Zwanger deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor Memmem » 10 apr 2013 21:26

Alle nieuwe zwangeren gefeliciteerd.

Ik zal (over)morgen een nieuw lijstje van zwangeren proberen te maken.
Evelien schreef:Alcohol heb je niet of amper nodig (hier niet nodig geweest).

Hier gebruiken ze het altijd om de thermometer schoon te maken, zou het wel aanschaffen.
En kraamverband koop ik altijd standaard 2 pakken bij.

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor Jannoek » 11 apr 2013 07:30

Hier gebruikte de kraamzorg de alcohol juist heel veel. Inderdaad voor de thermometer, maar ook voor ze F in bad deed bijvoorbeeld om het badje te ontsmetten. Dus denk dat het ook afhankelijk is van de kraamzorg :)
Ik had ook nog heel veel over vanwege ziekenhuisbevalling. Heb het weggegeven aan iemand die een paar maanden later moest bevallen en geen pakket kreeg van de zorgverzekering.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor ajl » 11 apr 2013 08:04

Hier ook altijd heel veel over van het kraampakket. Ik kreeg mijn kraampakket gisteren al van de zorgverzekeraar :shock: . Dan komt het ineens weer heel dicht bij.
Alcohol is altijd handig om in huis te hebben. Ik gebruik het altijd voor het schoonmaken van de thermometer en eigenlijk komt het altijd wel op.

Inspectie van de kraamzorg heb ik ook nog nooit gehad. De eerste keer zijn ze wel aan huis geweest, maar dat was in week 32, toen moest echt nog alles gebeuren en ik merk namate ik meer kinderen krijg dat het klaarmaken ook steeds langer op zich laat wachten. Ik denk dat ik er nu tijdens mijn verlof aan ga beginnen. Eerder lukt gewoon niet. De commode is nog in gebruik voor de andere kids en de kledingkast voor dochterlief komt eind mei, dus dan gaat alles pas over.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor schelpje3 » 11 apr 2013 12:57

Alcohol kun je gebruiken als er bijv een virus heerst (Noro) en één of meerdere leden van het gezin last krijgen van diarree.
Dan kun je daarmee de deurkrukken en wc bril ontsmetten.
Ook in tijden van griep heel nuttig. De meeste beestjes worden nl via handcontact overgedragen.

Gebruikersavatar
refo
Mineur
Mineur
Berichten: 179
Lid geworden op: 19 nov 2002 21:04
Locatie: Gouda

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor refo » 11 apr 2013 19:36

schelpje3 schreef:Alcohol kun je gebruiken als er bijv een virus heerst (Noro) en één of meerdere leden van het gezin last krijgen van diarree.
Dan kun je daarmee de deurkrukken en wc bril ontsmetten.
Ook in tijden van griep heel nuttig. De meeste beestjes worden nl via handcontact overgedragen.


Sjonge, dus een borrel helpt tegen virussen. Dat zou goed nieuws zijn!

Maar helaas:

Maatregelen ter voorkoming Norovirusbesmetting

Na het toiletbezoek of na contact met een patiënt met diarree of braaksel dienen de handen grondig gewassen te worden met zeep (middelen als chloorhexidine en alcohol zijn niet werkzaam tegen dit virus). Dit is van essentieel belang om verspreiding van het virus te voorkomen.

Gebruikersavatar
petra85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 965
Lid geworden op: 17 apr 2008 16:29

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor petra85 » 12 apr 2013 08:12

Als er nog iemand interresse heeft in een kraampakket ( CZ ), heb hier nog een doos staan.
Zelf paar dingen aanvullen en je ben compleet.
( tegen verzendkosten)

boer
Majoor
Majoor
Berichten: 2348
Lid geworden op: 20 mar 2011 12:11
Locatie: far far away.

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor boer » 12 apr 2013 08:37

Over beestjes en zwanger gesproken, ik zou eerst maar eventuele poezenbeesten de deur uit doen, Toxoplasmose is geen lolletje.
google maar eens op wat je kunt krijgen van katten

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor Stip » 12 apr 2013 16:07

De resten van je kraampakket kun je ook doneren aan stichting Baby hope.

Stichting Baby Hope zamelt kraammaterialen in voor kraamprojecten in Afrika, India, Zuid-Amerika en Oost-Europa. Doel is meer hygiëne tijdens bevallingen, zodat meer vrouwen hun pasgeboren baby’s levend en wel tegen zich aan kunnen drukken.

Hier alcohol wel veel gebruikt inderdaad voor het ontsmetten van de thermometer en de eerste keer het badje. Ook de celstofmatjes heb ik veel gebruikt met liggend voeden in bed, H spuugde nogal eens, dat werd dan mooi opgevangen.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor Acire » 12 apr 2013 18:29

petra85 schreef:Als er nog iemand interresse heeft in een kraampakket ( CZ ), heb hier nog een doos staan.
Zelf paar dingen aanvullen en je ben compleet.
( tegen verzendkosten)


Oh, wat cool. Mag ik 'm? :)

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor Memmem » 12 apr 2013 22:21

Ik heb een nieuw deeltje geopend
http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?f=5&t=26430

Deze ga ik sluiten.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten