Ik ben benieuwd naar de gedachten en meningen omtrent de palestijnen die een eigen staat gaan claimen deze week.
Goed idee of verwerpelijk?
Moderator: Moderafo's
Optimatus schreef:Volgens enkele invloedrijke Israelische politici dient Israel Palästinenserrein te worden.
Ik ben onder voorwaarden voor een zelfstandig Palestina.
Dient ja, en volgens enkelen. Met die enkelen ben ik het dan niet eens. Denk ook niet dat dat zal gebeuren in de democratie die Israël is. Daar zouden teveel tegenreacties op komen denk ik. Waar we ondertussen wel mee te maken hebben is de realiteit van alle dag en die is dat het mogelijk is voor Palestijnen om zich in Israël te vestigen, maar dat het niet mogelijk is voor Joden om zich in Gaza te vestigen. Dat scenario, zo wijst de huidige realiteit uit zal ook voor een toekomstige Palestijnse staat gaan gelden.Optimatus schreef:Volgens enkele invloedrijke Israelische politici dient Israel Palästinenserrein te worden.
Welke voorwaarden zou je willen stellen?Optimatus schreef:Ik ben onder voorwaarden voor een zelfstandig Palestina.
meribel schreef:de laatste docu die ik zag, daar waren al diverse straten ( maar misschien meer? ) zeer palastinenserrein.
Yael schreef:Voor de volledigheid handig als je ook aangeeft welke docu dat was? Kun je je laatste zin verduidelijken?
Yael schreef:Ik had wel het boek gelezen, wat een van de deelnemers na aanleiding van die reis heeft geschreven. De reportage had ik nog niet gezien, nu dus wel. Wat mij opvalt is vooral de eenzijdigheid van de rapportage, het op de emotie spelen en naar mijn idee lijken de deelnemers ook vrij naief te staan in dit conflict.
Hebron is na Jeruzalem een van de belangrijkste steden binnen het Jodendom. In 1929 vond een bloedbad plaats in Hebron. Pas na 1967 konden Joden zich weer in Hebron vestigen. In Hebron bevind zich Machpela. Graf van de Aartsvaders en moeders.
dalethvav schreef:Heb ook de uitzending van "altijd wat" terug gezien. Is hier en daar inderdaad wat suggestief. Zo is het gebruik van de term "apartheid" zoals Bodar die in de mond neemt zeer onterecht. Ook het spreken over "bezette" i.p.v. "betwiste" gebieden is nogal partijdig. Maar de uitzending is ook eenzijdig. Na een bezoek aan Hebron, Oost Jeruzalem en een checkpoint zou ik toch, voor het broodnodige evenwicht, zeker verwacht hebben dat de schrijvers ook een bezoekje aan Sederot gebracht zouden hebben. Maar neen, dat past dan kennelijk weer niet in het UCP straatje.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten