Zondige Kinderen moet je slaan !!!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3651
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Zondige Kinderen moet je slaan !!!

Berichtdoor henkie » 15 nov 2011 12:18

Bumba schreef:Wat ik mij afvraag, is wie deze gemeentebode/kerknieuws naar een krant brengt. Ik hoop niet dat het een gemeentelid is geweest, die zou gewoon gesprek aan moeten gaan met deze dominee om te vragen hoe hij dit heeft bedoeld. Dat had een hoop ophef gescheeld.


We leven in het digitale tijdperk hoor ;-)

Over tijd gesproken, ik snap niet goed waarom er uit onbegrijpelijk Nederlands geciteerd moet worden van 3 eeuwen terug. Dat is vragen om misverstanden.

Gebruikersavatar
Bumba
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1113
Lid geworden op: 04 feb 2007 19:31

Re: Zondige Kinderen moet je slaan !!!

Berichtdoor Bumba » 15 nov 2011 14:33

henkie schreef:We leven in het digitale tijdperk hoor ;-)


Dat snap ik, maar je zoekt hier toch niet gericht op of naar als je een buitenstaander bent? Ik kan me er in ieder geval niets bij voorstellen, maar dat zal dus meer over mij zeggen....

Gebruikersavatar
elbert
Moderator
Berichten: 8820
Lid geworden op: 26 mei 2004 13:00

Re: Zondige Kinderen moet je slaan !!!

Berichtdoor elbert » 15 nov 2011 15:26

henkie schreef:Over tijd gesproken, ik snap niet goed waarom er uit onbegrijpelijk Nederlands geciteerd moet worden van 3 eeuwen terug. Dat is vragen om misverstanden.
Dat dit voor misverstanden kan zorgen, is ook de mening van bijv. ds. Meeuse (GG) en prof. Hoek (PKN). Het gaat erom dat bij het plaatsen van zo'n citaat er een vertaalslag naar het heden moet worden gemaakt. Uitleg erbij dus. Wat dat betreft hebben we als christenen nog wat leermogelijkheden over hoe we communiceren. Hopelijk zorgt dit voorval ervoor dat we ons meer bewust worden van het feit dat de buitenwereld met argusogen naar christenen kijkt.

Overigens is dat niet iets nieuws. In de vroege kerk werden christenen ook zo bekeken. Het kwade gerucht wilde toen dat christenen mensenvlees en -bloed aten. Dat met het avondmaal heel iets anders bedoeld werd, dat had die buitenwereld toen nog niet door en wilde ze ook niet doorhebben.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Zondige Kinderen moet je slaan !!!

Berichtdoor *Annet* » 15 nov 2011 22:10

Vroeg aan mijn zoon of ie liever een tik had of een computerverbod. Hij koos voor een tik :mrgreen:
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Zondige Kinderen moet je slaan !!!

Berichtdoor Boekenlezer » 15 nov 2011 22:11

Over die correctie van ds. Meeuse lees ik niks op nu.nl. Vinden ze zeker niet zo spannend als dat bericht over ds. Vlietstra. Niet sensationeel genoeg, zoiets. Dat zorgt niet voor opwindende karikaturen, en de gewone werkelijkheid zoals die is, is blijkbaar te saai.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Zondige Kinderen moet je slaan !!!

Berichtdoor Mortlach » 15 nov 2011 23:23

Boekenlezer schreef:Over die correctie van ds. Meeuse lees ik niks op nu.nl. Vinden ze zeker niet zo spannend als dat bericht over ds. Vlietstra. Niet sensationeel genoeg, zoiets. Dat zorgt niet voor opwindende karikaturen, en de gewone werkelijkheid zoals die is, is blijkbaar te saai.


Nu is nu.nl daar ook niet echt de site voor, dat zul je toch met me eens zijn? Voor diepgang kun je beter naar bladen als Trouw, NRC, HP de Tijd, dat soort dingen. Niet naar wat weinig meer is dan een ANP-persberichtfeed.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Boekenlezer
Generaal
Generaal
Berichten: 6585
Lid geworden op: 10 jan 2004 21:00
Locatie: Nel centro di Olanda

Re: Zondige Kinderen moet je slaan !!!

Berichtdoor Boekenlezer » 16 nov 2011 18:22

Mortlach schreef:Nu is nu.nl daar ook niet echt de site voor, dat zul je toch met me eens zijn? Voor diepgang kun je beter naar bladen als Trouw, NRC, HP de Tijd, dat soort dingen. Niet naar wat weinig meer is dan een ANP-persberichtfeed.

Een klein (nieuws)berichtje had toch wel gekund? Het hoeft geen diepgaande achtergrondenbeschouwing te zijn. Al heb je ook wel columnschrijvers op nu.nl, maar goed...

Ik heb nooit zo veel vertrouwen in die (linkse) seculiere pers, als het gaat om de beeldvorming van christenen. Ik heb niet de indruk dat zij enige moeite doen voor een beetje een positief beeld van christenen. Eerder het tegenovergestelde.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Zondige Kinderen moet je slaan !!!

Berichtdoor Mortlach » 16 nov 2011 18:44

Boekenlezer schreef:Ik heb nooit zo veel vertrouwen in die (linkse) seculiere pers, als het gaat om de beeldvorming van christenen. Ik heb niet de indruk dat zij enige moeite doen voor een beetje een positief beeld van christenen. Eerder het tegenovergestelde.


Dat kan ik me voorstellen, al denk ik dat je in dit geval teveel zoekt achter het feitje dat Nu.nl geen rectificatie plaatst. Maar verder kun je je natuurlijk niet deels of geheel afzonderen van de samenleving (wel in de wereld, niet van de wereld, was het toch?) maar tegelijkertijd verwachten dat je in de media wordt toegejuichd.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

marierose
Mineur
Mineur
Berichten: 177
Lid geworden op: 11 dec 2006 14:50
Contacteer:

Re: Zondige Kinderen moet je slaan !!!

Berichtdoor marierose » 20 nov 2011 16:37

Zelf vind ik opvoeden zonder een "tik" volgens mijn ervaring beter... Onze dochters zijn 17 en 13 jaar.. En ik stuur ze nog steeds naar de gang of als ze het erg bont maken naar hun kamer. Even time out voor moeder en dochter... Praten over het feit waarom ze zo deden werkt nadien ook prima. Vaak zie ik een zagerijnige bui van de kinderen door de vingers als ze hun maandelijkse terugkerende "jeweetwel" hebben. Ik "zie" mezelf vaak terug in hun van hoe ik zelf was op die leeftijd tegen mijn ouders. Mijn ouders gebruikten wel de zogenaamde psychologische tik, hier heb ik zo'n hekel aan gekregen van macht uitoefenen van ik ben sterker dan jij dus mag ik jou een tik geven (zo ervaarde ik dat zelf). Heb ik gezegd uit principe wil ik onze kinderen niet slaan! Maar ja, ieder voed zijn kinderen op zoals hij/zij denkt dat goed is toch?! Succes allemaal want het valt af en toe niet mee met opvoeden van je kids :wink: De leuke dingen in je kinderen blijven zien werkt vaak positief voor je zelf en je kinderen.. :D

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: Zondige Kinderen moet je slaan !!!

Berichtdoor Schipje » 21 nov 2011 07:59

marierose schreef:Zelf vind ik opvoeden zonder een "tik" volgens mijn ervaring beter... Onze dochters zijn 17 en 13 jaar.. En ik stuur ze nog steeds naar de gang of als ze het erg bont maken naar hun kamer. Even time out voor moeder en dochter... Praten over het feit waarom ze zo deden werkt nadien ook prima. Vaak zie ik een zagerijnige bui van de kinderen door de vingers als ze hun maandelijkse terugkerende "jeweetwel" hebben. Ik "zie" mezelf vaak terug in hun van hoe ik zelf was op die leeftijd tegen mijn ouders. Mijn ouders gebruikten wel de zogenaamde psychologische tik, hier heb ik zo'n hekel aan gekregen van macht uitoefenen van ik ben sterker dan jij dus mag ik jou een tik geven (zo ervaarde ik dat zelf). Heb ik gezegd uit principe wil ik onze kinderen niet slaan! Maar ja, ieder voed zijn kinderen op zoals hij/zij denkt dat goed is toch?! Succes allemaal want het valt af en toe niet mee met opvoeden van je kids :wink: De leuke dingen in je kinderen blijven zien werkt vaak positief voor je zelf en je kinderen.. :D
als je al een pedagogische tik zou willen geven dan is dat volgens mij bedoelt voor heel jonge kinderen die nog niet veel (woorden) begrijpen en in uiterste gevallen op die manier sturing nodig hebben. Een tik als je 13 bent lijkt me niet zo 'pedagogisch.'

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Zondige Kinderen moet je slaan !!!

Berichtdoor Mortlach » 21 nov 2011 10:23

Schipje schreef:als je al een pedagogische tik zou willen geven dan is dat volgens mij bedoelt voor heel jonge kinderen die nog niet veel (woorden) begrijpen en in uiterste gevallen op die manier sturing nodig hebben. Een tik als je 13 bent lijkt me niet zo 'pedagogisch.'


Sterker nog, iemand van 17 naar de gang of naar zijn/haar kamer sturen komt al behoorlijk vreemd over, maar als je slaat heb je grote kans dat 'ie terugslaat (en terecht, overigens).
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: Zondige Kinderen moet je slaan !!!

Berichtdoor Schipje » 22 nov 2011 01:26

Mortlach schreef:Sterker nog, iemand van 17 naar de gang of naar zijn/haar kamer sturen komt al behoorlijk vreemd over, maar als je slaat heb je grote kans dat 'ie terugslaat (en terecht, overigens).


Als er ruzie is in huis of het kind heeft een grote mond dan lijkt het mij, om erger te voorkomen, verstandig dat ouder en kind even voor een time out zorgen. En het lijkt mij iets aannemelijker dat een kind dan naar zijn/haar kamer gaat en niet dat pa of ma naar hun kamer moeten. De gang vind ik weer wat anders.

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Zondige Kinderen moet je slaan !!!

Berichtdoor boer » 22 nov 2011 07:03

Ja, dat de prinsjes en prinsesjes het tegenwoordig voor het zeggen hebben, is wel duidelijk.
Ze weten zich zelfs door de wet gesteund, leraren worden uit de klas gehaald en in de gevangenis gegooid.
je zal zulke kinderen hebben.
never feed the mouth, that bites at you.
Als ik ouder was en mijn kind sloeg mij, kwamen er subiet andere sloten op de deur en ging hij/zij er stante pede uit.

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Zondige Kinderen moet je slaan !!!

Berichtdoor Mortlach » 22 nov 2011 11:04

Schipje schreef:Als er ruzie is in huis of het kind heeft een grote mond dan lijkt het mij, om erger te voorkomen, verstandig dat ouder en kind even voor een time out zorgen. En het lijkt mij iets aannemelijker dat een kind dan naar zijn/haar kamer gaat en niet dat pa of ma naar hun kamer moeten. De gang vind ik weer wat anders.


Een beetje jongere van die leeftijd gaat a) of zelf wel naar de kamer, of b) vertrekt gewoon direct voor een paar uur naar buiten. Als 17-jarige door je ouders naar je kamer worden gestuurd, ik zie dat nog niet zo snel gebeuren.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Zondige Kinderen moet je slaan !!!

Berichtdoor Mortlach » 22 nov 2011 11:06

boer schreef:Ja, dat de prinsjes en prinsesjes het tegenwoordig voor het zeggen hebben, is wel duidelijk.


Wist je dat men dit in de tijd van Socrates ook al zei?

Ze weten zich zelfs door de wet gesteund, leraren worden uit de klas gehaald en in de gevangenis gegooid.


En terecht.

je zal zulke kinderen hebben.
never feed the mouth, that bites at you.
Als ik ouder was en mijn kind sloeg mij, kwamen er subiet andere sloten op de deur en ging hij/zij er stante pede uit.


Stoere praat, maar daar geloof ik niks van. Weet je wel wat nieuwe sloten kosten? Zeker als die in het weekend moeten worden gezet?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten