De Opname, is het echt dichtbij?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De Opname, is het echt dichtbij?

Berichtdoor Mortlach » 22 aug 2011 21:08

Samanthi schreef:Ja en als niemand het meer verwacht dan komt Hij.


Dus eigenlijk houden 'jullie christenen' de wederkomst gewoon tegen door hem te verwachten :wink: :-oo
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

knor183
Mineur
Mineur
Berichten: 116
Lid geworden op: 13 okt 2003 06:22
Contacteer:

Re: De Opname, is het echt dichtbij?

Berichtdoor knor183 » 23 aug 2011 07:52

Mortlach schreef:
Dus eigenlijk houden 'jullie christenen' de wederkomst gewoon tegen door hem te verwachten :wink: :-oo


Ja eigenlijk wel. 1 van de tekenen van de eindtijd was dat iedereen van God zou gehoord hebben. Hoe minder mensen de boodschap van God vertellen, hoe minder snel de mensen er van horen, dus hoe minder snel God terugkomt.
Het is even onvoorstelbaar dat God wel bestaat, als dat hij niet zou bestaan

Lock&Stock

Re: De Opname, is het echt dichtbij?

Berichtdoor Lock&Stock » 23 aug 2011 14:38

Maar er zullen altijd mensen zijn die nog nooit van (jullie) God hebben gehoord, of, zoals ik, bij voorbaat al zeker weten nooit in (jullie) God te gaan geloven.

Dus, dan lijkt het me dat de Opname nooit zal gebeuren, correct?

EDIT: ik was iets te snel, je schreef "van god gehoord hebben". Dus maw; iedereen moet de kans hebben gehad en dan komt ie terug?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De Opname, is het echt dichtbij?

Berichtdoor Mortlach » 23 aug 2011 16:24

Ik vraag me af wat al die mensen hier dan nog doen i.p.v. Indianen bekeren in de Amazone. :-oo
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: De Opname, is het echt dichtbij?

Berichtdoor TheKeimpe » 23 aug 2011 18:38

Lock&Stock schreef:Maar er zullen altijd mensen zijn die nog nooit van (jullie) God hebben gehoord, of, zoals ik, bij voorbaat al zeker weten nooit in (jullie) God te gaan geloven.

Dus, dan lijkt het me dat de Opname nooit zal gebeuren, correct?

EDIT: ik was iets te snel, je schreef "van god gehoord hebben". Dus maw; iedereen moet de kans hebben gehad en dan komt ie terug?

L&S: er waren meer mensen die bij voorbaat dachten te weten dat ze nooit in (onze) God zouden gaan geloven. Velen zijn vroeger of later toch overstag gegaan en hebben er nooit spijt van gehad. Leestip: C.S. Lewis - Verrast door vreugde (of Surprised by Joy, als je liever het oorspronkelijke Engels leest.)

jaapo
Kapitein
Kapitein
Berichten: 991
Lid geworden op: 19 jan 2011 16:03

Re: De Opname, is het echt dichtbij?

Berichtdoor jaapo » 23 aug 2011 21:44

Na 1950 kan ik zo zes of zeven jaren noemen, waar tevoren het einde der tijden voorspeld werd. Geen van allen doorgegaan. Wel waren elke keer er weer mensen die hun geld aan deze godsdienstwaanzinnigen kwijt raakten en hun huwelijk op de klippen zagen lopen. Valse profeten en Schriftverkrachters moet je ontlopen. Er is niets christelijks aan.
Mijn motto: gezang 7, Liedboek voor de Kerken = Lied 316 NLB

Lock&Stock

Re: De Opname, is het echt dichtbij?

Berichtdoor Lock&Stock » 24 aug 2011 09:06

TheKeimpe schreef:L&S: er waren meer mensen die bij voorbaat dachten te weten dat ze nooit in (onze) God zouden gaan geloven. Velen zijn vroeger of later toch overstag gegaan en hebben er nooit spijt van gehad. Leestip: C.S. Lewis - Verrast door vreugde (of Surprised by Joy, als je liever het oorspronkelijke Engels leest.)


Zeg nooit nooit, al lijkt voor mij persoonlijk de kans astronomisch klein. En dan nog, stel ik zou in een vlaag van verstandsverbijstering toch ineens in god gaan geloven, dan zullen er altijd nog andere agnosten/atheisten/amazone indianen zijn...

Zoals dat meisje in The Big Bang Theory ooit zei;

"I don't say I don't believe in God, but I think the notion of an omnipotent God taking attendance is highly illogical."

En daar sta ik volledig achter

Gebruikersavatar
maboc
Sergeant
Sergeant
Berichten: 407
Lid geworden op: 13 nov 2008 21:35
Locatie: Den Haag

Re: De Opname, is het echt dichtbij?

Berichtdoor maboc » 24 aug 2011 12:21

Lock&Stock schreef:[kwote="TheKeimpe"]L&S: er waren meer mensen die bij voorbaat dachten te weten dat ze nooit in (onze) God zouden gaan geloven. Velen zijn vroeger of later toch overstag gegaan en hebben er nooit spijt van gehad. Leestip: C.S. Lewis - Verrast door vreugde (of Surprised by Joy, als je liever het oorspronkelijke Engels leest.)[/kwote]

Zeg nooit nooit, al lijkt voor mij persoonlijk de kans astronomisch klein. En dan nog, stel ik zou in een vlaag van verstandsverbijstering toch ineens in god gaan geloven, dan zullen er altijd nog andere agnosten/atheisten/amazone indianen zijn...

Zoals dat meisje in The Big Bang Theory ooit zei;

"I don't say I don't believe in God, but I think the notion of an omnipotent God taking attendance is highly illogical."

En daar sta ik volledig achter

Na "The wonder years" de beste serie ooit :-)

Gelukkig opereert God niet alleen maar strict logisch.
Ook (of juist) als gelovige merk ik vaak dat God helemaal niet onze regels van de logica aanhoudt. Maarja....ik geloof het nu eenmaal..... Jij als niet gelovige zal daar niet veel (niets) van begrijpen. Nu ja....wellicht komt het ooit nog wel eens (highly illogical sluit God niet uit :-D)
Hij die u roept is trouw en doet zijn belofte gestand.
(1 Tessalonicenzen 5 vers 24)

Lock&Stock

Re: De Opname, is het echt dichtbij?

Berichtdoor Lock&Stock » 24 aug 2011 12:27

maboc schreef:Ook (of juist) als gelovige merk ik vaak dat God helemaal niet onze regels van de logica aanhoudt.


Dat geloof ik graag (als ik zou geloven). Waarom heeft ie bijvoorbeeld een universum gecreerd met een straal van 12 miljard lichtjaar, meer sterren in het heelal dan zandkorrels op de aarde en waarschijnlijk bij vrijwel elke ster planeten.

Daar zit ook totaal geen logica in ;)

Gebruikersavatar
maboc
Sergeant
Sergeant
Berichten: 407
Lid geworden op: 13 nov 2008 21:35
Locatie: Den Haag

Re: De Opname, is het echt dichtbij?

Berichtdoor maboc » 24 aug 2011 12:31

Lock&Stock schreef:[kwote="maboc"]Ook (of juist) als gelovige merk ik vaak dat God helemaal niet onze regels van de logica aanhoudt.[/kwote]

Dat geloof ik graag (als ik zou geloven). Waarom heeft ie bijvoorbeeld een universum gecreerd met een straal van 12 miljard lichtjaar, meer sterren in het heelal dan zandkorrels op de aarde en waarschijnlijk bij vrijwel elke ster planeten.

Daar zit ook totaal geen logica in ;)


Helemaal mee eens :-)
Hij die u roept is trouw en doet zijn belofte gestand.
(1 Tessalonicenzen 5 vers 24)

Lock&Stock

Re: De Opname, is het echt dichtbij?

Berichtdoor Lock&Stock » 24 aug 2011 14:21

maboc schreef:Helemaal mee eens :-)


d:)b

Even weer op topic; hoe zie jullie die Opname voor je dan? Alle uitverkorenen verdwijnen ineens? De rest blijft achter tot de Apocalypse?

Gebruikersavatar
Mortlach
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 18306
Lid geworden op: 06 sep 2008 20:11
Locatie: Ontario, Canada

Re: De Opname, is het echt dichtbij?

Berichtdoor Mortlach » 24 aug 2011 15:53

Lock&Stock schreef:Even weer op topic; hoe zie jullie die Opname voor je dan? Alle uitverkorenen verdwijnen ineens? De rest blijft achter tot de Apocalypse?


Daarom eis ik ook altijd als ik moet vliegen dat de pilioten atheist zijn. Je wil natuurlijk niet dat je piloot halverwege je vlucht ineens verdwijnt. :wink:
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3923
Lid geworden op: 11 sep 2002 12:28

Re: De Opname, is het echt dichtbij?

Berichtdoor TheKeimpe » 24 aug 2011 18:35

@L&S:
Nee, ik geloof helemaal niet in een dergelijke opname. Ik geloof dat het einde van deze aarde voor alle dan levende mensen tegelijk komt. Maar ik heb weinig zin om hier hele theorieën over het chiliasme etc. te gaan behandelen, daar ben ik nu maar vast heel eerlijk in.

Gebruikersavatar
jip_86
Moderator
Berichten: 2197
Lid geworden op: 26 mar 2004 21:30
Locatie: Rouveen
Contacteer:

Re: De Opname, is het echt dichtbij?

Berichtdoor jip_86 » 24 aug 2011 22:09

Laten we dat ook vooral niet doen. Daar zijn andere delen van het forum voor.

Gebruikersavatar
Race406
Majoor
Majoor
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 mar 2004 13:04
Locatie: Wierden
Contacteer:

Re: De Opname, is het echt dichtbij?

Berichtdoor Race406 » 17 sep 2011 09:44

Mooie schreef:DIT JAAR (2011) blijkt erg interessant te zijn...
Openbaring 12:1 vindt plaats in 2011 – hierbij ook de link:
http://www.youtube.com/watch?v=FBSsBg1AGpk

Laten we eerst alle misverstanden uit de weg nemen:
1 Hij zal komen als een dief in de nacht, zelfs voor vele christenen:
MAAR - 1 Thess. 5:4 "Maar gij, broeders, zijt niet in de duisternis, zodat die dag u als een dief overvallen zou…”

2 Zelfs de engelen of de Zoon zelf weten niet wanneer:
MAAR - In de Joodse huwelijkstraditie, is het gewoon te antwoorden op de vraag, wanneer de bruiloft zal plaatsvinden, met “Ik weet het niet, zelfs de engelen niet, maar alleen de Vader weet het”. Eenvoudig, omdat de vader van de bruid de datum van de bruiloft vastlegt, wanneer hij tevreden is over alle dingen die daarvoor gereed zijn. Wanneer de grote bruiloft nadert, wordt alles bekendgemaakt… als de vader het alles duidelijk maakt, komt de bruidegom met een roep en een bazuin (trompet) (Yom Teruah ofwel Rosh Hashana) en neemt de bruid mee voor 7 dagen….
3 Niemand weet de dag of het uur dat Hij zal komen: "niemand weet die dag of het uur, ook de engelen der hemelen niet, ook de Zoon niet, maar de Vader alleen”. Matth 24:36
MAAR – Rosh Hashana – IS het Joodse Feest, ook wel genoemd, "niemand weet de dag of het uur, zelfs de engelen niet…” En wordt ook genoemd, “de dag van de luide roep, de dag van ontzag, de dag van trompetten, DE VERBORGEN DAG”. Ook wordt het genoemd, “de tijd van Jakobs benauwdheid, de dag van het ontwakende bazuingeschal, de dag des oordeels, het openen van de Boeken, het openen van de poorten, bruiloft van de Messias, kroning van de Messias...

Rosh Hashana wordt de Verborgen Dag genoemd, omdat Hij deze dag met name voor satan en zijn gevallen engelen verborgen heeft.
Rosh Hashana WAS een MYSTERIE…., MAAR GEOPENBAARD IN DE BRIEF AAN DE KORINTHIERS, VEEL LATER….. wanneer Paulus zegt: “Zie, ik deel u een geheimenis mede. Allen zullen wij niet ontslapen, maar allen zullen wij veranderd worden, in een ondeelbaar ogenlik, bij de laatste bazuin (sjofar van ROSH HASHANA), want de bazuin zal klinken en de doden zullen onvergankelijk opgewerkt worden en wij zullen veranderd worden”. Paulus had goede hoop dat hij de wederkomst zou meemaken, al bleef hij gewoon aan het werk. Maar ook hij is uiteindelijk gewoon "ontslapen". Dus de tekst die je aanhaalt slaat in dit verband echt nergens op...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (1 Kor. 15:51-52)

Shavuot (Joods Pinksterfeest) is bekend als de eerste bazuin, Yom Kippoer (Grote Verzoendag) is bekend als de LUIDE BAZUIN en Rosh Hashanah (Yom Teruah of Trompettenfeest) is bekend als de “Laatste Bazuin” (want het omvat 100 bazuingeschallen van de sjofar). Daarna volgen de Dagen van Ontzag (van Bekering).

Merk op, de feesten zijn Zijn Mo'edim (Vastgestelde tijden, afspraken met Hem):
1 De geboorte van Johannes viel samen met Pesach (Joods Paasfeest) in 4BC.

2 6 Maanden later de geboorte van Christus – vond plaats op Sukkot (Loofhuttenfeest) op 11 september, 3BC.

3 Op 11 september, 3BC, passeerde de Maan onder Virgo (Maagd) aan haar voeten, met de Zon bekleed en een krans van 12 sterren op haar hoofd. Openbaring 12 laat ons deze samenstand van de zon, maan en sterren spoedig (2011) nogmaals zien, welke na 3BC nooit meer is voorgekomen….. verbazingwekkend. Klinkt als esotherisch gemompel dat gepraat over de maan die onder ""Virgo"" passeert.....

4 Hetgeen ons de datum van conceptie (van Jezus) geeft, 9 maanden eerder, nl. tijdens Chanoeka (het Feest van de Lichtjes).Geen idee hoe jij het passeren van de maan aan de voeten van de maagd (of zoiets) koppelt aan het moment dat Maria van Jezus in verwachting raakte..?????????????????????????

5 De besnijdenis, 8 dagen later, valt op de 8ste Assembly Dag. Wat is dat nu weer dan?

6 Christus’ dood op Pesach

7 Christus’ hemelvaart op Mem B'Omer Geen idee waar je het over hebt....

8 Heilige Geest komt op Shavuot ?????? Geen idee wat je bedoelt

WAT IS HET VOLGENDE? Is hier een patroon, waarvan we ons bewust moeten zijn?

9 Rosh Hashana – Trompettenfeest…. de Opname?

Kijk ook eens naar de 7 jaren van Grote Verdrukking, die volgen na de opname van de gemeente.
Rosh Hashana 2011 tot Yom Kippoer (Grote Verzoendag) 2018… hier zijn nog meer feiten: Rosh Hashana (ook al heb ik geen idee wat dat is), op welke datum valt dat dit jaar? Heb je al afscheid genomen van je familie en vrienden, en heb je je baan al opgezegd? Of be je toch niet helemaal overtuigd......?

1 Exact 2550 Dagen (7 jaren) zoals Openbaring nauwkeurig aangeeft.

2 Het is een Heilige dag, net als Hij eerder genoemde profetieën reeds vervulde op de andere Joodse Feesten.

3 Dit jaar heeft iets ZEER interessants, dat plaatsvindt op het Rosh Hashana feest 2011. De Mo'edim (vaste tijden) in de sterren laten Virgo zien op 29 september 2011, zoals getoond in Openbaring 12:1 (toeval?). Wie in vredesnaam is Virgo?

4 Palestina wil Jeruzalem verdelen in september 2011.
"… en Ik zal aldaar met hen in het gericht treden ter oorzake van mijn volk en van mijn erfdeel Israël, dat zij onder de volken verstrooid hebben, terwijl zij mijn land verdeelden…” Joel 3:2

5 De Opname is het beeld van de Bruidegom die komt voor Zijn Bruid. De traditionele Joodse Bruiloft begint met de verloofde man, komend met een luide roep, een bazuingeschal, en neemt vervolgens de bruid mee voor 7 dagen van vreugde.

6 Wist je dat planeet/komeet Elenin precies tussen de Aarde en de Zon zal passeren op 28 tot 30 september 2011? Toeval? Wat heeft die komeet te maken met de opname zoals jij die gelooft?

7 Iets om ons bewust van te zijn is, dat Rosh Hashanah start op woensdagavond 28 september 2011. En de "Laatste BAZUIN" (100 bazuingeschallen op de laatste dag) op de laatste dag… Succes! Je hebt nog een kleine 2 weken om een en ander in orde te maken. Ik stel voor dat we een afspraak maken voort een etentje op, laten we zeggen, 3 oktober..... Ben benieuwd naar je reactie als je er dan nog steeds bent... Of je geloof was dan niet goed genoeg of (en dat is het meest waarschijnlijk) de opnamedatum was weer eens verkeerd uitgerekend. Zoals al duizenden keren eerder.... Wanneer worden jullie in Godsnaam (dit bedoel ik bloedserieus, en dus niet als krachtterm!) eens wakker en stoppen eens met dat geleuter?

8 Tishrei 1, 2011 (28ste september van Rosh Hashana 2011) is tevens het Joodse Nieuwjaar.

Het is HEEL goed mogelijk, dat de 7 jaren Verdrukking zullen aanvangen op Yom Kippoer 2011, nadat de 10 dagen van ontzag en bekering (29 september tot 8 oktober) voorbij zijn…. een PERFECTE vervulling van 2550 dagen:

- Yom Kippoer 2011 (8 oktober) en 1260 dagen brengt ons bij Rosh Hashana – Joods Nieuwjaar - 2015 (Zonsverduistering op 20 maart 2015)
- Rosh Hashana 2015 (20 maart) en 1290 dagen brengt ons bij Hoshanah Rabbah 2018 (30 september). Hoshana Rabbah staat bekend als de laatste dag van de Dag des Oordeels (de Grote Verdrukking)!!!

Van 2014/2015 naar 2018
Wat gebeurt er in 2014 en 2015, op de helft van de Grote Verdrukking?

De komst van 4 bloedrode manen vanaf 2014 tot in 2015. Dit is de enige groep van vier in de nabije toekomst, die plaatsvinden gedurende Joodse Feesten. De betekenis van een bloedrode maan is de aankondiging van onheil.
We vinden de 4 bloedrode manen en maansverduisteringen op een rij op:
- 15 April 2014 op Pesach
- 8 Oktober 2014 op het Loofhuttenfeest
- 4 April 2015 op Pesach
- 28 September 2015 op het Loofhuttenfeest

De laatste paar keer dat dit voorkwam, was gedurende een GROTE verandering in Israël.
Na 2015 komt het een lange tijd niet meer voor…

Hetgeen ons brengt bij het jaar 2018 (5778 op de Joodse Kalender).
Het Hebreeuwse jaar 5778 (op onze kalender is dit 2017/2018) is:

1. 120 Jaar na het eerste Zionistische Congres;

2. 100 Jaar sinds de Balfour Verklaring, die Israël het recht gaf een Natie te worden;

3. 70 Jaar sinds Israël tot een Staat werd verklaard;

4. 50 Jaar sinds de verovering van de Tempelberg in Jeruzalem;

5. 40 Jaar sinds het Camp David Vredesakkoord en Israël's conflict met Libanon;

6. Jubeljaar der Jubeljaren;

7. 120 = Lengte van jaren – leeftijd van een mens (Gen. 6:3);

8. 100 = Gevangenschap;

9. 70 = Profetie Compleet en max. tijdsperiode van lijden;

10. 50 = Jubeljaar – Ontheffing van Schulden, en Vrede;

11. 40 = Beproeving;

12. Misschien is het slechts toeval, MAAR de fotosfeer van de Zon heeft bijv. een temperatuur van 5778K (hetgeen overeenkomt met het Hebreeuwse jaar 5778/2018). Waar baseer jij op dat 5778 graden overeenkomt met het Joodse jaar 5778, dat is toch pas over 7 jaar...??????????????????????

Behoor je tot de Bruid, die niet uitkijkt naar Zijn komst?
Blijf alsjeblieft ook kijken, zelfs als er niets gebeurt op of rond 28 en 29 september 2011. Ah, je houdt er dus al rekening mee dat je gemompel en geleuter over jaren en wederkomsten (waar de Bijbel slechts spreekt over 1, spreek jij over 2 of meer wederkomsten alsof Hij het niet in 1 keer goed zou doen...) gezwets en geneuzel in de marge zijn, en dat je gewoon weer een baan moet gaan zoeken na 29 september.....? En wanneer is dan de volgende dag van de opname? Heb je dat al berekend?
Blijf uitkijken, want HIJ zal op een dag komen, en Hij ZAL degenen die Hem verwachten de tijden en het seizoen laten weten. Marcus 13:32: Maar die dag en dat moment is aan niemand bekend, ook aan de engelen in de hemel niet, ook aan de Zoon niet, maar alleen aan de Vader. Dus stop nu eens met geleuter en berekeningen over de wederkomst..

Bron: http://www.getreadyforjesus.com/Marcus 13:31: En als dan iemand tegen u zal zeggen: Zie, hier is de Christus; of zie, Hij is daar; geloof het niet. Je kunt ook vertalen dat als men de wederkomst aan het berekenen is, geloof het niet, want: Niemand weet die ure. Alleen de Vader weet die ure, en dus weet iemand die helemaal in de ban is geraakt van een of andere goochelaar het al helemaaaaaaaal niet.
Ik wens je heel veel sterkte met het verwerken van de grote klap, straks na 28 september.
Misschien heb je dan wat aan dit telefoonnummer: 088 892 02 50

Ik klink misschien bot, hard en wat arrogant. Dat ben ik me bewust. :wink: Als mensen in de opname van de gemeente geloven dan verschil ik met ze van mening omdat de Bijbel in mijn ogen niet spreekt van 2 komsten van Jezus. Maar voor die overtuiging kan ik respect opbrengen. Maar als er dan gegoocheld wordt met getallen en meent men de wederkomst te bepalen, daar heb ik geen goed woord voor over. Temeer daar Jezus Zelf zegt dat niemand die tijd weet, zelf Hij als Zoon niet, maar alleen de Vader weet die tijd. Er zijn al zoveel mensen totaal de vernieling ingeholpen doordat een of andere goeroe meende het beter te weten dan Gods Zoon, dat ik hier helemaal klaar mee ben. De geschiedenis is duidelijk, alle theorieën zijn waardeloos gebleken. Maar ja, sommige stromingen zijn zo eigenwijs, die ideeën blijken lastig uit te roeien....
Aan de andere kant: Als je maar lang genoeg blijft schreeuwen dat Jezus weer komt, dan krijg je vanzelf wel een keer gelijk........ :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: (Vooropgesteld dat God je niet eerder bij zich roept om verantrwoording af te leggen uiteraard....)
En nog iets: Al die Joodse termen er doorheen werkt niet echt uit dat mensen gaan denken: "Gut, laat ik dat nu eens doorlezen.." We leven in Nederland en wensen ook in het Nederlands aangesproken te worden...
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten