Homo met relatie oprecht christen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Homo met relatie oprecht christen?

Berichtdoor Tante Pollewop » 12 mar 2012 08:44

Tja, dat is het hele idee van homo zijn.. ;/ Het zou gek zijn als homo's met vrouwen zouden gaan flirten.

Gebruikersavatar
Kereltje
Sergeant
Sergeant
Berichten: 261
Lid geworden op: 06 mar 2012 09:13

Re: Homo met relatie oprecht christen?

Berichtdoor Kereltje » 12 mar 2012 09:23

Tante Pollewop schreef:Tja, dat is het hele idee van homo zijn.. ;/ Het zou gek zijn als homo's met vrouwen zouden gaan flirten.


Niet dat ik ze daarmee vergelijk: Maar dat is het idee van moordenaars. Het zou gek zijn als ze niet zouden moorden. Het zegt natuurlijk niks over het al dan niet mogen doen.
Essentieel voor iemands gevoel voor humor is of hij altijd bereid is om zichzelf te lachen. - G. Bradford

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Homo met relatie oprecht christen?

Berichtdoor Tante Pollewop » 12 mar 2012 09:46

Het is prettig dat je erbij zet dat je de vergelijking niet maakt, want het is inderdaad niet te vergelijken.

En over het al dan niet mogen doen:
Daar zijn de meningen over verdeeld, dat lijkt me na al die jaren discussie op refoweb wel duidelijk.
Een ieder zij in zijn of haar gemoed ten volle verzekerd.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Homo met relatie oprecht christen?

Berichtdoor Wilsophie » 12 mar 2012 10:41

Tante Pollewop schreef:Tja, dat is het hele idee van homo zijn.. ;/ Het zou gek zijn als homo's met vrouwen zouden gaan flirten.


Nouuuu! Breek me de b...niet open. :wink:

Gebruikersavatar
Kereltje
Sergeant
Sergeant
Berichten: 261
Lid geworden op: 06 mar 2012 09:13

Re: Homo met relatie oprecht christen?

Berichtdoor Kereltje » 12 mar 2012 21:33

Tante Pollewop schreef:Het is prettig dat je erbij zet dat je de vergelijking niet maakt, want het is inderdaad niet te vergelijken.

En over het al dan niet mogen doen:
Daar zijn de meningen over verdeeld, dat lijkt me na al die jaren discussie op refoweb wel duidelijk.
Een ieder zij in zijn of haar gemoed ten volle verzekerd.


Die conclusie deel ik, alleen je eerste opmerking ben ik het met je eens inzake de aard van genoemde voorbeelden en verder niet.
Essentieel voor iemands gevoel voor humor is of hij altijd bereid is om zichzelf te lachen. - G. Bradford

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Homo met relatie oprecht christen?

Berichtdoor Tante Pollewop » 13 mar 2012 08:56

Ik zeg toch verder ook niets? ;/

Gebruikersavatar
Kereltje
Sergeant
Sergeant
Berichten: 261
Lid geworden op: 06 mar 2012 09:13

Re: Homo met relatie oprecht christen?

Berichtdoor Kereltje » 13 mar 2012 09:32

Tante Pollewop schreef:Ik zeg toch verder ook niets? ;/


Het 'licht' er maar aan hoe je het leest. ;/
Essentieel voor iemands gevoel voor humor is of hij altijd bereid is om zichzelf te lachen. - G. Bradford

Luke.
Mineur
Mineur
Berichten: 133
Lid geworden op: 12 sep 2011 10:59

Re: Homo met relatie oprecht christen?

Berichtdoor Luke. » 13 mar 2012 13:33

Tante Pollewop schreef: Wie zegt trouwens dat Luke hetero is?


Ik ben hetero.
1 Peter 3:15. Be ready always to give an answer to every man that asketh you a reason of the hope that is in you with meekness and fear.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Homo met relatie oprecht christen?

Berichtdoor Wilsophie » 13 mar 2012 13:45

Is het nu echt relevant wat of "je bent?"

Luke.
Mineur
Mineur
Berichten: 133
Lid geworden op: 12 sep 2011 10:59

Re: Homo met relatie oprecht christen?

Berichtdoor Luke. » 13 mar 2012 13:55

Ik denk dat Maaarten voor een groot deel gelijk heeft, al durf ik hem niet na te zeggen dat iemand met een homoseksuele relatie geen kind van God is; daarom heb ik de vraag ook gesteld. Niet om mijn mening te spuien, maar om eens te kijken of ik hier een antwoord op zou kunnen vinden.

Persoonlijk denk ik dat het praktiseren van homoseksualiteit (= een homoseksuele relatie aangaan) zondig is, maar dat het homo zijn niet zondig is (daar kan je immers niet zoveel aan doen). Ik denk ook dat het feit dat mensen als homoseksueel geboren zijn, het zondige ervan wegverklaart. Iedereen heeft namelijk een zondige natuur waar we allemaal tegen moeten vechten. Is het oneerlijk dat homo's Bijbels gezien geen liefdesrelatie aan kunnen gaan? Net zo oneerlijk als iemand die zonder benen geboren wordt nooit een gouden plak zal winnen op de 100 meter sprint.

Het oordelen is natuurlijk ook een gevoelig punt, en al gauw wordt er geroepen dat je anderen niet mag oordelen. Maar dit is de boel ombuigen; als we over niemand meer zouden oordelen, zouden we onze kinderen geen morelen hoeven leren, of uitleggen dat stelen fout is, of dat trouw blijven aan je partner belangrijk is (hey, als jij overspelig wilt zijn, dan is dat toch jouw keuze? Jouw levensstijl, daar mag niemand over oordelen!). Maar het is van het uiterste belang dat we dit wel vanuit het juiste perspectief en de juiste motivatie doen: homo's zijn niet speciaal. Ja, mensen die homoseksuele gevoelens praktiseren zondigen, maar wij toch zeker ook!?
Betekent dit dan, dat omdat wij ook zondigen, we maar niets meer moeten zeggen? Natuurlijk niet! Maar er mag best iets gezegd worden tegen mensen die zondigen, sterker nog, de Bijbel maakt heel duidelijk dat wij niet besluiteloze omstanders zouden moeten zijn, als broeders en zusters in Christus zondigen. Maar er moet nooit een verschuiving in heiligheid komen: "wij zijn beter dan jullie". Volgens mij is de ergste zonde niet het praktiseren van homoseksualiteit, maar trots!

En @Jeewee: natuurlijk worden deze topics niet gestart door praktiserende homo's; een topic over of diefstal al dan niet mag wordt toch ook niet gestart door kleptomanen die hun eigen levensstijl prima en door God zo geschapen vinden?

Ik vind trouwens wel dat er opvallend weinig "heteroseksuele reacties" zijn met scheldwoorden of respectloze opmerkingen erin, maar ik heb al wel de betiteling "steengooiende hetero" langs zien komen (die volgens mij voor mij bedoeld was, maar ok).
1 Peter 3:15. Be ready always to give an answer to every man that asketh you a reason of the hope that is in you with meekness and fear.

Luke.
Mineur
Mineur
Berichten: 133
Lid geworden op: 12 sep 2011 10:59

Re: Homo met relatie oprecht christen?

Berichtdoor Luke. » 13 mar 2012 13:55

Wilsophie schreef:Is het nu echt relevant wat of "je bent?"


Er werd over getwijfeld; ik wilde alleen even voor opheldering zorgen.
1 Peter 3:15. Be ready always to give an answer to every man that asketh you a reason of the hope that is in you with meekness and fear.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Homo met relatie oprecht christen?

Berichtdoor Wilsophie » 13 mar 2012 13:58

Dat men twijfelt is toch hun zaak en dan blijft mijn opmerking staande dat het posten binnen dit forum geen openheid van zaken hoeft te geven over wat ik vind privézaken.

Gebruikersavatar
Wilsophie
Generaal
Generaal
Berichten: 7626
Lid geworden op: 21 feb 2012 12:50
Locatie: De Bult

Re: Homo met relatie oprecht christen?

Berichtdoor Wilsophie » 13 mar 2012 14:00

Misschien is het gek dat ik deze opmerking maak, maar ik heb alle reden om dan vervolgens te weten dat bepaalde homo's een doelgroep zoeken om mee "verder" te gaan en dat is de opzet niet van deze discussie.
Dus vind ik vragen of suggereren van "geaardheid" niet echt relevant.

Luke.
Mineur
Mineur
Berichten: 133
Lid geworden op: 12 sep 2011 10:59

Re: Homo met relatie oprecht christen?

Berichtdoor Luke. » 13 mar 2012 14:01

Waarom reageer je dan in een topic over homoseksualiteit, terwijl je vindt dat dat ieders eigen zaak zou moeten zijn?
1 Peter 3:15. Be ready always to give an answer to every man that asketh you a reason of the hope that is in you with meekness and fear.

Luke.
Mineur
Mineur
Berichten: 133
Lid geworden op: 12 sep 2011 10:59

Re: Homo met relatie oprecht christen?

Berichtdoor Luke. » 13 mar 2012 14:02

Wilsophie schreef:Misschien is het gek dat ik deze opmerking maak, maar ik heb alle reden om dan vervolgens te weten dat bepaalde homo's een doelgroep zoeken om mee "verder" te gaan en dat is de opzet niet van deze discussie.
Dus vind ik vragen of suggereren van "geaardheid" niet echt relevant.


Waarom zou ik een topic starten, en vervolgens willen voorkomen dat mensen met mij "verdergaan"?
1 Peter 3:15. Be ready always to give an answer to every man that asketh you a reason of the hope that is in you with meekness and fear.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten