Refowebkids deel 15

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jantine76
Sergeant
Sergeant
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 jan 2008 18:14

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor jantine76 » 03 nov 2011 11:49

Miss F,
ik liet de oudste onder het voeden een verhaal uitkiezen die ik na het voeden ging voorlezen. Dan kon ik rustig voeden en daarna eventjes voorlezen..

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 nov 2011 12:33

oooh scholen!!1 pffff.. wat een hopeloze zaak zeg!!

Hoe gaat het bij jullie? cb heeft geadviseerd julia na de kerstvakantie meteen te laten starten ipv dat ze na twee weken instroomt. De school wil absoluut niet, en met brief van het cb willen ze eerst met iedereen om tafel omdat het niet het beleid is drie jarige kinderen op school te hebben.

De kans is dus zeer groot, dat ze eerst nog weer opnieuw twee weken naar ons huidige kdv moet na de kerstvakantie, heel de kerstvakantie gaat ze niet. Dan pas als ze vier is dus na anderhalve week, mag ze starten op school, plus ook nog een ander kdv vanwege de afspraken die de school heeft gemaakt emt dat kdv. Dus bso dan h'e.

Zeer onrustig, en zeer frustrerend voor een meisje dat al dolgraag naar school wil....

cornelia77
Luitenant
Luitenant
Berichten: 580
Lid geworden op: 20 sep 2010 20:29

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor cornelia77 » 03 nov 2011 13:31

Volgens mij willen alle kinderen van bijna vier graag naar school, dus daar kan een school geen rekening mee houden. Op de school van onze kinderen hebben ze een paar instroomdata. Het kan dus zijn dat je na de vierde verjaardag nog een maand moet wachten. Vanuit de klassen gezien, is dat heel prettig. Niet steeds nieuwe kindjes die moeten wennen e.d. maar af en toe een paar tegelijk. En als je pech hebt dat je kind na 1 maart jarig is, moet je wachten tot na de zomervakantie. Dat kan maar zo een half jaar duren. Dan komen ze in de nulgroep, een halve dag in de week.

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor Memmem » 03 nov 2011 14:18

Ik snap het van school wel hoor, nu is het 2 weken, de volgende 3 en een ander weer 4 weken. Ze moeten gewoon een lijn trekken en die kunnen ze niet aan elk kind persoonlijk aanpassen. Hier mogen ze 8 keer wennen voor hun 4e verjaardag en op als ze 4 zijn mogen ze elke morgen komen in groep 0. En nee, je mag niet eerder komen als dat met de psz of kdv beter uitkomt.

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor 654321 » 03 nov 2011 14:37

Het lijkt mij nogal logisch dat je kind naar school gaat wanneer de school aangeeft dat hij/ zij mag komen.
Hun hebben bepaalde lijnen en daar ga je dan toch niet tegenin? Accepteer (ook in kleine dingetjes) 'het gezag'.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor meribel » 03 nov 2011 14:42

@paprikameisje, ik snap dat het lastig is. Toen mijn dochter 4 was mocht ze 4 ochtenden wennen voor haar verjaardag, verdeelt over 2 weken. Maar eigenlijk wou ze dolgraag meteen ook 's middags, en ook elke dag ( psz was opgezegd omdat ze jarig was in september en de school half augustus was begonnen )
ze had het makkelijk aangekund, en ik zat met een hele boze dochter thuis dat alle kinderen smiddags weer terug gingen naar school en zei nog niet mocht maar de juf was echt onverbiddelijk. Begrijp ik nu wel want heel veel kindjes zijn er aan toe maar ja...

Aan de andere kant dacht ik ook wel even, pech dochtertje je moet ook maar leren dat ook al wil je iets heel graag het niet altijd kan. zo is het hele leven.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor ajl » 03 nov 2011 15:35

Hier moet zoonlief straks ook nog even zelfs naar het kdv als hij 4 is. Hij wordt nl. in de zomervakantie 4. Wij hebben er nu al wel voor gekozen om alle kids vanaf 1 januari a.s. naar een ander kdv te doen waar straks ook de bso aan vast zit. Dan kunnen ze eerst samen wennen en schuift hij vervolgens 2 deuren op.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 nov 2011 19:05

ho.. even allemaal. Het is niet zo dat julia persee wil dat ze direct moet komen. Het is een advies die gekomen is van het consultatiebureau, gezien het gedrag van julia op dit moment. Dus niet iets wat ik beslis en wat julia wil, maar een advies. Met dit advies ben ik gegaan naar de school. En is het is absoluut niet dat ze persee wil. Het is een enorme samenloop van omstandigheden, waarin ook het hele gezin een rol speelt.
Ik ben ook absoluut niet iemand die snel aan e bel trekt bij zulke dingen. Maar zo advies na lang gesprek leg ik toch niet naast mij neer.

Kan eerlijk zeggen dat het hier lang niet van een roze wolk verloopt. Dat het mij op dit moment ook allemaal veel te veel is, vooral die intense en heftige strijd continu de hele dag door tussen de twee kids, wat vaak door marijn komt. Ga er liever hier niet verder op in. Het is gewoon absoluut niet makkelijk. :cry:

Overigens mogen de kinderen van september al wel komen als ze drie zijn, dus dan worden ze vier op school. Dus... helemaal eerlijk is dat dan niet.

Eh... Een aantal cijfers achter elkaar. Ik accepteer niet alle gezag van de school. Ik ben de enige die mijn kind het beste kent, en het kan beschermen of voor mijn kind kan opkomen. Ik ben zelf werkzaam op school dus ik weet ook wel hoe het een en ander wordt geregeld met zulke dingen. En ik heb het zelf ook gehad dat ik na gesprek met ouders het kind met gegronde reden eerder kon laten komen.
Nog even wat uitleg erbij.... Er zijn drie scholen onder 1 bestuur, school 1 en 2 werken wel dat zulke dingen overlegd en besproken kunnen worden, school 3 zegt bij voorbaat al neeee.... En dat stuit mij enorm tegen de borst, ze gaan niet eens het gesprek met mij aan. Heb absoluut niet het gevoel bi jde school wat ik wel had gehoopt.

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor Sterretje » 03 nov 2011 21:51

@PPM: Breng je dochter hier maar af en toe langs. Heeft vind AJS alleen maar leuk!
Time flies when you have none!

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 nov 2011 21:54

Sterretje schreef:@PPM: Breng je dochter hier maar af en toe langs. Heeft vind AJS alleen maar leuk!


andes nog eens koffie leuten? of zo als je verlof hebt! kan je onze kleine M ook eens zien... en ervaren :oops: :oops:

Sterretje
Moderator
Berichten: 1461
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:51

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor Sterretje » 03 nov 2011 22:03

paprikameisje2 schreef:
andes nog eens koffie leuten? of zo als je verlof hebt! kan je onze kleine M ook eens zien... en ervaren :oops: :oops:



:mrgreen: verlof van 20 dec 2011 tot 1 sept 2012.... :-oo
Time flies when you have none!

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 nov 2011 22:13

ooooh heeerlijk zeg!! dat is een fijne periode van rust!! hoop ik dan voor je!! dat gaat vast wel lukken enes af te spreken :):)

he.. we treffen elkaar ook niet op de verjaardag, ik kan niet! weet nog dat je daar zat met kleine AS bij je!! ach.. prachtig klein meisje.. en nu al zoooohooo groot!

jantine76
Sergeant
Sergeant
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 jan 2008 18:14

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor jantine76 » 03 nov 2011 22:28

PPm, wettelijk gezien mag een kind 8 dagdelen voor de 4e jaar naar school en ik denk niet dat een school daar veel aan kan doen.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 nov 2011 22:36

jantine76 schreef:PPm, wettelijk gezien mag een kind 8 dagdelen voor de 4e jaar naar school en ik denk niet dat een school daar veel aan kan doen.



ehm.. er bestaan uitzonderingsregels, ik heb kinderen in de klas gehad van 3 jaar en 9 maand. Vanaf die periode mag een kind als daar een medisch gegronde reden voro is, naar school. En ik zeg dat niet ik wil dat mijn kind... maar ik heb het advies gekregen!!!

de arts stond te klapperen met de oren toen ik aangaf wat de houding was van de school.

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Refowebkids deel 15

Berichtdoor vpk » 04 nov 2011 07:15

jantine76 schreef:PPm, wettelijk gezien mag een kind 8 dagdelen voor de 4e jaar naar school en ik denk niet dat een school daar veel aan kan doen.


kan ze dan niet in die 2 weken elke week 4 ochtenden gaan?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 gasten