Het borstvoedingstopic deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor jeepeecee » 17 apr 2014 16:41

Helemaal in de gloria stemming. Vandaag bv gegevenben het gaat goed!!! Borsten waren zo vol dat het niet meer vanzelf wegging. We hebben afgesproken dat ik ze 1 keer helemaal leeg zou kolven. Er kwam ruim 100 cc uit! En dat na nog geen dag bv geven en dan 4 dagen niet. De kloven waren helemaal geheeld, dus twijfelde een beetje, maar we hebben het geprobeerd met tepelhoedje. Het gaat goed, ik heb genoeg voeding en irene pakt het goed op :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor vpk » 17 apr 2014 19:08

Wauw wat bijzonder jpc! Hopelijk geen nieuwe kloven... succes ermee!

Hier sinds gister aan de rechterkant een pijnlijke tepel met voeden.. heb geen kloven en zie ook geen spruw.. wat zou dit kunnen zijn??
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Duschka » 18 apr 2014 08:13

@JPC
Geweldig! Geniet er van.

@VPK
Misschien toch verkeerd aanhappen en daardoor lichte irritatie?
Ben even vergeten hoe "jong" je kindje is, kan het zijn dat er tandjes aan zitten te komen?

Toen DL haar eerste tandjes kreeg, schraapte ze met haar kaak (met puntjes van de tanden haha) langs mijn tepel en daardoor toch huidirritatie.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
parkiet
Kapitein
Kapitein
Berichten: 841
Lid geworden op: 30 jan 2003 20:44
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor parkiet » 18 apr 2014 09:49

100 cc in de kraamweek... wauw! Hopelijk blijf je vrij van kloven verder (Ben heeft mij mijn eerste ooit bezorgd, pfff, dat was niet fijn zeg, snap wel dat de moed je in de schoenen zinkt als je dat vaker hebt).
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Gebruikersavatar
Acire
Kolonel
Kolonel
Berichten: 2769
Lid geworden op: 11 sep 2002 15:36
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Acire » 20 apr 2014 20:41

jeepeecee schreef:Helemaal in de gloria stemming. Vandaag bv gegevenben het gaat goed!!! Borsten waren zo vol dat het niet meer vanzelf wegging. We hebben afgesproken dat ik ze 1 keer helemaal leeg zou kolven. Er kwam ruim 100 cc uit! En dat na nog geen dag bv geven en dan 4 dagen niet. De kloven waren helemaal geheeld, dus twijfelde een beetje, maar we hebben het geprobeerd met tepelhoedje. Het gaat goed, ik heb genoeg voeding en irene pakt het goed op :D

Wat stoer!! :D

Gebruikersavatar
vpk
Majoor
Majoor
Berichten: 2070
Lid geworden op: 05 jun 2007 12:54
Locatie: onder de ijssel

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor vpk » 22 apr 2014 20:30

En jpc hoe gaat het??

Hier is de pijn weer een stuk minder gelukkig. . Wat het nu geweest is? Het was echt de hele tepel die pijn deed op het moment dat er voeding door kwam, dus zeg maar bij elke slok.
@duschka hij is 4,5 maand nu. Het zal me niets verbazen als er een tand doorkomt.. hij zit zo op zn handen te kauwen steeds. Op de plek van de onderste hoektanden heeft hij ook 2 dikke bulten en aks ik het me goed herinner kwamen die er bij R ook als eerste door dus ben benieuwd.. mag eigenlijk nog wel even duren van mij :wink:
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

Gebruikersavatar
parkiet
Kapitein
Kapitein
Berichten: 841
Lid geworden op: 30 jan 2003 20:44
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor parkiet » 22 apr 2014 21:29

spruw? Of door het doorkomen van tandjes? Speeksel kan daardoor zuurder worden en dat kan pijnlijk zijn bij het voeden, heb ik me laten vertellen.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Gebruikersavatar
jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1288
Lid geworden op: 14 sep 2004 19:38
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor jeepeecee » 23 apr 2014 14:18

En ja hoor, daar zijn ze weer: kloven ( het ligt gewoon open ) en tepelontsteking. En dat alles ondanks meerdere keren per dag hoedjes uitkoken, kolfset uitkoken. Snap er niets van. Bij deze zijn mijn tepels gewoon niet geschikt voor :(
Nu een antibiotica kuur en antibiotica zalf. Ik hoop dat ik er dan snel van af ben. En ik stap nu definitief over op fv.
Zo! Ik heb gezegd. Stiekem wel heel erg balen..
Afbeelding

Stip
Luitenant
Luitenant
Berichten: 720
Lid geworden op: 16 dec 2009 08:53

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Stip » 23 apr 2014 14:25

Brrr, wat naar jeepeecee. Je hebt in ieder geval echt je best gedaan! sterkte met de pijn en van fv wordt ze ook zeker groot!
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

ajl
Generaal
Generaal
Berichten: 6330
Lid geworden op: 28 mei 2007 16:12

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor ajl » 23 apr 2014 18:42

Wat vervelend voor je jpc! sterkte met herstellen!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 sep 2002 08:24

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor trijntjejohanna » 23 apr 2014 19:01

baklen jpc! kan me voorstellen dat je het erg jammer vindt! Je hebt het iig geprobeerd! =D>

Gebruikersavatar
Duschka
Luitenant
Luitenant
Berichten: 704
Lid geworden op: 01 jun 2012 00:10

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Duschka » 23 apr 2014 20:50

vpk schreef: mag eigenlijk nog wel even duren van mij :wink:


Ik denk dat veel bv-gevende mama's dat denken :wink: . Fijn in elk geval dat de klachten over zijn. Ach, soms weet je niet direct waar iets door ontstaat, maar vervelend is 't wel.

@JPC
Wat ontzettend vervelend dat je, ondanks alle voorzorgsmaatregelen, toch met zulke narigheid zit. Kan me voorstellen dat je enorm loopt te balen, anderzijds petje af, dat je het wel een kans hebt gegeven!

Hier krijgt DL inmiddels al weer ruim 10 maanden bv en hoera hoera... sinds een aantal dagen nemen de nachtvoedingen wat af.
Ik was er eerlijk gezegd ook dik aan toe. Ze laat nu soms wel 2,5 uur tussen de voeding... weet niet wat me overkomt... wat een luxe!
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Gebruikersavatar
Jannoek
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3712
Lid geworden op: 05 jun 2003 15:42

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Jannoek » 24 apr 2014 06:41

Wow, respect hoor duschka. Ik heb dat bij nr 1 ook zo gehad maar achteraf vroeg ik me echt af hoe ik dat vol heb gehouden. ;-)
Nr 2 is nl op dit moment echt zo'n rustig kind. Slaapt meestal door van ergens tussen 23/00uur tot half 6...en slaapt overdag ook heel veel en dat ben ik ook niet bepaald gewend van de eerste.

@jpc sterkte hoor! Wel heel stoer dat je t weer geprobeerd hebt!

Gebruikersavatar
Em.
Luitenant
Luitenant
Berichten: 608
Lid geworden op: 13 sep 2002 15:50

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Em. » 24 apr 2014 08:46

@ Duschka: respect hoor, dat je dat volhoud. Ik was allang omgevallen geloof ik ;-)

hier ook nog steeds bv, 7 maanden nu. Gaat nog goed, dus dat is lekker!

Sophie77
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1377
Lid geworden op: 16 jun 2010 08:48

Re: Het borstvoedingstopic deel 2

Berichtdoor Sophie77 » 24 apr 2014 09:25

@jeepeecee: Balen dat het niet gelukt is, maar idd petje af dat je het toch geprobeerd hebt!

@Duschka: Fijn dat er wat meer tijd tussen de voedingen begint te komen en dat het 's nachts beter gaat! Onze jongens lieten ook maximaal 2,5 uur tussen de voedingen en kwamen tot 10 maanden (minimaal) 3x 's nachts, dus ik kan me een beetje voorstellen hoe het bij jou gaat ...


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten