Waar kopen jullie je kleding?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Waar kopen jullie je kleding?

Berichtdoor ajl » 13 okt 2011 10:22

lia schreef:Dat merkkleding langer mooi blijft is ook echt niet waar! Ik heb voor mijn dochter een shirt in de uitverkoop gekocht van Pour la fille (normaal rond de 50 euro). Na 1 winter was die al breder dan de lengte en het zit vreselijk onder de pluis en het is bijna grijs ipv wit. Nou dat vind ik geen kwaliteit! Toen ze nog klein was kocht ik eens een erg leuk patchwork-rokje bij Wibra, heeft ze drie jaar aangehad (eerst jaar iets te groot, tweede jaar goed en derde jaar aan de korte kant...) daarna heb ik het doorgegeven aan een vriendin, die heeft het haar dochtertje ook nog aangegeven. En dat voor nog geen 5 euro! Maar ja, je moet het net treffen, of juist niet treffen.


Het is natuurlijk geen wet van meden en perzen dat merkkleding langer mooi blijft, maar mijn ervaring is wel dat de pasvorm over het algemeen veel beter is van merkkleding. Ik vind de kleding van de H&M vaak echt zitten als een hobbezak ( maar misschien heb ik het verkeerde figuur ervoor). Voor de kids moet ik ook echt zoeken als ik daar eens heen ga.
En ik vind de goedkopere kleding sneller ordinair qua kleuren en applicaties. Helemaal voor onze dochter is alles Hello Kitty wat de klok slaat en dat knalroze vind ik echt niet mooi. Ik kom daarom weinig in de goedkopere zaken zoals Wibra en Zeeman ( al heb ik daar juist afgelopen zomer een ontzettend leuk rokje voor onze dochter gehaald die super mooi bleef).
En bij de Hema moet ik ook altijd wel zoeken. Ik vind ook daar vaak de kleuren niet zo mooi. Terwijl ik daar wel altijd ondergoed, sokken en pyjama's haal voor de kids.

lia
Verkenner
Verkenner
Berichten: 63
Lid geworden op: 17 jul 2010 08:01

Re: Waar kopen jullie je kleding?

Berichtdoor lia » 13 okt 2011 10:54

@ajl, daar ben ik het wel mee eens, dat je het moet treffen. Ik koop ook wel regelmatig merkkleding voor de kids, omdat ik die vaak leuker vind qua stijl. Maar ik koop het echt alleen maar voor minimaal 50% korting. Het is anders niet te betalen vind ik :oops: En inderdaad blijft het over het algemeen mooier dan de goedkopere kleding, maar als je dan zoals ik een paar keer achter elkaar treft dat het niet mooi blijft, steekt dat toch. Vorige winter had ik voor mijn zoontje een Name It jas gekocht (wat qua prijs niet zo duur is, maar ik vind hun spijkerbroeken zo leuk model). Dit jaar kon ik weer een andere jas kopen, omdat de wattering van de NI-jas op klonten ging zitten, in de schouders en op meerdere plaatsen was het gewoon een zomerjas... Daar baal ik dan wel van!

C&A vind ik ook wel een leuke winkel voor kids, maar je moet het wel treffen. De ene keer hangt er veel leuks, de andere keer niks.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Waar kopen jullie je kleding?

Berichtdoor liefie » 13 okt 2011 14:22

Ik heb voor Nina een aantal kleding stukken van de H&m en die kunnen nu echt weg kun je voor goed fatsoen niet nog een ronde laten dragen.
Merkkleding blijft wel veel mooier vind ik zelf maar ik vertik het om de volle pond ervoor te betalen leve de uitverkoop :lol:

@Gerdien mijn zusje was gisteren bij de takko en daar hebben ze zeker wel leuke spullen! Ze heeft een lang gebreid vest voor mij meegenomen (20 euro) ik heb er 1 van de promiss gehad (kostte 75 euro ik heb er volgens mij 45 voor gegeven en hij was na 1 seizoen echt lelijk echt zonde van het geld) Volgens de verkoopster mag dit vest niet gaan pluizen ben erg benieuwd!

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Waar kopen jullie je kleding?

Berichtdoor MissF » 13 okt 2011 18:40

Voor mezelf vind ik de H en M ook helemaal niks. Maar voor Jurian dus juist wel weer. Voor Frederiek wat minder, maar er zit toch best wel wat tussen. Ik hou ook niet van die shirts en broeken met knalrode Cars enzo erop, maar toch vind ik zat leuks bij H en M. Bij C en A ook alleen voor Jurian, voor Frederiek vind ik dat ook niet geweldig. Voor Frederiek koop ik nog amper iets, omdat ze al een poosje in maat 62 zit en daar nu genoeg in heeft, maar ik vind Hema erg leuk voor meiden, en daarnaast kijk ik regelmatig op allerlei sites, om iets in de aanbieding te zoeken. Want voor meisjes ben ik toch wel erg kritisch :oops: (en qua geld ook, dus ik betaal echt niet veel voor kleren voor een meisje dat er een klein poosje in past).

Het kan me trouwens niet schelen als kleren niet meer mooi zijn als ze er niet meer in past. Want ik heb nu dus dozen vol kleding van Jurian op zolder liggen, en een paar dingen hadden voor een jongen wel weer leuk geweest, maar het meeste vind ik toch al niet eens zo heel leuk meer, ook kinderkleding veranderd door de jaren heen wel. Dus stel dat we ooit een 3e krijgen, en het is een jongen, dan denk ik dat ik toch die oude kleren van Jurian (zitten prachtige merkdingen bij, gekregen bij zijn geboorte) niet eens meer aandoe.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Waar kopen jullie je kleding?

Berichtdoor liefie » 13 okt 2011 19:27

C&A vind ik echt helemaal niks, soms zie ik iets leuks hangen (ik heb een bon van de C&A gehad voor Nina haar geboorte) maar dan zijn het zulke foute kleuren... Kijk er elke keer even als ik in de stad ben maar kan echt niet slagen...
Kleding bewaar ik daarom ook niet wat niet goed meer is voor een volgende ronde gaat gewoon weg en de rest gaat naar de 2dehans winkel hier in de buurt en als het verkocht wordt krijg jij daar ook een bepaald bedragje voor.
Ik heb alleen de eerste kleding setjes bewaard en de setjes die ik gehad heb van speciale mensen :D

654321
Luitenant
Luitenant
Berichten: 574
Lid geworden op: 23 jul 2011 12:47

Re: Waar kopen jullie je kleding?

Berichtdoor 654321 » 13 okt 2011 19:28

Ik koop altijd heel goedkope kinderkleding (wibra, zeeman, c&a, h&m, uitverkoop, markplaats, 2e handsverkoop in de kerk (erg leuk) enz) maar bewaar ook amper wat. Geef het altijd weg als het niet meer past aan iemand die het goed kan gebruiken en er blij mee is. Denk toch niet dat als er misschien eens een derde komt ik nog veel gebruik en dan moet het nog eens het zelfde geslacht zijn ook.

Gebruikersavatar
Gerdien B.
Generaal
Generaal
Berichten: 9102
Lid geworden op: 12 jul 2004 10:11
Locatie: Woerden
Contacteer:

Re: Waar kopen jullie je kleding?

Berichtdoor Gerdien B. » 13 okt 2011 19:28

@liefie, ik heb er van de zomer 3 kwart broeken gekocht. Die zaten zo onwijs lekker dat ik ze wekelijks aan had en nu zien ze er nog prima uit. Zo ook met de gewone t-shirts voor mijn man onder zijn overhemden. 2 spijkerbroeken en die draag ik ook bijna wekelijks en zitten nog heerlijk en zien er nog even goed uit.
Van de week heb ik er een lange gebreide trui gekocht en wilde ook het vest nog halen, maar daar ben ik niet meer aan toe gekomen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Waar kopen jullie je kleding?

Berichtdoor ajl » 14 okt 2011 09:34

Ik bewaar juist alle kleding van de kids. Rompers en trappelzakken schuif ik ook gewoon door. Nu wij weer een jongen krijgen, heb ik echt de doos van H. op de kop gezet en eigenlijk niets nieuws erbij gekocht. Ik zoek wel uit wat nog mooi is en niet al te verwassen, maar eigenlijk koop ik nog niets. Ik vind het echt zonde om kleding die ze 2 mnd aan hebben gehad zo snel weer weg te doen. Maat 56 hadden ze bij mij maar 4 weken aan. Maat 62 ongeveer 8 weken en maat 68 idem. Daarna bleven ze wat langer hangen in de maat, maar rond een jaar zaten ze toch wel in maat 86.

KLeding van C&A vind ik ook niets. Ik vind de kleuren niet mooi. Voor H. slaag ik nog wel bij de H&M al wordt dat ook wel minder. Voor C slaag ik helemaal niet bij de H&M

Gebruikersavatar
MissVis
Verkenner
Verkenner
Berichten: 44
Lid geworden op: 30 mar 2005 21:05

Re: Waar kopen jullie je kleding?

Berichtdoor MissVis » 03 nov 2011 15:29

pipgirl schreef:Wel grappig om te lezen dat de meesten toch bij dezelfde winkels hun kleren kopen.

Ja, vind je het gek als er in iedere stad dezelfde winkels zitten?
Ik ben sinds kort op naailes gegaan om zelf te leren dingen te maken, omdat ik vaak in de winkel niks leuks zie. Ik verwonder me er wel eens over. Dan loop ik bijvoorbeeld in de V&D, een hele etage vol met bergen kleding en er is gewoon NIKS dat ik leuk vind.
Ik heb één uitzondering, en dat is het postorderbedrijf Bonprix. Hebben ze wel veel leuke dingen.
Schitterønt

Gebruikersavatar
jans1
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 feb 2005 17:01
Locatie: Onder de rook van de centrale aan het water

Re: Waar kopen jullie je kleding?

Berichtdoor jans1 » 08 nov 2011 23:19

Ik heb via internet een vest gekocht bij de H&M, en hij is echt super mooi! :D Een wit gebreide met bruine stukken op de ellenbogen, en pas heb ik er ook nog 2 blazers gekocht.. Nou je ziet het echt niet ze van de H&M komen... Heb eigenlijk nooit problemen me de kleding daar :wink:
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

Bertiel
Luitenant
Luitenant
Berichten: 718
Lid geworden op: 28 dec 2010 21:20

Re: Waar kopen jullie je kleding?

Berichtdoor Bertiel » 09 nov 2011 08:48

ik wil online (heren)schoenen kopen, iemand nog tips waar?
Vanitas vanitatum et omnia vanitas

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Waar kopen jullie je kleding?

Berichtdoor liefie » 09 nov 2011 09:23

omoda!

Bertiel
Luitenant
Luitenant
Berichten: 718
Lid geworden op: 28 dec 2010 21:20

Re: Waar kopen jullie je kleding?

Berichtdoor Bertiel » 09 nov 2011 11:47

liefie schreef:omoda!

Thx!
tis deze geworden
http://www.omoda.nl/zwarte-gaastra-snea ... 40_A26463/
Vanitas vanitatum et omnia vanitas

Gebruikersavatar
jans1
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 feb 2005 17:01
Locatie: Onder de rook van de centrale aan het water

Re: Waar kopen jullie je kleding?

Berichtdoor jans1 » 09 nov 2011 12:31

d:)b
Een dag niet gekraald is een dag niet geleefd!!
www.kralenjans.webs.com

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Waar kopen jullie je kleding?

Berichtdoor liefie » 09 nov 2011 12:58

Mooi! En ze hebben goede service vind ik.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 94 gasten