Bekering

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

roosie16
Verkenner
Verkenner
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 jul 2003 15:15
Contacteer:

Bekering

Berichtdoor roosie16 » 22 jul 2003 16:43

eey!
toen ik met een meisje sprak over bekering zei ze dat ze elke avond bad of ze bekeerd mocht worden, maar dat het maar niet gebeurde. Ze was hier erg verdrietig over en ze snakte naar alle informatie die ik haar gaf over christen worden enzo.
Toen ik haar vertelde dat je wel zelf tegen God moet gaan vertellen dat je zondig bent en dat je een Verlosser en Koning nodig hebt je in leven liep het stuk.
Ze zei me dat je moest wachten tot je bekeerd was en dat dit maar heel weinig mensen waren... en dat je niet zomaar je leven aan Jezus kon geven... weet je hoe erg als je dit denkt... :cry:
ze zit in een gereformeerde gemeente ofzo, en aangezien er best wat mensen van dit forum hier ook zitten vraag ik me af hoe julllie er over denken...
kiss roosie
Maak ons heilig!!!

Antiblob
Mineur
Mineur
Berichten: 121
Lid geworden op: 18 mei 2003 20:38
Locatie: Groningen

.

Berichtdoor Antiblob » 22 jul 2003 16:48

Dit onderwerp komt hier wel vaker aan de orde, en ik snap die gedachte gewoon niet. Op het moment dat je van harte gelooft dat je niet zelf je fouten kunt verhelpen, maar dat we daarvoor afhankelijk van Jezus zijn, is het volgens mij goed. Bekeren doe je zelf, weliswaar nadat Gods geest in je is gaan werken, maar je moet zelf kiezen!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 22 jul 2003 17:21

Tja. Er zijn mensen die denken dat bekering heel moeilijk is. (dat je aan bepaalde regels en wetjes moet voldoen) Maar dat is het in feite niet.
Op dit moment lees ik in het boekje: "Bekering, ook voor jou"? van Ds. Vreugdenhil. (gergem dominee). Het is een fantastie's mooi boekje om te lezen. Echt een aanrader.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8204
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 jul 2003 18:26

Ik heb er ook al heel veel over gevraagd, met name aan Ikke21, maar ze kunnen het me niet uitleggen.

enveedee

Berichtdoor enveedee » 22 jul 2003 19:46

Ja wat dat betreft wordt er in sommige ger.gemeentes een verkeerd beeld gecreeerd (ligt volgens mij ook aan de dominee). Ik dacht zelf ook altijd dat je maar een beetje moest afwachten tot God je bekeerd. Maar dat is natuurlijk niet zo, kijk maar in de Bijbel, bekeren is een omkeer maken naar God en dat moet je zelf doen. Natuurlijk is het een wonder van God dat hij jou die kans heeft gegeven d.m.v. Jezus. Bovendien is het wel zo dat je pas na 'binnenkomst' van Gods Geest in je leven een actieve bidder wordt en je een leven zonder God niet meer wil.
ps kom zelf ook uit GerGem...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 22 jul 2003 20:24

Ik zelf kom ook uit de gergem. Maar ik nooit zoiets gedacht. (ik dacht daar eigenlijk helemaal niet aan, wat nog diep triester is)

Gebruikersavatar
Cor
Mineur
Mineur
Berichten: 216
Lid geworden op: 03 feb 2003 15:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Berichtdoor Cor » 22 jul 2003 20:34

Ben het voorledig met eens met, enveedee.
Beter kan je het niet verwoorden, ik kom ook uit de GerGem.

Ik had ook een verkeerd beeld van de bekering, maar na een preek er over gehoord te hebben van DS van der Net, werd het allemaal heel duidelijk.
We moeten het denk ik niet te moeilijk maken, maar eenvoudig daar is iedereen bij gebaat.

Gebruikersavatar
Cor
Mineur
Mineur
Berichten: 216
Lid geworden op: 03 feb 2003 15:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Berichtdoor Cor » 22 jul 2003 20:38

Evelien schreef:Tja. Er zijn mensen die denken dat bekering heel moeilijk is. (dat je aan bepaalde regels en wetjes moet voldoen) Maar dat is het in feite niet.
Op dit moment lees ik in het boekje: "Bekering, ook voor jou"? van Ds. Vreugdenhil. (gergem dominee). Het is een fantastie's mooi boekje om te lezen. Echt een aanrader.


Evelien, dat boekje ga ik binnen kort ook lezen, schijnt heel duidelijk te zijn geschreven klopt dat?

roosie16
Verkenner
Verkenner
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 jul 2003 15:15
Contacteer:

Berichtdoor roosie16 » 22 jul 2003 20:43

okeej.. ben dan eigenlijk wel benieuwd wat ikke21 ervan zegt...
ikke21??? kun je ut ff uitleggen maybe??
ik ben ut trouwens ook helemaal eens met enveedee!!

boekje van evelien lijkt me ook cool! ik heb vreugdenhil een keer gehoord op een avond over popmuziek, was errug goed! :!:
Maak ons heilig!!!

enveedee

Berichtdoor enveedee » 22 jul 2003 20:45

Pas toen ik ging studeren en bij NSR (studentenvereniging) terechtkwam werd me echt duidelijk dat geloven ook de handen uit de mouwen steken is en dat er toch echt in de Bijbel staat dat de Vader de Geest en vele goede gaven geeft als je Hem daar om vraagt (Matth. 7), fantastisch nietwaar?!

:D Lachen is gezond en Jezus geeft het Leven

007
Verkenner
Verkenner
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 sep 2002 15:10

Berichtdoor 007 » 22 jul 2003 22:12

Zie, Ik sta aan de deur en Ik klop. Je moet alleen de deur nog open doen, dat is jou keus, jou beslissing om Jezus binnen te laten in jou hart. Dat is bekering, en dat kan je alleen zelf doen!
Niet Ik sta aan de deur en Ik ram 'm even open. Of Ik sta aan de deur en ik manipuleer je zodat jij 'm opent voor mij.

Ook na je bekering blijft het een weg. Stil maar, wacht maar alles wordt nieuw? Nee! niet uit zichzelf. Groeien als christen en Zijn Koninkrijk vestigen hier op aarde
Religiëusiteit is de grootste vijand van God.

Rechtvaardigheid, Vrede en Vreugde door de Heilige Geest, dat is het Koninkrijk Gods.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 22 jul 2003 22:51

boekje van evelien lijkt me ook cool! ik heb vreugdenhil een keer gehoord op een avond over popmuziek, was errug goed!


Dat is niet Ds. Vreugdenhil denk ik maar Johan Vreugdenhil.......
En het zijn allebei hele fijne mensen.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Berichtdoor Evelien » 22 jul 2003 22:52

Cor schreef:
Evelien schreef:Tja. Er zijn mensen die denken dat bekering heel moeilijk is. (dat je aan bepaalde regels en wetjes moet voldoen) Maar dat is het in feite niet.
Op dit moment lees ik in het boekje: "Bekering, ook voor jou"? van Ds. Vreugdenhil. (gergem dominee). Het is een fantastie's mooi boekje om te lezen. Echt een aanrader.


Evelien, dat boekje ga ik binnen kort ook lezen, schijnt heel duidelijk te zijn geschreven klopt dat?


Heel mooi. moet je echt voor gaan zitten. Je moet er geen mensen om je heen hebben. (ik ten minste anders is mijn aandacht zo weg bij zo'n boekje).

joris

Berichtdoor joris » 22 jul 2003 23:09

enveedee schreef:Pas toen ik ging studeren en bij NSR (studentenvereniging) terechtkwam werd me echt duidelijk dat geloven ook de handen uit de mouwen steken is en dat er toch echt in de Bijbel staat dat de Vader de Geest en vele goede gaven geeft als je Hem daar om vraagt (Matth. 7), fantastisch nietwaar?!

:D Lachen is gezond en Jezus geeft het Leven

he gaaf, ruik ik daar een ''veranderd'' mens? Vertel eens wat in het item: ik wil meer!

Gebruikersavatar
Ikke21
Majoor
Majoor
Berichten: 1644
Lid geworden op: 28 mar 2003 12:00

Berichtdoor Ikke21 » 23 jul 2003 07:21

Oke dan zal ik even reageren :wink:

Bij mijn ouders in de kerk wordt dus ook gezegd dat wij mensen van nature niet willen, wij proberen er juist alles aan te doen om maar zo ver mogelijk bij God vandaan te blijven, terwijl God ons iedere dag opnieuw roept. Het komt er op neer dat wij niet op een stoeltje mogen gaan zitten en wachten totdat God ons bekeerd, dat is totaal fout. Maar aan de andere kant kunnen wij zelf niks aan onze bekering doen omdat wij zelf niet willen.

De kerk waar ik nu heen gaat, (christelijk gereformeerde kerk) zeggen ze je moet juist zoeken, ga maar bidden, lezen etc, dan kom je er wel achter dat wij hetzelf niet kunnen en dat wij God bij alles nodig hebben. Want van 1 ding ben ik wel overtuigd, wij willen nooit, maar dat wil nog niet zeggen dat wij maar heerlijk verder moeten leven, wij moeten juist Hem gaan zoeken en ons leven in Zijn hand willen leggen, dan alleen wil God ons bekeren en mogen wij Zijn kind zijn.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten