Zwanger deel 13

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2718
Lid geworden op: 31 mar 2003 20:22
Contacteer:

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor Haai » 31 jan 2013 19:46

Sjonge, wat een hoop nieuws hier ineens!
AG, Duschka en jaccootje: gefeliciteerd en een hele goede zwangerschap toegewenst!

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor 654321 » 31 jan 2013 20:02

MissF schreef: ajl, haha, ja, maar ik kan me ook nog goed herinneren dat ik die 2,5 jaar verschil tussen J en F minimaal vond en best pittig dat eerste jaar, dus als het zo ver komt dat we 'voor een derde gaan' dan liever met iets meer leeftijdsverschil ;)


Ik vind weinig leeftijdsverschil juist enorm leuk en makkelijk!! Ze zitten zo in hetzelfde ritme, de oudste doet dan nog een middagslaapje, ze hebben algauw dezelfde interesses bij het ouder worden, ze spelen enorm veel samen, bij dagjes uit/vakanties dezelfde dingen leuk vinden enz. enz.
Het samen spelen, vriendjes zijn, elkaar niet kunnen missen, samen opgroeien vind ik het leuks van alles!
(Maar ja, we hebben het ook niet altijd voor het zeggen als we iets graag willen...)

Gefeliciteerd zwangeren!

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor Sterretje » 31 jan 2013 21:07

Van harte meiden! Wat fijn.
Lijkt me prettig dat je kunt 'kiezen' wat er tussen moet zitten...
Leek mij altijd prachtig om 3 kids in 3 jaar te hebben... weinig er tussen, je zit toch al in de 'trein' en leek me mooi voor later. Nu zit er tussen AJS en RJS 3 jaar en 3 maand... tja, we hebben niets te kiezen.
Time flies when you have none!

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor vpk » 31 jan 2013 21:38

Haai schreef:Sjonge, wat een hoop nieuws hier ineens!
AG, Duschka en jaccootje: gefeliciteerd en een hele goede zwangerschap toegewenst!
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor ajl » 01 feb 2013 10:22

Sterretje schreef:Van harte meiden! Wat fijn.
Lijkt me prettig dat je kunt 'kiezen' wat er tussen moet zitten...
Leek mij altijd prachtig om 3 kids in 3 jaar te hebben... weinig er tussen, je zit toch al in de 'trein' en leek me mooi voor later. Nu zit er tussen AJS en RJS 3 jaar en 3 maand... tja, we hebben niets te kiezen.


Dat is ook zo Sterretje en ik realiseer mij ook steeds meer hoe gezegend wij daarom zijn. Helemaal omdat ik zoveel andere dingen zie.

Al zie ik het ook wel als een dilemma. In hoeverre mag en kan je zeggen; 'nu is het genoeg'. Ik denk zelf dat wij 4 wel prima vinden, maar ik vind het zo raar. Elke keer als een ander kindje welkom zou zijn, was het er ook binnen 9 mnd. En dan nu zeggen; liever niet meer? Aan de andere kant als wij er niet iets mee doen, krijgen wij er nog wel 5.

blompje
Sergeant
Sergeant
Berichten: 270
Lid geworden op: 04 feb 2006 10:12

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor blompje » 01 feb 2013 10:42

Sterretje schreef:Van harte meiden! Wat fijn.
Lijkt me prettig dat je kunt 'kiezen' wat er tussen moet zitten...
Leek mij altijd prachtig om 3 kids in 3 jaar te hebben... weinig er tussen, je zit toch al in de 'trein' en leek me mooi voor later. Nu zit er tussen AJS en RJS 3 jaar en 3 maand... tja, we hebben niets te kiezen.


Idd sterretje.. er valt heel vaak niets te kiezen. En dan ben je ook heel dankbaar dat je dan toch die mooie kindjes hebt gekregen, zie ook zoveel anders in mijn omgeving. en het is ook niet voor iedereen haalbaar om steeds na 9 maanden weer zwanger te zijn al zou het wel lukken. Zelf heb ik zware zwangerschappen en bevallingen. Na een jaar voel ik me echt nog niet volledig de oude. Je moet toch ook kunnen genieten van je kinderen? En dat lukt mij niet als ik 9 maanden aan het overgeven ben.. Vind daarom ook tegenover je andere kinderen en zeker ook je relatie dat je je verantwoordelijkheid moet nemen. Ook al zou ik wel anders willen;-)

Rienuku

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor Rienuku » 01 feb 2013 11:30

Zwangeren: Gefeliciteerd! Geniet ervan!

Gebruikersavatar
-Judith-
Luitenant
Luitenant
Berichten: 609
Lid geworden op: 15 apr 2010 22:31

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor -Judith- » 01 feb 2013 12:19

Rienuku schreef:Zwangeren: Gefeliciteerd! Geniet ervan!

bakvis
Mineur
Mineur
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 jun 2010 15:58

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor bakvis » 01 feb 2013 12:38

Jaccootje, gefeliciteerd!!!! Hopelijk gaat de misselijkheid snel over en kan je heerlijk gaan genieten!!

@ ajl; een heel herkenbaar dilemma hoor! Zeker als je redelijk jong getrouwd bent, en steeds snel zwanger bent....dan kan je/ik er idd nog wel 5 krijgen.....Bij ons ook steeds wel weer een vraagstuk hoor!!

Net echo gehad en ukkie ligt gelukkig goed!! Ze verwachten wel een 8 pondertje :shock: De jongste was 2600 gram!! De zwaarste ruim 7 pond. Nou ja, afwachten maar. Voor nu heel blij dat het goed ligt!! Koppie ook al wat ingedaald dus 't draait ook niet meer terug - zeggen ze-
Wiegbekleding gewassen en gestreken en wiegje net opgemaakt; zo schattig weer!! :8>
De andere kids worden ook wel ongeduldig nu hoor, en wij stiekum met hen :wink:

Gebruikersavatar
petra85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 965
Lid geworden op: 17 apr 2008 16:29

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor petra85 » 01 feb 2013 13:10

Zwangeren, gefeliciteerd! Goede zwangerschap toegewenst!

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor lammetje » 01 feb 2013 14:10

Wat leuk, allemaal gefeliciteerd!! Hopelijk gaat alles goed en krijgen jullie tzt een gezond kindje!

juffiejuf
Luitenant
Luitenant
Berichten: 677
Lid geworden op: 14 apr 2011 13:02
Locatie: overal en nergens

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor juffiejuf » 01 feb 2013 19:33

Allemaal van harte gefeliciteerd!! Altijd weer spannend of alles goed zal gaan.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor paprikameisje2 » 01 feb 2013 20:40

blompje schreef: En dan ben je ook heel dankbaar dat je dan toch die mooie kindjes hebt gekregen, zie ook zoveel anders in mijn omgeving. en het is ook niet voor iedereen haalbaar om steeds na 9 maanden weer zwanger te zijn al zou het wel lukken.



ik pluk deze opmerking er even tussen uit. Ik ben dankbaar met wat ik heb, maar dat wil niet zeggen dat er geen verdiet is over het onststaan van ons gezin. Ik zou ook graag nog wel zwanger willen zijn, maar dat is met M op dit moment niet haalbaar, laten we reeel zijn, nog drie tot vier keer eruit moeten en dat ook nog met een baby, het moet verantwoord zijn. daarbij de verhoogde kans op miskramen, na zes zwangeschappen 2 kinderen zegt genoeg.
Iedereen zal dankbaar zijn met de kindjes die er zijn, maar dat wil niet zeggen dat we niet veel verdriet mogen hebben over wat er niet is! gezondheid, veel gezelligheid, etc etc..

Het lukt niet heel goed om mijn gevoel te verwoorden.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor ajl » 02 feb 2013 09:55

Ik wil niets aan jouw verhaal afdoen ppm, maar ik vind vaak dat bij dit onderwerp de andere kant ( erg vruchtbaar) niet snel besproken wordt en kan worden. Vaak wordt dan gedacht, wees blij dat het zo makkelijk gaat. Wij zijn niet superjong getrouwd en ik ben ook niet tegen anticonceptie. Toch vind ik het wel lasig worden welke keuze wij/ik straks moeten maken. Ik weet gewoon dat als wij niets gebruiken er binnen een jaar weer een volgend kind zich aandient. In hoeverre mag en kan ik zeggen 'nu is het genoeg'.

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Zwanger deel 13

Berichtdoor Duschka » 02 feb 2013 10:09

ajl schreef: In hoeverre mag en kan ik zeggen 'nu is het genoeg'.


Volgens mij is de "kinderzegen" gewoon een delicaat onderwerp en kan niemand anders die beslissing voor jou maken.
In hoeverre is het nog een zegen? Gaat het niet ten koste van de moeder en het gezin?
Wat voor de één nog acceptabel is, zal voor de ander niet zo zijn.
Persoonlijk denk ik dat alleen de (toekomstige) ouders in kwestie die afweging kunnen en mogen maken en dat het ook voor ieder heel verschillend en persoonlijk zal zijn, welke argumenten, gevoelsmatige zaken en wensen er doorslag zullen geven.

Ik denk dat je daar als buitenstaander gewoon niet over kunt en mag oordelen.

En dan kijk ik alleen maar even naar onze eigen situatie.

We zijn bijna tien jaar verder, en hoewel we nooit een groot geheim van onze kinderloosheid hebben gemaakt, hebben we ook nooit van de daken geschreeuwd dat het geen bewuste keuze was. (waardoor sommigen ervan uit zijn gegaan dat we voor het geld gingen ipv voor kinderen)

Er is veel verdriet geweest en ik geef eerlijk toe, ook wel eens een vorm van jaloezie als er binnen onze familie en vriendenkring weer een baby werd geboren.
Nu lijkt het er op dat deze zwangerschap goed mag gaan, ik ben immers over de helft.
Maar medisch gezien is het een vat vol zorgen.
Dus krijgen we nu het commentaar: "Was dit nou nodig geweest? Na al die jaren nog? Oude ouders krijgt het kind. Echt onverstandig...."

Dus hoe makkelijk is het oordelen aan de buitenkant...
Enerzijds zijn we dus het stel dat geen kinderen wilde, anderzijds zijn we nu het stel dat onverantwoord bezig is omdat we deze zeer en zeer gewenste zwangerschap met open armen ontvangen.

Ik bedoel maar....
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 42 gasten