Refowebkids deel 15

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor MissF » 04 nov 2011 08:30

Bij Jurians school is een groep 0, dus mogen ze al 3 ochtenden als ze 3,5 zijn. Dat lijkt me wel fijn als een kind er eigenlijk al wel aan toe is, maar nog geen 4 is. Alleen is het hier de vraag of hij erheen gaat, omdat mijn schoonzus op hem gaat passen als hij daar op school zit. Maar als het maar 3 ochtenden is, dan blijven er nog 2 dagen over dat ik mogelijk ook werk, en dan zou hij weer naar het kdv/gastouder moeten die dagen. En we willen liever geen 2 oppasadressen voor hem, en dan ook nog school. Maar als het zou lukken is het wel heel fijn denk ik voor hem zelf. Maar ik begrijp dat groep 0 er niet is ppm?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor paprikameisje2 » 04 nov 2011 08:52

Nee er is geen groep nul. De kinderen mogen een halve morgen kijken en daarna de hele.dag komen om ze de maximale aantal uren te komen.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor MissF » 04 nov 2011 13:03

tjonge, ik denk dat een meisje toch echt meer kost qua kleding ;)
Ik was op zoek naar warme slofjes voor haar. Bij Jurian was er zo weinig keus, dat hij maar gewone goedkope van de Zeeman droeg, waren ook leuk en lekker warm. Maar nu zag ik voor Frederiek van die soort mini uggs. Zijn ze niet hoor, maar wel van die hogere warme slofjes. Zo lief :D Toen heb ik ze toch maar gekocht :) Waren nog goedkoper dan leren slofjes hoor (maar die wilde ik sowieso niet, die vind ik niet zo warm voor als ze in de maxi cosi naar buiten mee moet), dus zo erg was het niet, maar ik vind veel meisjeskleren toch een stuk leuker dan jongenskleren
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor 654321 » 04 nov 2011 13:31

Waar kun je leuke spijkerbroeken kopen voor niet al teveel geld? Ze moeten ook nog eens smal zijn, die van de Hema zijn bijv. veel te wijd. En ik hou niet van veel wassingen, zakken enz.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor trijntjejohanna » 04 nov 2011 13:40

Ter Stal!

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor liefie » 04 nov 2011 13:44

@ppm Ik heb respect voor je als ik je verhalen zo lees moet je het echt zwaar hebben! Maar volgens mij doe je het echt SUPER!

@MissF Wat een ondeugende zoon heb je ook :wink: Ik heb voor Nina ook van die nep uggs het staat heel schattig maar ze blijven niet zitten. Nu heeft ze super leuke leren slofjes en die blijven super goed zitten en ze heeft wel warme voetjes.

Kleding is zo leuk om te kopen... En dan denk je leuk jurkje kost maar 10 euro maar ja dan moet er ook nog een truitje bij een een legging/maillot ben je weer zo 20 euro kwijt haha.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor MissF » 04 nov 2011 13:54

Ze slapen nu allebei als roosjes, dus nu zijn ze zoooo lief ;)

Bij WE heb ik voor Jurian een smallere broek gekocht, maar dan moet je wel een knul hebben (of bestaat er ook een WE voor meisjes?). Mijn vriendins zoontje had pas zo'n geweldige smalle broek aan, volgens mij kwam die van de Zara.

Liefie, idd, een jurkje voor 10 euro valt wel mee, maar dan met shirt en legging of maillot vind ik het alweer snel te duur. Gelukkig zit ze nog goed in maat 62, en daar heeft ze genoeg van, en maat 68 heeft ze ook wel wat stelletjes liggen die ze bij haar geboorte kreeg, dus voorlopig hou ik me ook echt in :) Ik ben al blij dat ik Jurian weer goedkoop in leuke kleren heb kunnen steken voor de winter. Als ze allebei helemaal in het nieuw moeten, dan vind ik dat toch een behoorlijke uitgave in 1 keer :oops:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor liefie » 04 nov 2011 14:00

@MissF haha heerlijk dat ze alle twee liggen te slapen even lekker genieten van de rust :wink: Hoevaak slaapt Frederiek op een dag? Bijna Nina is het heel verschillend soms slaapt ze 4/5 keer op een dag een uurtje en soms ook 2 van een paar uur (vind ik wel fijner maar ja)
Nina zit allang in 68 62 was echt te kort. Ze heeft volgens mij best veel kleding maar ja het is zo leuk en ik verkoop ook best wat via marktplaats.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor MissF » 04 nov 2011 14:23

Tegenwoordig slaapt ze meestal 1 lange van een uur of 2 a 3 uur, en 1 van 3 kwartier tot een uurtje. en dan tussen half 7 en 7 weer voor de nacht. Vind ik ook fijner hoor, dan al die korte slaapjes. Dat deed ze eerder ook idd.
Nina toch al wel maat 68? Frederiek heeft vandaag zelfs nog een shirtje en vestje aan in maat 56. De mouwen kunnen nog prima, alleen komt haar dikke rompernbuikje er steeds onderuit. Jurian was altijd zo slank, maar zij nu niet meer, ze heeft lekker babyvet, dus ook een dik buikje. Zo lief :D Maar daarvoor heeft ze wel maat 62 nodig eigenlijk. Maar ik vind het vestje nog zo leuk staan ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor liefie » 04 nov 2011 14:30

Dan slaapt Frederiek niet super veel op een dag (of Nina slaapt gewoon veel :wink: ) Nina draagt denk ik al wel meer dan een maand 68 en ook wel dingen in 74 maar dat valt misschien klein. 62 is echt veel te kort misschien heeft ze een groeispurt gehad maar het is al bijna 2 maanden geleden dat we op cb geweest zijn ben dan ook heel erg benieuwd hoelang ze is.

gempa
Kapitein
Kapitein
Berichten: 992
Lid geworden op: 18 mei 2008 12:20

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor gempa » 04 nov 2011 14:42

we idd ook voor meisjes, vingino, voor meisjes, koop ik op maektplaats hoor
voor mijn zoon heb ik ook we en jilly en mitch van shoeby fashion, die vallen mooi

jantine76
Sergeant
Sergeant
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 jan 2008 18:14

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor jantine76 » 04 nov 2011 22:31

Nog even over scholen.. Bij een indicatie mag inderdaad eerder begonnen worden. Maar hier is het zo, dat wanneer er door een instantie dat officieel aangegeven is, dat de school dan ook onderzoek gaat doen en zij beslist of het inderdaad nodig is. Ik weet niet hoe het bij Julia is, ppm. En je werkt toch zelf ook op school? Ik kan me voorstellen dat er eerst goed onderzocht moet worden of het inderdaad wenselijk is om het kind eerder laten te beginnen.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor paprikameisje2 » 04 nov 2011 23:14

jantine76 schreef:Nog even over scholen.. Bij een indicatie mag inderdaad eerder begonnen worden. Maar hier is het zo, dat wanneer er door een instantie dat officieel aangegeven is, dat de school dan ook onderzoek gaat doen en zij beslist of het inderdaad nodig is. Ik weet niet hoe het bij Julia is, ppm. En je werkt toch zelf ook op school? Ik kan me voorstellen dat er eerst goed onderzocht moet worden of het inderdaad wenselijk is om het kind eerder laten te beginnen.


nou nee, zo werkt het hier niet! op de schoelen waar ik veel kom, ben invalleerkrcht op drie vaste scholen, wordt gewoon en gesprek aangegaan. ALs het over een langere periode gaat van maanden, komt er meer om de hoek kijken, maar zo rond vakanties is eht vaak gesprek met de nieuwe juf van groep 1, vervolgens gaat die kortsluiten met de directie. Vaak is dat in orde, of het moet zo belachelijke reden zijn. Maar om twee weken, doe ze bij mij op die scholen absoluut niet moeilijk, wat het dan moeilijker maakt, omdat deze school deel uit maakt van hetzelfde bestuur. Snap je mij nog?

Het is de tweede keer al dat ik met de schoolleidster in conflict ben en mijn kind zit er nog niet eens op. Ze durfde te zeggen tijdens de informatieavond dat kindjes van 1 januari en later erbij komen, niks hoeven te doen, alleen maar mogen spelen. Nou, dat stuit mij wel lichtelijk tegen de borst. Tuurlijk mag mijn julia ook spelen en genieten en ontdekken. Maar ze moet ook weten dat er ook idngen moeten, en ze mag ook wel behoorlijk uitgedaagd worden. Kortom.. had beter mijn mond toen kunnen houden. Heb enorme twijfels bij de school op dit moment, maar et zit om de hoek, dus ik hoop zo dat we nog beter met elkaar door 1 deur kunnen....

NdW
Luitenant
Luitenant
Berichten: 680
Lid geworden op: 19 jul 2008 09:48
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor NdW » 07 nov 2011 12:40

Ik kan het niet laten om even een foto te spammen... ons lieve meisje :8>
Afbeelding
ze lijkt we blauwe plekken te hebben op de zijkant van haar voorhoofd, maar dat is de schaduw hoor :wink:

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor meribel » 07 nov 2011 12:55

paprikameisje2 schreef:
nou nee, zo werkt het hier niet! op de schoelen waar ik veel kom, ben invalleerkrcht op drie vaste scholen, wordt gewoon en gesprek aangegaan. ALs het over een langere periode gaat van maanden, komt er meer om de hoek kijken, maar zo rond vakanties is eht vaak gesprek met de nieuwe juf van groep 1, vervolgens gaat die kortsluiten met de directie. Vaak is dat in orde, of het moet zo belachelijke reden zijn. Maar om twee weken, doe ze bij mij op die scholen absoluut niet moeilijk, wat het dan moeilijker maakt, omdat deze school deel uit maakt van hetzelfde bestuur. Snap je mij nog?

Het is de tweede keer al dat ik met de schoolleidster in conflict ben en mijn kind zit er nog niet eens op. Ze durfde te zeggen tijdens de informatieavond dat kindjes van 1 januari en later erbij komen, niks hoeven te doen, alleen maar mogen spelen. Nou, dat stuit mij wel lichtelijk tegen de borst. Tuurlijk mag mijn julia ook spelen en genieten en ontdekken. Maar ze moet ook weten dat er ook idngen moeten, en ze mag ook wel behoorlijk uitgedaagd worden. Kortom.. had beter mijn mond toen kunnen houden. Heb enorme twijfels bij de school op dit moment, maar et zit om de hoek, dus ik hoop zo dat we nog beter met elkaar door 1 deur kunnen....


@ paprikameisje, sorry voor mijn eerdere reactie. Je volgende posts verduidelijken een hoop. Ik kan me enigzins voorstellen dat er miscommunicatie is ontstaan, misschien dat een uitgebreide brief of mail verduidelijking biedt? ( alhoewel, dat zal alleen helpen als miscommunicatie echt de oorzaak is, en de school wel wíl helpen natuurlijk )
Hopelijk kan je er alsnog uitkomen en kan ze eerder beginnen. Inderdaad wel héél jammer als je al strijd met een school hebt nog voordat je kind er is begonnen.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten

cron