Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor liefie » 07 aug 2011 09:42

@Lammetje Wat fijn dat het zo goed gaat! Komt je kleine man vaak of valt het mee? Is het goed te doen met je 2 meiden erbij?

@AG Mijn vriendin heeft bijna een jaar BV gegeven en die bleef afvallen dat had haar moeder ook altijd die moest er zelfs mee stoppen omdat het te erg werd. En als je meer eet helpt dat niet (misschien zeg ik nu iets heel doms hoor :oops: )

@Jannoek Apart dat het bij jou juist terug liep je BV ik heb echt heel de vakantie gigantische stuwing gehad :( Het zou heel goed kunnen dat de borstontsteking daarvan kwam gelukkig is het weer over.
Hopelijk kun je BV blijven geven als je weer moet werken. Moet jij al snel weer beginnen?

@Schipje Wat vervelend joh :( Hopelijk gaat het snel beter! Groeit jullie kindje wel goed?

Ik kolf nu 4 keer op een dag en ga steeds wat minderen met de hoeveelheid Nina drinkt het niet eens allemaal op. Hopelijk kan ik het zo nog even volhouden en anders is het pech op flesvoeding doet ze het ook erg goed gelukkig.

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Jannoek » 07 aug 2011 10:02

@liefie ik moet over een week weer werken. Ben benieuwd ook! En jij?
afvallen van de bv is hier geen sprake van, ik blijf hangen op mn gewicht en neig eerder naar aankomen dan naar afvallen, terwijl er bij mij juist wel wat af mag.. ;) mn moeder viel ook nooit af van bv, volgens mij verschilt het gewoon per persoon.

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor liefie » 07 aug 2011 10:24

@Jannoek ik val er ook niet van af omdat ik gigantisch veel eet sinds ik bv geef. Mijn moeder viel er ook nooit door af is echt per persoon verschillend.
Gaat opschieten volgende week al weer beginnen heb je er zin in? Ik mag 12 september weer komt goed uit want die 2 weken daarvoor is mijn vriendin op vakantie die op Nina gaat passen. Al heb ik echt weer heel veel zin om aan het werk te gaan en als ze niet op vakantie was zou ik denk ik 2 weken eerder al gaan beginnen :oops: Terwijl ik mij geen seconde verveel thuis maar mijn werk is ook zo leuk!

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor ajl » 07 aug 2011 10:42

Ik viel ook niets af van bv, bleef steken op + 5/7 kg. Vervolgens zeiden mensen dat ik wel af zou vallen als ik zou stoppen met de bv, omdat dan je hormoonhuishouding weer anders zou worden. Dat gebeurde dus ook niet. Het enige dat hielp was gewoon te gaan lijnen en meer te sporten.
Volgens mij vallen alleen die vrouwen af van bv die normaliter ook erg slank zijn en moeten eten om op gewicht te blijven.

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Schipje » 07 aug 2011 13:51

ajl schreef:Volgens mij vallen alleen die vrouwen af van bv die normaliter ook erg slank zijn en moeten eten om op gewicht te blijven.

Laat ik dan een positief nieuwtje hebben. :wink: Ik ben de vorige keer vanzelf afgevallen. Na de bevalling moest ik nog 14(!) kilo en ben er daarvan vanzelf, met gewoon eten en niet speciaal lijnen 11 kilo afgevallen. Heb daar wel een jaar overgedaan. Bleef 3 kilo boven m'n oude gewicht hangen en dat is gebleven tot de laatste zwangerschap. Ik moet nu nog 7 kilo tot m'n oude gewicht, dus nog maar 4 kilo tot het gewicht wat ik had voor deze zwangerschap.
Toch vind ik mezelf er dikker uitzien dan die 4 kilo...
Dit x wil ik iig wel m'n oude gewicht weer bereiken. Dus dat word waarschijnlijk toch sporten. #-o

Liefie: de kleine meid drinkt en groeit als kool :D alleen heb ik het gevoel dat als je kind goed drinkt en groeit mensen/medici het idee hebben dat het allemaal wel meevalt. Ja he, komt er iemand even rondjes lopen met m'n kind als ze krijst van de pijn? Dan denken ze wel anders......

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor trijntjejohanna » 07 aug 2011 18:53

hier gaat het ook echt niet vanzelf

liefie
Generaal
Generaal
Berichten: 5272
Lid geworden op: 16 nov 2004 10:32

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor liefie » 07 aug 2011 18:57

@Schipje Gelukkig dat de kleine meid wel goed groeit is wel zo belangrijk... Hopelijk hebben jullie snel meer duidelijkheid!

@Tj Gaat het voeden niet goed?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor trijntjejohanna » 07 aug 2011 19:00

jawel hoor :wink: ik doelde op het afvallen :wink:

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Jannoek » 07 aug 2011 19:59

Herkenbaar schipje.. Hier is ook een veelghoorde reactie 'maar hij ziet er super goed uit', 'hij lijdt er niet onder', 'alle babies spugen'. zucht.

Al Zien steeds meer mensen in dat de situatie van floris niet normaal is.

Gebruikersavatar
parkiet
Kapitein
Kapitein
Berichten: 841
Lid geworden op: 30 jan 2003 20:44
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor parkiet » 07 aug 2011 21:27

Jannoek, ja (dreigende) borstontstekingen kunnen ook een symptoom van overproductie zijn inderdaad.
Wat vervelend dat Floris nog steeds last heeft van de reflux, zo zielig he...

Schipje, wat balen dat jullie nog zo aan het zoeken zijn met F ieke, hopelijk hebben jullie gauw een oplossing!

Jannoek, ik voelde met bij de oudste algauw fitter toen ik stopte met BV (deel van de moeheid kwam ook van het hele onrustige wat zij had, ik moest er vaak s nachts uit en overdag was ook moeizaam). Vitamines slikken heeft bij mij ook wel wat geholpen.

AJL, dat gaat voor mij wel op ja, ik ben klein/slank en moet inderdaad opletten om op gewicht te blijven (hoewel dat nu beter gaat dan bij de oudste).

Schipje, wat een rot-ervaring he, dat artsen zoveel moeite hebben om te begrijpen dat het echt niet helemaal goed gaat met je kindje!
En dan die opmerkingen... ja mijn kindje spuugde ook wel hoor, is heel normaal; met 2/3/4/6 maanden is het wel over hoor, wacht maar even af.

Ik ga hier zo eens een klein meiske wakker maken. Ze heeft om 17 uur voor t laatst gedronken, dus het wordt hoogste tijd. Als ze haar ritme nou eens ietsje verschuift, dan ben ik van de nachtvoeding af... hopen kan altijd he :)
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Gebruikersavatar
AikonGirl
Majoor
Majoor
Berichten: 2376
Lid geworden op: 10 apr 2004 12:34

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor AikonGirl » 08 aug 2011 08:49

liefie schreef:@AG Mijn vriendin heeft bijna een jaar BV gegeven en die bleef afvallen dat had haar moeder ook altijd die moest er zelfs mee stoppen omdat het te erg werd. En als je meer eet helpt dat niet (misschien zeg ik nu iets heel doms hoor :oops: )

Meer eten is niet echt een optie. Ik ga me niet vol zitten proppen.
En 's avonds eet ik nog een grote koek en een bakje chips.

Jammer dat het bij sommige van jullie niet lekker loopt.

Hier is het vele spugen pas gestopt, toen ik haar niet meer haar gang liet gaan wat betreft drinken.
Nu stop ik haar, na een paar minuten.
Zij zelf zou nog wel langer willen drinken, maar dan is het echt gelijk weer veel spugen.
En ze laat netjes 3 a 4 uur tussen de voedingen, dus ze komt niets te kort.
En tussendoor laten boeren, ook erg belangrijk. Anders spuugt ze 3 uur later nogsteeds.

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6327
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor ajl » 08 aug 2011 09:13

Volproppen lijkt inderdaad niet de bedoeling. Mischien een boterham 's morgens en 's middags extra? Of een keer een plak ontbijtkoek tussendoor?

Hier werd ook veel gespuugd. Bij onze dochter was het voldoende als ik haar na de voeding een half uurtje liet uitbuiken in de wipper. Dan zat ze lekker rechtop. Zoonlief dronk elke 3 uur ongeveer 10/15 minuten en daarna was het ook klaar. Vaker legde ik ook niet aan, want anders spuugde hij ook continue.

Gebruikersavatar
lammetje
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3638
Lid geworden op: 18 jul 2003 16:04

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor lammetje » 08 aug 2011 09:18

meiden zijn erg lief voor hem, tijdens het voeden vragen ze gelukkig niet meer aandacht dan normaal. Al zijn ze wel wat ondeugender en plagen elkaar dan wat meer... maar lopend voeden kan ik ook dus ik loop ze soms gewoon al voedend achterna 8-[ :wink:

Ik voed nu nog om de 3 uur ongeveer, maar alstie vaker komt voed ik ook echt op verzoek. Moet alleen wel uitkijken dat hij niet teveel krijgt want hier hetzelfde als bij AG, hij spuugt de overdaad uit en ik kan hem weer verschonen :wink:

Jannoek: ben benieuwd hoe het dan straks gaat als je aant werk gaat. Hopelijk helpen de medicijnen snel!!

Liefie: knap hoor dat je nu alles gaat kolven en daarna voeden! Ik heb echt een hekel aan kolven, al heb ik nu binnen 5 minuten 120 cc, straks wordt dat gewoon zo weinig of ik ben zo lang bezig, zou dat niet volhouden denk.

Schipje: vervelend dat je niet begrepen wordt, kan me voorstellen dat je echt mee kan huilen als je kind zoveel pijn heeft. Hier al met krampjes, vind dat ook zoo zielig en dan heeft hij er niet eens super veel last van...

Nou ik ga weer voeden, hij ligt hard te huilen :wink:

Schipje
Majoor
Majoor
Berichten: 1507
Lid geworden op: 13 feb 2010 17:19
Locatie: Zuid-Holland-Zuid

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Schipje » 08 aug 2011 09:33

Toch kan het raar lopen met dat spugen. De oudste spuugde heel veel. Ze had standaard een slapje om en toen gebruikte ik ook hydrofielluiers als spuugdoek, zo'n gewoon spuugdoekje was echt te klein. Toch had ze nergens last van. (zolang ik maar van de koemelk afbleef)
Nu spuugt de jongste juist heel weinig tot niet. En zij stikt soms bijna van de pijn (letterlijk! Dan haalt ze gewoon even geen adem meer, pfff). Gisteravond goede avond gehad, heerlijk geslapen. Nu ligt ze ook op mn schoot te slapen! We denken dus dat de medicijnen wel aanslaan gelukkig. Ze ligt alleen nog in haar slaap steeds te kronkelen en ik had net mn hand op haar rug en dan voel je steeds haar darmen razen, via haar rug! :shock:

Donderdag kunnen we al terecht bij de osteopaat \:D/

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Jannoek » 09 aug 2011 09:14

fijn schipje! En die darmen.. Dat is bij floris ook zo! Geen idee eigenlijk waar dat vandaan komt... Hier nog geregeld spuitluiers, vandaag al 3 :|

Verder hier sinds kort steeds een enorm zere tepel (links) ná het voeden. Dan doet het ineens heel erg pijn. Als ik dan kijk is mn hele tepel wit. Dan knijp ik net zo lang tot de kleur weer terug is, dan is de pijn gelijk weg.

Wat spugen betreft, hier ook van de slabben en tussen de voedingen door hydrofielluiers. elke voeding een schone dus dat tikt lekker aan ;)
Laten sabbelen doe ik niet, dan haal ik m los, terwijl hij dan nog wel meer zou willen lijkt het..
Boeren en rechtop laten zitten werkt hier niet, al doen we t altijd wel ;)
Floris heeft het meeste last van de dikke spuug, niet van de grote 'golven'.
Dat dikke is vaak direct na een voeding, heel vreemd, want ik zou verwachten dat een kindje dan gewoon melk teruggeeft, maar dat is hier dus niet het geval...

Verder gaat t eigenlijk met voeden goed! Ben nog niet van plan om voorlopig te stoppen.


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 106 gasten