeren. Als het kapot is is dat idd geen goed idee nee, maar dat doe je ook niet op open billetjes. En als dit niet helpt moet ik langs komen, dus vandaar.
Ik heb haar vandaag ook al een paar keer op haar buik gelegd en dan is de plooi idd open, maar ze houdt het nog niet zolang op haar buikje uit. En ik heb ook het blaasadvies al opgevolgd :P

Oh, goed zo! Dan heb ik je verkeerd begrepen. Hopelijk blijft het dan dicht.
Mijn moeder raadde me aan om maizena op rode billetjes te doen, is een oud huismiddeltje.
Ook wordt wel olijfolie aangeraden, maar dat lijkt mij behoorlijk vet.

felisa
Mineur
Mineur
Berichten: 130
Lid geworden op: 15 mar 2011 13:13
Locatie: ergens in Nederland

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor felisa » 08 mar 2012 16:45

Op rode billetjes doe ik altijd babypoeder, dan blijven de billetjes droog. En bij mijn kinderen is de roodheid dan snel verdwenen.
Maar goed, ieder heeft haar eigen middeltjes :wink:

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor LauraC » 08 mar 2012 19:37

.
Laatst gewijzigd door LauraC op 10 mar 2012 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Merisja
Luitenant
Luitenant
Berichten: 652
Lid geworden op: 15 feb 2008 19:10

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Merisja » 08 mar 2012 19:41

@LauraC: Wat een geweldige foto! :D

@Dippie: Mijn dochters hadden ook veel last van smetvlekken. Bij was het eigenlijk altijd heel snel weg als ik talkpoeder gebruikte. En idd, het kan stínken :-&

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor juffiejuf » 08 mar 2012 19:41

O wat een leuke leuke foto!!! Om in te lijsten! Hij kijkt ook zo lekker ondeugend :D

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor trijntjejohanna » 08 mar 2012 20:47

leuk laura!!!


ik geloof dat ik wel weet wie hier later de baas is.. haha.. Milan ging onder het eten bij de tafel weg.. Manoël ziet dat, wijst naar Milan zijn stoel en zegt: Toel titten!! Milan keek em verbaasd aan dat Manoël dat zei... en ging weer zitten haha.. :lol: :lol: :mrgreen:

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Schipje » 08 mar 2012 22:35

Appel schreef:Schipje, waarom zou je smetjes niet luchtig opvatten dan? Niet als aanval bedoeld, maar ik heb werkelijk nog nooit overwogen om er de dokter voor te bellen. Terwijl het echt wel eens stonk, maar ik dacht dat dat er gewoon bijhoorde... Net zoals ze tussen de teentjes wel eens vreselijk stonk, als ze nodig weer in bad moest... :-$ :lol: Ach ja, als ze alleen daaar maar stinken....

Je bedoelt vast Schelpje ;)

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Schipje » 08 mar 2012 22:37

@Laura, je zou toch haast denken dat het een allerliefst braaf manneke is :lol: Prachtige foto!

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 16

Berichtdoor Haai » 09 mar 2012 11:04

Wauw, wat een kanjer, Laura!

@Lammetje, leuke foto! Hij heeft het daar prima naar z'n zin zo te zien ;)

Vanmiddag gaan bij Sylke de hechtingen eruit, en dan maar hopen dat het verder netjes gaat genezen. Zijn hier mensen die ervaring hebben met bio-oil ofzo, bij littekens? Misschien dat ik dat maar ga smeren, zou het zielig vinden als het litteken midden op d'r voorhoofd zo duidelijk zichtbaar blijft.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 80 gasten