Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Memmem » 19 jul 2011 21:20

Dames, hier kunnen jullie verder kletsen over borstvoeding.

Ik wou eigenlijk wel stoppen met de bv maar dochterlief nog niet.

Gebruikersavatar
paprikameisje2
Generaal
Generaal
Berichten: 4904
Lid geworden op: 12 sep 2002 18:17
Locatie: in een huis

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 jul 2011 21:27

oooh als ik alles lees van huilende baby's tot borstvoeding.. mijn tenen krommen van emotie!!

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Jannoek » 20 jul 2011 23:34

Ik weet niet wat me overkomt: een week geleden zat ik nog op 10 voedingen per dag, vanaf zaterdag op 8 en vandaag maar 5.. :)

Ben benieuwd!
Afgelopen nacht heeft hij geslapen van 11 tot 6. Daar knap je van op!

Hoe gaat het met de andere bv mama's?

Gebruikersavatar
AikonGirl
Majoor
Majoor
Berichten: 2376
Lid geworden op: 10 apr 2004 12:34

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor AikonGirl » 21 jul 2011 06:53

Lekker hoor, Jannoek! Hopelijk houdt hij dat zo vol.

Hier gaat t ook prima. 6 voedingen ongeveer.
En slaapt 7 a 8 uur op een nacht.

Alleen vindt ze uit een flesje drinken nog moeilijk.
Misschien te laat mee begonnen.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor ajl » 21 jul 2011 07:00

@ AG Het kan ook aan het type flesje liggen. Hier pakte dochterlief alleen maar difrax. De rest van de spenen sabbelde ze op, maar er kwam niets uit.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor MissF » 21 jul 2011 07:47

hier gaat het ook prima, 5 voedingen per dag, soms 6. Lekker hoor.
Wanneer is het eigenlijk het beste om met flesjes te beginnen als je afbouwt? Want ik wil half september helemaal over zijn op flesjes met flesvoeding, zodat ik dan weer kan gaan werken zonder kolven enzo. Want ook alleen de ochtend en avondvoeding blijven doen is niet handig, omdat ik soms vroeg moet beginnen en pas 's avonds heel laat thuis ben, dus dat is ook niks. Maar hoe lang duurt afbouwen eigenlijk?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Memmem
Moderator
Berichten: 2720
Lid geworden op: 11 sep 2002 21:27

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Memmem » 21 jul 2011 08:02

MissF, nu al beginnen met een flesje. Went ze er het snelst aan.
Een keertje afkolven en je man de fles laten geven, kan hij haar ook eens wat geven en zij kan vast wennen.

Gebruikersavatar
MissF
Generaal
Generaal
Berichten: 8487
Lid geworden op: 16 nov 2004 22:25

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor MissF » 21 jul 2011 08:14

Nouja, dat kan wel, maar ik heb geen kolf, en ga die ook niet kopen, is mij echt te duur voor die paar weekjes nog. Sowieso gebruik ik altijd tepelhoedjes, dus een speen zal ze wel zo gewend zijn (hoop ik 8-[ ) Maar het gaat meer om het afbouwen van de borstvoeding zelf. Wanneer begin je met een voeding te vervangen door flesvoeding? Of is het ook al handig om dat eens te proberen? Al duurt het nog wel een week of 8, dus das nog best een tijdje.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gebruikersavatar
parkiet
Kapitein
Kapitein
Berichten: 841
Lid geworden op: 30 jan 2003 20:44
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor parkiet » 21 jul 2011 08:28

Hier gaat t prima! Vorige week nog regeldagen gehad en daarna weer overproductie, maar nu is het weer lekker afgestemd! Afgelopen twee nachten heeft ze doorgeslapen, heerlijk zeg!
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor ajl » 21 jul 2011 08:31

Ze zeggen dat je voor de 6 weken een keer moet beginnen met een flesje om eraan te wennen. Een afbouwschema kan je wel vinden op internet. Vaak moet je als eerste de middagvoeding afbouwen en dan een flesje geven. Op internet staat dat je per voeding ongeveer 3 dagen moet rekenen met afbouwen. Ik deed het alleen veel sneller. Dat is wel pijnlijk ivm stuwing, maar ik vind het fijner, anders ben je echt 3 weken aan het afbouwen.

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Em. » 21 jul 2011 08:39

@ MissF: je kunt ongeveer een week rekenen per voeding om het af te bouwen, als je tenminste niet te veel last wil hebben van stuwing etc. Dan vervang je 1 voeding door de fles, de week erop weer een voeding erbij etc. Dan went je lichaam eraan en ga je minder produceren. In het begin zal je wat last van stuwing hebben, maar dat in de loop van die week minder worden, totdat je weer een voeding vervangt.
Bij 5 voedingen kun je dus op ongeveer 5 weken rekenen om het helemaal af te bouwen.
Wat een flesje betreft: ik ben al met een week of 4 gaan oefenen met een fles met afgekolfde melk, dat ging prima, als je na 6 weken begint heb je de kans dat ze vertikt de fles te pakken, maar misschien scheelt het dat je tepelhoedjes gebruikt, dat heb ik hier nooit gedaan.
@ Ajl: 3 dagen of minder lijkt mij wel snel, je hebt dan ook weer verhoogd risico op borstontstekingen en harde plekken. Maar als je de stuwing voor lief neemt zal het wel gaan, lijkt mij niks overigens :), ik neem liever de tijd....

Hier heeft zoonlief lang 6 voedingen per dag gehad, maar gelukkig is het nu 5 en gisteren zelfs 4. Dus weer stuwing, dat is minder..., maar goed dat zal vandaag wel minder worden. Hij eet nu ook een fruithap en ik wil eigenlijk ook binnenkort met groente gaan beginnen nu hij bijna 6 maanden is. Volgens mij is hij er wel aan toe.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor ajl » 21 jul 2011 08:43

@ em ik had bij zoonlief de mazzel dat hij de voeding erop gewoon de borsten helemaal leegdronk, dus dat scheelt dan wel. Na het afbouwen van de laatset voeding heb ik nog eenmaal de borst leegekolfd. Bij onze dochter ben ik gestopt bij de 3e borstontsteking, toen ik nog AB kreeg. Toen heb ik 8 voedingen in een week afgebouwd. Na de 3e diagnose heb ik haar geen bv meer gegeven. Ik kolfde als ik erge stuwing had gewoon de borst leeg.

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Em. » 21 jul 2011 09:12

@ Ajl: lijkt me wel pittig die stuwing, maar kan me wel voorstellen dat je er klaar mee was toen na al die borstontstekingen....

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Jannoek » 21 jul 2011 10:22

Ik had gisteren na 5 voedingen ook behoorlijk stuwing. 8-[
Maar Floris sliep gisteravond al rond 9 uur, na dat hij eerst de hele buurt bij elkaar had gegild...
Hij werd absoluut niet wakker toen wij naar bed gingen, dus kwam hij gewoon vannacht om 2 uur. Was wel prettig in verband met de stuwing ;-)
En vanmorgen om 6 uur en 9 uur, dus vandaag gaan we wel over de 5 voedingen.

't valt me op dat hij nu veel meer slaapt (veel meer slaap nodig heeft?) dan in de eerste weken.
Het is hier nu echt voeden, knuffelen, slapen enz. enz.

@MissF op borstvoeding.com bijvoorbeeld staat hoe je het beste kan afbouwen, wat
Em. ook aangeeft. 1 voeding per week vervangen door een flesje.
Lijkt me ook prettiger dan het snelle afbouwen, al kan ik me dat in jouw situatie wel voorstellen, ajl!

Ga je 't bij de 3e nog wel proberen?

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor ajl » 21 jul 2011 10:40

Jannoek schreef:Ga je 't bij de 3e nog wel proberen?


Ik denk het wel en hoop dat het net zo gaat als bij zoonlief. Binnen no time zat ik bij hem op 5/6 voedingen. Dat nachten doortrekken en elke keer een slokje begin ik niet meer aan, dan is de keus snel gemaakt voor fv. Ook bij borstontsteking houd ik er nu mee op ( zeg ik nu dapper, maar ik vermoed dat ik dan geregeerd wordt door hormonen 8-[ )


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten