Zwanger deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor Dippie » 03 nov 2011 13:14

Das waar, maar het bed dat we hebben gaat dus ook niet omhoog.
Afbeelding

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor Sophie77 » 03 nov 2011 13:21

Zelf heb ik nooit last gehad van het hoge bed; ons bed is zonder klossen al hoog, er hoefden maar lage klossen onder om 'm op de vereiste 75 cm (uit m'n hoofd gezegd) te krijgen. Scheelt natuurlijk wel dat ik niet heel kort ben, anders had ik misschien ook een krukje nodig :wink:. 'k Snap ook wel dat het gevraagd wordt; niet alleen voor de bevalling en de controles, maar bij ons werd ook vrijwel elke dag het bed verschoond en ook dat gaat veel beter als het bed op een fijne werkhoogte staat. Als je full-time kraamverzorgster bent is het absoluut nodig dat er zulke aanpassingen gedaan worden, anders sloop je je rug!

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor Dippie » 03 nov 2011 13:25

Dat snap ik ook wel, maar het lijkt me niet de bedoeling dat ik straks continu last heb om mn bed uit te komen, zeker niet na je bevalling. Ik ga het een nachtje aankijken en vind ik het zeer irritant, dan ga ik gewoon bellen.
Afbeelding

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor juffiejuf » 03 nov 2011 13:34

@ dippie; hier hetzelfde probleem; wij hebben ook 12 poten om hoog te zetten dus dat is ook niet ff gedaan (8 van de lattenbodems en 4 van het ledikant) Heb de klossen wel gehaald en nu nog ff afwachten wanneer we ze er onder gaan doen. Bij intake van kraamzorg werd hoogte van het bed nog eens extra benadrukt bij mij. Ik moet ook een krukje of iets dergelijks naast het bed gaan zetten want ben vrij klein.
Lekker hoor dat jullie rolluiken krijgen! Dadelijk lekker donker voor de kleine om te slapen!
Kan best dat je veel leven voelt rond de navel en dat de kleine wel goed ligt. Bij mij is de baby wel helemaal ingedaald maar net boven de navel en zijkant voel ik de benen of armen.

@ ajl; netjes gedaan joh; 15 kg aangekomen!! Ik zag gisteren dat ik nu ook totaal 15 kg ben aangekomen. Tja, dat gaan we er wel weer afhalen na de bevalling :-k Hopelijk blijft de kleine ingedaald bij je zitten.

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor Dippie » 03 nov 2011 13:48

@juffiejuf: Bij mij heeft ze het ook extra aangehaald en omcirkeld in het zorgplan. Maarja...Ik dacht er toen nog niet zo erg over na! Bij ons idd ook 4 voor het bed en 8 voor de bodems! Zei de kraamhulp dat je maar voor een krukje moest zorgen dan? Ik ben idd ook niet zo groot, dus tjah....
Ach, wie weet staat het bed zo omhoog en vind ik het héérlijk :mrgreen:
Heb jij de box ook al staan of nog niet? Ik kon echt niet meer wachten en tegen die doos in de gang aan kijken (stond er al weken) dus van het weekend hebben we hem neergezet :P Manlief wilde er nog mee wachten, maar heeft me toch maar geholpen :P En nu vind ie het helemaal leuk dat hij er staat en het staat niet eens in de weg, wat ik namelijk wel had gedacht! Is zo'n lief gezicht! Haha, en dan ligt er nog niks in 8)
Afbeelding

jantine76
Sergeant
Sergeant
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 jan 2008 18:14

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor jantine76 » 03 nov 2011 17:01

Wij hebben een boxspring en deden die altijd allebei wel omhoog (10 bedverhogers). De ombouw lieten we gewoon staan op normale hoogte, dat kon niet anders ivm schuine wanden. Ging prima en je ziet er niets van, omdat het dekbed erover viel.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor juffiejuf » 03 nov 2011 18:00

@ dippie; wij zijn gewoon van die a.s. enthousiaste moeders van het eerste kindje dat we beide de box al hebben opgezet! :lol: Ik vind het dus helemaal niet gek hoor dat jullie die al opgezet hebben! Hier staatie ook al een paar weekjes en hij staat toch niet in de weg.

Wij krijgen een kennis/ vriendin als kraamhulp van RST en die gaf aan dat ze dacht dat ik wel opstapje nodig had voor het bed ja. Zij gaf aan dat verloskundigen het ook willen als ze komen kijken. Die paar weekjes kom ik wel door met een krukie van de ikea ;-) Voortaan moeten we maar een bed kopen zonder zoveel poten :D

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor Sterretje » 03 nov 2011 18:22

hier soort verpleeghuisplastic. Dat is niet knisperig of heel warm o.i.d. Dan gewoon molton en matrashoes erover. (vanaf 37 weken denk ik)
Time flies when you have none!

gempa
Kapitein
Kapitein
Berichten: 992
Lid geworden op: 18 mei 2008 12:20

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor gempa » 03 nov 2011 21:02

box, welke box?? :lol:

ik had geen plastik, maar naar 4 bevallingen zonder gebroken vliezen , was ik bij nr 5 ook wel veilig,

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor Memmem » 03 nov 2011 21:30

gempa schreef:box, welke box?? :lol:

ik had geen plastik, maar naar 4 bevallingen zonder gebroken vliezen , was ik bij nr 5 ook wel veilig,

Ben ik dan altijd gek geweest, hier ook nooit spontaan gebroken vliezen maar braaf elke keer een incontinentiemolton erop. Voordeel van dat ding was wel dat het niet zweet.

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor Sterretje » 03 nov 2011 21:34

Ik hoop hier op ongeveer 3cm ontsluiting in week 39, vliezen breken en de boel laten komen... scheelt veel gesmeer;-)
De verloskundige gaf pas aan dat maar van 10%/15% de vliezen spontaan breken. Wat dat betreft...

Bed op klossen vond ik vorige keer wel fijn. Net als MissF: je rolt zo lekker je bed uit;-)
Time flies when you have none!

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 nov 2011 22:01

oh hier stond bij beide de box niet. Uit angst em weer op te moeten ruimen.

ehm..sterretje.. ik zat op 4 cm bij 39 weken! :) zonder enkele serieuze wee! kinderen baren is hier het probleem niet.. haha.. zwanger zijn en babytijd zijn verschrikkelijk heftig en zwaar

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor Evelien » 03 nov 2011 22:29

Hier was het kindje niet ingedaald maar de vliezen waren wel gebroken. Sjonge wat vies, vooral als het met golven er uit komt zetten en er nog niks gebeurd (geen weeen).

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor MissF » 03 nov 2011 23:21

Hier is het niet nodig geweest, bij Jurian braken wel de vliezen, maar ik zat net op het toilet, bij Frederiek zijn ze waarschijnlijk wel gebroken, maar niet in bed, en ook helemaal niet met golven. Bij haar ben ik thuis bevallen, had ik aan mijn kant wel het moltonzeil, maar ik ben op mijn mans kant bevallen (i.v.m. rechtshandige vk ofzo).

wij hadden ook 12 klossen onder het bed, hebben 2 aparte boxsprings, maar ik heb het gewoon zelf gedaan, alleen, met mijn 37 weken zwangere buik :oops: Mijn man had niet anders verwacht, zei ie toen ie thuis kwam, maar een beetje dom wel. Maar ach, als de bevalling erdoor opgewekt zou worden, dan was dat neit zo erg, met 37 weken, dacht ik toen :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor vpk » 04 nov 2011 07:14

nee, en juist als je het door zulk soort bezigheden zou willen opwekken zul je toch zien dat er nog niets gebeurt... :lol:
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten

cron