Veel scheidingen ook binnen christelijke gezinnen.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: Veel scheidingen ook binnen christelijke gezinnen.

Berichtdoor Mortlach » 01 jan 2012 18:21

jamillah schreef:En ik zou persoonlijk ook geen laatste zetje op mijn geweten willen hebben overigens, maar ja.. 8-[


Niet? Ik zou apetrots zijn als iemand na jaren van een doodongelukkig huwelijk met veel geestelijk en lichamelijk geweld, eindelijk scheidt, een nieuw iemand vind waar wel een echt huwelijk mee te houden valt, en dan later nog eens terugdenkt en dan zegt 'dankzij die mensen toen durfde ik de stap te nemen en ben ik nu gelukkig'.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1885
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Veel scheidingen ook binnen christelijke gezinnen.

Berichtdoor Katlheen » 01 jan 2012 19:31

Persoonlijk heb ik ook niet echt het idee dat wij hier een heel goed huwelijk om zeep helpen. Het is hooguit de bevestiging van wat je zelf al vindt of voelt. En ik vrees dat professionele hulp in dit stadium al te laat is, en daarnaast, van een autist maak je nooit een gevoelsmens, hoeveel therapie je er ook in steekt.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Riska

Re: Veel scheidingen ook binnen christelijke gezinnen.

Berichtdoor Riska » 01 jan 2012 21:29

Eerder in dit topic gaf ik aan dat ik gescheiden ben. Hij had een persoonlijkheidsstoornis.
Dat maakt samenleven zwaar.
Er was een dag dat ik huilend bij iemand kwam voor een vergadering. Er was het een en ander gebeurd.
Er was iemand die veel eerder al gescheiden was. Ze zei: "Zo, vandaag valt de beslissing dat je gaat scheiden".
Drie, vier maanden later kwamen we elkaar op de fiets tegen en ze zei: "En, ben je al gescheiden?"
Nee, dus, want er was twijfel - ik hield van hem, ik hield niet(meer) van hem.
Ze zei toen iets heel belangrijks: "Pas als jij dag en nacht weet dat je wilt scheiden omdat je geen enkele andere uitweg meer ziet, is het zover en kun je een gefundeerde beslissing nemen".
Zo heb ik het hier eerder min of meer verwoord.
In elk huwelijk is wel eens wat. Maar als dat 'eens' een kwestie van 'altijd' wordt, als zoals in mijn geval, blijkt dat iemand een persoonlijkheidsstoornis heeft, gaat de twijfel knagen.
Dan kan iedereen zeggen wat ie wil, maar degene die voor een beslissing staat weet diep van binnen of het volkomen helder is of niet. En pas dan zal diegene - in dit geval Pretoogje - een beslissing kunnen nemen, die weloverwogen is. En dan nog zal er aanvechting zijn, hetzij naar de ene kant, hetzij naar de andere.
Maar als het besluit ten uitvoer gekomen is, weet je ook dat het goed is.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Veel scheidingen ook binnen christelijke gezinnen.

Berichtdoor paprikameisje2 » 01 jan 2012 21:51

geloof dat je ook wel voor jezelf eerst een weerbaarheidstraining moet volgen... mega.. ze zouden het eens moeten flikken... knijpen in de borsten. dat is verre van normaal...

Gebruikersavatar
henkie
Beheerder
Berichten: 3651
Lid geworden op: 10 sep 2002 15:05

Re: Veel scheidingen ook binnen christelijke gezinnen.

Berichtdoor henkie » 02 jan 2012 12:34

Hoe moeilijk de situatie van Pretoogje ook is, ik vind het erg ongepast om op basis van een forumdiscussie iemand een scheiding aan te raden en dat zelfs aan te moedigen. Dit past zeker niet op een christelijk forum. Het topic wordt dan ook voorlopig gesloten.

We kunnen Pretoogje de mogelijkheid bieden om haar probleem voor te leggen aan een deskundige. Dit zal met spoed behandeld worden en ze kan eventueel privé het antwoord krijgen: http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/stel-een-vraag


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten