Zwanger deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor ajl » 04 nov 2011 08:37

paprikameisje2 schreef:ohehm..sterretje.. ik zat op 4 cm bij 39 weken! :) zonder enkele serieuze wee! kinderen baren is hier het probleem niet.. haha.. zwanger zijn en babytijd zijn verschrikkelijk heftig en zwaar


Bij mij is het juist precies andersom. Bevallen is hier het grote probleem, zie er ook als een berg tegenop. Zwanger zijn en de babytijd gaan van een leien dakje ( op de eerste 7 weken huilen na, maar dat is te overzien)

Vannacht weer veel wakker gelegen, ik kon mijn draai niet vinden en had weer eens veel weeën, hoop dat het ook zoden aan de dijk zet met ontsluiting, maar heb zo'n vermoeden van niet :wink:

pol
Majoor
Majoor
Berichten: 2482
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:47

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor pol » 04 nov 2011 08:53

Een bevalling is effe heel hard doorbijten..... en ervoor gaan...... en dan hou je ook iets heel moois in je armen.

Gisteren gelachen. Bij een kennis van mijn schoonouders verwachtten ze een kind. 20 weken echo en het is een meisje.... Kamertje gebr. wit met tierenlantijntjes van roesjes en kantjes en een roze ledikantje.
Gistermorgen na een voorspoedige bevalling zijn ze ouders geworden van een wolk van een zoon!!!

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor vpk » 04 nov 2011 09:06

:mrgreen:
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

gempa
Kapitein
Kapitein
Berichten: 992
Lid geworden op: 18 mei 2008 12:20

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor gempa » 04 nov 2011 09:11

oeij balen

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor Sterretje » 04 nov 2011 10:19

pol schreef:Gisteren gelachen. Bij een kennis van mijn schoonouders verwachtten ze een kind. 20 weken echo en het is een meisje.... Kamertje gebr. wit met tierenlantijntjes van roesjes en kantjes en een roze ledikantje.
Gistermorgen na een voorspoedige bevalling zijn ze ouders geworden van een wolk van een zoon!!!


Daarom zou ik, als ik de boel er op zou inrichten echt een 30 weken/pretecho willen voor de zekerheid.
Bij AJS wisten we dat het een meisje werd door de 20 weken echo maar hebben de kamer grijs/wit gedaan. Alleen de acc. rose en bloemen e.d. Die konden zo worden neergezet/weggelaten. En naast grijze en witte dekbedjes ook rose, maar die konden ook in de kast blijven liggen. Mijn schoonzusje die verloskundige is maakt het ook mee dat het 'fout' is gezegd... Dus nooit gokken op de 20 weken vind ik.
Time flies when you have none!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor ajl » 04 nov 2011 10:23

Je hoort het toch nog wel regelmatig, helemaal het meisje dat toch een jongen is verhaal.. Toen ik in een ver verleden als vpk 2 weken op de kraam meeliep waren er in 2 weken tijd 3 echtparen die dachten dat ze een meisje kregen en het werd toch een jongen.

Bij ons hebben ze met 3 echo's gezegd dat het een jongen zou worden en wij konden het zelf ook overduidelijk zien. Mocht het toch een meisje zijn, dan hebben wij nog 3 dagen voor een naam :mrgreen: Kamertje zou niet zoveel uitmaken, is toch rood/wit en het alle babykleding van C. is zo gewassen.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor MissF » 04 nov 2011 12:23

Om die reden hebben wij het kamertje qua muren en meubeltjes ook neutraal gehouden, taupe en wit. En roze gordijnen, aankleedkussen, vlaggetjeslijn en mandje. Maar die dingen zijn zo simpel weg te halen als het wel een jongetje was geweest. Nu ze echt een meisje is, heb ik pas nog een roze spiegel erbij gekocht, waar ze in kan kijken als ze op het aankleedkussen ligt.
Bij Jurian hadden we een zwart/wit, grijs en okergeel kamertje, en regelmatig zeiden mensen dat we zeker al wisten dat we een jongetje kregen, door die kleuren. Maar dat was helemaal niet zo, ik vond het ook voor een meisje leuk :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor Dippie » 04 nov 2011 12:36

Haha, grappig verhaal :P
Wij hebben alles lekker neutraal, maar we weten dan ook niet wat het gaat worden :-)

Ik wordt een beetje 'moe' van alles gekke en enge dromen die ik 's nachts heb. Ik durf soms gewoon niet meer te gaan slapen omdat ik bang ben wat er nou weer gaat gebeuren :( Vannacht zat ik dus met 36 weken met ons kindje in mn armen, we zouden nog een echo krijgen, maar voordat we die kregen zei ze al dat ons kindje ernstige hartafwijkingen had en weggehaald moest worden (36 weken :P) We waren het er niet mee eens en heb gesmeekt om het te laten zitten. Toen zat ik opeens met een meisje in mn armen, het leefde wel, maar ze zou een spuitje krijgen ofzo :-k En toen werd ik gelukkig weer wakker ](*,) Was wel even van slag :( manlief wakker gemaakt, maar gelukkig had ik nog een dikke buik :mrgreen:
Hadden/hebben jullie hier ook zo'n last van? Heb nog veel meer gekke dingen gedroomd, mn man die werd gezocht voor een moord, en zeker in de periode dat onze opa was overleden, zoveel enge dingen toen gedroomd!
Afbeelding

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor vpk » 04 nov 2011 12:55

ah, wat vervelend zeg. ik droomde tijdens de zwangerschappen ook veel en ook wel nare dingen, maar niet zo heftig! het lijkt wel levensecht hè? heel apart.. zal wel met je hormonen te maken hebben.

wat een leuk idee missf, om een spiegel bij het aankleedkussen te zetten!

hier is de babykamer grijs met wit, maar wordt nu nog alleen gebruikt om kleding ed in de kast te leggen. dochterlief slaapt in de wieg op onze kamer, en nu we een nieuwe dakkapel hebben, hebben we zo'n enorme vensterbank. daarin ligt het aankleedkussen en een mandje met spulletjes..best handig!
de oudste heeft een half jaar bij ons op de kamer gelegen, maar deze dame wordt nu al elke keer wakker als wij pas naar bed gaan als zij al slaapt, of als 's ochtends de wekker gaat.. :-k .
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor juffiejuf » 04 nov 2011 14:23

@ dippie; heel herkenbaar dat dromen! Droom ook echt over de gekst mogelijke dingen. Zal wel weer overgaan hoop ik!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor Evelien » 04 nov 2011 15:19

vpk schreef:ah, wat vervelend zeg. ik droomde tijdens de zwangerschappen ook veel en ook wel nare dingen, maar niet zo heftig! het lijkt wel levensecht hè? heel apart.. zal wel met je hormonen te maken hebben.

wat een leuk idee missf, om een spiegel bij het aankleedkussen te zetten!
.


Hahaha...mijn man droomde ook dat soort dingen. En ik ook. Echt zo apart. Ook wel dromen die mooi waren maar wel te maken hadden met de zwangerschap.


En MissF, zeker leuk zo'n spiegeltje. Je brengt me wel op een idee.

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor Sterretje » 04 nov 2011 18:56

Ik droom wel veel erger. Was bij AJS ook zo. Maar niet direct rondom de zwangerschap. Gewoon over van alles.
Dan maak ik mijn man wakker omdat het plafond lekt of omdat er een kat door de kamer loopt..... Of ik gil omdat er een vreemde aan mijn voeten zit :mrgreen:
Time flies when you have none!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor Evelien » 05 nov 2011 08:22

wahahaha...

Die dromen ook he. k Heb het nu ook en het varieert van heel eng tot enorm komische dromen.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor ajl » 07 nov 2011 09:19

@ dippie en juffiejuf Hoe is het bij jullie?
Hier alles wel goed, afgelopen vrijdag dacht ik dat het begonnen was, de hele avond en een deel van de nacht weeën gehad. Uiteindelijk toch in slaap gevallen. Nu ook nog regelmatig weeën, maar minder heftig. Ik hoop dat het ook zoden aan de dijk heeft gezet qua cm ontsluiting. Als ik straks kan beginnen met een cm of 4 zou leuk zijn :D .

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor Dippie » 07 nov 2011 10:54

@ajl: Hier gaat alles nog allemaal hetzelfde :) Dus nog geen last van weeën of wat dan ook :P Kben zo benieuwd hoe dat gaat voelen! Haha.. Heb vanmorgen weer heerlijk uitgeslapen, ga zo maar eens douchen en dan nog maar wat in mn huisje doen.
Afbeelding


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten

cron