Reformatorische kerken in de VS

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

keesdj
Verkenner
Verkenner

Reformatorische kerken in de VS

Berichtdoor keesdj » 28 jul 2011 20:38

Hoi!

Voor mijn werk verblijf ik misschien binnenkort een tijd in Amerika, in het westen van Californie (in de buurt van San Francisco etc) Daarom ben ik op zoek naar (Amerikaanse) kerken vergelijkbaar met bijvoorbeeld de GG.

Ik weet dat de GG en GGiN ook gemeentes in het buitenland hebben maar die zijn allemaal ver uit de buurt (en vooral in Canada). In Engeland ben ik regelmatig naar de Strict Baptists geweest en er zijn ook allerlei kerken in Schotland. Het is echter lastig te vinden of zij ook kerken in het buitenland hebben en zo ja waar :)

Op internet is genoeg te vinden over kerken in die buurt, maar vaak met beperkte informatie. Dus hierbij de vraag of iemand toevallig daar geweest is of hier meer over weet :)

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: Reformatorische kerken in de VS

Berichtdoor Race406 » 01 aug 2011 12:53

Jij weet precies waar je heen gaat. Kijk eens op internet, misschien kun je dan wat vinden. En misschien is het goed als je in die tijd een kerk bezoekt, niet "vergelijkbaar met bijvoorbeeld de GG".
Dat levert je over het algemeen op dat je leert dat er ook andere manieren van geloofsbeleving, kerkdienst, liturgie etc zijn dan wat reformatorisch NL, en verruimt je blik zeker weten!
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 06 aug 2011 14:46

Anderzijds kan ik mij voorstellen dat je geen weken achtereen een prediking wilt beluisteren waarvan je je (misschien enkel naar eigen gevoel) moet afvragen: is dit nu wel waar.

Helaas kan ik je niet helpen Kees.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 10 aug 2011 11:56

Als je naar een kerk wil die typisch GG is in die buurt, dan zal dat lastig worden.
Maar ik weet wel dat er kerken zijn van gereformeerde signatuur.
Op deze site staan een paar aanbevelingen: Puritanboard.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

MarcoM
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor MarcoM » 14 aug 2011 15:47

Ben het wel eens met Race406.
Kijk eens buiten de eigen kring...
Dit lijdt vaak tot meer bijbel onderzoek, interessante gesprekken en bijbelstudies.

Dit gooit je wat meer terug op de bijbel, want zij kennen jouw dominees en achtergrond niet.
Hier kun je misschien zeggen dat een rok normaal is, roken Okay is, mannen geen baard hebben etc,
terwijl ze je daar niet begrijpen. Je zult dus met bijbelse argumenten moeten komen, om een gesprek te voeren. (of een fel debat ;) )

Misschien zul je later met meer vragen terugkomen. Maar dat kan je ook rijker maken, in de zin van de bekendheid met De Kerk wereldwijd.
Helaas denken we vaak dat het allemaal binnen onze kaders hoort.

Veel succes met de zoektocht.. Je kunt die ook plaatselijk doen, en gewoon hier en daar even binnenkijken.
Zoals ik al zei, zul je er veel meer van opdoen, dan gelijk weer een zelfde kerk te bezoeken.
(je kunt dus ook 1 dienst in je eigen kerkgroep bezoeken, en smiddags bijvoorbeeld bij een andere)
In Nederland zul je zoiets veel minder snel doen, dus laat deze kans niet liggen.

Terug naar “Archief”