Zwanger deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor Dippie » 03 nov 2011 09:31

Vanaf wanneer hebben jullie die zeiltjes dan al neergelegd? Bij 37 weken gelijk?
Wij moeten ons bed gaan verhogen, maar ik heb daar zo geen zin in! Ik vind het prima zoals het staat nu en heb geen last met in en uitstappen. Als het hoger staat kan ik volgens mij met een opstapje mn bed in en uit klimmen, das toch niet echt bevoordelijk? Zeker niet na de bevalling!
Gister samen met manlief de kelderkast schoongemaakt en opgeruimd, en één van de lade's in de keuken. Lekker gevoel zeg! :-) Op dit moment worden de rolluiken geplaatst boven, dus vanavond maar weer een doek door de babykamer halen :wink:
Verder alles dus nog prima! Vandaag mn eerste echte officiele verlofdag, ik had twee weken vakantie hiervoor, zodat ik lekker langer verlof heb na de bevalling :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor MissF » 03 nov 2011 10:48

Hier lag bij Jurian het moltonzeil er wel met 37 weken, bij Frederiek met 38 weken ofzo.
En het bed op klossen vond ik heerlijk. Het went heel snel, en het stapt er zo lekker uit, je kunt je er zo uit laten rollen :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor ajl » 03 nov 2011 12:04

Hier alle keren toch maar het zeiltje met 37 weken op bed gelegd. Het is een onding en ook het is warm, zweterig en knispert. Bed op klossen vind ik ook niets, ons matras is nl iets lager dan de bedrand en daar heb ik last van als het bed op klossen staat. Vorige keren toch wel met 37 weken op klossen gezet, maar volgens manlief heeft hij de klossen er wel in een kwartier onder, dus nu gaan ze er pas onder als de bevalling begint. Met de bevalling en in de kraamtijd moet het bed op klossen staan of in ieder geval 75 cm hoog ofzo, anders komt de kraamhulp niet.

NdW
Luitenant
Luitenant
Berichten: 680
Lid geworden op: 19 jul 2008 09:48
Contacteer:

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor NdW » 03 nov 2011 12:10

Ik heb er een dik badlaken onder gelegd, omdat het zo warm was en ik toch al slecht sliep. De VK gaf me die tip. Ze zei: Bij 1 op de 10 begint de bevalling met het breken van de vliezen, dus die kans is niet groot... laat het nu bij mij net zo beginnen. Maar ik zat op de wc, dus heb vervolgens het zeiltje eronder gelegd. Ik vond het vroeg genoeg met die warmte.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 nov 2011 12:23

ik heb die bevallingsmatjes eronder gehad, geen zeil. Die hebben we pas tijdens het echte werk eronder gedaan. Maar dan overdwars en daaover een strandlaken, dus op ons hoeslaken.

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor Dippie » 03 nov 2011 12:28

Ik ga kijken hoe het gaat als het bed op klossen staat, als ik het echt zeer irritant vind, bel ik de verloskundige en kraamhulp om te overleggen. Het moet toch niet zo zijn dat ik minimaal 4 weken last heb met in en uit bed komen omdat hun een paar keer controles moeten doen?
Ik heb een gehandicapte zus en die gebruikt van die onderleggers in bed, ik denk dat ik er daar maar een paar van neem. Die zijn ook gewoon zacht en als het echte werk begint kunnen we de rest erbij leggen :-)
Afbeelding

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 nov 2011 12:34

krukje naast bed! had ik ook! bij marijn hebben we ons bed niet op poten gezet, de minimale hoogte is 75 cm en laat het bij ons 78 cm zijn!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor ajl » 03 nov 2011 12:45

Dippie schreef:Ik ga kijken hoe het gaat als het bed op klossen staat, als ik het echt zeer irritant vind, bel ik de verloskundige en kraamhulp om te overleggen. Het moet toch niet zo zijn dat ik minimaal 4 weken last heb met in en uit bed komen omdat hun een paar keer controles moeten doen?
Ik heb een gehandicapte zus en die gebruikt van die onderleggers in bed, ik denk dat ik er daar maar een paar van neem. Die zijn ook gewoon zacht en als het echte werk begint kunnen we de rest erbij leggen :-)


Gewoon kijken hoe snel je man ze onder het bed krijgt en dan doe je ze pas als de bevalling begint onder de poten. Dan is het maar een week. Op het moment dat de kraamhulp de deur uitloopt, worden ze bij ons er al meestal onder vandaan gehaald.

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor Dippie » 03 nov 2011 12:51

Ja, een krukje. Dus 4 weken mn bed in en uit klimmen, daar heb ik dus geen zin in :P Krijg mn sokken nu al moeilijk aan, zit op de rand van mn bed. Als ik dus nog hoger zit, dan kukkel ik volgens mij naar voren :P
We hebben 12! poten om eronder te zetten, matrassen en bed in zn geheel moeten apart omhoog :-( Dus dat gaat manlief ook niet lukken in zn uppie :wink:
Heb op een ander forum wel gelezen dat als ze er moeite mee hadden of wat dan ook, ze na een belletje vaak niet zo moeilijk zijn, dus kijk het maar even aan.
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor ajl » 03 nov 2011 12:55

Oei ik dacht dat wij er al veel hadden met 8 poten. Dat gaat dan inderdaad niet lukken. Wat bij ons ook meespeelt is dat wij zoonlief nog regelmatig bij ons in bed in slaap laten vallen, omdat zijn zusje hem anders wakker houdt. Zo'n hoog bed vind ik voor een 3 jarig jongetje ook wat te veel van het goede.

Vanmorgen ben ik trouwens naar de vlk geweest. Het lijk erop dat ukkie goed ligt en het hoofdje ligt ook al vast, al was dat bij een 3e kind geen wet van meden en perzen, omdat ze vaak meer ruimte hebben om te draaien. Ik moest trouwens ook voor het eerst op de weegschaal, schijnt een nieuwe richtlijn te zijn. Nu met 37,5 weken 15 kg gegroeid. Valt mij erg mee. De laatste 20 weken maar 5 kg aangekomen.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 nov 2011 12:58

en anders tijdens de bevalling een matras erboven op? met een paar planken er tussen? als je dat in de hoek van je slaapkamer hebt staan is dat ook geen probleem en zo klaargelegd!

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor Dippie » 03 nov 2011 13:03

Ja, een matras erop kan ook, maar dat vind ik dan weer zonde van mn elketrische bedbodems :wink: Kan ik er nog geen gebruik van maken (alhoewel ik er nu elke nacht al gebruik van maak :P)

Nog een ander vraagje. Ik ben nu 36 weken en voel het kindje juist onwijs veel en goed! Heb het idee dat hij nog helemaal draait en al, zo gaat ie soms te keer! Volgens de vk lag hij/zij vorige week mooi met zn koppie naar beneden, dus neem aan dat er ook niet meer zoveel kans is dat hij nog gaat draaien dan? Het meeste voel ik zo rond mn navel.
Afbeelding

Gebruikersavatar
AikonGirl
Majoor
Majoor
Berichten: 2376
Lid geworden op: 10 apr 2004 12:34

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor AikonGirl » 03 nov 2011 13:05

Ik weet niet of je (plaats voor) een logeerbed hebt, anders zet je die gewoon op klossen.
Ons bed heeft ook 12 pootjes.
Bij de oudste wel op klossen gezet, en bij de jongste hadden we een apart bed voor de bevalling klaargezet.

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor Dippie » 03 nov 2011 13:07

AikonGirl schreef:Ik weet niet of je (plaats voor) een logeerbed hebt, anders zet je die gewoon op klossen.
Ons bed heeft ook 12 pootjes.
Bij de oudste wel op klossen gezet, en bij de jongste hadden we een apart bed voor de bevalling klaargezet.


Niet in de slaapkamer nee :wink: Daar past al net met passen en meten een wiegje naast en dan waarschijnlijk het nachtkastje ook even weg. We hebben wel een logeerbed in de andere kamer, maar dat bed gaat volgens mij never omhoog, is mijn oude bed, een hele bedbank van Ikea :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
AikonGirl
Majoor
Majoor
Berichten: 2376
Lid geworden op: 10 apr 2004 12:34

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor AikonGirl » 03 nov 2011 13:12

Dippie schreef:Niet in de slaapkamer nee :wink: Daar past al net met passen en meten een wiegje naast en dan waarschijnlijk het nachtkastje ook even weg. We hebben wel een logeerbed in de andere kamer, maar dat bed gaat volgens mij never omhoog, is mijn oude bed, een hele bedbank van Ikea :wink:

Bed hoeft toch ook niet in de slaapkamer te staan? Is alleen voor de bevalling en controles.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 90 gasten