Homo met relatie oprecht christen?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Luke.
Mineur
Mineur
Berichten: 133
Lid geworden op: 12 sep 2011 10:59

Re: Homo met relatie oprecht christen?

Berichtdoor Luke. » 19 jan 2012 11:08

Jacobus 4:17

Kan een oprecht Christen systematisch blijven zondigen zonder spijt?
- Nee, dat kan deze niet. Een Christen is iemand die wel zondigt, maar dat in zijn diepste wezen niet wil. Iemand die spijt heeft, elke keer als het gebeurt.

Geldt dit ook voor Christenen die niet weten dat wat ze doen zondig is?
- Waarschijnlijk niet. Ik zeg waarschijnlijk, omdat ik het niet zeker weet, maar
Jakobus 4:17 geeft hier voor een groot deel antwoord op:
Als iemand weet hoe het hoort maar er niet naar handelt, dan zondigt hij.

Als de stelling "Een oprecht Christen kan geen homo zijn" waar zou zijn, zouden er aan de volgende 2 criteria voldaan moeten zijn:
1) Het praktiseren van homoseksuele gevoelens is zondig
2) De Christen weet dit en blijft het doen


Dus ik denk persoonlijk dat een oprecht Christen wel homo kan zijn, gegeven het feit dat hij niet diep van binnen weet dat hij zichzelf voor de gek houdt maar werkelijk gelooft dat wat hij doet goed is in de ogen van de Heer.

(aangenomen dat het praktiseren van homoseksuele gevoelens zondig is).
1 Peter 3:15. Be ready always to give an answer to every man that asketh you a reason of the hope that is in you with meekness and fear.

learsi
Majoor
Majoor
Berichten: 1518
Lid geworden op: 08 feb 2009 23:29

Re: Homo met relatie oprecht christen?

Berichtdoor learsi » 19 jan 2012 11:54

JeeWee schreef:Ik ga er zelf ook van uit dat homoseksualiteit pas na de zondeval is ontstaan.
Net als dood, invaliditeit, en nog veel meer mankementen.
En gelukkig heeft God geweldige manieren gegeven om met deze gevolgen te leven.

Ik word soms inderdaad een beetje zuur van al die uitgekauwde en vaak incomplete argumenten. Zoals 'man en vrouw schiep Hij hen'.
Iedereen die een heel piepkleinbeetje aan bijbelstudie heeft gedaan weet dat dat daar niet staat. Er staat 'mannelijk en vrouwelijk schiep Hij hen'.
Alsof ik niet mannelijk ben!

Teruggaand naar de topictitels, ben ik eigenlijk reuzebenieuwd of er iemand durft te zeggen dat een homo met relatie geen oprecht en wedergeboren christen kan zijn.


Even twee vragen JeeWee.........

1......Wat zijn die geweldige manieren, die God gegeven heeft om met deze gevolgen te leven?

2......Wat is de conclusie die jij verbindt aan "mannelijk en vrouwelijk schiep Hij hen"?

b.v.d. h.g. Learsi

Luke.
Mineur
Mineur
Berichten: 133
Lid geworden op: 12 sep 2011 10:59

Re: Homo met relatie oprecht christen?

Berichtdoor Luke. » 19 jan 2012 11:56

trouwens, @pollewop, dit kwam ik net tegen, vind je misschien wel interessant:

http://apologeticsuk.blogspot.com/2012/ ... tml?mid=57
1 Peter 3:15. Be ready always to give an answer to every man that asketh you a reason of the hope that is in you with meekness and fear.

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Homo met relatie oprecht christen?

Berichtdoor boer » 19 jan 2012 13:19

Nou Noir, daarmaa zeg je dan dat God ook man en vrouw is.Trouwens God schiep de mens man en vrouw, en vruchtbaar, toch kwamen er heel wat onvruchtbare vrouwen voor in de Schrift.
Ook nu is dat het geval.
En dan is het dus rennen naar de K.I. afdeling ion het ziekenhuis, want daar leggen we ons niet bij neer!!(maar wel weer heel bevindelijk geen polio-vaccin nemen, toch? (hoewel gelukkig niet allen)
Blijft een veelzijdige 'bunch', die gereformeerden ;-)

Noir
Sergeant
Sergeant
Berichten: 259
Lid geworden op: 18 mei 2011 12:26

Re: Homo met relatie oprecht christen?

Berichtdoor Noir » 19 jan 2012 14:14

Boer, we weten onderhand wel dat je een hekel hebt aan gereformeerden. :roll: Maar het staat toch echt in de Bijbel dat God hen naar Zijn evenbeeld schiep en dat was dus volmaakt ! Zonder zonde.
En Hij schiep MAN en VROUW !
Wat je bent, bewijst wat je kunt. Wat je ermee doet, bewijst wie je bent.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Homo met relatie oprecht christen?

Berichtdoor Tante Pollewop » 19 jan 2012 14:21

Is homo zijn zonde dan?

Noir
Sergeant
Sergeant
Berichten: 259
Lid geworden op: 18 mei 2011 12:26

Re: Homo met relatie oprecht christen?

Berichtdoor Noir » 19 jan 2012 14:22

Nee, homo zijn niet. Een homoseksuele relatie er op nahouden wel. Maar daarin ben jij het toch niet met mij eens...
Wat je bent, bewijst wat je kunt. Wat je ermee doet, bewijst wie je bent.

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Homo met relatie oprecht christen?

Berichtdoor boer » 19 jan 2012 15:00

Noir schreef:Boer, we weten onderhand wel dat je een hekel hebt aan gereformeerden. :roll: Maar het staat toch echt in de Bijbel dat God hen naar Zijn evenbeeld schiep en dat was dus volmaakt ! Zonder zonde.
En Hij schiep MAN en VROUW !


Jij denkt geloof ik dat iik aan iedereen een hekel heb. SGP-ers, nu weer gereformeerde,
ik zeg juist dat ze een veelzijdig volkje zijn.
Goed lezen.
Minder polariseren.
Tu es noir, je ne suis pas blanc ;-)

Noir
Sergeant
Sergeant
Berichten: 259
Lid geworden op: 18 mei 2011 12:26

Re: Homo met relatie oprecht christen?

Berichtdoor Noir » 19 jan 2012 15:09

boer schreef:Tu es noir, je ne suis pas blanc ;-)


Merci ! :wink: (heerlijke chocolade overigens)
Wat je bent, bewijst wat je kunt. Wat je ermee doet, bewijst wie je bent.

Gebruikersavatar
Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3136
Lid geworden op: 08 aug 2005 17:05

Re: Homo met relatie oprecht christen?

Berichtdoor Tante Pollewop » 20 jan 2012 00:37

Prut!
Ik had een lange reactie getikt, maar ben het kwijt omdat ik opeens uitgelogd was. :(
Morgen dan maar..

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Homo met relatie oprecht christen?

Berichtdoor meribel » 20 jan 2012 00:44

Tante Pollewop schreef:Prut!
Ik had een lange reactie getikt, maar ben het kwijt omdat ik opeens uitgelogd was. :(
Morgen dan maar..


jammer, maar goed, kan je er nog eens een nachtje over slapen of je morgen nog hetzelfde wil zeggen :wink:

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Homo met relatie oprecht christen?

Berichtdoor meribel » 20 jan 2012 04:36

Noir schreef:Nee, homo zijn niet. Een homoseksuele relatie er op nahouden wel. Maar daarin ben jij het toch niet met mij eens...


dit hoor en lees je vaak. Maar wat ik dan lastig vind is het volgende; zelf ben ik hetero, ik voel me aangetrokken tot mannen. Is dat zondig? Ja of nee? Ik neem toch aan van niet?
En hoe zit dat dan met een homo. Een homoseksuele relatie is zondig staat er. Maar je aangetrokken voelen tot iemand is dat dan ook zondig? Begint daar de zonde of komt zonde pas om de hoek kijken als je eenmaal over zoenen fantaseert, of pas als je het echt doet?

hoe koppel je het "zijn" los van het praktiseren? Wanneer doe je het en wanneer ben je het alleen? Dat is toch niet los te koppelen? Althans bij mij persoonlijk niet, dus ik vraag me af hoe dat dan precies bekeken wordt?

( misschien boer dat jij, in het licht van wat je eerder schreef dat je opzettelijk niet-praktiserend bent, daarop zou willen antwoorden, alleen als je dat zou willen hoor )

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Homo met relatie oprecht christen?

Berichtdoor boer » 20 jan 2012 06:42

mattheus 19:12b
(wellicht te remonstrants, maar voor mij lijkt het te werken ;-)
matth 10:38,39.

Ik ben dan wel uit de kast, maar je krijgt me er noch terug in, noch op ;-),
Kan Madame Schwartz proberen wat minder te polariseren en beschuldigen ?
Ik ben voor of ik ben tegen voegen niets toe mits er een onderbouwingbij staat waarom je voor en tegen bent, en dan het liefst bijbelteksten, ja.
Dat is tenslotte het enige middel wat we hebben, wat Waarheid is.
Laatst gewijzigd door boer op 20 jan 2012 14:45, 2 keer totaal gewijzigd.

Noir
Sergeant
Sergeant
Berichten: 259
Lid geworden op: 18 mei 2011 12:26

Re: Homo met relatie oprecht christen?

Berichtdoor Noir » 20 jan 2012 08:13

Wat ik alleen maar zei boer was dat ik een homoseksuele relatie afkeurt. Ook ik heb dit hele topic doorgelezen en heb ook de reacties van Polloweb gelezen. Hij/zij is het zeker niet met mij eens dat ik een homoseksuele relatie afwijs. Dat heb ik wel uit de reacties gelezen. Nu is het absoluut niet zo dat ik zulke mensen als minderwaardig beschouwt. Ik zou je zeker de kast niet meer in willen en durven duwen omdat ik erg veel respect heb voor mensen die er voor kiezen een leven aan te gaan zonder relatie. Overigens is huisvrouw geen minderwaardig beroep (en ik ben geen huisvrouw).
Wat je bent, bewijst wat je kunt. Wat je ermee doet, bewijst wie je bent.

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Homo met relatie oprecht christen?

Berichtdoor boer » 20 jan 2012 10:18

Noir schreef:Wat ik alleen maar zei boer was dat ik een homoseksuele relatie afkeurt. Ook ik heb dit hele topic doorgelezen en heb ook de reacties van Polloweb gelezen. Hij/zij is het zeker niet met mij eens dat ik een homoseksuele relatie afwijs. Dat heb ik wel uit de reacties gelezen. Nu is het absoluut niet zo dat ik zulke mensen als minderwaardig beschouwt. Ik zou je zeker de kast niet meer in willen en durven duwen omdat ik erg veel respect heb voor mensen die er voor kiezen een leven aan te gaan zonder relatie. Overigens is huisvrouw geen minderwaardig beroep (en ik ben geen huisvrouw).


Altijd weer systematisch kiezen voor de zwartste uitleg, he?
Ik zeg toch niet dat huisvrouw een minderwaardig beroep is?
Dat maak jij ervan.
Waarom leg jij alles negatief uit, de Schrift inclusief?
En of jij iets afwijst of niet, dat doet me niets, jij keurt damesbroeken en leggings ook af waarrsschijnlijk , en naar de supermarkt gaan op zondag, of de volwassendoop.
Wel , mijn familie ook, maar zolang er geen bijbelse onderbouwing mee komt, is het een wettische, menselijke inzetting, die ze buiten de genade plaatst.
En al helemaal omdat ze denken er iets mee te kunnen verdienen.
Seks tussen 2 mensen van hetzelfde geslacht is niet conform de scheppingsorde, dus acht ik het een kruis wat de homo mag dragen, waarbij de christelijke homo het misschien wel graag draagt, wetende dat hij schatten verzamelt in de hemel, niet op aarde.
Wat de ongelovige doet, is niet mijn zaak.
Ik ben geen Calvijn of Luther , die zich met de wereld bemoeit en inlaat, hen wetten en regels oplegt en kruidenvrouwtjes op de brandstapel laat gooien om OT wetten uit te voeren in een door mensen opgestelde theocratie.
Wij zijn vreemden hier, ons koninkrijk is niet van deze wereld.
Bovendien probeer ik Andermans knecht niet te oordelen.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 98 gasten