Refowebkids deel 15

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

felisa
Mineur
Mineur
Berichten: 130
Lid geworden op: 15 mar 2011 13:13
Locatie: ergens in Nederland

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor felisa » 25 jan 2012 11:17

Hier hebben ze vooral op de kleuterschool echt nog een poeziealbum, vinden de kleintjes heel leuk, om al die plaatjes te bekijken. En voor later is het ook echt leuk.
Vriendenboekjes hebben ze vanaf groep 3, 4, zodat ze het zelf kunnen invullen. Mijn dochter heeft er eentje gekocht bij de speelgoedwinkel, maar je moet gewoon even kijken, het is per vriendenboekje verschillend. In die van haar staan bijv wel: Idool, en leukste muziekgroep, maar ja, daar vinden ze zelf wel wat op. Idool is vaak niet ingevuld, en leukste muziekgroep: ER zijn ook heel leuke kinderkoortjes :wink:

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor LauraC » 25 jan 2012 11:44

@ppm: misschien moeten die knullen dan maar eens in overleg ;) Serieus, ik denk dat ik het makkelijk heb gehad omdat hij al in een heerlijk ritme bij ons kwam. Zijn pleegouders zijn zulke 'rotten in het vak' ;) Michael doet het gewoon prima op een vast ritme en daar pluk ik de vruchten van!
A ja, het mijnenveld van de basisschool. Ik zie er nu al tegenop 8-[ Hier worden bijvoorbeeld kinderfeestjes vaak op zondag gegeven en tsja...dan kan Michael niet. En natuurlijk alle praat over tvprogramma's etc.
@Lenny: sterkte met je kleine meid. Dat is zeker schrikken zeg! Hopelijk heeft ze ook baat de de operatie.
Ik wil a.s. maandag, als M zijn prikken krijgt, toch ook eens aankaarten bij de dokter dat hij nog enorm veel kwijlt (altijd natte kin), snurkt, door zijn mond ademt, nasaal praat en sinds een week ook regelmatig vraagt: zeg dat eens wat harder mama. Nu weet ik niet of dat laatste gewoon ondeugendheid is ;) maar toch maar even aan hem voorleggen.

Gebruikersavatar
Bumba
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1113
Lid geworden op: 04 feb 2007 19:31

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor Bumba » 25 jan 2012 13:40

Even een vraagje: weet er iemand in de omgeving Rotterdam, Utrecht of Gouda een winkel waar bruidskleding voor meisjes wordt verkocht. Ik zie alleen maar online winkels en dat vind ik toch lastig.

Lenny
Luitenant
Luitenant
Berichten: 672
Lid geworden op: 02 jun 2007 10:42

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor Lenny » 25 jan 2012 13:52

@Bumba: sommige bruidsmodezaken hebben dat wel. Volgens mij heeft bijv. Speksnijder in Bergambacht het ook in de collectie van het bruidshuis.

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor Memmem » 25 jan 2012 14:06

Lenny, veel sterkte met de operatie en de onderzoeken.

J is net van boven naar beneden van de trap gerolt. Heeft haar hoofdhuid zo geschaafd dat er haren losgegaan zijn. Maar ze is blijkbaar bikkelhard voor d'r zelf want na een poosje bij mij gelegen te hebben ging ze alweer spelen.

Gebruikersavatar
Dippie
Majoor
Majoor
Berichten: 2088
Lid geworden op: 14 mei 2004 09:57
Locatie: HIA
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor Dippie » 25 jan 2012 14:10

Bumba schreef:Even een vraagje: weet er iemand in de omgeving Rotterdam, Utrecht of Gouda een winkel waar bruidskleding voor meisjes wordt verkocht. Ik zie alleen maar online winkels en dat vind ik toch lastig.


In Dordt zit er eentje. Weet niet hoe die heet, maar zit op de Voorstraat dacht ik...
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor liefie » 25 jan 2012 14:29

Leuk al die reacties! Nina mag eigenlijk overal wel aankomen( waar ze niet aan mag komen planten enz staan niet op haar hoogte) alleen de antieke potkachel mag ze niet aankomen (is niet aangesloten) En juist dat ding trekt haar aandacht heel erg (stond ook midden in de huiskamer) Nu heb ik de boel maar wat verbouwd en valt hij minder op (staat nu in de verste hoek in de huiskamer)

Als we tegen haar zeggen Nee zit ze echt zo te kijken van wat is er volgens mij hoort ze echt aan je stem dat je het op een andere manier zegt en dat maakt wel indruk.

@Lenny Heftig! Heel veel sterkte met de operatie en onderzoeken. Hoe oud is jullie meisje nu?

@MissF Leuke foto's van Frederiek ze heeft echt een mooie blanke huid!

@Memmen Dat is schrikken! Wel een dapper kind hoor...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor ajl » 25 jan 2012 14:40

O, memmem dat is schrikken. Wat een dapper grietje! Is ze niet bewusteloos geweest?

Hier een meisje dat ontzettend veel interesse krijgt in alle wc perikelen. Ze zit meerdere keren braaf op de wc, maar nog zonder resultaat. Bij haar broer ben ik pas begonnen met zindelijk maken toen hij al regelmatig wat op het toilet deed en eigenlijk was hij gelijk dag en nacht zindelijk. Hoe pakken jullie de training aan? Wanneer beginnen jullie?

Lenny
Luitenant
Luitenant
Berichten: 672
Lid geworden op: 02 jun 2007 10:42

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor Lenny » 25 jan 2012 14:44

bedankt allemaal!

@ liefie: ze is twee jaar en drie maanden. Ga het boekje 'Nijntje in het ziekenhuis' maar aanschaffen en even bij de bieb kijken of ze nog wat meer boekjes hebben, zodat ik haar toch een beetje kan voorbereiden!

@ LauraC: ik moest toch naar de huisarts ivm die aanvallen en toen heb ik gelijk gevraagd of zij even naar haar oren wilde kijken. Ze zegt nl. ook heel vaak: wat zeg je? Nu is dat denk ik deels gewoonte ;) maar ik had toch ook het idee dat ze niet alles hoorde. Ook is ze ongeveer non-stop verkouden, snurkt ze vreselijk en heeft ze vaak haar mondje open omdat haar neus dicht zit. De huisarts stuurde me gelijk door naar KNO arts nadat ze gekeken had. En die vond het toch echt wel nodig dat ze er zsm aan geholpen werd!

@ajl ik ben hier wel begonnen, maar dochterlief heeft er nog niet echt interesse voor.. Dus dan schiet het eigenlijk niet zo op. Ik probeer denk over een paar maanden maar weer!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor ajl » 25 jan 2012 14:47

@ lenny en Laura Hier ook een mannetje dat vaak vraag 'wat zeg je', maar nu ben ik er nog niet achter of dat gewoonte is of dat hij daadwerkelijk weinig hoort. Zijn neusamandelen zijn al wel geknipt en hij had buisjes, maar die zijn er inmiddels wel uitgegroeid. Hij slaapt ook altijd met zijn mond open, maar volgens mij is dat gewoonte geworden, doordat hij steeds verkouden was.

Lenny
Luitenant
Luitenant
Berichten: 672
Lid geworden op: 02 jun 2007 10:42

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor Lenny » 25 jan 2012 14:58

@ajl: is het niet mogelijk dan dat hij nog een keer buisjes moet? Ik heb nl. zelf drie keer buisjes gehad, elke keer als ze er uitgegroeid waren begon de ellende met ooronstekingen etc. weer en moest ik toch weer nieuwe. Ze deden dan wel een gehoortest bij mij, maar misschien is H. daar nog te klein voor? Het blijft lastig om uit te vinden of ze het nu echt niet horen of dat het een gewoonte is omdat te zeggen. Heb nl. ook wel eens het idee dat Lieke het zegt als ze iets wel hoort, maar niet snapt... ;)

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor ajl » 25 jan 2012 15:02

Hij heeft deze winter nog maar 1 keer oorontsteking gehad en dat was in oktober. Ik denk niet dat ze het 'zomaar' weer gaan doen. Toch lastig om uit te zoeken of ze het echt niet horen.

Gebruikersavatar
LauraC
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3818
Lid geworden op: 16 mar 2007 14:14
Locatie: Metheringham

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor LauraC » 25 jan 2012 15:02

Michael schijnt het op school niet te doen trouwens, vragen om herhaling. Daarbij is hij eigenlijk, vergeleken bij andere kinderen, bijna nooit ziek/verkouden en ooronsteking heeft hij nog nooit gehad. Dus wat dat betreft is het dus niet typisch 'amandelen'. Ik ga het gewoon even vragen. Ik wil niet dat hij straks op school voor gek loopt met een natte trui van de kwijl.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor ajl » 25 jan 2012 15:11

@ laura Hier deed zoonlief dat ook zo erg. Hij moest echt dagelijks meerdere keren schone kleding aan (en tot ruim 2 jaar had hij continue een slap voor :oops: ) en zijn kussen waste ik ook wekelijks. Wat bij ons hielp was hem erop wijzen dat hij zijn speeksel door moest slikken. Eerst deed hij dat echt slurpend, ook niet zo smakelijk, maar nu gaat het steeds beter en kwijlt hij bijna niet meer.

Max
Mineur
Mineur
Berichten: 182
Lid geworden op: 07 mei 2007 18:10

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor Max » 25 jan 2012 15:52

in spijkenisse zit er ook eentje, humpiedumpie dacht ik.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 103 gasten

cron