God ervaren?! Jaaaaah! (of niet?)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

yeah its summer thank Ya!
Verkenner
Verkenner
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 jun 2003 20:27
Locatie: Jaaaaaaaaaaaa....
Contacteer:

God ervaren?! Jaaaaah! (of niet?)

Berichtdoor yeah its summer thank Ya! » 18 jul 2003 19:18

:!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:

Lieve allemaal
hoe ervaren jullie je relatie met God?
Is Hij jullie Vader? En hoe hou je contact met hem?
Ga jij dagelijks naar Hem toe om naar hem te luisteren en jouw belevenissen te vertellen?
Ervaar jij hem als je gewoon aan t werk bent?
Of is Hij voor jou een onverklaarbaar Iets waar je naar moet luisteren en moet gehoorzamen om jouw toekomst veilig te stellen na je dood?
Wil jij echt zijn wil overal in doen en lukt dat vaak?

Nah jah... samengevat: Hoe ervaar jij God (of niet) en wil je dat wel?
Geloof JIJ dat God zich wil laten zien/ervaren in jouw dagelijks leven?
Zo ja: Hoe ervaar jij hem?

liefs + hugs
Ik bid voor jullie! :mrgreen:
God is good
and His love endureth forever!!!!!!!

Gebruikersavatar
Cor
Mineur
Mineur
Berichten: 216
Lid geworden op: 03 feb 2003 15:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Berichtdoor Cor » 18 jul 2003 19:36

Ik ervaar God dagelijks, allen kan Hij soms zo ver weg zijn, lijkt het dan wel.

geertje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:35
Locatie: breda

Berichtdoor geertje » 18 jul 2003 21:00

Cor schreef:Ik ervaar God dagelijks, allen kan Hij soms zo ver weg zijn, lijkt het dan wel.


god heeft zo zijn eigen bedoelingen;
johannes 15 vers 1 tot 8

joris

Berichtdoor joris » 18 jul 2003 23:05

God is voor mij : ik ben. Zo noemt God zich, maar zo is Hij ook voor mij> Hij is de aanwezige in mijn leven. Hij is. Mijn leven is op dit moment zo heerlijk spannend omdat ik de bijbel op een heel andere manier ben gaan lezen. Zo gaaf hoe God bezig is met mensen en ook met mij. Kleine knipoogjes, soms grote duwen in de juiste richting. En soms ook een grote plons in het diepe water. Maar altijd is God er als de rand van de wildwaterbaan diehet bootje wat onbesuisd naar beneden denderd en af en toe juist blijft steken bij te sturen.
Aha-erlebnissen in kleine zinnetjes in intervieuws die ik hoor of lees, in de bijbelversen die ik lees, in preken die ik hoor, in mensen die ik zie en spreek. Dingen die net te toevallig gebeuren en waar ik net toevallig bij ben.
Een trein missen en dan net die jongen treffen die diep in de put zat en waar ik mee mocht praten en mee mocht bidden.
Autos op me af zien komen en ik maakte me al klaar voor de botsing en op onverklaarbare wijze komt die auto nog tot stilstand.

God is in mijn leven. Jezus is mijn leidsman. De Heilige Geest is de stille aanwezige die vooral nonverbaal aanwijzingen geeft. Ik zou graag echt Gods stem horen. Ik zou graag Gods taal spreken.

God is in mijn leven, maar ik ben soms niet in Zijn leven. Maar ik merk dat hoe dichter ik bij God kom, hoe meerzonden ik ontdek. En hoe eerder ik '' aankomende zonden'' ontdek in de vorm van gedachten of daden die aanleiding wordne tot zonde. Dat is ook de stem van God lijkt mij.

God is groot en zeer te prijzen! Halleluja

Gebruikersavatar
wina
Mineur
Mineur
Berichten: 231
Lid geworden op: 29 jun 2003 16:36
Locatie: N- Holland

Berichtdoor wina » 19 jul 2003 11:53

Wat God voor mij is ?

Zo.n liefdevolle Vader, die zorgt dat mij niets ontbreekt, en aan wie ik alles kan toevertrouwen.
Eén getuigenis :

Ik leef van een uitkering, en reed nog in een oude auto en wist : Dit is mijn laatste, een andere zit er niet meer in.
Ik legde dit op eenvoudige wijze aan God voor.
Dan rijd ik hem óók nog total loss, maar ook dat was geleid door de Heer, zodat ik een restwaarde van de verzekering kreeg, hierdoor had ik een aanbetaling voor een ander knap wagentje. Met mijn vakantiegeld erbij, lukte het precies, maar geen vakantie.
Dat had je gedacht, want ook daar werd in voorzien, want ik kreeg plots een caravan aangeboden, waar ik volgende week gratis in mag.
Is dat niet een Vader om eeuwig te danken ?

Groot is uw trouw, o Heer,
iedere morgen aan mij weer betoond.
Al wat ik nodig had, hebt Gij gegeven.
Groot is uw trouw, o Heer
Aan mij betoond.
Weest blij in de Heer !

Gebruikersavatar
Cor
Mineur
Mineur
Berichten: 216
Lid geworden op: 03 feb 2003 15:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Berichtdoor Cor » 19 jul 2003 13:49

wina schreef:Wat God voor mij is ?

Zo.n liefdevolle Vader, die zorgt dat mij niets ontbreekt, en aan wie ik alles kan toevertrouwen.
Eén getuigenis :

Ik leef van een uitkering, en reed nog in een oude auto en wist : Dit is mijn laatste, een andere zit er niet meer in.
Ik legde dit op eenvoudige wijze aan God voor.
Dan rijd ik hem óók nog total loss, maar ook dat was geleid door de Heer, zodat ik een restwaarde van de verzekering kreeg, hierdoor had ik een aanbetaling voor een ander knap wagentje. Met mijn vakantiegeld erbij, lukte het precies, maar geen vakantie.
Dat had je gedacht, want ook daar werd in voorzien, want ik kreeg plots een caravan aangeboden, waar ik volgende week gratis in mag.
Is dat niet een Vader om eeuwig te danken ?

Groot is uw trouw, o Heer,
iedere morgen aan mij weer betoond.
Al wat ik nodig had, hebt Gij gegeven.
Groot is uw trouw, o Heer
Aan mij betoond.


Gaaf verhaal Wina, zo er vaar je God heel dicht bij, das bijzonder.
Hij was er om je uit de nood te helpen, zo zie je maar GOD IS GOOD :!: :!:

Gebruikersavatar
Tijn
Luitenant
Luitenant
Berichten: 566
Lid geworden op: 26 jun 2004 10:51
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 26 jun 2004 12:33

gaaf dit te lezen!!!!

Ik ben echt zo blij dat ik nu een echte relatie met God heb en dan gewoon een relatie zoals ik die ook met vrienden heb echt geweldig!!!
Laat je leiden door Hem!

mart
Verkenner
Verkenner
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 mei 2004 17:51
Locatie: Leiden
Contacteer:

Berichtdoor mart » 27 jun 2004 11:51

Tijn schreef:gaaf dit te lezen!!!!

Ik ben echt zo blij dat ik nu een echte relatie met God heb en dan gewoon een relatie zoals ik die ook met vrienden heb echt geweldig!!!


hmm God is toch wel meer dan een vriend lijkt me..??

Voor mezelf vind ik het altijd moeilijk om bepaalde 'dingen' of gebeurtenissen aan God toe te schrijven, het is ook niet zo dat ik God heel erg ervaar in mijn leven of zo, sommige momenten meer dan andere..

ik geloof best dat God wil dat je Hem ziet en dat je voor Hem leeft en een 'relatie' met Hem hebt, maar in de praktijk is dat niet altijd even makkelijk.. en ik heb ook het idee dat het heel erg aan mezelf ligt, als ik echt met het geloof bezig ben dan ervaar ik God meer in mijn leven dan als ik het allemaal een beetje laat voor wat het is..

bijbeltekst waar ik altijd veel aan heb is:
handelingen 17
24 De God, die de wereld gemaakt heeft en al wat daarin is, die een Heer is van hemel en aarde, woont niet in tempels met handen gemaakt, 25 en laat Zich ook niet door mensenhanden dienen, alsof Hij nog iets nodig had, daar Hij zelf aan allen leven en adem en alles geeft. 26 Hij heeft uit één enkele het gehele menselijke geslacht gemaakt om op de ganse oppervlakte der aarde te wonen en Hij heeft de hun toegemeten tijden en de grenzen van hun woonplaatsen bepaald, 27 opdat zij God zouden zoeken, of zij Hem al tastende vinden mochten, hoewel Hij niet ver is van een ieder van ons. 28 Want in Hem leven wij, bewegen wij ons en zijn wij, gelijk ook enige van uw dichters hebben gezegd:
Want wij zijn ook van zijn geslacht.

29 Daar wij dan van Gods geslacht zijn, moeten wij niet menen, dat de godheid gelijk is aan goud of zilver of steen door menselijke kunstvaardigheid gesneden of bedacht. 30 God dan verkondigt, met voorbijzien van de tijden der onwetendheid, heden aan de mensen, dat zij allen overal tot bekering moeten komen; 31 omdat Hij een dag heeft bepaald, waarop Hij de aardbodem rechtvaardig zal oordelen door een man, die Hij aangewezen heeft, waarvan Hij voor allen het bewijs geleverd heeft door Hem uit de doden op te wekken.
kijk ook eens op www.youth-online.tk ! :)

Gebruikersavatar
Spyg
Verkenner
Verkenner
Berichten: 76
Lid geworden op: 15 apr 2004 21:45
Locatie: EDE BIG CITY OF GELDERLAND
Contacteer:

Berichtdoor Spyg » 27 jun 2004 14:31

GOD is echt fantastisch

GOd ervaren is zo gaaf je kan er geen genoeg van krijgen
ALs het leven zo voorspelbaar is waarom geloof jij dan niet of is dat te makkelijk

geertje
Verkenner
Verkenner
Berichten: 72
Lid geworden op: 11 sep 2002 13:35
Locatie: breda

god ervaren

Berichtdoor geertje » 27 jun 2004 19:11

geloof en vertrouwen
jij bent niet voorspelbaar, maar de liefde van
god en vertrouwen in hem, geeft rust in je leven.

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 27 jun 2004 20:28

iets of iemand heel ver weg, die beloften gedaan heeft in een boek, waar ik maar geen wijs uit kan worden.

een potentieel zeer inspirerend en assisterend fenomeen, maar op het moment vooral bron van frustratie

joris

Berichtdoor joris » 27 jun 2004 22:47

thespiritisinsideus schreef:iets of iemand heel ver weg, die beloften gedaan heeft in een boek, waar ik maar geen wijs uit kan worden.

een potentieel zeer inspirerend en assisterend fenomeen, maar op het moment vooral bron van frustratie
buddy nodig op je zoektocht? ik zoek graag met je mee!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 jun 2004 22:48

mart schreef:Voor mezelf vind ik het altijd moeilijk om bepaalde 'dingen' of gebeurtenissen aan God toe te schrijven, het is ook niet zo dat ik God heel erg ervaar in mijn leven of zo, sommige momenten meer dan andere..


Inderdaad ja. Als je de bijbel leest en sommige mensen hoort moet God wel zwaar oke zijn, maar ik vraag me altijd af in hoeverre het je eigen betekenisgeving aan bepaalde gebeurtenissen is.. :roll: Zeer frusterend zoals spirit ook al zei, op zo´n manier kom je nooit ergens, maar het allemaal maar geloven doe je ook niet zomaar.

thespiritisinsideus

Berichtdoor thespiritisinsideus » 27 jun 2004 22:48

hehe, dat ligt eraan, weet je wat het is? ik besef van mezelf donders goed dat ik te koppig ben, maar het probleem is die overgave, ik zie gewoon geen reden om me over te geven, rationeel zijn is een vloek

joris

Berichtdoor joris » 27 jun 2004 23:00

ach, koppig zijn maakt niet zoveel uit hoor. Koppige Ezels kon God laten spreken. Vandaar dat Hij mij af en toe ook gebruiken kan.

Mozes was zo koppig als het achtereind van een varken, ent toch gebruikte God hem. Topiie toch?

Te koppig om je over te geven? heeft meestal meer met schijterij te maken.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten