Waar kopen jullie je kleding?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
pipgirl
Mineur
Mineur
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 sep 2011 11:38
Contacteer:

Waar kopen jullie je kleding?

Berichtdoor pipgirl » 27 sep 2011 09:45

Goedemorgen allemaal,

Ik ben eigenlijk wel benieuwd waar jullie je kleding kopen.
Ik draag broeken maar ook heel vaak een rok.Maar dan wel het liefst een beetje in een aparte stijl.
Zoiets als,didi of desigual,maar dat zijn wel hele dure merken,dus wie heeft nog een tip?

Alvast bedankt.
Wij kunnen elkaar pas wezenlijk zien, als ik de moeite neem mijn ogen te sluiten om door die van jou de wereld te aanschouwen.

Gebruikersavatar
*Annet*
Generaal
Generaal
Berichten: 4053
Lid geworden op: 24 apr 2003 21:20

Re: Waar kopen jullie je kleding?

Berichtdoor *Annet* » 27 sep 2011 18:14

wat dacht je van zelf maken? Kun je het betaalbaar houden en precies de stijl doen die jij leuk vind.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Waar kopen jullie je kleding?

Berichtdoor meribel » 27 sep 2011 22:20

ik ben niet handig met naald en draad...maar zelf ben ik van de c&a of zeeman , soms h&m ( ik draag overigens doordeweeks altijd broeken )
dat heeft iets met de prijs te maken hoor

klaasje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 75
Lid geworden op: 05 jan 2011 23:47

Re: Waar kopen jullie je kleding?

Berichtdoor klaasje » 27 sep 2011 23:02

Broeken van de zeeman?

Gebruikersavatar
jaccootje85
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1240
Lid geworden op: 16 apr 2007 18:39

Re: Waar kopen jullie je kleding?

Berichtdoor jaccootje85 » 28 sep 2011 03:52

Ik draag tegenwoordig weer voornamelijk rokken, mede door mijn werk. Ik koop mijn rokken bij RemoFashion, Miss Etam, C&A en voor nette kleding ga ik ook nog wel eens naar College Style Outlet. Maar dat is voornamelijk in de uitverkoopweken :lol: :wink:
Szent az Úr

Gebruikersavatar
pipgirl
Mineur
Mineur
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 sep 2011 11:38
Contacteer:

Re: Waar kopen jullie je kleding?

Berichtdoor pipgirl » 28 sep 2011 08:28

Ik koop ook wel kleding bij h&m.zeeman,didi en hema.
Maar eigenlijk heb je daar de gewone doorsnee rokken,broeken heb je overal wel hetzelfde,maar als je een aparte
rok wil kopen ben je toch gauw al heel wat geld kwijt.
Naaien heb ik eigenlijk nog nooit gedaan,ja vroeger op school :wink:

Je hebt ook leuke webwinkeltjes,daar kijk ik ook wel vaak op.
Wij kunnen elkaar pas wezenlijk zien, als ik de moeite neem mijn ogen te sluiten om door die van jou de wereld te aanschouwen.

Lalage
Generaal
Generaal
Berichten: 8205
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:39
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Waar kopen jullie je kleding?

Berichtdoor Lalage » 28 sep 2011 09:27

Wat is er mis met iets meer betalen als je er wel langer mee doet? Goedkope kleding is toch vaak sneller niet mooi meer.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Waar kopen jullie je kleding?

Berichtdoor meribel » 28 sep 2011 10:17

klaasje schreef:Broeken van de zeeman?


is dat gek?

en er is natuurlijk niets mis met meer betalen als je er langer mee doet! Sowieso moet iedereen zelf weten wat hij/zij koopt natuurlijk.
En aparte kleding en dergelijke, tsja, ik vind het vaak echt heel mooi staan, sommige mensen hebben daar echt een goed gevoel voor wat er precies bij elkaar staat
enzo maar het is niet één van mijn talenten ( net zoals woninginrichting, als ik ergens ben dan denk ik wauw, maar thuis weet ik gewoon niet waar te beginnen, en mijn man
interesseert het niet zo eigenlijk dus hier is het een allegaartje van praktische ( ok, en zo goedkoop mogelijke ) spullen )

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Waar kopen jullie je kleding?

Berichtdoor ajl » 28 sep 2011 10:34

Ik koop over het algemeen wel dure kleding. Bij de zeeman haal ik alleen panty's. Soms koop ik bij de H&M, maar ik kan het daar niet zo vinden. De laatste jaren ben ik steeds meer rokken gaan dragen, niet uit overtuiging, maar ik vind het leuker. Mijn rokken/jurken haal ik bij Vaniillia, Desigual, Steps, maar ik heb ook wel een rok van Tommy Hilfigger. Die laatste is inderdaad duur, maar ik doe er jaren mee en het blijft dan mooi. Ik ben niet iemand die elk jaar een compleet nieuwe garderobe koopt, omdat het toch goedkoop is.
En zelf kleding maken, ik zou willen dat ik daar het talent en geduld voor had, maar helaas ik kan echt niets met naald en draad.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Waar kopen jullie je kleding?

Berichtdoor MissF » 28 sep 2011 10:44

Ik koop al best lang geen kleding :) Op zaterdag na dan. En als ik het wel koop echt geen dure meer, want ik ben het er niet mee eens dat je er langer mee doet. Bij mij worden zwarte shirtjes die 20 euro kostten net zo snel vaal als shirtjes van 5 euro. Broeken koop ik zelden heel goedkoop omdat het model me vaak niet staat, bij c en a enzo pas ik ze gewoon niet. Maar ik doe ook gewoon 5 jaar met een broek van Piet Kerkhof van 25 euro hoor.
Shirtjes met lange mouwen vind ik van de Hema heel fijn, die heb je in allerlei kleuren. Blijven ook lang mooi.

Ik heb toevallig zaterdag voor het eerst weer kleding gekocht, bij de V en D. Toen ik als student nog bakken geld te besteden had en geen kinderen had om aan te kleden, kocht ik altijd alles bij Shoeby Fashion.
Voor mijn kinderen koop ik kleding bij de Hema, en voor mijn zoon bij H en M (dat vind ik voor meisjes niks aan, voor jongens weer wel) en bij C en A.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Waar kopen jullie je kleding?

Berichtdoor ajl » 28 sep 2011 12:19

Grappig, dat jij met broeken zo lang kan doen. Mijn broeken zijn binnen 6-12 mnd compleet versleten en kan ik ze echt weggooien. Broeken kopen vind ik sowieso een ramp en ben daarom ook maar op de rokken overgestapt.
En je hebt inderdaad gelijk dat basishirtjes van een duur of goedkoop merk net zo snel slijten. Die koop ik vaak ook gewoon goedkoop. Toch vind ik vesten, truien etc wel mooier blijven als ze wat duurder zijn.

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Waar kopen jullie je kleding?

Berichtdoor 654321 » 28 sep 2011 12:47

Overal en nergens. Ga niet bij speciale zaken kopen, ik kijk wel wat ik tegen kom. Koop niet vaak wat nieuws, kan best lang met dezelfde kleding. Hoewel ik wel van het ene jaren lang plezier heb (een leuke jas heb ik al 8 jaar...) en het andere na 2 seizoenen zat ben. Heb wel duurdere kleding (vaak wel van marktplaats of in de opruiming) en wel goedkope kleding. Mijn ervaring is dat je iets moet kopen wat je echt leuk vind en niet omdat het goedkoop is. Dan heb je er meer en langer plezier van.
In de opruiming kopen vind ik wel heel leuk. Heb 2 jaar terug hele mooie (normaal hele dure) kleding gekocht voor 75% korting. Ik heb het superveel en supergraag aan.

Voor de kids koop ik vooral bij Wibra, H&M, Hema, C&A en V&D. Vooral Wibra heeft nogal eens wat leuks voor weinig geld (blousen, jassen, korte broeken) waar we lang mee doen. Als ik geen goedkope jas kan vinden zoek ik op marktplaats. Nu ook een hele leuke jas gekocht, zo goed als nieuw.

Voor manlief koop ik ook overal en nergens. Nu bij Takko een nieuw stel gekocht.

Gebruikersavatar
pipgirl
Mineur
Mineur
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 sep 2011 11:38
Contacteer:

Re: Waar kopen jullie je kleding?

Berichtdoor pipgirl » 28 sep 2011 14:08

Wel grappig om te lezen dat de meesten toch bij dezelfde winkels hun kleren kopen.
Soms kun je ook geluk hebben,ik was al hel lang op zoek naar een jas,zoiets als desigual
en heb er een gevonden bij c&avoor maar 40 euro.

De hema vind ik ook een leuke winkel,vroeger voor onze dochters en nu voor mij,vooral de basic-shirtjes en die blijven inderdaad lang mooi.

Op zich is het ook niet erg om wat meer geld voor kleren uit te geven als je het echt mooi vindt,maar ik doe voor de zoveelste keer een lijnpoging en dan is het wel jammer als het later niet meer past.

Ik heb net op marktplaats wel een bod gedaan op een leuke didi rok.Ook merk ik dat als je een buikje hebt,rokken toch vaak beter/mooier zitten dan broeken.Vooral bij de heupbtoeken van tegenwoordig.

En bij de takko kan ik soms ook wel goed slagen,alleen hebben ze daar weinig rokken.
Wij kunnen elkaar pas wezenlijk zien, als ik de moeite neem mijn ogen te sluiten om door die van jou de wereld te aanschouwen.

jantine76
Sergeant
Sergeant
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 jan 2008 18:14

Re: Waar kopen jullie je kleding?

Berichtdoor jantine76 » 28 sep 2011 14:30

Ik sla meestal mijn slag tijdens de opruiming in allerlei winkeltjes/boetiekjes met duurdere (merk)kleding. En zelf naaien. Voor zowel de kids als mezelf ben ik niet aan winkels gebonden. Ik combineer zelf liever van alles met elkaar, dan een kant en klaar stelletje in de winkel.

meisje20
Luitenant
Luitenant
Berichten: 648
Lid geworden op: 02 apr 2009 20:20

Re: Waar kopen jullie je kleding?

Berichtdoor meisje20 » 28 sep 2011 14:49

Ik hou eigenlijk helemaal niet zo van die aparte stijl. Vind het iets te druk.. Misschien een tip voor je, een soort desigual-jurkje (uiteraard nep) is ook te vinden bij de Brouwersmode.

Ik wou dat ik kon naaien... :( Het lijkt me namelijk best leuk om te doen.

Ik draag meestal rokjes. Heel af en toe een keer een broek. Niks mis met broeken, maar voel me net even wat vrouwelijker in een rok.. :wink:
Vroeger had ik alleen maar goedkope kleding. (H & M bijv.) Het was echt een sport voor mij om goedkope kleding te vinden. Inmiddels is dat helemaal veranderd. ( Mede omdat ik kleding nu belangrijker vind dan het eigenlijk zou moeten zijn :oops: )
Nu heb ik nl. vrij veel merkkleding. Van Mcgregor, Tommy Hilfiger, benetton, River Woods, etc. Ik heb het niet alleen voor de kwaliteit ook omdat ik het mooie kleding vind, dat het dan wat duurder is dat zij dan zo.. :oops:
Overigens haal ik ook regelmatig kleding bij the Sting of La Mar. Basic shirtjes haal ik wel gewoon bij de Hema, die zijn prima daar.

Ik ben me er wel van bewust dat ik in een redelijk luxe positie zit. Studeer en woon nog lekker thuis. Werk daarbij redelijk veel.. Als ik af en toe de meiden uit mijn klas hoor.... Alles moet zo goedkoop mogelijk omdat ze er eigenlijk het geld er niet voor hebben.. :?
Gods geduld is groot maar niet oneindig


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 116 gasten

cron