Kliksafe.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

nellieab
Verkenner
Verkenner

Kliksafe.

Berichtdoor nellieab » 06 aug 2011 20:44

Hallo allemaal, ik zat de berichten te lezen over kliksafe . Ik krijg volgende week kliksafe en ik moet zeggen dat ik er erg blij mee ben. Want ik heb er heel erg last van dat ik zoveel tijd besteed aan uitzendinggemist. nou wil ik niet zeggen dat ik slechte dingen kijk (want ik heb ook een filter) maar je krijgt ongemerkt zoveel informatie dat van het èèn het ander komt.
En dan zit ik zondags in de kerk en dan schaam ik me.
Want ik kan die tijd dat ik achter de pc zit wel beter gebruiken.
Ik ben volwassen en dan zeggen we allemaal..je hebt je verantwoordelijkheid en er zit een knop op enz. Maar weet je wat het ergste is? Dat ik die uitknop veel te laat gebruik. Dus dan heb ik mezelf niet helemaal in de hand dus wel kijken en als ik dan in bed lig dan durf ik niet te bidden want ik schaam me voor mijn eigen gedrag.
Ik voor mij zeg: internet is gevaarlijk en verslavend.
eerst wilde ik er niet aan om kliksafe te nemen en dat schokte me en ik kwam erachter dat het voor mij verslavend werkt. Want laten we eerlijk zijn ,het haalt je van de goede zaken af en al die uren heb ik verknoeit!
Ik geloof dat als ik geen kliksafe neem dat ik misschien wel tot mijn 60 ste mijn tijd ga zitten verknoeien.
Tot het misschien te laat is.
Ik wilde dit even kwijt en iedereen begrijpt ws wel dat dit echt zo is. En dat het ook moeilijk is om toe te geven dat het niet goed is om zoveel achter uitzendinggemist te zitten. Daarom ben ik blij dat ik volgende week niet meer kan kijken...voor mijn eigen veiligheid...Goede zondag allemaal.
Hartelijke Groet, Nellie.

maboc
Sergeant
Sergeant

Re: Kliksafe.

Berichtdoor maboc » 07 aug 2011 12:27

nellieab schreef:....
....

Hehe Nellie niet zo somber zeg.
Als je oprecht spijt hebt dan vergeeft Jezus je wel.

Niet durven bidden....waarom? Ben je bang voor de Heer? Schaam je jezelf voor je handelen? Juist het gebed geeft je de kans om je zorgen en je spijt aan de voeten van Jezus te leggen.
Hij die u roept is trouw en doet zijn belofte gestand.
(1 Tessalonicenzen 5 vers 24)

Noir
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Noir » 08 aug 2011 09:54

Nellieab, ik ben blij voor je dat je de keuze hebt kunnen maken.

'Niet durven bidden....waarom? Ben je bang voor de Heer? Schaam je jezelf voor je handelen? Juist het gebed geeft je de kans om je zorgen en je spijt aan de voeten van Jezus te leggen.'

Ik lees nergens in haar posting dat ze bang is voor God. Alleen dat ze zich schaamt voor haar handelen. En dat kan ik ergens nog wel volgen. Als je doordeweeks in 'zonden' leeft (grote en kleine) dan schaam je je zelf zondag's in de kerk wanneer de wet wordt voorgelezen want dan faal je weer op alle geboden.
Wat je bent, bewijst wat je kunt. Wat je ermee doet, bewijst wie je bent.

maboc
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maboc » 08 aug 2011 12:48

Noir schreef:Nellieab, ik ben blij voor je dat je de keuze hebt kunnen maken.

'Niet durven bidden....waarom? Ben je bang voor de Heer? Schaam je jezelf voor je handelen? Juist het gebed geeft je de kans om je zorgen en je spijt aan de voeten van Jezus te leggen.'

Ik lees nergens in haar posting dat ze bang is voor God. Alleen dat ze zich schaamt voor haar handelen. En dat kan ik ergens nog wel volgen. Als je doordeweeks in 'zonden' leeft (grote en kleine) dan schaam je je zelf zondag's in de kerk wanneer de wet wordt voorgelezen want dan faal je weer op alle geboden.

Het woord durven suggereert bij mij dat er aan de andere kant angst staat ("ik durf .... niet, want ik ben bang dat ....."). Wellicht bedoelt Nellie wel wat anders. Laat onverlet dat je toch niet moet nalaten te bidden. Bij de Heer kun je toch alles kwijt?

Noir
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Noir » 08 aug 2011 13:11

Ja natuurlijk kun je daar alles kwijt. En daarom vind ik het juist goed van haar dat ze de beslissing heeft genomen om kliksafe te nemen !

nellieab
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor nellieab » 08 aug 2011 13:53

Noir schreef:Ja natuurlijk kun je daar alles kwijt. En daarom vind ik het juist goed van haar dat ze de beslissing heeft genomen om kliksafe te nemen !

Het gaat niet over bang zijn maar over schaamte ,die ène hr. heeft het goed begrepen, ik schaam me dat ik steeds weer in de verleiding ga. Terwijl ik daar mijn tijd aan verdoe aan wereldse dingen.

Riska

Berichtdoor Riska » 08 aug 2011 22:26

Nou heb ik geen kliksafe, maar wat heeft dat filter wel of niet te maken met de hoeveelheid tijd die iemand achter de pc zit? Zet het filter de pc op zwart of zo?
Ik spot er niet mee, ik weet dat het af en toe verleidelijk is erachter te zitten, maar daar heeft welke filter dan ook toch helemaal niks mee te maken?

Noir
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Noir » 09 aug 2011 07:41

Met een filter kun je niet opuitzending gemist e.d. En daar zit degene die dit topic geopend heeft veel achter.

Riska

Berichtdoor Riska » 09 aug 2011 07:47

Oh, ik dacht dat het alleen 'verboden programma's' waren.
Overigens: moet je oog geen digitale tv-verbinding hebben, dan kun je nog van alles kijken... (of opnemen zodat je het daarna kunt zien). Ik blijf erbij dat er ook eigen verantwoordelijkheid bestaat.

Noir
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Noir » 09 aug 2011 07:51

Nee ook andere websites waar de naam van God gelasterd wordt e.d. Met kliksafe kun je bijv. ook niet op geenstijl.nl Niet dat je daar nu zoveel aan mist hoor. Zeker blijf je ook een eigen verantwoordelijkheid hebben. Daar geef ik je helemaal gelijk in. Maar sommige mensen staan niet zo vast in de schoenen als anderen. Neem even een klein voorbeeld. Een kind mag van zijn ouders strak langs de rand van het ravijn lopen. En papa roept het kind nog achteraan: 'niet erin vallen hè'. Maar wanneer het kind niet zo strak langs die rand op mocht lopen van papa, had het minder kans om er in te vallen. Dat gevaar is dan niet zo groot. En zo zie ik het ook met kliksafe.

nellieab
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor nellieab » 09 aug 2011 15:00

Riska schreef:Nou heb ik geen kliksafe, maar wat heeft dat filter wel of niet te maken met de hoeveelheid tijd die iemand achter de pc zit? Zet het filter de pc op zwart of zo?
Ik spot er niet mee, ik weet dat het af en toe verleidelijk is erachter te zitten, maar daar heeft welke filter dan ook toch helemaal niks mee te maken?

Nou het heeft er zoveel mee te maken dat ik niet meer op uitzendinggemist kan kijken..dus..En mineur begrijp precies wat ik bedoel...Als je dat niet meer kunt kijken dan zit je er niet meer zoveel achter en wordt je ook niet in de verleiding gebracht. Zeker niet aan die programma s die niets toevoegen aan mijn leven.. niets goeds in ieder geval.
Er staat in het doopsformulier..Dat je niet aan Gods genade moet twijfelen als je in de zonde valt maar ook niet in de zonde moet blijven liggen..en daar gaat het dan fout om toch elke keer weer te gaan kijken ...En het kan zijn dat de èèn het niet als zonde ziet om te kijken maar ik wel. ik voel dat het me van God afhoud en dat kan niet goed zijn.

Riska

Berichtdoor Riska » 09 aug 2011 15:16

Het was zeker niet bedoeld je aan te vallen hoor.
Het hangt ervan af wat je kijkt - zeker wat tv betreft.
Het is voor mij persoonlijk niet zondig, tenzij ik naar programma's zou kijken
waarvan ik ten diepste weet dat ze niet goed zijn.

nellieab
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor nellieab » 09 aug 2011 15:58

Riska schreef:Het was zeker niet bedoeld je aan te vallen hoor.
Het hangt ervan af wat je kijkt - zeker wat tv betreft.
Het is voor mij persoonlijk niet zondig, tenzij ik naar programma's zou kijken
waarvan ik ten diepste weet dat ze niet goed zijn.

Nee dat geloof ik niet hoor ,dat je me aan wil vallen en het is een persoonlijke zaak hè...en ik kan denken dat ik niet iets verkeerd kijk en dan toch komt er soms een vloek tsa en dan? doe ik hem dan uit?

maboc
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor maboc » 09 aug 2011 16:24

Maarja....wat is nu precies verkeerd he? Als het om bv. vloeken gaat....Ga je dan ook de straat niet meer op, daar wordt aan de lopende band gevloekt. Of gaat het om slap amusement.... is een kruiswoordraadseltje maken dan nog wel te verantwoorden? Drugs/sex/alcohol......is ook in de maatschappij aan de orde van de dag. Je hoeft 't natuurlijk niet allemaal op te zoeken, maar ik denk niet dat 't zo vreselijk verkeerd is als iets dergelijks toevallig langs komt in een programma.

Ik kan het me voorstellen dat als het kijken op zich (kijken om 't kijken) het probleem is. Dat klinkt een beetje naar verslaving en da's niet echt goed te praten.

Anyway.....als jij je beter voelt bij een filter is dat de beste oplossing :D

nellieab
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor nellieab » 09 aug 2011 19:31

maboc schreef:Maarja....wat is nu precies verkeerd he? Als het om bv. vloeken gaat....Ga je dan ook de straat niet meer op, daar wordt aan de lopende band gevloekt. Of gaat het om slap amusement.... is een kruiswoordraadseltje maken dan nog wel te verantwoorden? Drugs/sex/alcohol......is ook in de maatschappij aan de orde van de dag. Je hoeft 't natuurlijk niet allemaal op te zoeken, maar ik denk niet dat 't zo vreselijk verkeerd is als iets dergelijks toevallig langs komt in een programma.

Ik kan het me voorstellen dat als het kijken op zich (kijken om 't kijken) het probleem is. Dat klinkt een beetje naar verslaving en da's niet echt goed te praten.

Anyway.....als jij je beter voelt bij een filter is dat de beste oplossing :D

Nou dit vind ik eigenlijk nergens op slaan...de straat niet op?
Dat moet wel daar kun je niet onderuit, maar die programma s zijn geen noodzaak.
Dat is geen vergelijk. Bij alles wat je doet doe dat ter ere Gods. (niet dat ik dat doe hoor, was het maar waar).Maar dat verslavende dat bedoel ik !

Terug naar “Archief”